Kasvaako biotiinia ym hiustuotteita syömällä naisviikset ja miten sen voisi estää ?

Anonyymi

Ohuthiuksiset naiset popsivat biotiinia ym, hiuksien vahvistamis lupauksia antavia tuotteita. Ulkonäkö on ylikorostetun tärkeää, tänä kaupallisuuden ja sovinismin aikakautena. Keskinäinen kilpailu "kauneudesta" ja ihmisten markkinahinnoittelu arvosta, on loputon. Kaikki tempaistaan siihen mukaan, halusit tai et, massiivisella markkinoinnilla medioissa.

Entäs jos hiuksien vahvistamistuotteilla, alkavatkin ihokarvat mm. huulten yläpuolelle kasvamaan, sillä moni hiustuotteita käyttävä nainen, on menopaussin ohittanut, eli muutenkin "riskissä", kyseisten karvojen kasvun suhteen. Miten moinen ei-toivottu karvojen kasvu, hiustuotteita käytettäessä estetään, tai jos niin on päässyt käymään, poistetaan ja estetään jatkossa ?

Ne jotka väittävät, ettei mm.biotiinilla kasvaisi ihokarvoja, eivät taida puhua ihan totta, sillä siinä pillerissä ei lue, että kasva karva vain päänahkaan.

4

1245

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mä olen käyttänyt biotiinia kauan.Eikä mulle ole kasvanut viiksiä.Haluatko tulla katsomaan.Asun Lahdessa.

    • Anonyymi

      Itse olen miettinyt samaa. Sellaista täsmätuotetta ei pitäisi olla, joka kasvattaa vain hiuksia, vaan samalla pitäisi kasvaa kaikki muutkin karvat.

      B-vitamiinit ovat varsin vaarattomia, joten et menetä mitään niitä syömällä. En usko, että muuttuisit apinaksi.

      Jossain kriittisesti terveysväittämiä käsittelevässä kirjassa todettiin, että piimax oikeasti vahvisti hentohiuksisten naisten hiuksia. Itselläni on kokeilussa, mutta tuloksia saa liene odottaa puoli vuotta. Tuskin asiasta voi mitään sanoa ennen riittävää juurikasvua.

      Itse vähän epäilen, että vanhenemisesta ja estrogeenin vähenemisestä johtuva hiusten heikkeneminen ei biotiinilla parane, ja tuskin piimaxillakaan. Pitäisi hoitaa perusoireita, eli vanhenemista ja hormoninpuutetta.

      Itselläni olen muuten huomannut, että jalkakarvojen kasvu on ainakin ihan selkeästi heikentynyt. Eli iästä johtuu sekin. Ja toisin päin nenäkarvojen kasvu vahvistunut.

      Jos varaa olisi ja jos uskaltaisin, tilaisin NMN:ää. Sen pitäisi vaikuttaa ihmisen kehoon nuorentavasti eli hoitaa perusongelmia. NMN on sukua B3-vitamiinille. Itse syön B3-vitamiinia, vaikka sen teho on huomattavasti heikompi kuin NMN:n. Siltä kannalta jätän pienen varauksen sille, että biotiinikin saattaisi auttaa johonkin. Nimittäin molemmat liittyvät jollain tapaa B-vitamiineihin.

      Jos hiuksissa on tapahtunut äkillisiä muutoksia, kannattaa harkita myös mm. kilpirauhashormonien ja varastoraudan tutkimista. Kilppariongelmat ja anemiat vaikuttavat myös hiuksiin ikävästi. Molemmat myös esiintyvät vaihdevuosi-iässä herkästi.

    • Anonyymi

      Biotiini ei kasvata uusia karvoja vaan vahvistaa jo kasvavia karvoja ja lisäksi kynsiä. Olen käyttänyt pitkään pelkkää biotiinia ja hiukset ovat kyllä vahvistuneet, mutta kynnetkin kasvavat nopeammin. Viiksiä eikä muitakaan uusia karvoja ole kasvanut.

      Vanhemmiten naisille voi alkaa kasvaa viiksikarvoja kun estrogeenin tuotanto loppuu, mutta aina ollut pieni testosteronituotanto jatkuu ja pääsee voitolle. Tämä vaikuttaa myös rasvan kertymiseen vartaloon miestyyppisesti.

    • Anonyymi

      Kaikilla ihmisillä on enemmän tai vähemmän persikka karvoitusta ihossa.
      Itse olen sheivannut naamaa esiteini-iästä asti koska meikki istuu nätimmin iholla. :D

      Biotiini kuurit ei oo ainakaan mulla koskaan vaikuttanut vaaleiden kasvokarvojen kasvuun ja vaikka jos tulevaisuudessa vaikuttaisikin niin ei mitään muutosta normi sheivausrutiiniin.

      Karva on vaan karvaa, osalla ihan oman perimän takia on jopa tummaa karvaa kasvoissa ilman että ikää on yli 20v.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe