Onko poistunut ikäviä aloituksia tai kesksuteluita

Anonyymi

Ihna kun olisi poistunut sellaisia avauksia tai kesksuteluita joista joku on loukkaantunut? Onko käsky käynyt?

57

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      otaksun näin.

    • Anonyymi

      Muistakaa tehdä myös poliisille ilmoituksia, mikäli palstalla esiintyy kiihottamista kansanryhmää tai uskonryhmää kohtaan.

      • Anonyymi

        Ehdottomasti! Jos juutalaisia ei saa solvata ja panetella, niin miksi sitten tätäkään uskonryhmää saisi?

        Nyt pitää alkaa vaatimaan rasistisia kirjoituksia tekeville henkilöille rangaituksia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehdottomasti! Jos juutalaisia ei saa solvata ja panetella, niin miksi sitten tätäkään uskonryhmää saisi?

        Nyt pitää alkaa vaatimaan rasistisia kirjoituksia tekeville henkilöille rangaituksia.

        Eikö Kerho solvaa palastalla juutalaisia??
        Älä viitsi, solvaus lestadiolaisilta Jumalan omaisuuskansaa kohtaan on vailla vertaa.
        Siinäkin valehtelet.
        Esimerkkejä täältäkin päivältä.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Eikö Kerho solvaa palastalla juutalaisia??
        Älä viitsi, solvaus lestadiolaisilta Jumalan omaisuuskansaa kohtaan on vailla vertaa.
        Siinäkin valehtelet.
        Esimerkkejä täältäkin päivältä.

        Ei missään nimessä solvaa tämä "kerho" (kuten sinä kutsut) ketään. Sinä sen sijaat solvaat oikein reilulla kädellä ja törkeällä kielenkäytöllä.

        Mistä sinä oikein puhut, ethän voi edes tietää kuka tuo anonyymi on?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei missään nimessä solvaa tämä "kerho" (kuten sinä kutsut) ketään. Sinä sen sijaat solvaat oikein reilulla kädellä ja törkeällä kielenkäytöllä.

        Mistä sinä oikein puhut, ethän voi edes tietää kuka tuo anonyymi on?

        Kerhon nimen olen omaksunut juuri itseltään lestadiolaisilta, en ole sitä itse keksinyt.
        Harmi, jos se Sinua paheksuttaa, kuulun itse muutamiin "kerhoihin" kaveripiirissäni.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kerhon nimen olen omaksunut juuri itseltään lestadiolaisilta, en ole sitä itse keksinyt.
        Harmi, jos se Sinua paheksuttaa, kuulun itse muutamiin "kerhoihin" kaveripiirissäni.

        Et kommentoinut itse asiaa. Tämä liike ei solvaa ketään, mutta SINÄ solvaat ja syyttä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et kommentoinut itse asiaa. Tämä liike ei solvaa ketään, mutta SINÄ solvaat ja syyttä.

        Katsot juuri peiliin, jossa on hopea raamit.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et kommentoinut itse asiaa. Tämä liike ei solvaa ketään, mutta SINÄ solvaat ja syyttä.

        Juuri asiaan vastasin.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Juuri asiaan vastasin.

        Et vastannut viestiin, jota lainasit. Aloit jauhamaan yhdestä sanasta.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Katsot juuri peiliin, jossa on hopea raamit.

        Olisivatko kuitenkin hopearaamit?


    • Anonyymi

      Eikä myöskään hämäräbisneksistä ole kenellekään lupa kirjoitella, koska se on elinkeinon rajoittamista. Pois sellaiset täältä heti!

      • Ei teidän vikoja saa käsitellä, eihän?
        Pää vain pensaaseen, kuten jäniksellä, vaikka koijaaminen on tunnusmerkistöänne.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Ei teidän vikoja saa käsitellä, eihän?
        Pää vain pensaaseen, kuten jäniksellä, vaikka koijaaminen on tunnusmerkistöänne.

        Äläpä valehtele ja yleistä. Se on rasismia ja kiihotusta kansanryhmää kohtaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Äläpä valehtele ja yleistä. Se on rasismia ja kiihotusta kansanryhmää kohtaan.

        Ei lestadiolaiset ole kansanryhmä, vaan uskonnollinen lahko.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Ei lestadiolaiset ole kansanryhmä, vaan uskonnollinen lahko.

        Kiihotus kansanryhmää kohtaan koskee uskonnollisen vakaumukseen pohjalta tehtävää uhkailua, solvausta ja panettelua. Sinä olet rikollinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiihotus kansanryhmää kohtaan koskee uskonnollisen vakaumukseen pohjalta tehtävää uhkailua, solvausta ja panettelua. Sinä olet rikollinen.

        Kuka teitä uhkaa? Naurettavaa.
        Kuka teitä solvaa, ei kukaan vaan sitä mitä teette, solvataan aiheesta sekä panettelu ei edes riitä kertomaan sitä surua, mitä kulttuurinne ja tapanne aiheuttaa heikommillenne.
        Hävetkää ja herätkää todellisuuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka teitä uhkaa? Naurettavaa.
        Kuka teitä solvaa, ei kukaan vaan sitä mitä teette, solvataan aiheesta sekä panettelu ei edes riitä kertomaan sitä surua, mitä kulttuurinne ja tapanne aiheuttaa heikommillenne.
        Hävetkää ja herätkää todellisuuteen.

        Kyllä tällä palstalla jatkuvasti solvataan ja panetellaan. Se on fakta, jonka jokainen voi todeta.

        Sen sijaan 50 vuotta sitten tapahtuneiden asioiden, jotka on läpikäyty, pyydetty anteeksi ja opiksi otettu, yleistäminen koskemaan tätä päivää on yksinkertaisesti väärin.

        Kerroppa NYT HETI mikä lestadiolaisuudessa "aiheuttaa heikoimmille " TÄNÄ PÄIVÄNÄ? Sellaista asiaa ei yksinkertaisesti ole, lestadiolaiset haluavat vain uskoa omalla tavallaan ja sitä ei meinata sallia sinunkaltaisten taholta.


    • Anonyymi

      kauheeta kiihotusta kansanryhmää kohtaan täällä palstalla, miksi aina pitää muslimeja mollata ja pitää Islamia pilkkanaan? Nyt heti lopettakaa kiihottaminen!

      • Anonyymi

        Kyllä, täällä palstalla harrastetaan kiihotusta kansanryhmää/uskonryhmää kohtaan.

        Mutta olet erehtynyt, tällä palstalla pilkataan lestadiolaisia, eikä juutalaisia. Itse asiassa juutalaisia ei edes saa pilkata tällä tavalla mitä lestadiolaisia pilkataan, sovitaan ja mustamaalataan tällä palstalla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, täällä palstalla harrastetaan kiihotusta kansanryhmää/uskonryhmää kohtaan.

        Mutta olet erehtynyt, tällä palstalla pilkataan lestadiolaisia, eikä juutalaisia. Itse asiassa juutalaisia ei edes saa pilkata tällä tavalla mitä lestadiolaisia pilkataan, sovitaan ja mustamaalataan tällä palstalla

        Joo näin ei saa tehdä. Lopetetaan kiihottaminen kansanryhmiä kohtaan ja kirjoitetaan vain positiivisia asioita. Kiva kun kevät tulossa, korona on heinäkuussa ohi ja talous / bisnekset lähtee nousuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo näin ei saa tehdä. Lopetetaan kiihottaminen kansanryhmiä kohtaan ja kirjoitetaan vain positiivisia asioita. Kiva kun kevät tulossa, korona on heinäkuussa ohi ja talous / bisnekset lähtee nousuun.

        Kyllä, suosittelen lopettamaan rikollisuudet eli kiihottamisen kansanryhmää kohtaan.

        Rikokseen syyllistyy, jos solvaa, uhkaa tai panettelee uskonnollisen vakaumuksen perusteella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, suosittelen lopettamaan rikollisuudet eli kiihottamisen kansanryhmää kohtaan.

        Rikokseen syyllistyy, jos solvaa, uhkaa tai panettelee uskonnollisen vakaumuksen perusteella.

        Lopetat vain sen kiihottumisen!


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Lopetat vain sen kiihottumisen!

        Tämä viesti on asiatonta panettelua ja trollausta. Etkö kykene parempaan argumentointiin?


      • Anonyymi

        Onpa kommentti! Häpeä!


      • Anonyymi

        Lopeta sinä vaimon hakkaaminen, alkoholismi, varastaminen ja törkeiden valheiden kylväminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo näin ei saa tehdä. Lopetetaan kiihottaminen kansanryhmiä kohtaan ja kirjoitetaan vain positiivisia asioita. Kiva kun kevät tulossa, korona on heinäkuussa ohi ja talous / bisnekset lähtee nousuun.

        Kyä näi o!
        Kirjootetaa vaa niistä positiivisista asioista.
        On tosi jees, että letsaadiolaisia naisia kuolee ehkäisykiellon takia.
        Tosi jees myös se, että suurperheiden äidit ja isät uupuu lapsilaumansa kanssa.
        Ihanaa myös se, että suurperheiden lapsille ei vanhemmilta riitä sitä huomiota ja hoivaa, jota lapsi tarvitsee.
        On tosi mukavaa se, että lestaadiolaisilla on kaiken maailman tekosyntilistoja. Jollakin käteenvetokiellolla saadaan mukavasti syyllistettyä teini-ikäiset nuoret. Ja siinä samalla vanhemmatkin.
        Toisi jees myös tuo lestaadiolaisten TV-kielto. Kukaanhan sitä ei noudata, mutta kaikki esittävät noudattavansa sitä.
        Musta on mukavaa sekin, että lestaadiolaisilla on oikeus tuomita kaikki muut helvettiin.
        Lestaadiolaisuudessa on kaikki hyvin ja tosi jees!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onpa kommentti! Häpeä!

        Kerhon pitää hävetä mainitsemia asioita, niitä ei harrasta kristityt.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kerhon pitää hävetä mainitsemia asioita, niitä ei harrasta kristityt.

        Häpeä itse. Näitä ei esiinny mainitsemassasi uskonryhmässä enempää kuin muuallakaan. JA lisäksi tämän liikkeen parissa esiintyy huomattavasti vähemmän mm. alkoholin aiheuttamia ongelmia, rikkinäisiä perheitä, lasten hätää aikuisten takia jne jne kuin muulla kansalla. Että laitas häveten itse.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Häpeä itse. Näitä ei esiinny mainitsemassasi uskonryhmässä enempää kuin muuallakaan. JA lisäksi tämän liikkeen parissa esiintyy huomattavasti vähemmän mm. alkoholin aiheuttamia ongelmia, rikkinäisiä perheitä, lasten hätää aikuisten takia jne jne kuin muulla kansalla. Että laitas häveten itse.

        Älä siirrä vastuuta muihin ihmisiin. Teillä se on tuhansissa, mutta kerro muista seurakunnista, onko niitä heillä, ja montako?
        On muuten turha puhua rikkinäistä perheistä ja kiistää, että Kerhossa ei ole näin. Olen ollut 6 vuotta vellunaisen kanssa naimisissa, tiedän kuinka hajalla ne lapset usein on.
        Seuraavalla vaimolla, kristityllä ei ole ollut oirehtimista.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Älä siirrä vastuuta muihin ihmisiin. Teillä se on tuhansissa, mutta kerro muista seurakunnista, onko niitä heillä, ja montako?
        On muuten turha puhua rikkinäistä perheistä ja kiistää, että Kerhossa ei ole näin. Olen ollut 6 vuotta vellunaisen kanssa naimisissa, tiedän kuinka hajalla ne lapset usein on.
        Seuraavalla vaimolla, kristityllä ei ole ollut oirehtimista.

        Kaikissa ihmisryhmissä on yhtä lailla, usko pois.

        Itse tunnen paljon lestadiolaisia ja lapset eivät todellakaan ole "hajalla". Päin vastoin, mahtavaa nähdä että on asiallisia kavereita sekä omista sisaruksista että tuttavista. Ja säästyvät paljolta pahalta, kun välttyvät alkoholin ja rikkinäisten perheiden tuomalta murheelta.

        Kyllä koulun opettajat joutuvat kokemaan paljon rauhattomien lasten häirintää ja nämä häiriköt ovat monesti niitä avioeroperheiden lapsia. Oirehtivat.

        Älä yleistö henkilökohtaisia kaunojasi tähän joukkoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Häpeä itse. Näitä ei esiinny mainitsemassasi uskonryhmässä enempää kuin muuallakaan. JA lisäksi tämän liikkeen parissa esiintyy huomattavasti vähemmän mm. alkoholin aiheuttamia ongelmia, rikkinäisiä perheitä, lasten hätää aikuisten takia jne jne kuin muulla kansalla. Että laitas häveten itse.

        Mene ja kysy vaikkapa mielenterveysalan ammattilaisilta, kuinka paljon lahkon vammauttamia ihmisiä käy terapioissa tai on työkyvyttömyyseläkkeellä.
        Tai kuinka paljon lahkon joko nykyisiä tai entisiä jäseniä on päätynyt itsemurhaan.

        Äkkisiltään luulisi, että Ainoan Oikean Uskon parissa ei pahaa tapahtuisi.
        Vaan niinpä vain tapahtuu. Ja paljon.

        Hävetkää te itsenne ylentäneet lestaadiolaiset!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mene ja kysy vaikkapa mielenterveysalan ammattilaisilta, kuinka paljon lahkon vammauttamia ihmisiä käy terapioissa tai on työkyvyttömyyseläkkeellä.
        Tai kuinka paljon lahkon joko nykyisiä tai entisiä jäseniä on päätynyt itsemurhaan.

        Äkkisiltään luulisi, että Ainoan Oikean Uskon parissa ei pahaa tapahtuisi.
        Vaan niinpä vain tapahtuu. Ja paljon.

        Hävetkää te itsenne ylentäneet lestaadiolaiset!

        Ei todellakaan ole sen enmpää kuin muussakaan kansassa.

        Kuinka joku voi edes kuvitella, että jokin ihmisjoukko olisi täydellinen? Ihan outo ajatus minulle. Jokaisessa ihmisten muodostamassa joukossa on mukana mätiä omenia sekä kusipäitä. Valitettavaa mutta totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan ole sen enmpää kuin muussakaan kansassa.

        Kuinka joku voi edes kuvitella, että jokin ihmisjoukko olisi täydellinen? Ihan outo ajatus minulle. Jokaisessa ihmisten muodostamassa joukossa on mukana mätiä omenia sekä kusipäitä. Valitettavaa mutta totta.

        Eihän vellujen joukossa pitäisi ymmärtääkseni ensimmäistäkään mätää omenaa tai kusipäätä.
        Puhujaiset toistelevat saarnoissaan sitä, kuinka "siioni" on lintukoto, ja muu maailma on paha.

        En ymmärrä en. Miten lintukodossa tapahtuu niin paljon pahaa? On lasten hyväksikäyttöä, henkistä väkivaltaa, on lähes järjestelmällistä epäuskoisten huijaamista etc.

        Lestaadiolainen lintukoto on kaukana turvallisesta paikasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän vellujen joukossa pitäisi ymmärtääkseni ensimmäistäkään mätää omenaa tai kusipäätä.
        Puhujaiset toistelevat saarnoissaan sitä, kuinka "siioni" on lintukoto, ja muu maailma on paha.

        En ymmärrä en. Miten lintukodossa tapahtuu niin paljon pahaa? On lasten hyväksikäyttöä, henkistä väkivaltaa, on lähes järjestelmällistä epäuskoisten huijaamista etc.

        Lestaadiolainen lintukoto on kaukana turvallisesta paikasta.

        Ei puhujat tietääkseni väitä että siionissa kaikki olisivat virheettömiä. Oikeastaan päin vastoin, laulussakin lauletaan "kurja raukka syntinen". Mutta yhteisössä on tarjolla evankeliumi ja siksi se on turvallinen paikka. Ja totta kai siionissa pyritään asustelemaan mukavasti. Mutta lintukodoksi ei tietääkseni sanota.

        Ja älä liioittele ja yleistä, ei pahaa todellakaan tapahdu erityisen paljoa. Väittäisin itse ihan toisinpäin, että liikkeen ulkopuolella taatusti tapahtuu pahaa enemmän. Esim vankiloissa olevista 80% on alkoholisteja, mutta tämän liikkeen parisssa alkoholia ei käytetä lainkaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikissa ihmisryhmissä on yhtä lailla, usko pois.

        Itse tunnen paljon lestadiolaisia ja lapset eivät todellakaan ole "hajalla". Päin vastoin, mahtavaa nähdä että on asiallisia kavereita sekä omista sisaruksista että tuttavista. Ja säästyvät paljolta pahalta, kun välttyvät alkoholin ja rikkinäisten perheiden tuomalta murheelta.

        Kyllä koulun opettajat joutuvat kokemaan paljon rauhattomien lasten häirintää ja nämä häiriköt ovat monesti niitä avioeroperheiden lapsia. Oirehtivat.

        Älä yleistö henkilökohtaisia kaunojasi tähän joukkoon.

        Ompa omahyväinen, vailla perusteita oleva väite.
        Valehtelu on suuri juuri Kerhossa, ja puolikymmentä vuotta sitten Tuomas Hänninen ei ollut kuullutkaan asiasta, vaikka vieressä istui Pirjo Luokkanen, äiti Kempeleestä, joka pahoitteli Kehon käytöstä sekä salailua ja valehtelua.
        On varmaan juuri Sinun (itse vellu) piirissä kaikki tasapainoisia, ei ole yhtään katto ja keittiö remontin myyjää, mutta kaikkea voi valehdella ja kaunistella, mutta lääkärilehdessä oli hieman yli vuosi sitten aukeaman kirjoitus VL nuorten lääkityksestä pahaan oloonsa, ja oli kertomuksia tilanteista.
        Jos väität, ettei Kerhossa erota, et erota totuutta ja fiktiota.
        Minun täytyy tunnustaa, että minun henkilökohtaisuus ei kuulu Sinulle ja olen kristitty, en vihaa ketään, opastan vain lahkoja takaisin Jeesuksen lähelle.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Ompa omahyväinen, vailla perusteita oleva väite.
        Valehtelu on suuri juuri Kerhossa, ja puolikymmentä vuotta sitten Tuomas Hänninen ei ollut kuullutkaan asiasta, vaikka vieressä istui Pirjo Luokkanen, äiti Kempeleestä, joka pahoitteli Kehon käytöstä sekä salailua ja valehtelua.
        On varmaan juuri Sinun (itse vellu) piirissä kaikki tasapainoisia, ei ole yhtään katto ja keittiö remontin myyjää, mutta kaikkea voi valehdella ja kaunistella, mutta lääkärilehdessä oli hieman yli vuosi sitten aukeaman kirjoitus VL nuorten lääkityksestä pahaan oloonsa, ja oli kertomuksia tilanteista.
        Jos väität, ettei Kerhossa erota, et erota totuutta ja fiktiota.
        Minun täytyy tunnustaa, että minun henkilökohtaisuus ei kuulu Sinulle ja olen kristitty, en vihaa ketään, opastan vain lahkoja takaisin Jeesuksen lähelle.

        Ei ole vailla perusteita oleva väite, vaan oma kokemus. Minun tuttavissa ei ole huijareita, eikä tule. Huijarit eivät edusta Jumalan valtakuntaa, sillä he ovat vajonneet ahneuden syntiin.

        Lueppa uudelleen, minä en ole väittänyt että ei ole mitään huonoa. Päinvastoin, totesin ja totean edelleen: kaikissa ihmisjoukoissa on mätiä omenia. Myös niissä, mihin itse kuulut, vaikka muuta väität.

        Aiemmin väitit että Pelastusarmeijassa ei ole koskaan mitään rikkeitä tehty eikä tehdä, mutta lasten hyväksikäyttöähän siellä on ollut mittavissa määrin takavuosina (lähde: Wikipedia). Kyllä näitä kuule on, vaikka sinä et niistä tietäisikään, usko pois.

        Lääkitystä pahaan oloon haetaan hyvin monenlaisissa piireissä, ihmisiä kun kaikki ollaan.

        En ole väittänyt, että tämän liikkeen parissa ei erota koskaan, mutta äärimmäisen harvinaista se on, liikkeen ulkopuolisiin verrattuna. Mennään näet Raamatun ja Jeesuksen oppien mukaan, avioliitossa.

        Sinä itse nostit esiin henkilökohtaisen kokemuksesi:

        "On muuten turha puhua rikkinäistä perheistä ja kiistää, että Kerhossa ei ole näin. Olen ollut 6 vuotta vellunaisen kanssa naimisissa, tiedän kuinka hajalla ne lapset usein on."

        Ja totesin, että äläpä yleistä, jos itselläsi meni hommat päin mäntyä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole vailla perusteita oleva väite, vaan oma kokemus. Minun tuttavissa ei ole huijareita, eikä tule. Huijarit eivät edusta Jumalan valtakuntaa, sillä he ovat vajonneet ahneuden syntiin.

        Lueppa uudelleen, minä en ole väittänyt että ei ole mitään huonoa. Päinvastoin, totesin ja totean edelleen: kaikissa ihmisjoukoissa on mätiä omenia. Myös niissä, mihin itse kuulut, vaikka muuta väität.

        Aiemmin väitit että Pelastusarmeijassa ei ole koskaan mitään rikkeitä tehty eikä tehdä, mutta lasten hyväksikäyttöähän siellä on ollut mittavissa määrin takavuosina (lähde: Wikipedia). Kyllä näitä kuule on, vaikka sinä et niistä tietäisikään, usko pois.

        Lääkitystä pahaan oloon haetaan hyvin monenlaisissa piireissä, ihmisiä kun kaikki ollaan.

        En ole väittänyt, että tämän liikkeen parissa ei erota koskaan, mutta äärimmäisen harvinaista se on, liikkeen ulkopuolisiin verrattuna. Mennään näet Raamatun ja Jeesuksen oppien mukaan, avioliitossa.

        Sinä itse nostit esiin henkilökohtaisen kokemuksesi:

        "On muuten turha puhua rikkinäistä perheistä ja kiistää, että Kerhossa ei ole näin. Olen ollut 6 vuotta vellunaisen kanssa naimisissa, tiedän kuinka hajalla ne lapset usein on."

        Ja totesin, että äläpä yleistä, jos itselläsi meni hommat päin mäntyä.

        Yleistä?
        En todella, mutta se leimaa teitä, koska asiaa ei ole hoidettu kuntoon?
        On todella ihme, ettei Kerhoon kuulumaton, kuten väitit, tiedä ettei Jumalan Valtakunnassa naida edes aikaiset, saati tämä "jumalien Valtakunta" panee heitä haitalle asti.

        Puhut itsesi pussiin, Jumalan Valtakuntaa, joka tulee Jumalan kanssa Israeliin, johtaa Jumala, Adonai, El, eikä minkään lahkon puheenjohtaja.

        Ihmetyttää, että Jumalan "Huoneen Hallitus" joka ei tee virheitä, johtaa pedofiliassa koko Skandinaviaa.

        Ilm 21;1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
        6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.

        Matt. 22:30 Sillä ylösnousemuksessa ei naida eikä mennä miehelle; vaan he ovat niinkuin enkelit taivaassa.

        Taas yksi valhe paljastui, sekä myös pakanallinen tietämys Raamatusta.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Yleistä?
        En todella, mutta se leimaa teitä, koska asiaa ei ole hoidettu kuntoon?
        On todella ihme, ettei Kerhoon kuulumaton, kuten väitit, tiedä ettei Jumalan Valtakunnassa naida edes aikaiset, saati tämä "jumalien Valtakunta" panee heitä haitalle asti.

        Puhut itsesi pussiin, Jumalan Valtakuntaa, joka tulee Jumalan kanssa Israeliin, johtaa Jumala, Adonai, El, eikä minkään lahkon puheenjohtaja.

        Ihmetyttää, että Jumalan "Huoneen Hallitus" joka ei tee virheitä, johtaa pedofiliassa koko Skandinaviaa.

        Ilm 21;1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
        6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.

        Matt. 22:30 Sillä ylösnousemuksessa ei naida eikä mennä miehelle; vaan he ovat niinkuin enkelit taivaassa.

        Taas yksi valhe paljastui, sekä myös pakanallinen tietämys Raamatusta.

        Asiat on hoidettu kuntoon. Asiat on myönnetty, anteeksi pyydelty moneen kertaan, opiksi otettu ja todettu että jos rikoksia tapahtuu, ne on sovitettava myös maallisessa oikeudessa. Toistan vielä: asiat on hoidettu.

        Et voi leimata liikettä 50 vuotta vanhoista asioista, jotka on käsitelty. Sitä paitsi suuri osa nykyisistä liikkeen jäsenistä ei ollut edes syntynyt tuolloin kun ylilyöntejä tapahtui.

        Sitten Jumalan valtakunnasta. Raamattu ja Jeesus sanoo seuravaa:

        Luuk. 17: 20-24

        Kun fariseukset kysyivät Jeesukselta, milloin Jumalan valtakunta tulee, hän vastasi: ”Ei Jumalan valtakunta tule niin, että sen tulemista voidaan tarkkailla. Eikä voida sanoa: ’Se on täällä’, tai: ’Se on tuolla.’ Katsokaa: Jumalan valtakunta on teidän keskellänne.”


      • Anonyymi kirjoitti:

        Asiat on hoidettu kuntoon. Asiat on myönnetty, anteeksi pyydelty moneen kertaan, opiksi otettu ja todettu että jos rikoksia tapahtuu, ne on sovitettava myös maallisessa oikeudessa. Toistan vielä: asiat on hoidettu.

        Et voi leimata liikettä 50 vuotta vanhoista asioista, jotka on käsitelty. Sitä paitsi suuri osa nykyisistä liikkeen jäsenistä ei ollut edes syntynyt tuolloin kun ylilyöntejä tapahtui.

        Sitten Jumalan valtakunnasta. Raamattu ja Jeesus sanoo seuravaa:

        Luuk. 17: 20-24

        Kun fariseukset kysyivät Jeesukselta, milloin Jumalan valtakunta tulee, hän vastasi: ”Ei Jumalan valtakunta tule niin, että sen tulemista voidaan tarkkailla. Eikä voida sanoa: ’Se on täällä’, tai: ’Se on tuolla.’ Katsokaa: Jumalan valtakunta on teidän keskellänne.”

        Laita jotain faktaa, asia koskee suurta osaa kansastamme.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Laita jotain faktaa, asia koskee suurta osaa kansastamme.

        Suomen Kuvalehti
        25.10.2013

        "Vanhoillislestadiolaisen herätysliikkeen keskusjärjestö SRK pyysi 24. lokakuuta anteeksi uhreilta, jotka ovat lapsena joutuneet seksuaalisen hyväksikäytön kohteiksi ”liikkeen piirissä”."


        Kotimaa
        14.08.2014

        "SRK:n puheenjohtaja pyytää anteeksi puuttumattomuutta hoitokokouksiin"


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Laita jotain faktaa, asia koskee suurta osaa kansastamme.

        Päivämies 2011 (eli kymmenen vuotta sitten!)

        ”Valitettavasti vuosikymmenen puolesta välistä alkaen hoitokokouksissa ilmeni kristillisyydelle vieraita piirteitä, kuten opillisia harhoja ja siitä johtuvia väärinkäytöksiä.”

        ”Pahoittelemme esiintyneitä oppiharhoja ja väärinkäytöksiä.”


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suomen Kuvalehti
        25.10.2013

        "Vanhoillislestadiolaisen herätysliikkeen keskusjärjestö SRK pyysi 24. lokakuuta anteeksi uhreilta, jotka ovat lapsena joutuneet seksuaalisen hyväksikäytön kohteiksi ”liikkeen piirissä”."


        Kotimaa
        14.08.2014

        "SRK:n puheenjohtaja pyytää anteeksi puuttumattomuutta hoitokokouksiin"

        Pieniä on silkat joulukaloiksi.
        Olisi ollut parempi todella toimia nyanssihan, koska etelä Suomessa moni alle 25 vuotias ei ole kuullut koko prosessista juuri mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen Kuvalehti
        25.10.2013

        "Vanhoillislestadiolaisen herätysliikkeen keskusjärjestö SRK pyysi 24. lokakuuta anteeksi uhreilta, jotka ovat lapsena joutuneet seksuaalisen hyväksikäytön kohteiksi ”liikkeen piirissä”."


        Kotimaa
        14.08.2014

        "SRK:n puheenjohtaja pyytää anteeksi puuttumattomuutta hoitokokouksiin"

        Uhreilta, kuinka monelta tuhannelta, minulta ei kylläkään pyydetty, vaikka pedofiliaa oli jatkuvana, sain vain syyt niskoilleni, olin silloin vasta 12- 14 vuotinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uhreilta, kuinka monelta tuhannelta, minulta ei kylläkään pyydetty, vaikka pedofiliaa oli jatkuvana, sain vain syyt niskoilleni, olin silloin vasta 12- 14 vuotinen.

        Tämä on se mitä hyssytellään. Srk on kerran tai kaksi pyytänyt yleisesti anteeksi, mutta uhreja ei ole kohdattu ja henkilöt jotka asiaa tutkii ja joille uhrin oikeus on tärkeä, savustetaan ulos liikkeestä, tai heitä uhkaillaan jos asioita pengotaan. Rikosten suurta määrä ja rikosten vähättelyä ei haluta pengottavan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uhreilta, kuinka monelta tuhannelta, minulta ei kylläkään pyydetty, vaikka pedofiliaa oli jatkuvana, sain vain syyt niskoilleni, olin silloin vasta 12- 14 vuotinen.

        Tuossahan se lukee yllä että SRK on pyytänyt anteeksi uhreilta.

        Jos asiat on kuten kirjoitat (netissä voi sanoa mitä vaan) niin sitten se yksittäinen henkilö joka on tällaiseen rikokseen syyllistynyt, saa itse hoitaa asiansa kuntoon sinun kanssasi. Jos siis asiaa ei ole vielä käsitelty. Meneppä hänen puheilleen, eikä SRK:n tai netin keskustelupalstan.


    • Anonyymi

      Enpä ole huomannut. Mutta ehdottomasti voisi enemmänkin poistaa, on täällä sen verran törkeää kielenkäyttöä.

      • Anonyymi

        Äläpä nyt kiihota kansanryhmää kohtaan.... ilmoitan polliisille. Ei kai sinulla ole lupa sanoa noin, sanoa toisten kirjoittamista törkeäksi kielenkäytöksi, saatikka ehdottaa toisten mielipiteiden poistamista? Ihmisillä on lupa ja oikeus kirjoittaa, eikä kenelläkään ole lupa sanoa sitä törkeäksi. Ihmeellistä kansalaisoikeuksien halveksintaa ja toisten ihmisten kunnioituksen puutetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äläpä nyt kiihota kansanryhmää kohtaan.... ilmoitan polliisille. Ei kai sinulla ole lupa sanoa noin, sanoa toisten kirjoittamista törkeäksi kielenkäytöksi, saatikka ehdottaa toisten mielipiteiden poistamista? Ihmisillä on lupa ja oikeus kirjoittaa, eikä kenelläkään ole lupa sanoa sitä törkeäksi. Ihmeellistä kansalaisoikeuksien halveksintaa ja toisten ihmisten kunnioituksen puutetta.

        Kerrotko vielä, mistä kansanryhmästä puhut?

        Kyllä siihen on lupa. Lue aluksi tämän palstan säännöt. Lue sen jälkeen Suomen rikoslaki, pykälä "Kiihotus kansanryhmää kohtaan". Sen jälkeen on varsin helppoa todeta, että suuri osa tämän palstan "mielipiteistä" rikkoo sääntöjä kohtaan ja niiden poistamista on varsin perusteltua pyytää.

        Nykyisin mm. mediassa on siirrytty oikeastaan täysin kommenttien ennakkomoderointiin, koska medialla on vastuu kommenteista. Mutta täällä saa kirjoittaa mitä vaan ja vastuu siirretään lukijoille. Saa kirjoittaa vaikka millaista herjaa ja valetta ja poistamista pitää erikseen vaatia. Kolkutellaan sananvapauden rajoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrotko vielä, mistä kansanryhmästä puhut?

        Kyllä siihen on lupa. Lue aluksi tämän palstan säännöt. Lue sen jälkeen Suomen rikoslaki, pykälä "Kiihotus kansanryhmää kohtaan". Sen jälkeen on varsin helppoa todeta, että suuri osa tämän palstan "mielipiteistä" rikkoo sääntöjä kohtaan ja niiden poistamista on varsin perusteltua pyytää.

        Nykyisin mm. mediassa on siirrytty oikeastaan täysin kommenttien ennakkomoderointiin, koska medialla on vastuu kommenteista. Mutta täällä saa kirjoittaa mitä vaan ja vastuu siirretään lukijoille. Saa kirjoittaa vaikka millaista herjaa ja valetta ja poistamista pitää erikseen vaatia. Kolkutellaan sananvapauden rajoja.

        Näin se on, palstalla näkyy paljon asiatonta viestittelyä ja suorastaan vihapuhetta lestadiolaisia kohtaan.

        Mikähän näillä on, että pitää toisten uskoa pilkata ja ihan valehtelemalla kylvää riitaa ja pahaa mieltä? Onkohan noilla kirjoittelijoilla niin paha olla sisäisesti? Mutta ei sekään oikeuta rumaan käytökseen lähimmäisiä kohtaan.


    • Anonyymi

      Noita sarja-aloituksia vaan ei viitsitä poistaa, vaikka samaa aloitusta on monesti sivukaupalla, kuten nytkin tuolla alkupäässä.

    • Anonyymi

      viestit katoaa tuhka tuuleen

      • Anonyymi

        Ihan oikein! Laittomat viestit, joissa esiintyy uhkailua, solvausta tai panettelua uskonryhmää kohtaan, pitää poistaa.

        Koska Rikoslain 11 luvun 11§ mukaan:

        Joka asettaa yleisön saataville tai muutoin yleisön keskuuteen levittää tai pitää yleisön saatavilla tiedon, mielipiteen tai muun viestin, jossa uhataan, panetellaan tai solvataan jotakin ryhmää rodun, ihonvärin, syntyperän, kansallisen tai etnisen alkuperän, uskonnon tai vakaumuksen, seksuaalisen suuntautumisen tai vammaisuuden perusteella taikka niihin rinnastettavalla muulla perusteella, on tuomittava kiihottamisesta kansanryhmää vastaan sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan oikein! Laittomat viestit, joissa esiintyy uhkailua, solvausta tai panettelua uskonryhmää kohtaan, pitää poistaa.

        Koska Rikoslain 11 luvun 11§ mukaan:

        Joka asettaa yleisön saataville tai muutoin yleisön keskuuteen levittää tai pitää yleisön saatavilla tiedon, mielipiteen tai muun viestin, jossa uhataan, panetellaan tai solvataan jotakin ryhmää rodun, ihonvärin, syntyperän, kansallisen tai etnisen alkuperän, uskonnon tai vakaumuksen, seksuaalisen suuntautumisen tai vammaisuuden perusteella taikka niihin rinnastettavalla muulla perusteella, on tuomittava kiihottamisesta kansanryhmää vastaan sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

        totuuden tuomimen julki ei ole rikos. lestadiolaisuudessa esiintyy insestiä, hyväksikäyttöä, manipulointia sekä varsinkin rakennusliikeiden toiminnassa pakkomyyntiä. Uutisia myöten on asiaa puitu. "Moraali veks"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        totuuden tuomimen julki ei ole rikos. lestadiolaisuudessa esiintyy insestiä, hyväksikäyttöä, manipulointia sekä varsinkin rakennusliikeiden toiminnassa pakkomyyntiä. Uutisia myöten on asiaa puitu. "Moraali veks"

        Äläpä yleistä.

        Takavuosien erheet on käsitelty, anteeksi pyydelty, opiksi otettu ja todettu että jos laittomuuksia tapahtuu, menkää poliisin juttusille. Mitään laittomuuksia tai asiattomuuksia ei sallita missään tapauksessa.

        Sinä itse manipuloit tuollaisella tekstillä ihmisiä tätä liikettä kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        totuuden tuomimen julki ei ole rikos. lestadiolaisuudessa esiintyy insestiä, hyväksikäyttöä, manipulointia sekä varsinkin rakennusliikeiden toiminnassa pakkomyyntiä. Uutisia myöten on asiaa puitu. "Moraali veks"

        On vääristelyä panettelua ja muiden kiihkoilijoiden kiihottamista, jos väität että ko. rikoksia olisi nykyään enemmän kuin muiden kansan osien joukossa. Eikä niitä ennenkään ollut sen enempää kuin muissa kansan osissa, sehän tiedetään.


    • Anonyymi

      miksi meitä aina pilkataan, yhyhyhhh. eikö Jumala auta meitä. Jumalan terve

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      421
      4689
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      249
      2334
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      70
      1740
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      162
      1477
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      325
      1460
    6. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      140
      1161
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1157
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      80
      1130
    9. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1095
    10. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1015
    Aihe