Onko Dacia vieläkin huono auto

Anonyymi

Dacia on ollut huonon auton maineessa aina. Mutta onko jo nykyään luettavissa keskinketaisiin tai jopa hyviin autoihin?

Itäautohan se toki vieläkin on.

43

196

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuskin se huono on. Taitaa vain olla vähän sama juttu kuin Lada oli aikanaan eli kaikki sillä ajavat leimattiin köyhiksi. Isällä oli nappisilmälada ja koulus haukuttiin heti köyhäks. Oli suuri yllätys sitten ku sielä selvis millases taloa asuttiin. Uima-allas ja sauna kellarissa ja kaksi asuin kerrosta. Eli jos 1970luvulla suht rikkaat kehtas ajaa Ladalla joka oli muuten mersuakin parempi niin kyl ny 2021 luvulla kuka tahansa kehtaa ajaa Dacialla. Ennemmin sellaisella ajaisin kun Toyotalla! Vaimolla muuten on Dacia. Mulla on vw ja se isältä jäänyt Lada.

    • Anonyymi

      Mullakin on vw, se on maukas ajaa. Daciaa en ole kokeillut enkä kokeile. Kerran autokaupassa istahdin dusteriin sisälle ja oli aikas ankean oloinen auto. huh huh. No joku näitä kai ostaa kun kerran kaupassa oli esillä.

      • Anonyymi

        Minulla on Dacia ja VW. Dacia on se parempi, koska se on paljon uudempi.


      • Anonyymi

        Mullakin on vw, se on maukas ajaa. Daciaa en ole kokeillut enkä kokeile.:::: Käviköhän sulle kuitenkin näin kuten Raittinen laulaa Kuularuiskulaulussa että ,,,,, silloin Volosut sai kualeman tuomion !!!!!


    • Anonyymi

      Eihän Dacia mikään ihmeellinen ole, mutta sellainen perusauto joka on parantunut huimasti viime vuosina ja on se kuitenkin hintansa huomioiden huomattavasti parempi ja järkevämpi hankinta kuin esim. mikään Toyota.

      • Anonyymi

        Eihän Dacia mikään ihmeellinen ole:::nyt olet poika hakoteillä. Dacia on erinomainen auto sille joka haluaa kestävän ja mukavan auton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän Dacia mikään ihmeellinen ole:::nyt olet poika hakoteillä. Dacia on erinomainen auto sille joka haluaa kestävän ja mukavan auton.

        Auto, joka kootaan vanhoista Reilun osista Romaniassa, auto, jonka suunnittelussa ei turvallisuus paljon paina, auto, josta puuttuu lähes kaikki modernit varusteet, auto, jossa on takana rumpujarrut, auto, josta ei löydy yhtäkään hybridiä koko mallistosta, auto, jossa ei ole tehtaan ruostesuojausta....
        Ja tämä on hyvä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auto, joka kootaan vanhoista Reilun osista Romaniassa, auto, jonka suunnittelussa ei turvallisuus paljon paina, auto, josta puuttuu lähes kaikki modernit varusteet, auto, jossa on takana rumpujarrut, auto, josta ei löydy yhtäkään hybridiä koko mallistosta, auto, jossa ei ole tehtaan ruostesuojausta....
        Ja tämä on hyvä?

        Rumpujarrut löytyy takaa lähes kaikista Sanderon kokoluokan ja teholuokan autoista.
        Renault Clio, Nissan Micra, Volkswagen Polo, Skoda Fabia, Seat Ibiza Opel Corsa, Ford Fiesta. Pikkuautoista löytyy levyt takaa nykyisin vain mikäli kottero on vähän tehokkaampi kuin perusversiot.
        Levyjarrut takana menivät muodista sen jälkeen kun ne osoittautuivat huonoiksi rauhallisilla kuskeilla. Esimerkiksi Polossa oli levyjarrut joitain vuosia sitten, mutta nykyisessä on taas palattu rumpujarruihin ja hyvä niin.
        Mutta vaikka Dacia ei varmasti ole monella mittapuulla hyvä auto, voi sen hinta/laatusuhde olla silti huomattavasti parempi kuin monella "laatuautolla".
        Itse tein tuttavuutta Daciaan Kanariansaarilla viime vuonna. Laatuvaikutelmaltaan ihan saman oloinen kuin kaikki edellisten talvien vuokratuttavuudet samalta saarelta. Mutta koska hintaa on matalamman autoverotuksen maassakin vähemmän kuin muilla pikkuautoilla, on Dacian vuokra-autojen määrä kasvanut ainakin Kanarialla niin, että pikkuautojen luokassa kyseessä on suosituin auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auto, joka kootaan vanhoista Reilun osista Romaniassa, auto, jonka suunnittelussa ei turvallisuus paljon paina, auto, josta puuttuu lähes kaikki modernit varusteet, auto, jossa on takana rumpujarrut, auto, josta ei löydy yhtäkään hybridiä koko mallistosta, auto, jossa ei ole tehtaan ruostesuojausta....
        Ja tämä on hyvä?

        Se on hyvä ja kestävä. Etenkin rumpujarrut takana ja ruostesuojaus ovat hyvät. Kuka kaipaa niitä "moderneja varusteita" ja hybridejä? Minä en.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on hyvä ja kestävä. Etenkin rumpujarrut takana ja ruostesuojaus ovat hyvät. Kuka kaipaa niitä "moderneja varusteita" ja hybridejä? Minä en.

        Sinä olet jäänyt aikaan meneeseen. NYkyautossa pitää olla kaikenlaisia sähköavustimia. TOistan nykyautot ovat hyviä, dacia ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auto, joka kootaan vanhoista Reilun osista Romaniassa, auto, jonka suunnittelussa ei turvallisuus paljon paina, auto, josta puuttuu lähes kaikki modernit varusteet, auto, jossa on takana rumpujarrut, auto, josta ei löydy yhtäkään hybridiä koko mallistosta, auto, jossa ei ole tehtaan ruostesuojausta....
        Ja tämä on hyvä?

        , jossa ei ole tehtaan ruostesuojausta... Tuohon voin sanoa Dacian omistajana että tehtaalla on käsitelty jokainen Dacian pohja jo ennen maalausta eikä sinun ajattelutapa elä nykyaikaa ruosteen suojauksessa. Tektyylin kanssa ei enää sotketa autoja muuta kuin omistajan pyynnöstä käytettyyn autoon. Dacian tulemisen mottohan oli ettei turhanpäiväisestä lisäpaskasta tarvitse maksaa jos sitä ei tarvita,jos haluaa pysyä merkissä ja haluaa lisävarusteita niin valitsee Renaultin . Hybriidejä jos kaipaa niin niitä alkaa jo tulemaan Renaultin nimellä ja sähköautoja kummaltakin. Rumpujarrut ovat myös melkolailla ne jarrut joihin ei uppoa niitä rahamääriä mitä levyjarruihin takana . Jos et ole samaa mieltä niin sulla vielä kaikki kokematta autoista . Uskoisin tietäväni koska olen elänyt autoalalla 35-40 vuotta ammatikseni ja enkä ole myöskään ollut merkkiuskollinen !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auto, joka kootaan vanhoista Reilun osista Romaniassa, auto, jonka suunnittelussa ei turvallisuus paljon paina, auto, josta puuttuu lähes kaikki modernit varusteet, auto, jossa on takana rumpujarrut, auto, josta ei löydy yhtäkään hybridiä koko mallistosta, auto, jossa ei ole tehtaan ruostesuojausta....
        Ja tämä on hyvä?

        Auto, joka kootaan vanhoista Reilun osista.... Sanon sulle vaan että se on parempi tie ostaa kokeiltua tekniikkaa verrattuna jos aina odottaa uutta mallia kuin kuuta nousevaa jossa on yleensä kaikki lastentaudit jo uutena . yleensä menee vähintään 2 vuotta ennen kuin uutukainen alkaa olla valmiiksi testailtu käyttäjän toimesta. Niitä ei enää ole aikaa testailla tehtaan toimesta,muuten kilpailija merkki vie paikan !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet jäänyt aikaan meneeseen. NYkyautossa pitää olla kaikenlaisia sähköavustimia. TOistan nykyautot ovat hyviä, dacia ei.

        En pidä nykyautojen kaikenlaisista sähköavustimista, koska haluan ajaa itse. Ne härpäkkeet nostavat auton hintaa, siksi Dacia on hyvä valinta. Voitte ostaa mitä haluatte, ei kuulu minulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En pidä nykyautojen kaikenlaisista sähköavustimista, koska haluan ajaa itse. Ne härpäkkeet nostavat auton hintaa, siksi Dacia on hyvä valinta. Voitte ostaa mitä haluatte, ei kuulu minulle.

        En pidä nykyautojen kaikenlaisista sähköavustimista, koska haluan ajaa itse:::::: Täällä samaa !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auto, joka kootaan vanhoista Reilun osista Romaniassa, auto, jonka suunnittelussa ei turvallisuus paljon paina, auto, josta puuttuu lähes kaikki modernit varusteet, auto, jossa on takana rumpujarrut, auto, josta ei löydy yhtäkään hybridiä koko mallistosta, auto, jossa ei ole tehtaan ruostesuojausta....
        Ja tämä on hyvä?

        Olikohan minun kohtalla tuo.Daciasta katkesi kiertokangen pultti ja kanki teki lohkoon reijän.Ajettu 60000 km ja malli2017.Kone menee uusiksi.Itse maksettava noin 5000e.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet jäänyt aikaan meneeseen. NYkyautossa pitää olla kaikenlaisia sähköavustimia. TOistan nykyautot ovat hyviä, dacia ei.

        Varsinkin kakkosautona 12000€ uusi Dacia on ainakin omasta mielestäni parempi valinta kuin saman hintainen 150 000 km ajettu 6 vuotta vanha Golf tai 70 000 km ajettu 9 vuotta vanha Golf. Mutta kai nämä ovat makuasioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olikohan minun kohtalla tuo.Daciasta katkesi kiertokangen pultti ja kanki teki lohkoon reijän.Ajettu 60000 km ja malli2017.Kone menee uusiksi.Itse maksettava noin 5000e.

        Olikohan minun kohtalla tuo:::: niin kuin olen sanonut että olen ollut suurimman osan elämääni autoalalla töissä verstaassa ja tuommoinen ei ole aloituksen arvoinen sitaatti. On tullut nähtyä verstasaikana KAIKEN merkkisissä vehkeissä reikiä lokissa ,poikkinaisia kampiakseleita,katkenneita venttilejä ,kieroja kansia,katkenneita ketjuja,remmejä,,hajonneita etukammioita. Jos kaikki olis 100% varmaa niin korjaamoita ei tarvittais vain huoltamoita. Tuli tässä mieleen yksi esim. Ruotsin Örebrosta 2 vuoden takaa kun siellä yhdellä Saksalais turistiperheellä oli hajonnut Mercedes -14 V8 Dieselistä jakoketju. sen korjaus oli arvioitu niin kalliiksi että oli viisampi tapa romuttaa auto ja lähteä ostamaan auto tilalle Saksasta jolla saa jatkaa kesälomaa vaunun kanssa. Tällaista elämä on ,sitä turvaa ei ole suurellla rahallakaan !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auto, joka kootaan vanhoista Reilun osista Romaniassa, auto, jonka suunnittelussa ei turvallisuus paljon paina, auto, josta puuttuu lähes kaikki modernit varusteet, auto, jossa on takana rumpujarrut, auto, josta ei löydy yhtäkään hybridiä koko mallistosta, auto, jossa ei ole tehtaan ruostesuojausta....
        Ja tämä on hyvä?

        Auto, joka kootaan vanhoista Reilun osista Romaniassa::::: Vanhoista,, etkai koeta väittää että ne romulasta ostaa Romaniaan autonteko tarpeensa, !!!


    • Anonyymi

      Niissä on nyt mersun bensiinimoottorit

      laatu siis heikkeni?

      • Anonyymi

        No joo, siis samat kuin Nissanissa, jonka laatu romahti, kun aloitti yhteistyön Renun kanssa eli eipä tuosta voi muuta sanoa kuin että huhhuh.

        Dieseli taas on Renun ikivanha nokivasara, kuuluisa suuresta öljynsyönnistä ja markkinoiden lyhytikäisimmästä jakohihnasta. Joku kertoi, että suositeltava on vaihtaa hihna jo ennen 60 000km eli pari kolmen vuodet ajot ja kallis vaihto.
        Mersu kai jo luopui tuosta ongelmamoottorista kuten Nissankin.


      • Anonyymi

        Ei kai Daciassa ole muuta dieseliä kuin tuo 1,5-litrainen, taitaa olla dci tuo kirjainyhdistelmä. Kaiketi 90-luvun lopun peruja, pienennetty Renun vanhasta 1.9-litraisesta.

        Sama kone mm. Nissan Qashgaissa ja on poistunut myynnistä aikoja sitten. Mersun A-mallissa oli myös tarjolla, mutta vähin äänin vedettiin pois mainetta pilaamasta. Väännötön ja karkea mylly, joka syö öljyä, kaiken kruunaa onneton hihnanvaihtoväli.


    • Anonyymi

      Tämä uusi Dacia Spring ainakin on itäautoakin itäautompi, se kun valmistetaan Kiinassa! Ja on se taatusti markkinoiden huonoin sähköauto. Se perustuu Kiinassa myytävään Renault K-ZE -malliin, mutta on vielä sitäkin pelkistetympi ja jostain syystä myös hitaampi. Dacia sanoo Springin olevan merkin kolmas vallankumous, ja onhan se todellakin vallankumouksellisen laiska: moottoriteho 33kW ja kiihtyvyys 0-100km/h 19,1 sekuntia ja 80-120km/h 26 sekuntia. Jopa vm. 1977 VW Kupla oli nopeampi! Tyypillistä Daciaa: Springissä on kaikki sähköauton huonot puolet, jopa korostetusti, mutta hyvistä puolista on tingitty, kuten sähköautoille tyypillisestä hyvästä suorituskyvystä. Sen alkuperäisen Renault K-ZE:n kiihtyvyydeksi muuten ilmoitetaan 15s. On ihme miten Dacia voi olla täysin samalla moottorilla jopa alun viidettä sekuntia hitaampi? Kai se on vain niin paljon huonommin kasattu.
      Ihan kuin olisi ollut oikein tarkoitus tehdä markkinoiden huonoin ja hitain sähköauto.
      Hintakaan ei kuulemma tule olemaan sen halvempi kuin millä on myyty Seat Mii:tä, joka sentään on tuohon verrattuna ihan oikea auto, joten kuka hullu tuollaisen Springin ostaisi?

      • Anonyymi

        Luultavasti Spring ei tule Suomeen, täällä tuollaisella ei ole mitään kysyntää.

        Mutta äkkiä on Dacian kysyntä muutenkin laskenut, Dusteria meni muutama vuosi sitten kohtuullisesti kaupaksi, nyt on hyytynyt. Veikkaan, että laatuongelmat ovat syy, maine leviää ja halpa hintakaan ei houkuta, jos mukaan tulee iso nippu ongelmia. Ihan pieni juttu ei ole varmaan sekään, että Dacia-kuski saa vinoilua osakseen paremmilla merkeillä ajavilta.

        Saas nähdä mikä on Sanderon kohtalo, sekin näyttää melkein modernilta, mutta jos hintaero ei ole kuin tonnin pari johonkin laatumerkkiin, niin kauppaan jää tuokin.

        Tosiasia on se, että Dacia on liian kallis ominaisuuksiin ja laatuun nähden. Sandero pitäisi olla kymppitonnin luokassa ja nelivetoinen Duster 15 000-16 000 euron kantturoissa. Silloin voisi antaa viat ja puutteet anteeksi ja ajaa takuun turvin kolmisen vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luultavasti Spring ei tule Suomeen, täällä tuollaisella ei ole mitään kysyntää.

        Mutta äkkiä on Dacian kysyntä muutenkin laskenut, Dusteria meni muutama vuosi sitten kohtuullisesti kaupaksi, nyt on hyytynyt. Veikkaan, että laatuongelmat ovat syy, maine leviää ja halpa hintakaan ei houkuta, jos mukaan tulee iso nippu ongelmia. Ihan pieni juttu ei ole varmaan sekään, että Dacia-kuski saa vinoilua osakseen paremmilla merkeillä ajavilta.

        Saas nähdä mikä on Sanderon kohtalo, sekin näyttää melkein modernilta, mutta jos hintaero ei ole kuin tonnin pari johonkin laatumerkkiin, niin kauppaan jää tuokin.

        Tosiasia on se, että Dacia on liian kallis ominaisuuksiin ja laatuun nähden. Sandero pitäisi olla kymppitonnin luokassa ja nelivetoinen Duster 15 000-16 000 euron kantturoissa. Silloin voisi antaa viat ja puutteet anteeksi ja ajaa takuun turvin kolmisen vuotta.

        Luultavasti Spring ei tule Suomeen::: Tuo on kyllä jo sitä' Speden,,,,kurjuuden maksimointia sinun sävelellä !!!


    • Anonyymi

      Omistan Dacia Duster Sun 1,2 tce vuosi 2017 ajettu 60000.Kiertokangen pultti petti ja kanki iski lohkosta palan irti,mitään varoituksia ei ollut,Kone menee uusiksi.Kierokset ja vauhti hiljainen.Muuten hyvä auto.

      • Anonyymi

        Omistan Dacia Duster Sun 1,2 tce vuosi ::: Jotain niissä 1,2 mottereissa varmaan oli kun ne vedettiin pois tuotannosta ja parempi niin kuin valmistaa niitä vielä 5 vuotta lisää !!


    • Anonyymi

      Suomalaiset haluavat usein ottaa mallia Ruotsista, autoasioissakin. Mutta jostain syystä ruotsalaisten tapa ajaa suomalaisia "hienommilla" ja "huonommilla" autoilla ei kiinnosta kuin niiden hienompien osalta. Ja nekin vain kateellisuutta kokien tai vanhan paskan uittamalla Suomeen.
      Ruotsissa Dacia on suosittu merkki niin kakkosautona, kuin myös aloittelevien kuskien ainoana autona. Siellä vanhalla "premium"-jäänteellä ajaminen ei kiinnosta ketään, ne trokataan ulkomaille. Autokanta on uutta, mutta se koskee myös halpoja autoja, joitain vuosia sitten suosittu ensiauto pikkurahalla oli Daewoo Matiz, nyt se on Dacia Sandero.

      • Anonyymi

        Matiz ja Sandero ovat eri kokoluokkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matiz ja Sandero ovat eri kokoluokkaa.

        Onko Dacia vieläkin huono auto::::kyllä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Dacia vieläkin huono auto::::kyllä on.

        Ei huono, vaan hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matiz ja Sandero ovat eri kokoluokkaa.

        Matiz ja Sandero ovat eri kokoluokkaa.::: Kysyn, mitä tekemistä kokoluokalla ???


      • Anonyymi

        Suomalaiset haluavat usein ottaa mallia Ruotsista::::: Kyllähän se näin on,,, en kyllä käsitä mikä vaivaa Suomalaista nuoremman ja keski ikäisen autoilijan menttaliteettiä. Onko se jotenkin iskostunut päähän että tämä sotinut kansa kun joutui nousemaan maanpinnalle uudelleen köyhänä ja rähjäisenä nipin napin selvinneenä hengissä vaikka siitä kohta on 100v. niin se alemmuuskompleksi on peitettävä jotenkin. Eräs toinenkin asia vielä vaivaa,,se Venäjän viha joka ihme kyllä ei ota sammuakseen ja se leimataan myös näihin Itäblokin muitten maiden tuotteisiinkin vaikka Suomikin on ollut joskus heidän asamassa orjuuden alla , Järjestyksessä on no.1 auto ja sitten vasta ne tärkeimmät ,näin se näkyy menevän. Itse kyllä ihmettelen ja en tunne minkäänlaista alemmuuskompleksia ajaa halvalla autolla,jos jää jotain yli niin ennen käytän ne rahat muuhun


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matiz ja Sandero ovat eri kokoluokkaa.

        Vuosien vaihtuessa ruotsalaisten suosikit vaihtuvat, mutta tosiaan siellä rekisteröintitilastot kertovat uusien ja suomalaisittain kalliiden automallien lisäksi myös hinnaston pohjimmaisten olevan Suomea suositumpia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuosien vaihtuessa ruotsalaisten suosikit vaihtuvat, mutta tosiaan siellä rekisteröintitilastot kertovat uusien ja suomalaisittain kalliiden automallien lisäksi myös hinnaston pohjimmaisten olevan Suomea suositumpia.

        Joku järki pitäs saada autoihinkin. Valmistettas kestäviä perus autoja ihan
        perusvarusteilla eikä mitään sähkö ja tietokone virityksiä ja päivityksiä.
        Vaikeaksi on mennyt vähävaraisen autoilu kun kaikki on kertakäyttösiä ja
        helvetin kalliita hankkia ja korjailla. Dacia on aika karusti varusteltu mutta
        just autoteollisuus lobbaa kaikkea pakollisiksi varusteiksi milloin mitäkin
        kaistavahteja ja sitä ja tätä tietokonetta mitkä ovat autossa
        totaalisen turhia. Perusauton ostaisin vaikka uuden ilman
        mitään ylimääräistä älytöntä lokiikkaa, jotka tekevät käytettynä autosta ennenaikaisesti
        romun millä ei ole mitään arvoa ja jota ei voi tai kannata korjata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku järki pitäs saada autoihinkin. Valmistettas kestäviä perus autoja ihan
        perusvarusteilla eikä mitään sähkö ja tietokone virityksiä ja päivityksiä.
        Vaikeaksi on mennyt vähävaraisen autoilu kun kaikki on kertakäyttösiä ja
        helvetin kalliita hankkia ja korjailla. Dacia on aika karusti varusteltu mutta
        just autoteollisuus lobbaa kaikkea pakollisiksi varusteiksi milloin mitäkin
        kaistavahteja ja sitä ja tätä tietokonetta mitkä ovat autossa
        totaalisen turhia. Perusauton ostaisin vaikka uuden ilman
        mitään ylimääräistä älytöntä lokiikkaa, jotka tekevät käytettynä autosta ennenaikaisesti
        romun millä ei ole mitään arvoa ja jota ei voi tai kannata korjata.

        Totta. Vähävarusteisen Dadian arvo saattaa käytettynä nousta lähivuosina yllättävän hyväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Vähävarusteisen Dadian arvo saattaa käytettynä nousta lähivuosina yllättävän hyväksi.

        Dacian, anteeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku järki pitäs saada autoihinkin. Valmistettas kestäviä perus autoja ihan
        perusvarusteilla eikä mitään sähkö ja tietokone virityksiä ja päivityksiä.
        Vaikeaksi on mennyt vähävaraisen autoilu kun kaikki on kertakäyttösiä ja
        helvetin kalliita hankkia ja korjailla. Dacia on aika karusti varusteltu mutta
        just autoteollisuus lobbaa kaikkea pakollisiksi varusteiksi milloin mitäkin
        kaistavahteja ja sitä ja tätä tietokonetta mitkä ovat autossa
        totaalisen turhia. Perusauton ostaisin vaikka uuden ilman
        mitään ylimääräistä älytöntä lokiikkaa, jotka tekevät käytettynä autosta ennenaikaisesti
        romun millä ei ole mitään arvoa ja jota ei voi tai kannata korjata.

        Joku järki pitäs saada autoihinkin::: Moni muukin on samaa mieltä kanssasi !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku järki pitäs saada autoihinkin::: Moni muukin on samaa mieltä kanssasi !!

        Aivan niin. 60-luvulla autoilun aloittaneena minun on vaikea ymmärtää tätä nykyistä kehitystä, jossa autoista tulee aina vaan monimutkaisempia laitteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan niin. 60-luvulla autoilun aloittaneena minun on vaikea ymmärtää tätä nykyistä kehitystä, jossa autoista tulee aina vaan monimutkaisempia laitteita.

        70-luvulla minulla oli ns. "amerikan mosse" ( Rambler), joka muistutti yksinkertaisuudessaan jotenkin Daciaa. Oli kestävä ja hyvä auto ilman hienouksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan niin. 60-luvulla autoilun aloittaneena minun on vaikea ymmärtää tätä nykyistä kehitystä, jossa autoista tulee aina vaan monimutkaisempia laitteita.

        Aivan niin. 60-luvulla::: Niin ja keski ikäinen ja vanhempi henkilö on jo myös varmaan saanut tarpeekseen jatkuvista veloista ja kun elämä niitten osalta alkaa helpottaa niin on parempi viettää loppuelämä velatonta elämää kun eläkkeellä ei rikastu !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan niin. 60-luvulla::: Niin ja keski ikäinen ja vanhempi henkilö on jo myös varmaan saanut tarpeekseen jatkuvista veloista ja kun elämä niitten osalta alkaa helpottaa niin on parempi viettää loppuelämä velatonta elämää kun eläkkeellä ei rikastu !

        " Moni muukin on samaa mieltä... " Kiitos. Todellisuudessa kuinkahan
        suuri osa oikeasti niin... Tuntuu siltä ettei itse kuluttajat näitä
        älytekniikka-ominaisuuksia juurikaan autoonsa halua, vaan
        lainsäätäjät ja valmistajat yhdessä, nimenomaan valmistajat
        tekevät tuotteensa lyhytikäisiksi ja nopeasti kierrätykseen ja
        ehkä nuorempi väestö joka helpommin jää koukkuun tuollaiseen
        älyteknolokiaan, herkemmin ostaa uusia malleja jossa
        mitä älyttömämpiä tietotekniikan ja elektroniikan sovelluksia kuten
        jotain vireystaso tunnistimia aurinkolipassa yms.
        Tässä älyteknolokia autoihin " ryöpyssä " on takana paljon muuta
        kuin kuluttajat jotka eniten haluavat ostaa tuotteen ( auton )
        joka ajettavuudeltaan hyvä, kestävä, taloudellinen hyvä jälleenmyyntiarvo ja
        pitkäikäinen. Nykyiset autot tekniikallaan näitä ei enää ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Moni muukin on samaa mieltä... " Kiitos. Todellisuudessa kuinkahan
        suuri osa oikeasti niin... Tuntuu siltä ettei itse kuluttajat näitä
        älytekniikka-ominaisuuksia juurikaan autoonsa halua, vaan
        lainsäätäjät ja valmistajat yhdessä, nimenomaan valmistajat
        tekevät tuotteensa lyhytikäisiksi ja nopeasti kierrätykseen ja
        ehkä nuorempi väestö joka helpommin jää koukkuun tuollaiseen
        älyteknolokiaan, herkemmin ostaa uusia malleja jossa
        mitä älyttömämpiä tietotekniikan ja elektroniikan sovelluksia kuten
        jotain vireystaso tunnistimia aurinkolipassa yms.
        Tässä älyteknolokia autoihin " ryöpyssä " on takana paljon muuta
        kuin kuluttajat jotka eniten haluavat ostaa tuotteen ( auton )
        joka ajettavuudeltaan hyvä, kestävä, taloudellinen hyvä jälleenmyyntiarvo ja
        pitkäikäinen. Nykyiset autot tekniikallaan näitä ei enää ole.

        On aivan totta, että me tavalliset auton käyttäjät emme ole olleet toivomassa tätä nykyistä autojen kehittämistä yhä monimutkaisemmaksi ja hankalammaksi korjata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Moni muukin on samaa mieltä... " Kiitos. Todellisuudessa kuinkahan
        suuri osa oikeasti niin... Tuntuu siltä ettei itse kuluttajat näitä
        älytekniikka-ominaisuuksia juurikaan autoonsa halua, vaan
        lainsäätäjät ja valmistajat yhdessä, nimenomaan valmistajat
        tekevät tuotteensa lyhytikäisiksi ja nopeasti kierrätykseen ja
        ehkä nuorempi väestö joka helpommin jää koukkuun tuollaiseen
        älyteknolokiaan, herkemmin ostaa uusia malleja jossa
        mitä älyttömämpiä tietotekniikan ja elektroniikan sovelluksia kuten
        jotain vireystaso tunnistimia aurinkolipassa yms.
        Tässä älyteknolokia autoihin " ryöpyssä " on takana paljon muuta
        kuin kuluttajat jotka eniten haluavat ostaa tuotteen ( auton )
        joka ajettavuudeltaan hyvä, kestävä, taloudellinen hyvä jälleenmyyntiarvo ja
        pitkäikäinen. Nykyiset autot tekniikallaan näitä ei enää ole.

        " Moni muukin on samaa mieltä... Näin on,, sitä ollaan menossa kohti kertakäyttö autoa. Viielä 70 luvun alussa oli ovenkahvatkin melkein ikuiset,sitten tuli rikkoutuvat upotetut sellaiset, sitten ei enää pystynyt vaihtamaan laturin remmiä tiellä. Sen jälkeen alkoi tulla autoja joissa on moottori jo kojelaudan alla että cylinterinkannen tiivisteen vaihto on tosi itara homma. Sitten taas kun yleistyivät nämä etuveto autot niin kytkimenvaihto ei enää sujukkaan vaihtaa töitten jälkeen ennen yötä vaan työ voi jo maksaa maltaita. Ennen vielä 80 luvulla jos moottori laukesi niin se aina vaihdettiin mutta tänään sekin harraste on painunut unholaan,syynä kaikki pirun ohjelmoinnit ja konetilan ahtaus seikat tekevät siitä liian kalliin harrastuksen. Sitten vielä kun autoista hävisi ne kaikki irtoreleet konetilasta ja kojelaudan alta niin tuli sitten tilalle nämä virransyönti ongelmat auton seisoessa,, yölläkin voi palaa etuvalot ja peräti penkinlämmittimet voi olla päällä myös virta voi olla päällä vaikka omistajalla ois avaimet taskussa . Tällaista se on tämä meidän autoilu maailma tänään , voi voi !!


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      39
      773
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe