Nimen vaihto

Anonyymi

Haluaisin vaihtaa oman nimeni mutta en kehtaa koska kaikki tuntee minut jo sillä nimellä silti joka kerta kun kuulen tämän nimen johon "identifioin" itseni saa ihan hirveän ahdistuneeksi onko kenelläkään kokemuksia?

7

1802

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minä vaihdoin nimeni noin vuosi sitten. Entinen nimeni oli jotenkin rasittava, siihen tuntui tarttuneen paljon niistä traumoista ja häpeäkokemuksista joihin olin joutunut elämäni aikana. Nimi häiritsi minua myös siksi, että olin saanut sen biologisilta vanhemmiltani, jotka olivat hyväksikäyttäneet minua koko ikäni, toinen pelkästään emotionaalisesti, toinen, väkivaltaisempi, muutenkin.
      Harkitsin asiaa puolisen vuotta ja sitten se kypsyi. Otin sukunimen, joka on äidinpuoleisesta suvustani, vähän kauempaa sieltä. Tunsin erään sukulaisen joka sitä käytti, ennen kuin hän siirtyi ns. rajan taakse. Pidin hänestä. Siihen sukuhaaraan liittyi muutakin positiivista mielessäni.
      Muutin samalla osan etunimiäni. Entinen etunimeni jäi mukaan, ja on edelleen kutsumanimeni. Se on kuitenkin nykyään toinen järjestyksessä, ja ensimmäinen etunimeni on aivan uusi. Toisen entisistä etunimistäni jätin pois.
      Muutos on tuntunut hyvältä ja vapauttavalta, en ole katunut sitä hetkeäkään.
      Ystävät ja tutut ovat hyväksyneet asian, pienellä selittämisellä. Monet ovat onnitelleetkin, että uudet etu- ja sukunimeni sopivat minulle hyvin ja kuvaavat minua paremmin.
      Koen kuitenkin, etten ole "hylännyt" myöskään entistä nimeäni, se on edelleen osa identiteettiäni, mutta ei päällimmäisenä eikä se ole se identiteettini, jossa koen enimmäkseen eläväni nykyään. Tulevaisuuskin kuuluu nykyiselle nimelleni, en tule enää palaamaan entiseen.

      Jos olet miettinyt asiaa, ja sinulla on valmiina joku kiva uusi nimiehdokas, joka tuntuu omalta, niin vaihda vain. Vaikka kokeeksi. Kukaan ei kiellä ottamasta entistä takaisin jos siltä alkaa tuntua. Ajattelen jotenkin niin, että ihmisissä on monta "minää", monennimisiä identiteettejä samojen nahkojen alla. Yleensä vain yksi niistä on esillä kerrallaan. Jossain vaiheessa joku nimi voi tuntua aikansa eläneeltä, ja sen voi ikään kui n ripustaa hyllylle, ja ottaa käyttöön jonkun "varastossa olleen". Ja ihminen ei ole möskään sidottu nimeen, jonka jotkut muut hänelle valitsivat joskus.

      • Anonyymi

        Sinulla on ymmärrettävä syy ja voimia sinulle kuulostaa aika rankalta itsellä ei ole sinänsä syytä se on vain jonkun aikaa ollut että tuo nimi tuntuu omalta ja oma nimeni on siis Janne ja se nimi joka tuntuu omalta on Nico


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on ymmärrettävä syy ja voimia sinulle kuulostaa aika rankalta itsellä ei ole sinänsä syytä se on vain jonkun aikaa ollut että tuo nimi tuntuu omalta ja oma nimeni on siis Janne ja se nimi joka tuntuu omalta on Nico

        Hyvältä kuulostaa tuo uusi nimi jota harkitset :) t. edellinen vastaaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvältä kuulostaa tuo uusi nimi jota harkitset :) t. edellinen vastaaja

        Uusi etunimeni on sellainen josta olin aina, lapsesta saakka pitänyt. Sitten aikuisena kun harkitsin nimenmuutosta puhuin yhden selvänäkijän kanssa, joka näki että minulla olisi ollut se nimi joskus jossain aiemmassa elämässä. Hän kertoi millainen se elämä oli ollut ja missä, se oli toisessa maassa. Leikin ajatuksella että se olisi totta.. en tiedä uskonko jälleensyntymään, mutta joka tapauksessa olen tyytyväinen että otin sen etunimen jonka olin aina halunnut. - Luulen että olisin voinut ottaa sen muutenkin, entisten nimien lisäksi, vaikka en olisi halunnutkaan muuttaa koko nimeäni.


    • Anonyymi

      Unihäiriöitä, huimausta, sähköiskuja päässä, ahdistusta, pahoinvointia, sydämentykytyksiä – jopa työkyvyn menetyksiä.
      Viime aikoina monet ovat julkisuudessa kertoneet masennuslääkkeiden lopettamisoireista, jotka ovat kestäneet kuukausia, jopa vuosia.

    • Anonyymi

      Voiko muuttaa koko nimen, etunimi ja sukunimi vai pelkästään sukunimen?

      Suvussani eräs isän puolen henkilö nimeltään eri mitä nykyinen sukunimi, kyseessä 1700 luvun lopulla syntynyt henkilö, haluaisin hän sukunimen käyttöön. Voisiko onnistua

    • Anonyymi

      Voi muuttaa molemmat nimet. Sukunimi pitää olla suvussa. Itse vaihfoin molemmat, sukunimi oli isoäidin tyttönimi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3580
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2962
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2850
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2738
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2644
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2435
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      248
      2102
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1877
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      46
      1806
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      171
      1757
    Aihe