Masennus diagnooseja ilman masennusta

Anonyymi

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minulla on sellainen kokemus että kun lääkäri ei löydä ongelmaa verikokeissa ja muissakaan kokeissa niin sitten lääkäri leimaa potilaan masentuneeksi ja määrää SSRI lääkkeen. Minä ainakin sain Sitalopram reseptin vuosia sitten kun epämääräisten oireiden syy ei löytynyt. En mennyt siihen lääkekoukkuun.

      • Anonyymi

        ... sitten lääkäri leimaa potilaan masentuneeksi ja määrää SSRI lääkkeen.......

        Onko se sitten halvepaa, jos, kun esim. ferritiinin puutteesta kärsivä ei saa korjaavaa hoitoa, vaan joutuu kulkemaan lääkärissä vuosikausia valittamassa vaivojaan ?

        Sama ongelma tuntuu olevan mm. myös kipirauhasen virheellisen toiminnan kanssa.


      • Anonyymi

        Se "korvienvälin" hoitohan on melkoisen yleistä. Mm. esim kilpirauhasen sairauksien ollessa kyseessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ... sitten lääkäri leimaa potilaan masentuneeksi ja määrää SSRI lääkkeen.......

        Onko se sitten halvepaa, jos, kun esim. ferritiinin puutteesta kärsivä ei saa korjaavaa hoitoa, vaan joutuu kulkemaan lääkärissä vuosikausia valittamassa vaivojaan ?

        Sama ongelma tuntuu olevan mm. myös kipirauhasen virheellisen toiminnan kanssa.

        "Onko se sitten halvepaa, jos, kun esim. ferritiinin puutteesta kärsivä ei saa korjaavaa hoitoa, vaan joutuu kulkemaan lääkärissä vuosikausia valittamassa vaivojaan ?"

        Minä kävin tuota rundia 26 vuotta. Menin aina parin vuoden välein uudelleen terveyskeskukseen kun vointi paheni. Lopulta kyllästyin siihen vähättelyyn ja SSRI lääkeiden / terapian tuputtamiseen.

        No, 30 vuotta ensioireiden jälkeen aloin pyörtyilemään joten päättelin missä se ongelma on. Rautaa olen nyt puoli vuotta syönyt ja olo on merkittävästi parempi, ei hyvä kuitenkaan.

        Ei se ehkä yhteiskunnalle niin kalliiksi jäänyt kuin itselleni. Olen ajautunut synkkään köyhyyteen enkä mene enää lääkäriin vapaaehtoisesti noiden kokemusten jälkeen. Tulkoon syöpä tai infarti, aivan sama.


    • Anonyymi

      Itselläni on kilpirauhasen vajaatoiminta. On ollut jo noin 20 vuoden ajan. Samoin rauta-arvot olleet päin hemmettiä jo pitkään.

      Mutta jos menee valittelemaan väsymystä, uupumusta, hengenahdistusta, työkyvyn ja mielialan laskua, ja taustalla on aiemmin rätkäisty psyykkinen diagnoosi, niin arvatkaa vaan, saatko itsellesi mitään tarkempia tutkimuksia?

      Ei varmasti tule.

      • Anonyymi

        Oletko ylipainoinen? Vältteleletkö liikuntaa? Eikö hikoilu ole se sinun juttusi? Tupaakoitko? Kuinka monta kiloa syöt suklaata vuodessa? Itse sinun on arvosi korjattava, et ole robotti. Lääkärit eivät ole sinusta vastuussa! Älä syytä toisia, syytä itseäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko ylipainoinen? Vältteleletkö liikuntaa? Eikö hikoilu ole se sinun juttusi? Tupaakoitko? Kuinka monta kiloa syöt suklaata vuodessa? Itse sinun on arvosi korjattava, et ole robotti. Lääkärit eivät ole sinusta vastuussa! Älä syytä toisia, syytä itseäsi.

        Olet oikeassa, lääkärit eivät ole vastuussa mistään. Ja se valitettavasti näkyy.


    • Anonyymi

      Itseäni harmittaa tämä "paradoksi" siitä, miten paljon usean vuoden ajan on puhuttu matalasta kynnyksestä, tai ennalta ehkäisystä.

      Niin omassani, useissa foorumin, ja nyt myös näissä uutisten tarinoissa.

      Kaikissa on eri syitä, mutta hyvin samanlaisia lopputuloksia. Miten vuosia, tai vuosikymmeniä, menee kuin hukkaan, ennen kuin syy, tai sopiva hoito rupeaa selkiytymään.

      Jälkiviisaus on tyhmää ja turhaa, mutta kieltämättä aika ajoin tulee mileen, että yllättävän pienillä virheillä, tai laiminlyönneillä, on yksilön kannalta isoja vaikutuksia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      410
      1676
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1338
    3. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      171
      1287
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1265
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      1017
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      926
    7. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      861
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      860
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      856
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      106
      804
    Aihe