Onko tämä painovirhe ?

Anonyymi

Miten lämmittimessä voi olla tällainen hinta ?
https://www.aliexpress.com/item/1005001829657407.html?ug_edm_item_id=1005001829657407&creative_img_ind=3&tracelog=rowan&rowan_id1=spaml_multiple_product_components_combination_1_en_US_2021-03-29&rowan_msg_id=clasCOWS_214_$73480b3460794ce8a8c017079a1441dd&ck=in_edm_other

45

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

Noissa on kaikki osat halvimpia mahdollisia. Puhaltimen laakerit kestää onnella vuoden. Elektroniikka hajoaa milloin tahansa. Laitteen lämmöt voi olla kuoressa liian kovat. Varosysteemit ei välttämättä toimi. Tehonsäätö ei ehkä toimi ja tehot voi ollakovemmat tai alemmat kuin mitä luvataan.

Ei ole CE-hyväksytty, joten vakuutusyhtiö ei välttämättä maksa leskellesi korvauksia, kun laite on puhaltanut veneesi täyteen häkää räkärautapakoputken palettua puhki ja olet kuollut nukkuessasi. Varaosia ei saa mistään. Ohjeista ei saa mitään tolkkua. En todellakaan itse nukkuisi suljetussa tilassa, jossa on tuollainen härpäke polttamassa dieseliä.

• Anonyymi

Hyvin on toiminut jo kaksi vuotta ongelmitta. Käyttötunteja nyt noin 250. Maksoi 149 euroa kaikkine tykötarpeineen.

Noita on maailmassa joka puolella tuhansia. Youtubesta löytyy käyttäjien kokemuksia ja videoita roppakaupalla. Hakuun "Chinese diesel heater".

• Anonyymi

Älä osta tuota kiinalaista paskaa.

Usko tai älä, venäläinen Planar on oikeasti laadultaan Webaston ja Eberin tasoa, hinnaltaan paljon halvempi.

En tiedä mitään muuta kunnollista venäläiskamaa kuin raskaat teollisuussorvit, Ladan lämmityslaitteet ja Planarit.
      Ennakkoluulot kannattaa heittää romukoppaan, Planarille saa takuun ja varaosiakin Suomesta maahantuojalta.

Ja se ihan oikeasti toimii, on CE-hyväksytty eikä kaasuta/polta sinua ja venettäsi.

Kiinalaiset romut kannattaa ohittaa. Koko AliExpress on jättimäinen kelvottoman paskan myyntialusta.

• Anonyymi

Hih, tuulettimet on hienoja sitten kun alkaa vihmomaan takaisin. Koetelkaa pysyä pystyssä.......

• Anonyymi

Kiina on maa, ei valmistaja.
      Joku Kiinassa tehty toimii hyvin, toinen on hengenvaarallinen. Kun laitteessa ei ole minkään valtakunnan hyväksyntää, takuuta tai tuotevastuuta, sen voi myydä halvalla.

Ostaja on samalla laitteen maahantuoja ja vastuussa siitä myös kaikille muille. Voi olla, että laite toimii, voi olla, että se polttaa veneen ja satamallisen muita.

• Anonyymi

Ei ole painovirhe. Näköjään vielä löytyy ummikkoja, jotka ottavat ihan annettuna sen että joku simppeli lämmityslaite maksaa toista tonnia. Hyvä että tuollekin vedätykselle tulee loppu.

• Anonyymi

Eipä tuossa mitään ihmeellistä ole. Eiväthän valmistuskustannukset ole juuri mitään, kun tehdään isolla volyymilla halpatyömaassa, eikä ole tarvetta kovin kummoiseen laadunvalvontaan, kun myyjä ei ota mitään vastuuta vehkeestään. Verrattuna vaikkapa suomalaisesta venetarvikeliikkeestä ostamiseen, on tuossa myös aika monet katteet vähemmän.

Hyvällä tuurilla saat ihan toimivan vehkeen. Ja jos vuoden jälkeen hyytyy, niin onhan se hintansa edestä palvellut. Tilaat sitten vaikka uuden samanlaisen. Jos webastoon tulee vika ja tarvitset varaosan, niin se maksaa enemmän kuin tuo koko lämmitin.

Onko turvallinen laite? Ehkä, ehkä ei. En laittaisi veneeseeni. Johonkin valvonnan alla käytettävään kohteeseen ehkä. Paitsi että kun sen planarin saa muutamalla satasella, niin enpä niiden säästämiseksi jaksaisi kokeilla.

CE-merkintäuskovaisuus kyllä kuitenkin hämmästyttää. Sehän on pelkkää byrokratiaa, ei mikään oikea tae laitteen asiallisuudesta. CE-merkintä tarkoittaa, että valmistaja vakuuttaa laitteen täyttävän määräykset. Se ei tarkoita, että laite täyttää määräykset.

• Anonyymi

Näin on. Kuinka paljon kaikissa täkäläisissäkin halapakaupoissa Biltema Honkkari jne. myydään ihan silkkaa kelvotonta paskaa joissa on se CE-lätkä. Todistaa ihan kaiken noista CE-merkittyjen romujen "laadusta". Uskottavuus siihen meni kauan sitten.

• Anonyymi

Tiedoksi näille suuren kaukana idässä sijaitsevan maan tuotteita himoitseville.
      Kyllä niistä usein löytyy tuo tärkeä CE tarra, mutta niissä laitteissa se tarkoittaa aivan muuta kuin täällä Euroopassa.
      Kiinalainen CE on lyhennys sanoista China Export.
      Niissä kirjaimissa on pieni ero, jota tavan tallaaja ei huomaa. Jää täysin arvailujen varaan, miksi tuollainen tarra on siellä otettu käyttöön.
      Voi olla että säästäminen kannattaa aloittaa jostakin muusta paikasta D.

• Anonyymi

Ihan hyvä ja vitsikäs kuittaus kinukeilta meidän naurettavalle CE:lle, joka todistettavasti ei takaa laatua paskan vertaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan hyvä ja vitsikäs kuittaus kinukeilta meidän naurettavalle CE:lle, joka todistettavasti ei takaa laatua paskan vertaa.

CE-merkki ei takaa laatua, mutta se määrittää vastuita.

Jos EU:n alueella oleva toimija laittaa sen, se vastaa tuotteen täyttävän vaatimukset. Ulkomaisella toimijalla pitää olla - tuotteesta riippuen - myös ulkopuolisen tarkastuslaitoksen 4-numeroinen koodi. Joissakin tuotteissa ulkopuolinen laitos vaaditaan myös EU:n alueella tehdyille tuotteille.

Valmistuksen lisäksi vastuu on myös maahantuojalla. EU:n sisälle voi tulla ja EU:ssa voi valmistaa huonoja ja vaarallisia tuotteita, mutta vastuunkantaja on aina EU-alueella, jos tapahtuu kauheita.

Esimerkiksi koneasetus koskaa myös yksityistä omaan käyttöön valmistettua tai maahantuotua laitetta. Lämmityslaitteilla on omat direktiivinsä, jotka koskevat laitetta itseään ja asennusta.

Se, että pystyy rikkomaan lakia (direktiiviä), ei tee siitä sallittua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

CE-merkki ei takaa laatua, mutta se määrittää vastuita.

Jos EU:n alueella oleva toimija laittaa sen, se vastaa tuotteen täyttävän vaatimukset. Ulkomaisella toimijalla pitää olla - tuotteesta riippuen - myös ulkopuolisen tarkastuslaitoksen 4-numeroinen koodi. Joissakin tuotteissa ulkopuolinen laitos vaaditaan myös EU:n alueella tehdyille tuotteille.

Valmistuksen lisäksi vastuu on myös maahantuojalla. EU:n sisälle voi tulla ja EU:ssa voi valmistaa huonoja ja vaarallisia tuotteita, mutta vastuunkantaja on aina EU-alueella, jos tapahtuu kauheita.

Esimerkiksi koneasetus koskaa myös yksityistä omaan käyttöön valmistettua tai maahantuotua laitetta. Lämmityslaitteilla on omat direktiivinsä, jotka koskevat laitetta itseään ja asennusta.

Se, että pystyy rikkomaan lakia (direktiiviä), ei tee siitä sallittua.

Ai vastuita...? Joopa joo. Itse olen kaiken paskan niellyt ja tappiot kärsinyt kaikesta ostamasti täällä myynnissä olleista paskoista.

Jatkossa jos mieleni tekee paskaa, niin ostan sen halvalla nettikaupasta, enkä elätä täkäläistä siipeilijää siinä sivussa. Vastuita... pyh ja pah.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai vastuita...? Joopa joo. Itse olen kaiken paskan niellyt ja tappiot kärsinyt kaikesta ostamasti täällä myynnissä olleista paskoista.

Jatkossa jos mieleni tekee paskaa, niin ostan sen halvalla nettikaupasta, enkä elätä täkäläistä siipeilijää siinä sivussa. Vastuita... pyh ja pah.

Tuo vuodatus on paskapuhetta.
        En väitä ettetkö itse kuvittelisi olevasi oikeassa, mutta meidän kuluttajalainsäädännöllä ei joudu kärsimään myyjän, asentajan tai valmistajan virheistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo vuodatus on paskapuhetta.
        En väitä ettetkö itse kuvittelisi olevasi oikeassa, mutta meidän kuluttajalainsäädännöllä ei joudu kärsimään myyjän, asentajan tai valmistajan virheistä.

Ei oo kauaa kestäny mitkää Bilteman rihkamat, ja ite oon joutunu maksamaan. Siinä sulle paskapuhetta, urpo. Mitä vittua sä mun kokemuksista tiedät ensinkään?
        Jos oikein hyvä säkä käy, niin paska hajoaa riittävät nopeasti, jolloin ottavat takaisin... pitkin hampain.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei oo kauaa kestäny mitkää Bilteman rihkamat, ja ite oon joutunu maksamaan. Siinä sulle paskapuhetta, urpo. Mitä vittua sä mun kokemuksista tiedät ensinkään?
        Jos oikein hyvä säkä käy, niin paska hajoaa riittävät nopeasti, jolloin ottavat takaisin... pitkin hampain.

Pres. Koiviston vävy Jari Komulainen joutui maksamaan 500 000 euroa vahingonkorvauksia, kun maahantuomansa kiinankrääsä poltti rivitalon. Jos tuot maahan CE-merkitsemättömän lämppärin, voit joutua omilla rahoillasi korvaamaan sen aiheuttaman vahingon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pres. Koiviston vävy Jari Komulainen joutui maksamaan 500 000 euroa vahingonkorvauksia, kun maahantuomansa kiinankrääsä poltti rivitalon. Jos tuot maahan CE-merkitsemättömän lämppärin, voit joutua omilla rahoillasi korvaamaan sen aiheuttaman vahingon.

Tuo vasta paskapuhetta onkin. Joudun korvaamaan vaikka lämppäri olisi CE-hyväksytty, JOS olen sen todistettavasti omalla virheellä tai huolimattomuudella aiheuttanut. Siitä se korvausvelvollisuus on kiinni.

Jos aiot alkaa tuosta oikein väittelemään, niin kaiva alkajaisiksi lakipykälät esiin. MINÄ nimittäin selvitin tuon ennen kun lämppärin ostin, sekä TUKESILTA, että vakuutusyhtiöstä. Joten satun olemaan tässä tapauksessa oikeassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo vasta paskapuhetta onkin. Joudun korvaamaan vaikka lämppäri olisi CE-hyväksytty, JOS olen sen todistettavasti omalla virheellä tai huolimattomuudella aiheuttanut. Siitä se korvausvelvollisuus on kiinni.

Jos aiot alkaa tuosta oikein väittelemään, niin kaiva alkajaisiksi lakipykälät esiin. MINÄ nimittäin selvitin tuon ennen kun lämppärin ostin, sekä TUKESILTA, että vakuutusyhtiöstä. Joten satun olemaan tässä tapauksessa oikeassa.

Ja lisäyksenä: Valtakunnan sähköverkkoon liitettäviä laitteita koskevat ihan eri säännöt ja lait. Samoin kaasulaitteita. Tämän selvitti TUKES minulle. Taisi Komulaisella olla töpselissä laiton vehje?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos ostat lämppärin EU-alueen maahantuojalta ja se on CE-merkitty, se maahantuoja vastaa vioista. Jos sinä olet sen tuonut maahan Kiinasta, sinä vastaat omilla rahoillasi. Vakuutusyhtiön ei tarvitse maksaa sinulle korvauksia, jos tuomasi viallinen laite aiheuttaa onnettomuuden. Jos laitteesi on CE-merkitty, se maksaa sinulle mukisematta korvaukset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos ostat lämppärin EU-alueen maahantuojalta ja se on CE-merkitty, se maahantuoja vastaa vioista. Jos sinä olet sen tuonut maahan Kiinasta, sinä vastaat omilla rahoillasi. Vakuutusyhtiön ei tarvitse maksaa sinulle korvauksia, jos tuomasi viallinen laite aiheuttaa onnettomuuden. Jos laitteesi on CE-merkitty, se maksaa sinulle mukisematta korvaukset.

Alandian ehdoissa sanotaan:"
        Huolellisuusvaatimukset
        Jotta vakuutus olisi voimassa alentamattomana tulipalo-
        tapauksessa, tulee
        • kaikkien veneessä olevien palovaarallisten varusteiden olla
        veneilykäyttöön hyväksyttyjä ja asianmukaisten ohjeiden
        mukaisesti asennettuja ja käytettyjä"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Alandian ehdoissa sanotaan:"
        Huolellisuusvaatimukset
        Jotta vakuutus olisi voimassa alentamattomana tulipalo-
        tapauksessa, tulee
        • kaikkien veneessä olevien palovaarallisten varusteiden olla
        veneilykäyttöön hyväksyttyjä ja asianmukaisten ohjeiden
        mukaisesti asennettuja ja käytettyjä"

Eli ei mainita mitään CE-merkinnästä. Tämän vahvistivat minulle myös puhelimessa. Case closed.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vitut vastaa, paitsi takuuaikana, jos vika selvästi kuuluu takuun piiriin. Minulla on varasto täynnä vanhoja "merkkilämmittimiä". Ei niistä kukaan muu vastaa kuin minä itse!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli ei mainita mitään CE-merkinnästä. Tämän vahvistivat minulle myös puhelimessa. Case closed.

No onhan siinä CE-todistuksessa mainittu, mihin on hyväksytty, kun kerrotaan, mitä standardeja täytetään. Jos ostat Kiinasta jonkun 30 euron lämppärin, voit olla varma, ettei se ole hyväksytty mihinkään. Jos se sitten polttaa sun veneen tai vaikka koko sataman, niin sitten kysytään, missä on sun lämppärin vaatimustenmukaisuustodistus. Jos ei sitä löydy, on ihan vakuutusyhtiön hyväntahtoisuudesta kiinni, maksavatko jonkun osan korvauksista. Jos on iso korvaus, ne katsoo kaikki pykälät tarkkaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No onhan siinä CE-todistuksessa mainittu, mihin on hyväksytty, kun kerrotaan, mitä standardeja täytetään. Jos ostat Kiinasta jonkun 30 euron lämppärin, voit olla varma, ettei se ole hyväksytty mihinkään. Jos se sitten polttaa sun veneen tai vaikka koko sataman, niin sitten kysytään, missä on sun lämppärin vaatimustenmukaisuustodistus. Jos ei sitä löydy, on ihan vakuutusyhtiön hyväntahtoisuudesta kiinni, maksavatko jonkun osan korvauksista. Jos on iso korvaus, ne katsoo kaikki pykälät tarkkaan.

Jos vielä oman veneen menetyksen voisi tehdä ilman henkilökohtaista konkurssia, niin naapurin paatin korvaaminen ilman vakuutusyhtiötä voikin viedä koko omaisuuden.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos vielä oman veneen menetyksen voisi tehdä ilman henkilökohtaista konkurssia, niin naapurin paatin korvaaminen ilman vakuutusyhtiötä voikin viedä koko omaisuuden.

Lopettakaa jo toi säälittävä propaganda. Taitaa olla lehmä pahasti ojassa? Olen tämän itse vakuutusyhtiöstä kysynyt, ja eivät vaadi CE-hyväksyntää.

Ja ihan muuten: Kaverilla oli venepalo, joka sai alun keittimestä. Vakuutus korvasi. Ei kysytty mitään keittimen CE-todistuksia. Ja tämä on tosi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lopettakaa jo toi säälittävä propaganda. Taitaa olla lehmä pahasti ojassa? Olen tämän itse vakuutusyhtiöstä kysynyt, ja eivät vaadi CE-hyväksyntää.

Ja ihan muuten: Kaverilla oli venepalo, joka sai alun keittimestä. Vakuutus korvasi. Ei kysytty mitään keittimen CE-todistuksia. Ja tämä on tosi.

Kaipa siellä joku vahingontarkastaja kävi katsomassa, näkyykö filunkia. TUKESin sivuilla sanotaan: "Kun ostat tuotteen itse kaukomailta, muuta vastuutahoa ei Suomesta löydy kuin sinä itse, jos laite vaurioituu tai aiheuttaa vahinkoa. "

Tämä sääntö ei siis liity ce:hen vaan asemaasi maahantuojana.
        https://tukes.fi/omallavastuulla

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaipa siellä joku vahingontarkastaja kävi katsomassa, näkyykö filunkia. TUKESin sivuilla sanotaan: "Kun ostat tuotteen itse kaukomailta, muuta vastuutahoa ei Suomesta löydy kuin sinä itse, jos laite vaurioituu tai aiheuttaa vahinkoa. "

Tämä sääntö ei siis liity ce:hen vaan asemaasi maahantuojana.
        https://tukes.fi/omallavastuulla

Heh, kahlasin koko oopuksen läpi. Paljon eri kamoja joita on syytä varoa, mutta yllätys yllätys, mstään lämmittimistä ei sanaakaan! Kortsuista sen sijaan varoitettiin!

Tämä kiteyttää vastuukysmyksen aika hyvin:

"Kun ostat tavaraa EU:n ulkopuolelta tarkoituksenasi myydä sitä eteenpäin, vastuusi kasvaa entisestään. Sinut voidaan katsoa tuotteen maahantuojaksi. Tämä tarkoittaa, että myymäsi tuotteen turvallisuudesta vastaat sinä itse."

Eli jos aikoo TROKATA, VOIDAAN KATSOA maahantuojaksi. Omaan käyttöön saa turisti tuoda ilman pelkoa, JOS laite ei ole liitetty sähköverkkoon tai ole kaasu-, laser-, tms. vaaralliseksi luokiteltu vempain.

Montako Planaria olet myynyt tänään?

Vastaan puolestasi: Enhän minä mitään lämmittimiä myy, olen vain huolissani teidän kaikkien turvallisuudesta ja pelkään kiinalaisten maailmanvalloitusta!

• Anonyymi

Mä voin tehdä tollasen pöntön vielä halvemmalla samoilla takuilla ja vastuilla.

• Anonyymi

Mä voin tehdä rakennussarjan. Siinä on 2 kg ihan ruostumatonta terästä eikä pelkää patarautaa.

• Anonyymi

Onko kellään tiedossa yhtä järkevästi hinnoiteltua pientä jääkaappia veneeseen? Jos löytyisi niin ostan, muuten en. Matkakylmiö saa kelvata, mutta kiinteä olisi mukavampi.

Pitäisi saada kilpailua noille täysin tärähtäneille hinnoille. Melkein tonni jostakin pienestä lokerosta johon mahtuu muutama sixpäkki. Sairasta! Kotikäyttöön saa jääkaappeja alta 200e. Sama tekniikka niissäkin on, vaikka eri jännite ja koko.

• Anonyymi

Olet osittain oikeassa, mutta siinä olet väärässä etteikö olisi kilpailua.

Venetarvikkeiden myynti on meillä vähäsitä ja jääkaappien erityisesti. Koko ketju on kallis jokaisessa vaiheessa. Kotijääkaappeja myydään valtavasti ja niden mitat ovat vakiot. Jos venejääkaappien markkna olisi samanlainen, niidenkin hinta olisi alempi.

• Anonyymi

Venäläistä Planaria lukuun ottamatta - ja ehkä Bilteman komposiittipylpyröitä - halvalla ei saa koskaan kunnollista.

Toisekseen - Kiinan maailmanvalloitusta ei kannattaisi rahoittaa enää eurollakaan. Pian löydämme oman tyhmyytemme edestämme.

Järkeä kannattaisi käyttää, eikä se suomalainen venetarvikekauppiaskaan rosvo ole. Maksaa veronsa ja elättää perheensä työstään saamillaan rahoilla.
      Kiinalaisromutehtaan lapsityöntekijät taas saavat tuskin muuta kuin ruoskaa ja kommunistipuolueen mitalin, jos pysyvät hihnalla 10 vuotta hengissä.....

• Anonyymi

Totta tuokin.
        Ei voi samaan aikaan vaatia hyviä palveluita ja alhaista verotusta, jos itse kantaa rahansa maahan, jonka hintataso perustuu orjatyöhön ja poliittisiin valintoihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta tuokin.
        Ei voi samaan aikaan vaatia hyviä palveluita ja alhaista verotusta, jos itse kantaa rahansa maahan, jonka hintataso perustuu orjatyöhön ja poliittisiin valintoihin.

"Toisekseen - Kiinan maailmanvalloitusta ei kannattaisi rahoittaa enää eurollakaan. Pian löydämme oman tyhmyytemme edestämme."

Onnea ja meneststä. Kiinan roinan yksityistuonti on pieni kärpäsen kusi verrattuna siihen kiinan roinaan, jotka kaupat täällä ovat täynnä. Et näköjään tiedäkään, kuinka suuri osa kaikesta "länsimaisesta" käyttämästämme tavarasta onkin joko osittain tai kokonaan Kiinasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Toisekseen - Kiinan maailmanvalloitusta ei kannattaisi rahoittaa enää eurollakaan. Pian löydämme oman tyhmyytemme edestämme."

Onnea ja meneststä. Kiinan roinan yksityistuonti on pieni kärpäsen kusi verrattuna siihen kiinan roinaan, jotka kaupat täällä ovat täynnä. Et näköjään tiedäkään, kuinka suuri osa kaikesta "länsimaisesta" käyttämästämme tavarasta onkin joko osittain tai kokonaan Kiinasta.

Se pieni kärpäsen kusi on kuitenkin yli miljoona lähetystä kuukaudessa Kiinasta. Jos jokainen on vaikka vain 10 eur, niin kyseessä on 120 milj vuodessa.
        Se on kutakuinkin saman verran kuin valtion budjetissa on varattu kaikille vesiväylähankkeille yhteensä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tiedän varsin hyvin, että Mersussakin on kiinassa tehtyjä komponentteja ja esimerkiksi vanhojen jenkkiautojen vara- ja viritysosista valtaosa on kiinalaista perua.

"Designed in Germany" on tyypillinen merkintä kiinanpaskan kyljessä.
        Usko tai älä, Euroopassa tehtyäkin tavaraa on kaupoissa. Se vain maksaa yleensä vähintään kolme kertaa kiinalaisen verran.

Edelleenkin länsimaisen ihmisen tulisi pitää silmällä sitä, mitä ostaa. Jos myyjä ei pysty kertomaan, mikä tuotteen valmistusmaa on, tuotteen voi jättää kauppaan.
        Kiina tekee valtavasti työtä lisätäkseen valtaansa länsimaissa, kuten esimerkiksi "napatutkimusta varten" yrittivät saada rakennettua Lappiin lentokentän.

Huolehtimalla siitä, että ostamasi kama on länsimaista tai vaikkapa Afrikan mantereelta, edesauttaa Kiinan aseman heikentymistä.
        Se, että valtaosa Motonetin, Bilteman ja Prismankin hyllyissä olevasta tavarasta on peräisin Aasian halpatehtaista, ei tarkoita, etteikö länsimaissa tuotettua olisi saatavilla.

Japanilainen kama on kunnollista, yllättäen moni Intiassakin tehty. Kunnollista kiinalaista en ole nähnyt.

• Anonyymi

CE merkki on kauppapolitiikkaa eikä mikään turvallisuustae.

• Anonyymi

Sinä et vain tiedä, mikä CE-merkki on.

Mitä, jos perehtyisit aiheeseen hiukan, vai onko se liikaa vaadittu. Monet trollaajat eivät nimittäin osaa lukea kovin hyvin ja lakitekstin ymmärtäminen on heikkoa. Salaliittoteoriat ja luottamus auktoriteetteihin vaatii tehokkaan ymmärtämättömyyden eikä sitä saa, jos lukee edes akuankkaa.

• Tämä on minun aloittama juttu, en huomannut kirjautua.Se pitää kuitenkin sanoa että vaikka hinnat ovat todella halvat en uskaltanut ostaa vaan ostin Planarin.Se on pelannut ihan hyvin ja se 2 kW mallin teho riittää 7 m veneeseen.

• Anonyymi

Mullakin alkaa Eberi olla tiensä päässä; ei aina käynnisty tokallakaan yrityksellä ja laakerit ulisevat. Hommaan Planarin tilalle. Se taitaa sopia Eberin paikalle heittämällä - muistan jostain lukeneeni?
        Aika paljon helpottaa asennusta, kun virran- ja pa-syötöt sekä pakoputki läpivienteineen ovat jo paikallaan, puhumattakaan letkuista.....

• Anonyymi

Mikä perkeleen Planar-kampanja täällä on roihahtanut? Paistaa aika selvästi läpi.

En ikinä ostaisi mitään ryssän lämmitintä. En ikinä. Ladakin oli menestystuote, en silti koskaan sitäkään ostanut.

Ja kaikille teille tekopyhille jeesustelijoille tiedoksi: Ihminen nyt vaan on semmoinen, että ostaa kun halvalla saa. Siksi noita kiinankamiinoita tulvii markkinoille vähän joka raosta. Ei sitä voi enää estää.

Tämän todistaa aika aukottomasti kaikkien halpakauppaketjujen menestys. Miljoona kärpästä ei voi olla väärässä. Paska on hyvää!

• Anonyymi

Lada oli kaamea ajaa mutta talvella lämmin ja aika luotettavakin peli kaikessa yksinkertaisuudessaan. Ja halpa.

Kiinalaiset eivät ole vielä lähelläkään Ladan laatutasoa, (ajettiin tonnin Ladoilla nuorena, kun meni metsään niin kilvet kantoon ja paska jäi sinne).
        Kiinalaiset lienevät jossain Mossen ja Polski Fiatin laatutasolla tällä hetkellä.

Ja sanon, että mene sinä poika sinne Rustaan ostamaan kiinalaispaskaa halvalla.
        Minä en sitä paskaa osta kotiin, mökille enkä veneeseen - enkä autoon.

Taidat olla joku "järkikauppoja" tekevä Skodakuski (sekin osarilla, koska jos pinkka on kunnossa, Skoda ei todellakaan ole pihassa).

Ostat 10 vuoden aikana tuhansilla euroilla aina uutta kiinanpaskaa hajonneen tilalle, kun puolet halvemmalla olisit saanut 20 vuotta kestävän, korjattavissa olevan länsituotteen.

Skoda muuten on edelleen itäauto ja ihan vitun ruma. Yhtä rumaan yltävät vain kiinalaiset romut....

Turha vouhkata lapsille ja nuorille ympäristön säästämisestä, jos tuota parilla eurolla tuotettua, toiselta puolelta maailmaa rahdattua kelvotonta paskaa pitää haalata kaatopaikat täyteen.

• Anonyymi

En tunne yhtään Seurakatsastajaa joka päästäisi huomautuksitta läpi venettä jossa on kiinalainen lämppäri ja hyvissä Seuroissa sellainen vene ei läpäisisi katsastusta lainkaan.
      Asiasta ei kannata kysyä vakuutusyhtiöltä, vaan Seuran Pääkatsastajalta tai Katsastuspäälliköltä. Se sana kun on Laki ja profeetat.

• Anonyymi

Kävin vuosi sitten Pietarissa ja veneilijänä tietenkin piti selvittää paikallinen tarviketarjonta. Ei ollut kummoista, mutta pienessä puljunpahasessa olis 2 kilowattinen Planar lähtenyt mukaan 179 euron hintaan kaikkine asennusroippeineen. Kysyin onko ihan sama kun mitä myydään Euroopassa. Myyjä sano, että on ihan sama, mutta niissä on vaan eri tarrat... Niissä tarroissa on CE-hyväksyntä, eikä kyrillisiä kirjaimia.

Niin no... miksi muita eroja edes olisi? Mukaan lähti kolmen hengen kumivene 100 eurolla. Ei ollut kaksinen sekään, mutta hintaan nähden ihan jees.

Harasoo!

• Anonyymi

Eroa voi olla esimerkiksi siksi, että eri maissa on erilaisia vaatimuksia esimerkiksi kauppapoliittisista syistä. Myös markkinat ovat erilaiset. Esimerkkinä, vaikka aikaa etäisenä, lämpimiin maihin tehdään autoja, joissa ei ole lainkaan lämmityslaitetta.

Voi olla niin, että venäjällä mytävässä mallissa ei ole Boschin pumppua vaan joku paikallinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      94
      4666
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      140
      3153
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3125
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      403
      2212
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      235
      1368
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1223
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1207
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      69
      1122
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1084
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      114
      1002
    Aihe