Voiko samaan rakastua uudelleen?

Anonyymi

Onko sinulle käynyt koskaan niin, että syystä tai toisesta esim. kolmannen osapuolen väliintulosta olette ajautuneet erilleen, mutta jonkin ajan kuluttua olette rakastuneet uudelleen?

50

1683

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei ole käynyt, enkä usko että kolmas pääsee väliin jos ollaan rakastuneita. Yhdellä kaveripariskunnalla kävi niin, että riitautuivat ja erosivat ja monen monen vuoden jälkeen palasivat yhteen ja nyt ovat taas tosi rakastuneita. Siinä oli molemmilla joku muu välillä, muttei ennen eroa.

    • Anonyymi

      Itselle ei ole, työtä ja tuskaa kerrankin rakastua. Tiedänpä kuitenkin monia muita, joille on käynyt ja ihan selväjärkistä porukkaa vielä. Ainahan noita käänteitä riittää romantiikan kentillä, jos sopivasti sattuu.

    • Anonyymi

      Tottakai tuo on mahdollista. Siinä on varmasti, niin kuin kuvasit, ajauduttu erilleen syystä tai toisesta ja tunteet on sitä myötä haudattu taka-alalle. Helposti ne samat tunteet aktivoituvat uudelleen jos tilanne muuttuu.

      Itsellä voimakas ihastus laantui kun oli pidempi jakso jolloin emme olleet tekemisissä. Ajattelin että ihastus olisi jo menneen talven lumia, mutta sitten kun taas olimme tekemisissä niin aika äkkiä tajusin olevani häneen umpirakastunut.

      • Anonyymi

        Ihanaa, etenikö juttunne?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihanaa, etenikö juttunne?

        Ei romanttisesti. Hän on varattu, eli sinänsä olisi ollut helpompi jos tunteet olisikin hiipuneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei romanttisesti. Hän on varattu, eli sinänsä olisi ollut helpompi jos tunteet olisikin hiipuneet.

        Päädyittekö ystäviksi vai mitä tapahtui?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päädyittekö ystäviksi vai mitä tapahtui?

        Ehkä jotain sen suuntaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä jotain sen suuntaista.

        Hienoa että yhteys säilyi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päädyittekö ystäviksi vai mitä tapahtui?

        Tätä itse mietin, miten voisi olla ystävä sen tunteidensa kohteen kanssa, jos se on mitä
        toinen haluaa, jos on itse ollut todella ihastunut tai rakastunut? Vaikea kuvitella että pystyisi noin vaan sullomaan tunteensa jonnekin ja vaihtamaan friendzonelle..eri asia toki jos tunteet ei kovin suuret olleet alkuunkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätä itse mietin, miten voisi olla ystävä sen tunteidensa kohteen kanssa, jos se on mitä
        toinen haluaa, jos on itse ollut todella ihastunut tai rakastunut? Vaikea kuvitella että pystyisi noin vaan sullomaan tunteensa jonnekin ja vaihtamaan friendzonelle..eri asia toki jos tunteet ei kovin suuret olleet alkuunkaan.

        Miksi luulet että hän haluaa olla vain ystävä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei romanttisesti. Hän on varattu, eli sinänsä olisi ollut helpompi jos tunteet olisikin hiipuneet.

        Ehkäpä hän on eroamassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi luulet että hän haluaa olla vain ystävä?

        Hän on antanut ymmärtää niin, on varattu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätä itse mietin, miten voisi olla ystävä sen tunteidensa kohteen kanssa, jos se on mitä
        toinen haluaa, jos on itse ollut todella ihastunut tai rakastunut? Vaikea kuvitella että pystyisi noin vaan sullomaan tunteensa jonnekin ja vaihtamaan friendzonelle..eri asia toki jos tunteet ei kovin suuret olleet alkuunkaan.

        Itse voisin hyvin olla ystävä, kun tilanteesta on kulunut vähän aikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse voisin hyvin olla ystävä, kun tilanteesta on kulunut vähän aikaa.

        Mistä tilanteesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tilanteesta?

        No siitä rakastumisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse voisin hyvin olla ystävä, kun tilanteesta on kulunut vähän aikaa.

        Minä en ole vielä siellä pisteessä, vaan järjen vastaisesti elättelen jollain tasolla toiveita että voisimme vielä olla yhdessä. Ehkäpä aika jossain vaiheessa tekee tehtävänsä ja saa tunteet haalenemaan riittävästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ole vielä siellä pisteessä, vaan järjen vastaisesti elättelen jollain tasolla toiveita että voisimme vielä olla yhdessä. Ehkäpä aika jossain vaiheessa tekee tehtävänsä ja saa tunteet haalenemaan riittävästi.

        Tilanteet on niin erilaisia. Omassa tapauksessani on jo kulunut aika paljonkin aikaa, eikä toinen edes ole pitänyt mitään yhteyttä, joten tunneyhteys on väistämättä kadonnut. En tietenkään osaa varmasti sanoa miltä tuntuisi, jos tapaisimme vielä mutta nyt tuntuu, että voisin hyvin olla hänen ystävänsä jos sellainen tilanne tulisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ole vielä siellä pisteessä, vaan järjen vastaisesti elättelen jollain tasolla toiveita että voisimme vielä olla yhdessä. Ehkäpä aika jossain vaiheessa tekee tehtävänsä ja saa tunteet haalenemaan riittävästi.

        Minäkin kaipaan häntä vielä ja elättelen toiveita. Mietin parhainta rakkailleni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilanteet on niin erilaisia. Omassa tapauksessani on jo kulunut aika paljonkin aikaa, eikä toinen edes ole pitänyt mitään yhteyttä, joten tunneyhteys on väistämättä kadonnut. En tietenkään osaa varmasti sanoa miltä tuntuisi, jos tapaisimme vielä mutta nyt tuntuu, että voisin hyvin olla hänen ystävänsä jos sellainen tilanne tulisi.

        Teillä sentään oli tunneyhteys


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teillä sentään oli tunneyhteys

        Miksi kommentoit näin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kommentoit näin?

        Kaikilla ei ole sitäkään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teillä sentään oli tunneyhteys

        Tunneyhteys oli ehkä huono ilmaisu, tarkoitin lähinnä omia tunteitani. Meillä oli keskusteluyhteys mutta sitäkään ei enää ole, koska emme ole tekemisissä.


      • Anonyymi

        Tietääkö hän tunteistasi? Oletko kertonut niistä? Jos hän olettaa ettet halua olla kuin ystävä eikä siksi lähesty?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunneyhteys oli ehkä huono ilmaisu, tarkoitin lähinnä omia tunteitani. Meillä oli keskusteluyhteys mutta sitäkään ei enää ole, koska emme ole tekemisissä.

        Katkaisiko hän yhteydenpidon jostain syystä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietääkö hän tunteistasi? Oletko kertonut niistä? Jos hän olettaa ettet halua olla kuin ystävä eikä siksi lähesty?

        Mihin kommenttiin tämä oli?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katkaisiko hän yhteydenpidon jostain syystä?

        Ei varsinaisesti vaan ei aloittanutkaan yhteydenpitoa, vaikka itse halusi yhteystietoni. Syytä en tiedä, mutta onhan se aika ristiriitaista käytöstä. Mutta tästä on tosiaan mennyt jo aika kauan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei varsinaisesti vaan ei aloittanutkaan yhteydenpitoa, vaikka itse halusi yhteystietoni. Syytä en tiedä, mutta onhan se aika ristiriitaista käytöstä. Mutta tästä on tosiaan mennyt jo aika kauan.

        Entä jos hän jostain syystä hukkasi ne? Voithan antaa ne uudelleen. Tai kysyä että mitä kuuluu, kun ei ole hänestä kuulunut mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä jos hän jostain syystä hukkasi ne? Voithan antaa ne uudelleen. Tai kysyä että mitä kuuluu, kun ei ole hänestä kuulunut mitään.

        En todellakaan kysy, eikä ole hukannut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En todellakaan kysy, eikä ole hukannut.

        Oletko vama? Itse olen ainakin onnistunut esim pari nimimerkkiäni poistamaan ja siinä meni myös yhteystietoja.. Harmittaa.. Laita uudelleen 😊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilanteet on niin erilaisia. Omassa tapauksessani on jo kulunut aika paljonkin aikaa, eikä toinen edes ole pitänyt mitään yhteyttä, joten tunneyhteys on väistämättä kadonnut. En tietenkään osaa varmasti sanoa miltä tuntuisi, jos tapaisimme vielä mutta nyt tuntuu, että voisin hyvin olla hänen ystävänsä jos sellainen tilanne tulisi.

        Voisitko kuvitella että teillä olisi ystävyyden lisäksi myös muuta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisitko kuvitella että teillä olisi ystävyyden lisäksi myös muuta?

        Kuten jo kerroin, tunne on kadonnut koska emme ole olleet tekemisissä. Mistä voin tietää mitä tulevaisuudessa tapahtuu, kaikki on mahdollista.


      • Anonyymi

        Juuri tällaista meillä. Olen yhä ihastunut ystävääni ja ihastus on ollut molemminpuolista, mutta syystä tai toisesta/uskalluksesta ei koskaan johtanut sen pidemmälle. Olemme yhä tosi hyviä ystäviä, mutta näemme vaan harvemmin, koska hänellä on paljon kiireitä. Jotenkin en vaan usko, että kiinnostus olisi täysin loppunut. Vai onko vain minun haluni ajatella niin😊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten jo kerroin, tunne on kadonnut koska emme ole olleet tekemisissä. Mistä voin tietää mitä tulevaisuudessa tapahtuu, kaikki on mahdollista.

        Ollaan vähän sama moisessa tilanteessa. Ennen nähtiin tai vähintään oltiin yhteyksissä lähes joka päivä. Ollaan yhteyksissä myös nykyään, mutta yhteydenpito on vähentynyt n. kerran pari viikkoon. Jotenkin tiedän ja vaistoan, että hän pitää minusta todella paljon, mutta hänellä on ollut miespuolinen kumppani n. parisen vuotta. En oikein tiedä pitäisikö unohtaa koko juttu vai mitä teen? Jos en ota yhteyttä, niin hän ottaa sitten joka tapauksessa jossain vaiheessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ollaan vähän sama moisessa tilanteessa. Ennen nähtiin tai vähintään oltiin yhteyksissä lähes joka päivä. Ollaan yhteyksissä myös nykyään, mutta yhteydenpito on vähentynyt n. kerran pari viikkoon. Jotenkin tiedän ja vaistoan, että hän pitää minusta todella paljon, mutta hänellä on ollut miespuolinen kumppani n. parisen vuotta. En oikein tiedä pitäisikö unohtaa koko juttu vai mitä teen? Jos en ota yhteyttä, niin hän ottaa sitten joka tapauksessa jossain vaiheessa.

        Se riippuu miten mieskumppaniin suhtaudut. Ja mitä ystävältäsi toivot..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ollaan vähän sama moisessa tilanteessa. Ennen nähtiin tai vähintään oltiin yhteyksissä lähes joka päivä. Ollaan yhteyksissä myös nykyään, mutta yhteydenpito on vähentynyt n. kerran pari viikkoon. Jotenkin tiedän ja vaistoan, että hän pitää minusta todella paljon, mutta hänellä on ollut miespuolinen kumppani n. parisen vuotta. En oikein tiedä pitäisikö unohtaa koko juttu vai mitä teen? Jos en ota yhteyttä, niin hän ottaa sitten joka tapauksessa jossain vaiheessa.

        Kun kerran olette jatkuvasti yhteydessä, puhukaa avoimesti tilanteesta. Asiat eivät selviä muuten kuin puhumalla. Hän tietenkin varattuna ottaa asian esiin, koska ymmärtää ettet sinä voi varatun perässä juosta. Jos niin ei tapahdu, hän ei jostain syystä haluakaan avointa keskustelua ja voit unohtaa koko jutun.


    • Anonyymi

      Omalle kohdalleni ei ole sattunut uusiorakastumisia, mutta tiedän muita joille on. Varmaan aika tavallista, ellei ole pahempaa välirikkoa takana. Ei ole kokemusta myöskään mistään kolmannen osapuolen väliintuloista.

    • Anonyymi

      Munkaan kohdalle ei ole osunut rakastumista kahteen kertaan samaan ihmiseen. Kaipa niin voisi käydä, en näe mitään syytä miksi ei. Jos nyt vaikka tiet eroaisivat muuton takia ennenkuin mitään suhdetta olisi kehittynyt kunnolla ja asia jäisi käytännön syistä taka-alalle vuosiksi, sitten jostain syystä tavattaisiin uudestaan. Voisin kuvitella etten olisi unohtanut kokonaan ja ehkä siinä kohtaamisessa vanhat tunteet tulisivat voimalla esiin.

      • Anonyymi

        Vuosiksi? Entä jos tapaisit hänet nopeammin?


    • Anonyymi

      Olen ihastunut häneen useasti ja salamarakastunut myös. Emme vieläkään ole yhdessä. Tiedän että hän on ihastuttava minulle aina, enkä voi päästää hänestä irti. Uskon että rakastumiseni kestää ja tunteeni saavat taas vauhtia kun tapaan hänet. Hän on aina ollut ihastuttava ja aina on.

      • Anonyymi

        Sama tilanne täällä


    • Anonyymi

      Kyllä voi ja omalle kohdalle kerran kävikin niin. Luulin varmaksi, että juttu on menneen talven lumia, mutta niin vain alkoi vanha suola janottaa. Varminta on pysyä kaukana loppuiän, jos jostain syystä on epätoivottua.

    • Mulle ei ole koskaan käynyt näin, mutta en pidä sitä mahdottomana.

    • Anonyymi

      Miten se kolmas tuli väliin?

      • Anonyymi

        Tää kolmas oli siis mies. Ystäväni on siis melko varmasti bi, koska olen tuntenut hänet yli 10v ja kyllä on tullut selväksi, että minusta pitää. Hän pitää kuitenkin myös miehistä ja kaipasi ilmeisesti itselleen kodin jakajan. Tiedän, että pitää myös tästä miehestä.


    • Anonyymi

      Ei ole käynyt niin. Mä yleensä pakitan ja jätän rauhaan toisen, jos kolmansia ilmestyy mukaan.

      Tai tunteideni kohde alkaa vaikka tapailla jotakuta. En viitsi pyöriä mukana. Ja alan tukahduttaa tunteitani saavuttamattomaan.

      Voi tykätä ihmisenä edelleen, mutta romanttiset kuviot hiipuu mielestä vähitellen kokonaan.

      On mahdollista, että ihastun/rakastun joskus uudelleen, mutta vaatii sitten jo toiseltakin jotakin näyttöä, että muut ei kiinnosta ja minä kiinnostan. Ja muita ei enää väliin ängetä.

      Jos jatkuvasti ilmestyy mielenkiintoisempia kosijoita, kun minä niin en enää lämpene uudestaan. Olkoon. Etsin jonkun muun, kun sopivan satun kohtaamaan.

      On-off leikki ei kiinnosta.

      Jan

      • Anonyymi

        On-off pelaaminen on syvältä, kertoo pelaajan luonteesta huonoa. Jättäisin koko jutun alkuunsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On-off pelaaminen on syvältä, kertoo pelaajan luonteesta huonoa. Jättäisin koko jutun alkuunsa.

        Niin. Ei se hyvää vaikutusta tee. Paskanmaku jää suuhun.

        Jan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On-off pelaaminen on syvältä, kertoo pelaajan luonteesta huonoa. Jättäisin koko jutun alkuunsa.

        Tämä on itselleni vieras näkökulma, sillä näen rakkauden tien pidempänä sitoutumisena ja kasvuna. Jotkut ihmiset pysyvät siinä mukana kasvamassa kauemmin. Ja heihin voi olla erilaisissa suhteissa eikä rakkaus katoa, vaan voimistuu ja toivottavasti voidaan jakaa sitä eri tavoin heidän kanssaan. Sellaisen suhteen haluaisin. Pitkän, sitoutuneen ja joustavan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on itselleni vieras näkökulma, sillä näen rakkauden tien pidempänä sitoutumisena ja kasvuna. Jotkut ihmiset pysyvät siinä mukana kasvamassa kauemmin. Ja heihin voi olla erilaisissa suhteissa eikä rakkaus katoa, vaan voimistuu ja toivottavasti voidaan jakaa sitä eri tavoin heidän kanssaan. Sellaisen suhteen haluaisin. Pitkän, sitoutuneen ja joustavan.

        Joo mutta mitä toi liittyy siihen, että jollakin on pazka luonne. Mikä järki sitoutua johonkin pelaajaan tai muuhun häröilijään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on itselleni vieras näkökulma, sillä näen rakkauden tien pidempänä sitoutumisena ja kasvuna. Jotkut ihmiset pysyvät siinä mukana kasvamassa kauemmin. Ja heihin voi olla erilaisissa suhteissa eikä rakkaus katoa, vaan voimistuu ja toivottavasti voidaan jakaa sitä eri tavoin heidän kanssaan. Sellaisen suhteen haluaisin. Pitkän, sitoutuneen ja joustavan.

        Niin kuin ihminen kasvaa ja muuttuu eri elämänvaiheissa, niin haluan yhden rakkauden, joka kestää ja muuntuu kasvaen niiden läpi. Sellainen on elämän mittainen suhde. Se löytää kyllä materiaaliset unelmansa aina, sillä unelmat muuttuvat elämäntilanteen mukaan. Se, että olemme yhdessä rinnakkain samalla rakkauden polulla niin kuin voimme kulloinkin olla, on se unelma. Ulkoiset seikat muuttuvat, mutta rakkaus kestää, se on unelmani, molemminpuolinen rakkaus. Se löytää aina uuden muodon ideoiden maailmasta, tämän yhden henkilön kanssa. Sen puun hedelmiä voi syödä rohkeasti, sillä se tekee aina uusia hedelmiä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe