Narsisti ei uskalla ottaa apua vastaan

Anonyymi

Narsisti luulee että kaikki ihmiset ovat hänen kaltaisia antipaattisia ihmisiä jotka viimekädessä vain hyväksikäyttää häntä, ja siksi he eivät uskalla ottaa vastaan aitoa auttamista, vaan valittavat milloin mistäkin, jopa siitä ettei apua tarjottaisi, tai ettei sitä olisi riittävästi.

10

112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuohon en kyllä usko. Kyllä narsisti osaa hyödyntää ja esittää apua tarvitsevaa.

    • Anonyymi

      Kyllä narsisti ottaa apua vastaan. Mutta ei missään nimessä väärältä ihmiseltä. Ne jotka ovat narussa suorastaan juoksevat pää kolmantena jalkana hyysäämässä ja hoitamassa milloin mitäkin. Vaan auta armias jos se kadehdittu tai muuten halveksittu ihminen jolle esitetään valtavan suurta. Kysyy vahingossakin miten olette jaksaneet tai pärjänneet. On helevetti irti.

    • Anonyymi

      Millaista apua tarkoitat? Kyllä sekopaatti on onnessaan, jos teet asiota hänen puolestaan, annat hänelle rahaa käteen tai lahjoitat arvokasta tavaraa.

      Jos tarkoitat terapiaa, narsisti kokee vahvasti olevansa tasapainoinen ja terve ihminen eli ei tarvitse sellaista apua.

      • Anonyymi

        Juuri tämä!


    • Anonyymi

      Vanha sanonta, anna miehelle kala, ja ruokit hänet päiväksi. Opeta mies kalastamaan ja ruokit hänet eliniäksi. Kaivaa hyvin narsistin esiin.

      On vain ihmisiä jotka olettavat että kaikki pitää tulla pöytään kuin manulle illallinen, eikä heillä ole mitään aikomusta "opetella kalastamaan".

      Netissä tämä näkyy korostetusti, kiitos anonyymiteetin.

    • Anonyymi

      Mikä on apua, mikä hyväksikäyttöä. Narsisti on suorastaan ylpeä käyttäessään ihmisoä hyväksi, hölmöjä. Apu taas liittyy siihen ettei itse osaa/ pysty jotakin ja sellaista narsisti ei myönnä.

      Narsistille on ihan OK hööpöttää vanhukselta rahat ja omaisuus, mutta jos tarjoat apua neuvon muodossa, saat tappavan katseen. Ei kaikkitietävää tarvitse neuvoa! Ja toisaalta, ongelmissa rypöminen on narsistin rakas harrastus. Kyllähän se ärsyttää jos joku yrittää neuvoillaan mitätöidä rakkaat ja tärkeät ongelmat.

      Narsisitille on tärkeää että hän asettuu yläpuolelle. Häntä ei siis saa auttaa tavalla joka nostaisi auttajaa. Auttamisen pitää tapahtua enemmän isäntä vs. palvelija -asetelmasta. Vielä niin, että palvelija auttaa tyhmyyttään/uskollisuuttaan/ihaillen. Palvelija tekee pa...ka hommat joihin narsisti ei halua eikä ehdi käsiään sotkea.

      • Anonyymi

        Mun mielestä on typerää että auttamistilanteessa mietitään ollenkaan sitä kuka kohotetaan tai lasketaan tms.. Se tuottaa epäluottamusta, että asiassa on merkitystä jollaki nmuulla kuin itse asian mahdollisimman hyvällä selvittämisellä. Mielestäni hyvä lopputulos on se mikä ratkaisee, ei se kuka sen tiesi merkitse mitään. .


        popuiyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielestä on typerää että auttamistilanteessa mietitään ollenkaan sitä kuka kohotetaan tai lasketaan tms.. Se tuottaa epäluottamusta, että asiassa on merkitystä jollaki nmuulla kuin itse asian mahdollisimman hyvällä selvittämisellä. Mielestäni hyvä lopputulos on se mikä ratkaisee, ei se kuka sen tiesi merkitse mitään. .


        popuiyyyy

        Vain hyvällä lopputuloksella on ongelmanratkaisussa merkitystä. Tarkoitan.


        ppiuuyuyuyuyh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain hyvällä lopputuloksella on ongelmanratkaisussa merkitystä. Tarkoitan.


        ppiuuyuyuyuyh

        Se jos ilmassa on jotakin sellaista, että KUKA tässä tietää parhaiten, on mun mielestä suvuraiteille menoa. Ei se niin tarkkaan kuka, kunhan tieto myls pitää paikkansa, koska muuten lopputulos ei ole hyvä-.


        ppouiuyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se jos ilmassa on jotakin sellaista, että KUKA tässä tietää parhaiten, on mun mielestä suvuraiteille menoa. Ei se niin tarkkaan kuka, kunhan tieto myls pitää paikkansa, koska muuten lopputulos ei ole hyvä-.


        ppouiuyyyy

        Lopputuloksesta se tullaan ajallaan näkemään joka tapauksessa kenellä on ollut paikkansapitävä tieto. Kaiki menee myttyyn väärällä tiedolla sanoi sen kuka tahansa.


        ppiuuyy


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3038
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1255
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1241
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1026
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1000
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      946
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      49
      916
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      904
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      806
    Aihe