Case 1: veneessä juuttui vesillelaskun jälkeen peruutusvaihde päälle. Kippari sammutti moottorin, jottei vene ajaudu kivikkoon kovaa vauhtia peruuttaen, jolloin moottoriin tuli pakoputkesta vettä. Kun veneellä sitten ajettiin korjauksen jälkeen eteenpäin, moottorissa oleva vesi hajotti koneen. Korvausta ei maksettu, koska ei ollut syy-yhteyttä vaihdejumin ja moottorin rikkoutumisen välillä. Opetus: olisi pitänyt antaa veneen mennä kivikkoon romuksi, koska se olisi ollut äkillinen ja arvaamaton tapahtuma.
https://www.fine.fi/ratkaisutietokannat/ratkaisu/vkl-29507.html
Case 2: pohjatulppa unohtui laittaa paikalleen ja vene upposi laskun jälkeen. Silti maksettiin puolet korvauksista. Opetus:kannattaa yrittää täysin omastakin virheestä saada korvauksia.
https://www.fine.fi/ratkaisutietokannat/ratkaisu/fine-023050.html
Vakuutusratkaisuja vesillelaskun aikoihin
6
145
Vastaukset
- Anonyymi
Tuskin tuossa ekassa keississä olisi missään tapauksessa maksettu korvauksia. Olihan oma vika, että vaihde jäi jumiin.
- Anonyymi
Ensimmäisessä tapauksessa oli aikaa tarkastaa mahdolliset vahingot ennen moottorin uudelleen käynnistämistä. Toisessa ei ollut mahdolisuutta miettiä uudelleen.
- Anonyymi
Miten sen olisi voinut tietää, että moottoriin oli päässyt vettä?
Ei mielestäni ole mikään odotettavissa oleva asia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei mielestäni ole mikään odotettavissa oleva asia.Viisas tietää.
- Anonyymi
Höpö höpö. Vesillelaskun yhteydessä tarkistetaan vuodot ennen liinojen irrottamista ja veneen siirtoa nostopaikalta. Vuodot tarkistetaan vielä siirron jälkeen ennen veneen jättämistä laituripaikkaansa. Pieleen on menneet vakuutuspäätökset, sisäpiirin juttu tai kesäharjoittelijan kämmi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei mielestäni ole mikään odotettavissa oleva asia.Niin ei ole normaalia, että koneeseen pääsee vettä tuollaisessa tilanteessa. Veneessä on siis jotain asennettu väärin. Ei sellaisia korvata vakuutuksesta. Jos ei olisi sammuttanut konetta, olisi karilleajovauriot korvattu, mutta ei silloinkaan moottoria ellei vene olisi mennyt lunastukseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
Jotenkin se harmittaa
Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian46700Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti
Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os2652Haluan kysyä vain yhden asian
Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs39579- 73562
- 22512