Jätepaskaa luontoon, tuomio vuosienkin jälkeen!!!

Anonyymi

Ympäristöön ei saa mättää jätepaskaa vaikka niin monasti luullaan, esimerkiksi maaseudulla. Retkelijöinä olemme nähneet mm. tuoretta lietesontajätettä ja wc-paperia jopa puun oksilla.
HS 26.3. "Rovaniemen hovioikeus langetti perjantaina rangaistuksia hotelli- ja ravintolayhtiö Hullun Poron ympäristörikosjutussa.

Käräjäoikeus oli tuominnut yhtiön toimitusjohtajan ja omistajan Päivikki Palosaaren 50 päiväsakkoon ympäristön turmelemisesta. Hovioikeus kiristi rangaistuksen kolmeen kuukauteen ehdollista vankeutta.

....
Lisäksi Hullu Poro tuomittiin 10 000 euron yhteisösakkoon.

Hovioikeuden mukaan Palosaaren omistamalle kiinteistölle Kittilässä tuotiin vuosien ajan jätteitä ilman vaadittavaa ympäristölupaa. Lisäksi siellä ja toisella kiinteistöllä poltettiin jätteitä, oikeus katsoi.

Hovioikeuden mukaan menettelystä aiheutui ympäristön roskaantumista ja pilaantumista. Lisäksi jätteiden polttamisesta aiheutui ympäristölle ja terveydelle vahinkoa ja vahingon vaaraa, oikeus sanoi.

Hovioikeus katsoi, että Palosaaren menettely liittyi hänen harjoittamaansa yritystoimintaan ja oli ammattimaista, pitkäkestoista ja jatkuvaa. Oikeuden mukaan rikollinen toiminta jatkui vuodesta 2003 vuoteen 2015."
Metsä ja luonto ylipäätään eivät kestä jätteiden kuormaa. Kyllä tuomio näköjään tulee ja asiat kirkastuu.

5

69

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Luontopolku!

    • Anonyymi

      Oli syvät renkaiden kuurrot metsäpohjassa ja märkää. Isoja lasteja varmaankin raijattu pusikoihin.

    • Anonyymi

      Metsissä on liikkunut ja liikkuu luontoväkeä ja lintuharrastajia, joilla on hyvät optiikat pidemmällekin näkemiseen.

    • Anonyymi

      no lietehän kuuluukin pellolle sinätaas et

    • Anonyymi

      Onhan sitä sorakuoppiin haudattu täällä jopa ongelmajätteitä. Ei ne tynnynörit ole mihkään hävinneet, niitä on onnistuttu näkee. Kaikki ei maadutu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe