Kuin insuliinia diabeetikolle

Anonyymi

"Masentunut tarvitsee masennuslääkkeensä kuin diabeetikko insuliininsa."

Tämän kuulin terapeuttini suusta. Siitä huolimatta, että hän tiesi minun kärsineen (ja kärsivän edelleen) psyykenlääkkeiden haitoista ja pahoista vieroitusoireista.

Mitä tästä kaikesta pitäisi ajatella?

39

102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se on lääketehtaiden iskulause. Tarkoitus mainostaa lääkkeitä mahdollisimman paljon eli saada tuotot kasvamaan ja osinkoja osakkaille mahdollisimman paljon.

    • Anonyymi

      Jos serotoniinia on labrassa mitattuna liian vähän, viite arvoon potilaan salliessa sen voi lääkitä.
      Jos psykiatri sanoo että potilaalla on serotoniini, dobamiini, insuliini epätasapaino
      I l m a n l a b r a a!!!!!!!!!!!!!! Ymmärrät kai: kyse on puoskaroinnista,
      Sillä ei insuliini, - serotoni , dobami sulkijat tekee 1000 pahpäoinvointi oiretta potilaalle jos labrassa mittaamatta normaali sokeri potilalle annetaan insuliinia (tulee hypolclycemia) - serotoniineista tulee mania tai ADHD, jne. eli masennus pillerit panee käymään ylikierroksilla ja vie tunteet pois ja tekee kenties äkillisiä aggressio kohtauksia kuten on nähty kouluampumisia ( heillä kaikilla ollut määrätty masennus pilleri) ja osa masennus pillereistä tutkitusti tekee itsemurhaisuutta.
      Kun elimistoon pannaan kemian tehtaan serotoniini ja jos elimistön oma laadukas luomu serotoniini ei poistu riittävän nopeasti/elismistö lopeta setotoniini tuotantoa liki kokonaan, liika serotonni tekee aggressio purkauksia ja ADHD, tä.

      Kun taas yksilö lopettaa kemian tehtaan srerotoniin SSRI t niin ainakin puoli vuotta lopettamisen jälkeen hän on äärimmäisen masentunut, väsynyt ja alakuloinen, koska kestää ehkä noin puoli vuotta että elimistö odottaa kemian tehtaan serotoniinia ja kun sitä ei tule oma luomu hyvän laadun serotoniini alkaa muodostua elimistössä.

      Masennus lääkkeet sulkee kyyneleet, joissa on erityisia mieltä raikastavia tuntemettomia kemikaaleja, jolloin mieli uudistuu kuin sademetsä itkin kautta ja toipuu ilman sivuvaikutusta.

      Lääketeollisuuden osakkeita omistavat tohotorit tai aivopesty, (jota ottaa vain lyhyitä lääketehtaan vastuun tunnottomia iskulauseita kuten masennulääke on kuin insuliini...)
      Sillä insuliinia jaettaisiin kuin masennuslääkkeitä labrassa mittaamatta kuten psykiatria jakaa pillereitä ihmisille, joilla insuliini ja serotoniini taso on normaali, niin isnuliinin jakoon kuolisi puolet potilaista.
      Mieli/sielu/ psykke/ riippumatta siitä millä nimellä sitä kutsutaankin, on kauppatavaraa, eli sille labrassa mittaamatta tehdään pillereillä kemiallinen eipätaspaino. Kyse on erittäin kyseenalaisesta ja epä-ettisestä kauppa mallista.

      Syy Parkinson tautiin on se että dobamiinia ei erity riittävästi. Josta tulee krooninen masennus, hidas liike älyllinen nopeat hoksottimet hidastuvat ja tulee työkyvyttömyys. Parkinson tauti potilailta dobamiinia mitataan elimistöstä,
      Paykiatria sulkee normaali dobamiin tason labrassa mittaamatta yksilöltä, eli normaali dobamiin tason henkilölle tehdään psykiatrian teimesta tahallinen kemiallinen epätasaoino (ainoastaan opioidien käyttäjillä onkäytön aikana likaa dobamiinia) , neurolpetit, dobamiin sulkijat tkee kemiallisen parkinsonismin eli liike ja nopea reagointi ja hoksottimet jahyvä mielen tasapaino katoaa neuroleptien tekemän kemiallisen epätasaoino takia, - he ahdistuu ja ihmettelee, mikä heillä on kun eivät jaksa ulkoilla, tehdä töitä ja liikkua normaalisti, ja juoksevat lääkärissä, että mikä tämä tauti on kun koko elämää yllpitävät toiminnot on lamaantunut, joku tauti tää on,
      tohtorit ei kerro totuutta, että dobamiini sulkijat lisää prolaktoniini tuotantoa, joka sulkee somatomediinit, jonka seurauksena kiinteä lihasmassa vähenee koko elimistössä, (myös sydän) ja korvaantuu rasvalla, potilaalle tulee pysyvästi (fatique) eli väsymys ja hidas liike, työkyvytön tilaan, ja tästä kemiallisesta pillereillä tehdystä epätasapainosta pääsee eroon dobamiinit lopettamalla ja syomällä aineita sopivassa määrin jotka nostaa lihas massaa ja poistaa rasvaa, jolloin dobamiini sulkijoilla elimistön rasva ja oikea lihas massa suhde saadaan palautettua, mutta se on tehtävä erityisen varovasti, koska steroidit jotka muuttaa lihas massaan märän normaaliksi ovat samalla riksi äkilliseen sydän pysähdykseen, joten dobamiini sulkijoiden tuhoma lihasmassan normalistaminen ja rasvassan poisto tulee tehdä endogrinologin valvonnassa, ja kun normaali lihas-rasva tasapaino on saavutettu heti steroid stimulointi aineet on lopetettava, koska niiden tasot on labrassa mitattava ja luotettava että dobamiini sulkijoilla tehty epätasaoino on normaalisotunut,energia ja työtaso säilyy kun lihas rasvamassa taso on normaali... Lihasten yli rakennus steroideilla on yhtä vaarallista kuin lihasten tuhoaminen dobamiin sulkijoilla.

      Lääkärit ovat vastuu tunnottomia, jättävät kertomatta em. lisäksi, että dobamiin sulkijat laskee valkosolu tasoa että yksilö altistuu erilaiselle tulehduksille. Dobamiin sulkija neroleptit tekee kasvojen ja rajojen pakkoliikkeille, turvotuksia , joka on selvä ulos näkyvä merkki: " dobami sulkijoin tehty epätasaoino". Ja on päivän selvää, se on erittäin vaarallinen lääkkeillä tehty epätasaoino, joka tekee kroonisen masennuksen ja em. Lihas-rasva epätasaoino joka johtaa voimttomuuteen siinä määrin että yksilö on pantava eläkkeelle, koska kemiallisin ainein työkyky on viety. Valtio ei saa maksaa ihmisten tuhoamista pillereillä, että pilleritehdas saa €, ja ihmiset työkyvyttömyyden.

      • Anonyymi

        Eihän serotoniinia voi missään labrassa mitata. Aivonäyte ei ole ihan yksinkertainen ja vaaraton.


    • Anonyymi

      Edelliselle: itselleni on aikoinaan, kauan sitten määrätty Ketipinoria. Joskus sairaalahoidossa joitakin lääkkeitä, kuten Leponexia tuplamäärät. Mikä mainaisi lähes tappaa minut. Minua ei edes tutkittu sydän ja verisuonitautien osalta. Jotka ovat riskitekijöitä kyseistä lääkettä käyttäessä. Sain mm. todella pahoja kipuja oikeaan käsivarteen. Verenpaine ja syke nousivat sfääreihin. Eihän sellaista kenenkään, edes terveen ihmisen elimistö kestä. Jouduin vaatimalla vaatimaan lääkkeen lopettamista. No, tilalle tuli sitten Ketipinor. Joka hieman paremmin sopi.

      Mutta Ketipinoriakin yritettiin pakottaa käyttämään 200 mg: aa vuorokaudessa. En todellakaan voi ottaa sellaisia määriä lääkettä. Olisin koko ajan lääkenarkoosin kaltaisessa tilassa. Tolkuttomassa väsymyksessä ja nukkuisin lähes vuorokauden ympäri.

      Mitä tulee toteamukseesi siitä, että henkilöt, jotka joutuvat käyttämään neurolepteja, olisivat kroonisesti masentuneita, kuittaan sen täysin. Se on täysin totta. Itselläni masennus jäi pysyväksi ja ajoi myös alkoholismiin. Yhdessä koettujen traumojen kanssa siitä tästä kaikesta tuli elämänikäinen helvetti.

      Mikä on terveydehuollon, etenkin julkisen puolen, ja psykiatriassa toimivien vastuu ja sen kantaminen tässä asiassa? Samoin ajattelevatko ja tutkivatko he lainkaan neuroleptien käyttäjien heidän terveydetilaan aiheutuvia haittoja, ja vaikutuksia, etenkin pitkäaikaisessa käytössä olevien osalta?

      Tämä asia olisi otettava enemmän myös julkiseen, avoimeen keskusteluun. Ja paitsi lääkeyhtiöiden, myös terveydenhuollossa toimivien olisi kuunneltava enemmän ihmisiä ja otettava huomioon heidän näkemyksiään.

      • Anonyymi

        "Mikä on terveydehuollon, etenkin julkisen puolen, ja psykiatriassa toimivien vastuu ja sen kantaminen tässä asiassa? Samoin ajattelevatko ja tutkivatko he lainkaan neuroleptien käyttäjien heidän terveydetilaan aiheutuvia haittoja, ja vaikutuksia, etenkin pitkäaikaisessa käytössä olevien osalta?"

        Psykiatriassa toimivien kykyyn saati haluun kantaa minkäänlaista vastuuta toiminnastaan en usko enää pätkääkään.


    • Anonyymi

      "Mitä tästä kaikesta pitäisi ajatella?"

      Että olisi aika mennä elämässä eteenpäin.

      • Anonyymi

        Kyllä. Elämä ilman psyykenlääkkeitä on parasta elämää! :)


      • Anonyymi

        Parasta tosiaan mennä elämässä eteenpäin kokemuksistaan viisastuneena. Nyt ainakin tietää, keihin ei voi luottaa ja keitä pitää varoa.


    • Anonyymi

      "Mitä tästä kaikesta pitäisi ajatella?"

      Hullu terapeutti.

    • Anonyymi

      Toinen klassikko on kun sanotaan, että potilaan aivoissa on kemiallinen epätasapainotila, joka pitää lääkityksellä korjata.

      • Anonyymi

        Joo, mä oon kuullut tän kanssa! xD


      • Anonyymi

        Vieroitusoireet ovat lieviä ja itserajoittuvia. Ne kestävät vain 2-3 viikkoa, korkeintaan kuukauden.


    • Anonyymi

      Ja höpön pöpön. Tuolla yritetään manipuloida herkkäuskoisia potilasparkoja. Jos ihminen on aikuinen, kriittinen ja ajatteleva, niin tuollaista sontaa eivät lääkäritkään enää uskalla potilaalle syöttää. Masennuslääkkeiden pitkäaikaisvaikutuksia ei todennäköisesti edes vielä tiedetä. Muuta kuin siltä osin, että lääkereseptin kirjoittaminen on halvempaa ja helpompaa kuin tarjota terapiaa, eli potilas jätetään heitteille reseptinsä kanssa.

      Pidä oma pääsi. Osoittaa henkistä vahvuutta puolustaa omia näkemyksiään ja omia oikeuksiaan.

    • Anonyymi

      On silkkaa hulluutta yrittää hoitaa lääkehaittoja jollain psykoterapialla. Tämäkin osoittaa sen, että elämme pellemaailmassa. Ihan täysin ja perusteellisesti.

      • Anonyymi

        Eiköhän sitä pitäisi psykiatriassa, kaikessa lääketieteessä ja tässä yhteiskunnassa alkaa mennä potilaiden, ja huom. ihmisten ongelmien ja sairauksien hoitamisessa ennaltaehkäisevään hoitoon, sekä psykososiaalisen hoitomuotoon. Sekä yrittää hoitaa niitä ihmisten ongelmia keskustelun, avoimen hoitosuhteessa olevien henkilöiden välisen avoimen dialogin avulla? Eikä potilaille aina automaattisesti tuputetuilla lääkkeillä. Tällöin ei pääse edes syntymään mitään lääkkeiden haittavaikutuksia ja niiden vieroittamisesta kehittyviä ongelmia.

        Psykiatrian alalla toimivien pitää alkaa pohtia enemmän muita keinoja auttaa ihmisiä. Eikä pohjata sitä hoitoa aina lääkkeisiin.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tuo on vale. Kuten on myös kemiallinen epätasapaino-vertaus. Masentunut ei tarvitse masennuslääkkeitä kuin diabeetikko insuliinia eikä ole todisteita että masentuneella on aivoissaan kemiallinen epätasapaino jota lääke korjaa. Suurempi todennäköisyys on että lääke aiheuttaa kemiallisia epätasapainoja jotka ei todellakaan vain rajoitu aivojen toimintaan vaan laajasti kehon ja hermoston toimintaan. Keho ja aivot mukautuu lääkkeeseen ja kun siihen mukautuu ja sitten lopettaa, seuraa vieroitusoireita. Psyykenlääkkeet sotkevat enemmän kuin korjaavat mitään, aiheuttavat hankaluuksia lopettaa ja ovat muutoinkin aivoterveydelle erityisesti pitkällä tähtäimellä haitallisia.

      Ei kannata sotkea hermoston toimintaa millään psykoaktiivisilla aineilla. Kyseessä on toimiva kokonaisuus ennenkuin sitä aletaan sotkea. Paras keino pitää huolta itsestään on liikkuminen, terveellinen ruokavalio ja muukin aivoterveyttä tukevat luonnolliset asiat. Pillerit ovat neurotoksisia jotka muuttavat arvaamattomilla ja haitallisilla tavoilla välittäjäaineiden luonnollista toimintaa.

      Valitettavasti olin itse niin tyhmä että luotin psykiatreihin. Sain maksaa siitä liian kovan hinnan.

    • Itse omasta kokemuksesta, (diabeteksestä) en mistään vitun masennuksesta, voin sanoa että ei vitussa. Diabeetikko kuolee ilman insuliinia, kun taas masa (masentunut) pärjää hyvin ilman lääkkeitä. Masentuneet kykenisivät elämään normaalisti jos ei ottaisi lääkkeitä. Olisivat vaikka hieman positiivisempia eikä ajattelisi aina niin negatiivisesti. On aikalailla suurimmilta osin oma asenne kysymys. Vertaaminen diabeetikon insuliinitarpeeseen on todella väärin ja täyttä paskaa, Tälläinen voi johtaa jonkun oikeasti uskomaan, että diabeetikolle insuliini oli yhtä turhaa kuin masalle jotkin lääkkeet. Täyttä paskaa!

      • Anonyymi

        tämä on totta


      • Anonyymi

        "Vertaaminen diabeetikon insuliinitarpeeseen on todella väärin ja täyttä paskaa, Tälläinen voi johtaa jonkun oikeasti uskomaan, että diabeetikolle insuliini oli yhtä turhaa kuin masalle jotkin lääkkeet. Täyttä paskaa!"

        Tämän allekirjoitan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vertaaminen diabeetikon insuliinitarpeeseen on todella väärin ja täyttä paskaa, Tälläinen voi johtaa jonkun oikeasti uskomaan, että diabeetikolle insuliini oli yhtä turhaa kuin masalle jotkin lääkkeet. Täyttä paskaa!"

        Tämän allekirjoitan.

        Masennuksen hoidossa lääkehoitoa suurempi ongelma on se "tee itelles jotakin" asenne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Masennuksen hoidossa lääkehoitoa suurempi ongelma on se "tee itelles jotakin" asenne.

        Tekisin, mutta en oikein pysty kun on tämä SSRI-lääkityksen aiheuttama apatia ja anhedonia. Tämä ei vielä tänäkään päivänä ole mennyt kaaliin yhdellekään lääkärille eikä hoitajalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tekisin, mutta en oikein pysty kun on tämä SSRI-lääkityksen aiheuttama apatia ja anhedonia. Tämä ei vielä tänäkään päivänä ole mennyt kaaliin yhdellekään lääkärille eikä hoitajalle.

        Minulle tuli SSRIn pitkäaikaiskäytöstä PSSD eli seksuaalisen toiminnan häiriöitä jotka vuosia myöhemminkään eivät ole poistuneet. Lisäksi koko käytön ajan minulla oli tuollainen apatian ja välinpitämättömyyden tunne, yhdistettynä vielä lääkkeen aikaansaamaan pieneen levottomuuden lisääntymiseen. Tuntuu niinkuin tuo anhedonia olisi kroonistunut mitä pitempään käytin sitä ja mikään ei oikein tunnu vieläkään miltään.
        Elämäni on ihan tuhoutunut jo nuorena. Jos sanoisin tästä lääkärille hän kutsuisi tätä masennukseksi mitä tämä ei ole.


    • Anonyymi

      Minä menin muutama vuosi sitten psykologille, muuta apua ei ollut tarjolla. Olen käynyt keskustelemassa vuosia ja kerroin jo etukäteen, että epäilyttää. Halusin hoitomuotoja jotka ovat jo aiemmin tehonneet tai uusia kokeiluja, ei mitään entuudestaan toimimatonta keskustelua. Ensimmäisellä kerralla psykologin kanssa keskustelu eteni siten, että minun kannattaisi hankkia nettiterapiaa ja joka tapaamiskerralla mulla nousi kierrokset kattoon käynnin jälkeen, joita sitten turrutettiin lääkkeillä. keskustelu ohjautui aivan muualle, kuin olisin halunnut ja yritin keskustella toisesta asiasta, mutta terapeutti ei halunnut siitä jutella. Tiesin jo etukäteen, että mitä haluan ja mitä en halua ja totaalinen hajoaminen tapahtui silloin, kun koitin perua aikaani hänelle huonovointisuuden vuoksi. se ei ollut mahdollista. Tiedän olleeni tapaamisilla paikalla, mutta tiedän, että minua ei kuunneltu lainkaan missään vaiheessa. Tapahtui täysin päinvastainen asia, jota toivoin. En tiedä kuka siinä suhasi menemään, mutta yhtäkkiä ambulanssi hyökkäsi pihaan ja ensihoitajat vaativat minua lähtemään mukaansa. Jouduin menemään päivystykseen, onneksi siellä oli hyvä porukka töissä, sillä pelkäsin, että siellä tulee vastaan joku, jota ei myöskään oikeastaan kiinnosta lainkaan, mitä haluan kertoa. Käynnin osalta kaikki meni hyvin, mutta myöhemmin sain päivystyskäynnin laskun. Eli maksoin siitä, kun minut pakotettiin lääkäriin, vaikka sanoin, että en sinne halua. Ei ollut pakkohoitoa, mutta ei mulle annettu muuta vaihtoehtoa kuin lähteä. Laskukin on aivan törkeää, en ollut missään vaiheessa vaaraksi itselleni enkä muille. Juu ja samana päivänä myös sukulaiset tulivat omilla avaimillaan sisään kämppään, tilassa, jossa en olisi missään vaiheessa halunnut nähdä ketään. Tuli aivan selväksi, että se asunto ei ole minun kotini. Jos tällaisia tapahtuu usein, niin mun on vaikea kuvitella, että kukaan mt-ongelmainen haluaisi kertoa osoitetietojaan yhtään minnekään ja pitävänsä omaa asuntoa jossain, minne voi paeta hädän hetkellä. Lisäksi uskon, että tällaiset episodit aikaansaa sen, ettei henkilö ole kovin kiinnostunut jatkamaan hoidossa. Luulen, että olisi ollut pienempi hinta, jos olisin jättänyt perumatta psykologin ja maksanut maksun peruuttamattomasta käynnistä. Ainakin paljon pienemmällä psyykkisellä kuormalla olisin selvinnyt.

    • Anonyymi

      Pyh pah, tuon saman virren olen kuullut lukuisia kertoja eri henkilöiden suusta hoitopuolella. Ihan sairasta edes verrata mitään keksittyjä sairauksia oikeisiin, henkeä uhkaaviin sairauksiin kuten diabetes. Saisivat hävetä!

    • Anonyymi

      Vaihda terapeuttia. Eikö terapeutti ole eri kuin lääkäri? Jos on vaadi pääsy lääkärille? Jos et tule itse kuuluksi häneltäkään,vaihda lääkäriä.Julkisella puolella on oikeusvaihtaa hoitaja,kuin lääkäri.Oli kyse masenus.Tai mistä tahansa sairaus.Aina ei potilas lääkäri suhde pelaa tai hoitaja .Emmehän aina tule toimeen ystävienkään kanssa,voimme nekin vaihtaa jos sukset menee ristiin.

    • Anonyymi

      Mielenterveyden ongelmiin oikea lääke olisi kova työ, niin ettei ehtisi piehtaroida turhissa ajatuksissa eikä ehtisi väsyä.

      • Anonyymi

        Sinäpä sen sanoit! Miksei kukaan muu ole tuota vielä keksinyt?


      • Anonyymi

        Tuohon en usko alkuunkaan. Omakohtainen kokemus on, että työttömänä jaksan elää jotenkuten. Aika riittää juuri ja juuri kaikkeen välttämättömään. Töissä käydessä olin kuolemanväsynyt ja tuntui ettei ole elämää ollenkaaan.


      • Anonyymi

        Entäs, jos on saanut psyykenlääkitysten takia aivovaurion (kuten minä), mikä oireilee kognitiivisena fatiikkina? Kun fatiikki iskee, on pää tyhjä turhistakin ajatuksista. Silloin ei tehdä töitä, vaan levätään.


    • Anonyymi

      "Kuin insuliinia diabeetikolle" -vertaus ontuu sikälikin, että ihmisen kehossa ei luontaisesti ole (eikä se luontaisesti tuota) masennus- eikä psyykenlääkkeiden vaikuttavia aineita. Insuliinia sen sijaan on kehossaan jokaisella luonnostaan - toisilla enemmän, toisilla vähemmän.

    • Anonyymi

      Mulle kans parikin kertaa sanottu mt-lääkkeistä kuin ne on sama asia kuin diabeetikko jonka pitää ottaa insuliini ja varmistaa tasainen verensokeri niin mt-potilas "varmistaa" tasaisen mielen lääkkeillä. Joo todellakin niillä laillisilla huumeilla saa tasaisen mielen kun mikään ei tunnu miltään.

      Yks tuttu kellä on hiv lääkitys niin sillekin oltiin niistä sanottu, ettei ne ole sen kummempia kuin insuliini diabeetikolle, vaikka niiden hiv lääkkeidem sivuvaikutukset on vielä karseampia kuin mt-lääkkeiden

      Yks nuorempi potilas sanoi, on siis vielä ihan aivopesty mt-lääkkeiden autuuteen, että ne on vähän kuin kipulääkkeet krooniselle kipupotilaalle. Ilmeisesti tuotakin vertauskuvaa siis käytetään potilaille?

      Ja kaikki mt-lääkkeet on erittäin hyviä ja potilaiden hyvinsietämiä, jos siis haluaa lääkäreitä ja hoitsuja uskoa. Kannattaa aina tämä mainoslause kuultuaan hakea tietoa vaikkapa Fimean sivuilta ja kv. sivuilta varsinkin.

      Oon asunut ulkomailla, toinen eu maa, ja silloin mulla oli vielä deprakine käytössä. Paikallisessa apteekissa farmaseutti sanoi, että se luokitellaam huumausaineeksi ja pitäisi olla erikseen terveysviranomaisen lupa sen hallussapitoon.

      Suomessa ketiapiini on nykyään vähän kuin Burana ja sitä määrätään kaikille ja kaikkeen. Monissa eu maissa sillä ei edes ole myyntilupaa. Ketipinor on Orionin, suomalaisen lääketehtaan kopiovalmiste alkuperäisestä ketiapiinista, niin on kyllä Orion lobannut kaikki lääkärit Suomessa määrään sitä kaikille ja kaikkiin vaivoihin.

    • Anonyymi

      Insuliinia diabeetikolle ja masennuslääkettä masentuneelle,Hoidetaan käytännössä oiretta eikä syytä.
      Täysin väärä periaate kummassakin hoidossa.

      • Anonyymi

        Insuliinihoidossa on sentään järkeä, jos voidaan lääketieteellisin kokein todeta, että haima ei tuota insuliinia lainkaan. Silloinhan on ihan fiksua antaa insuliinia piikillä kehoon, ettei ihminen kuole happomyrkytykseen. Insuliiniresistenssin hoidossa se ei tehoa, jos ruokavalio jatkuu samana ja ihminen ei vähennä rasvamassaansa. Diabetes on selvästi biologinen häiriö, joka voi johtua osittain aivan päin vastaisistakin syistä. Kakkostyypin diabetes ei johdu ensisijaisesti haiman insuliinituotannon ongelmista vaan siitä, että epätasapainoisen ruokavalion johdosta insuliinia on pitkään erittynyt aivan liian paljon eikä kehon solut reagoi normaalisti insuliiniin . SSRI lääkkeet saavat vähän samankaltaisen ilmiön aikaan vähentämällä serotoniinijärjestelmän herkkyyttä serotoniinille. Tämä ilmentää sitä, että miten tärkeää on tuntea sairauden biologiset mekanismit ennen, kuin alkaa hoitaa sitä. Ykköstyypin diabetesta ei voi tehokkaasti parantaa eikä ehkäistä ruokavaliolla, kun taas kakkostyypin diabetesta voi ainakin tehokkaasti ehkäistä ja myös hoitaa kohtuu vähähiilihydraattisella, normaalin kaloritiheyden omaavalla ruokavaliolla, jolloin kehon hormonitasapaino pysyy normaalina ja insuliinireseptorit reagoivat hyvin tähän anaboliseen, elintärkeään hormoniin. Masennuksen diagnosointi on oirepohjaista, kun taas diabetesta ei diagnosoida pelkästään väsymyksen eikä lisääntyneen pissahädän perusteella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Insuliinihoidossa on sentään järkeä, jos voidaan lääketieteellisin kokein todeta, että haima ei tuota insuliinia lainkaan. Silloinhan on ihan fiksua antaa insuliinia piikillä kehoon, ettei ihminen kuole happomyrkytykseen. Insuliiniresistenssin hoidossa se ei tehoa, jos ruokavalio jatkuu samana ja ihminen ei vähennä rasvamassaansa. Diabetes on selvästi biologinen häiriö, joka voi johtua osittain aivan päin vastaisistakin syistä. Kakkostyypin diabetes ei johdu ensisijaisesti haiman insuliinituotannon ongelmista vaan siitä, että epätasapainoisen ruokavalion johdosta insuliinia on pitkään erittynyt aivan liian paljon eikä kehon solut reagoi normaalisti insuliiniin . SSRI lääkkeet saavat vähän samankaltaisen ilmiön aikaan vähentämällä serotoniinijärjestelmän herkkyyttä serotoniinille. Tämä ilmentää sitä, että miten tärkeää on tuntea sairauden biologiset mekanismit ennen, kuin alkaa hoitaa sitä. Ykköstyypin diabetesta ei voi tehokkaasti parantaa eikä ehkäistä ruokavaliolla, kun taas kakkostyypin diabetesta voi ainakin tehokkaasti ehkäistä ja myös hoitaa kohtuu vähähiilihydraattisella, normaalin kaloritiheyden omaavalla ruokavaliolla, jolloin kehon hormonitasapaino pysyy normaalina ja insuliinireseptorit reagoivat hyvin tähän anaboliseen, elintärkeään hormoniin. Masennuksen diagnosointi on oirepohjaista, kun taas diabetesta ei diagnosoida pelkästään väsymyksen eikä lisääntyneen pissahädän perusteella.

        1 tyypissä varmaan on niin että pitää käyttää insuliinia koko elämän mutta 2 tyypin voi hoitaa kokonaan itsehoidollisesti että ei tarvi lisä insuliinia.

        Samoiten masennusta voi hoitaa itsehoidollisesti niin että mitään SSRI lääkkeitä ei tarvi napsia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1 tyypissä varmaan on niin että pitää käyttää insuliinia koko elämän mutta 2 tyypin voi hoitaa kokonaan itsehoidollisesti että ei tarvi lisä insuliinia.

        Samoiten masennusta voi hoitaa itsehoidollisesti niin että mitään SSRI lääkkeitä ei tarvi napsia.

        Ainakin insuliiniherkkyyttä voi parantaa esimerkiksi voimaharjoittelulla ja meta-analyysin mukaan myös ketogeenisellä dieetillä, jossa ketoaineet toimivat glukoosin sijasta pääasiallisina energianlähteinä. Kakkostyypin diabetestakin voi hoitaa kyllä insuliinilla, mutta se pitkällä aikavälillä jopa ylläpitää insuliiniresistanssia, vaikka se lyhytkestoisesti auttaisi vähentämään korkeaa verensokeria. Myös maksan glukoosituotantoon vaikuttavilla lääkkeillä voidaan hallita diabeteksen oireita. Joitakin insuliinin puutteesta johtuvia diabeteksen muotojakin voi ehkäistä elintavoilla, esimerkiksi juopottelun välttäminen ehkäisee haimatulehduksia. Masennusta on vähän vaikea hoitaa kuin diabetesta, koska sen toteamiseen ei ole minkäänlaisia biomarkkereita.

        https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7641470/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin insuliiniherkkyyttä voi parantaa esimerkiksi voimaharjoittelulla ja meta-analyysin mukaan myös ketogeenisellä dieetillä, jossa ketoaineet toimivat glukoosin sijasta pääasiallisina energianlähteinä. Kakkostyypin diabetestakin voi hoitaa kyllä insuliinilla, mutta se pitkällä aikavälillä jopa ylläpitää insuliiniresistanssia, vaikka se lyhytkestoisesti auttaisi vähentämään korkeaa verensokeria. Myös maksan glukoosituotantoon vaikuttavilla lääkkeillä voidaan hallita diabeteksen oireita. Joitakin insuliinin puutteesta johtuvia diabeteksen muotojakin voi ehkäistä elintavoilla, esimerkiksi juopottelun välttäminen ehkäisee haimatulehduksia. Masennusta on vähän vaikea hoitaa kuin diabetesta, koska sen toteamiseen ei ole minkäänlaisia biomarkkereita.

        https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7641470/

        " Masennusta on vähän vaikea hoitaa kuin diabetesta, koska sen toteamiseen ei ole minkäänlaisia biomarkkereita."

        Eihän masennuslääkkeitä saisi määrätä käytännössä kenellekään.Kyllä se sairauden hoito aloitetaan vasta sitte kun se on todennettu jollakin lääketieteellisellä testillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Masennusta on vähän vaikea hoitaa kuin diabetesta, koska sen toteamiseen ei ole minkäänlaisia biomarkkereita."

        Eihän masennuslääkkeitä saisi määrätä käytännössä kenellekään.Kyllä se sairauden hoito aloitetaan vasta sitte kun se on todennettu jollakin lääketieteellisellä testillä.

        Ei tarvitse kun lääkärille, normaalille yleislääkärille, valittaa ahdistusta, masennusta, tai unettomuutta, niin kyllä herkästi jonkun masennuslääkereseptin saa.
        Myös kivun hoitoon nykyään tyrkytetään masennuslääkkeitä.

        Eli käytännöt ei ihan taida toimia, mitä saisi ja mitä ei.
        Ei ne kummemmin ala mitään lääketieteellisiä testejä tekemään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse kun lääkärille, normaalille yleislääkärille, valittaa ahdistusta, masennusta, tai unettomuutta, niin kyllä herkästi jonkun masennuslääkereseptin saa.
        Myös kivun hoitoon nykyään tyrkytetään masennuslääkkeitä.

        Eli käytännöt ei ihan taida toimia, mitä saisi ja mitä ei.
        Ei ne kummemmin ala mitään lääketieteellisiä testejä tekemään.

        Se miksi niitä saa niin helposti johtuu siitä että lääkeyhtiö lahjoo näitä lääkäreitä kirjottaan mahdollisimman paljo reseptejä.
        Jotkut lääkärit saa lääkeyhtiöltä palkkaa paljon enemmän mitä lääkärin palkkio on työstä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2022
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1557
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1458
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1437
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe