Haso Pippurimylly haku alkaa 12.4.2021

Haso Pippurimyllyn - kuin myös elokuussa hakuun tulossa olevan seniorikohteen Haso Vanha Myllyn - havainnekuvia ja pohjia voi jo tutkailla täältä:

https://www.arkworks.fi/portfolio/att-myllypuro/

(Vaikka tein juuri kaupat Ystävyydenpuiston pienestä kaksiosta niin alkoi kyllä nyt Pippurimyllyn isommat kaksiotkin kiinnostaa. Enemmän tilaa ja ikkunat kahteen suuntaan kun houkuttaisivat eikä sijaintikaan ole huono - eli lähellä ostaria ja metroasemaa. Eikä aluekaan liene ainakaan rauhattomampi kuin Itis. Ainakin mediassa kerrotun mukaanhan Myllypuro on viime vuosina "siistiytynyt" ja rauhoittunut ja erottuisi nykyään edukseen idän moniin muihin lähiöihin verrattuna.)

27

3012

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ympärillä on tosin paljon kaupungin vanhoja vuokra-asuntoja, koska on tontin täydennysrakentamista. Pippurimylly sijoittuu niiden keskelle.

    • Anonyymi

      Minäkin voisin tuonne hakea, jos en olis saanut asuntoa Ystävyydenpuistosta. Minusta Ystävyydenpuiston yksi iso valttikortti ihan parhaan palvelutarjonnan lisäksi on se, että luontoreiteille ja meren rannalle pääsee suoraan kotoa ja talon vieressä on puisto, eikä pelkkiä betoniseiniä. Myllypurossa myös metron ja palveluiden läheisyys on hieno homma. Myllypurossa asuu paljon opiskelijoita ja siellä on myös kaupungin asuntoja - eli ei sekään lähtökohtaisesti mikään lintukoto ole. Media on hehkuttanut Myllypuron statuksen kohoamisesta... mikä on totta siinä mielessä että ... ja johtuu uudesta ostari-alueesta ja uudesta kovan rahan asuntotuotannosta ja uudesta Metropolian kampus-alueesta. Mutta Haso-asukkaat asuvat Myllypurossanin kaupungin talojen naapurissa ja ylipäänsä niissä kortteleissa, joissa se köyhin väki asuu (mikä ei tietenkään ole ongelma, ellei siitä tee itselleen ongelmaa). Myllypuro on Itä-Helsinkiä ja sellaisena pysyy... se kantsii muuttajan ymmärtää jos tulee jostain muualta. Itse tykkään eniten Itä-Helsingistä.

    • Anonyymi

      Itä puoli on pitkälle Herttoniemen alueiden jälkeen ns. "ongelmallisia" ja ei haluttuja tai toivottuja asumisen alueita Marjaniemi tekee pientalojen yms. omistusalueina poikkeuksen.
      Mutta heti Itäkeskuksen jälkeen kahteen suuntaan Vuosaareen ja vakkapa Kontulaan päin asiat muuttuu havaittavalla tavalla asukkaiden mukaan ei niinkään itse kiinteistöjen osalta.
      Sen me tiedämme, siksi sinne mennään viimeisessä vaiheessa jos sittenkään!?
      Vuosaarta yritettiin uudisrakentamisella yms. saattaa imagoltaan parempaan suuntaan jossa osin on kai onnistuttu mutta kokonaiskuva on toisenlainen.
      Näin tullee? käymään myös ns. Myllypuron suunnan kassa?

      Nämä samat em. alueethan ovat nyt pahimmassa koronan vaikutuksen tilassa josta ei nauti kantaväestö jos kukaan muukaan. Eikä se muutu koronan jälkeenkään... ainakaan parempaan.

      • Anonyymi

        Kannattaa googlata mitä Myllypurosta nykyään sanotaan, arvostus noussut kovasti viime vuosina, sen jälkeen kun alueeseen panostettu. Siisti ostari, rempattu metroasema, Metropolian kampus, useampikin HASO:n kohde yms

        HS:n otsikko 8. 2:
        "Ainutlaatuinen renessanssi Itä-Helsingissä: Näin parjattu metrolähiö nousi uuteen kukoistukseen".


    • Anonyymi

      Nyt oli julkaistu tarkemmat tiedot haettavista asunnoista!

      • Anonyymi

        On muuten harvinaiset selkeät pohjat noissa asunnoissa, ei vinoja seiniä.


    • Anonyymi

      Hoi aso-mummot en nyt hae "hyppyri-myllyynne"! Sopiiko se teille menette nyt sinne ja meille muilla jää laadukkaammat sijoitukset!?

    • Anonyymi

      Onkohan pohjat Vanhassa Myllyssä samat kuin tässä Pippurimyllyssä? Ainakin ulkoasu sama. Vähän vaikeasti näkyvät...

      • Anonyymi

        Mun mielestä Vanhassa Myllyssä oli mukavamman kokoisia kaksioita eli 44,5 neliöisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielestä Vanhassa Myllyssä oli mukavamman kokoisia kaksioita eli 44,5 neliöisiä.

        Onko yhtään isompia asuntoja saunalla? Itse löysin Vanhasta Myllystä vain nämä pienet kaksiot.


    • Anonyymi

      Kannattaa huomioida, että Pippurimyllyn asukkaille on tarjolla vain 19 autopaikkaa ja niidenkin arviohinta on 55-70 euroa kuukaudessa. Asukas joutuu maksamaan autopaikasta melkoisen hinnan, tai voi jopa jäädä myös täysin ilman sitä.

    • Anonyymi

      Asun alueen lähistöllä ja kävin mielenkiinnosta katselemassa tonttia. Tontilla on jo talon perustustukset valmiina. Hissikuilun alkua näkyi jo ja väestönsuoja oli melkein valmis.

      Sinä aikana kun kuljin tulevan talon tontin vierellä, niin viereisistä taloista purkautui hyvin värikästä ja äänekästä väkeä. Useimmat viereisistä taloista ovat näköjään Hekan taloja. Ympäristön pihat näyttivät hyvin kulttuuririkkailta ja eläviltä.

      • Anonyymi

        Itsekin asun alueella ja nuo lähitalot ovat korkeita ja hyvin lähellä Pippurimyllyä. Jonkin tilaston mukaan alueella asuvien vieraskielisten osuus on hyvin suuri. Kuitenkin eniten erottuu ostarilla huono-osaiset kantasuomalaiset.


    • Anonyymi

      Haso Pippurimyllyn haku päättyi eilen. Tarjoukset kohteesta tulevat jo varmaan tällä viikolla onnekkaiden sähköpostiin. Kuka sai mitäkin, mistä kerroksesta ja millä numerolla?

    • Anonyymi

      Onko tarjoukset tulleet jo?

      • Anonyymi

        Juuu kolmio ilman saunaa nrolla 160XXX, saunallisian ei kehdannut hakea edes. Mietiskelyn alla kuitenkin vasta. Aika hintava asomaksu, autopaikasta puhumattakaan.


    • Anonyymi

      Onko moni saanut tarjouksen? Minulla numero 27xxxx.. Ei ole varmaan mitää mahdollisuutta saada. Hain isoimpia huonestoja talosta...

    • Anonyymi

      Mulla nro 137xxx. Pääsenkö sillä Atlantin kaareen?

      • Anonyymi

        Et pääse. Jos hyvä onni, niin peruutuspaikkojen kautta. Hasolla voi hakea vain max. 5 asuntoa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et pääse. Jos hyvä onni, niin peruutuspaikkojen kautta. Hasolla voi hakea vain max. 5 asuntoa...

        Miten Kettutielle nrolla 137xxx


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten Kettutielle nrolla 137xxx

        Eihän sitä voi hakematta tietää, millä pääsee. Itse hain Kettutielle numerolla 45XXX. Saa nähdä tuleeko tarjous.


    • Anonyymi

      Tarjous yksiöstä numerolla 204 XXX. Oli aika yllätys, sillä talossa on vain 6 yksiötä.

    • Anonyymi

      Tarjous tuli neliöstä nrolla 168XXX

    • Anonyymi

      Saimme tarjouksen kolmiosta eilen numerolla 224 ***. Sellainen fiilis että nyt kävi jo tuuri! :)

      • Anonyymi

        Mulla oli sama fiilis, kun tuli tarjous yksiöstä. Kiitos sille, joka perui varauksensa saamansa toisen asuntotarjouksen takia :)


    • Anonyymi

      Haso Pippurimylly on jo harjakorkeudessa ja kaikki betonielementit ovat paikallaan. Tällä viikolla asennetaan ikkunoita. Projekti on pysynyt aikataulussa, vaikka aikamoisessa helteessä on töitä työmaalla tehty. Siinä mielessä hyvä, että on ollut kuiva kesä, niin ei tarvitse pelätä ikäviä kosteusongelmia myöhemmin. Arkta Reponen on aloittanut myös Haso Vanhan Myllyn ja Hekan senioritalon rakentamisen. Vanha Mylly sijoittuu kivasti puiston viereen. Lähelle rakennettavan Haso Yläkivenrinteen tontilla taas ei ole tapahtunut vielä mitään ja sen hakukin on siirtynyt elokuusta lokakuuhun.

      • Haso Yläkivenrinteen pohjiakaan ei valitettavasti näytä löytyvän vielä mistään - ei sen enempää kaupungin rakennuslupapäätöksen yhteydestä (koska ko. päätöksen teki suoraan viranhaltija) - eikä täältä arkkitehtitoimiston projektisivultakaan (jossa kuvia vain rakennuksesta ulkoa): https://www.pook.fi/projektit/att-haso-ylakivenrinne


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1488
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe