Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

"Huvila ja huussi".

Ollaan saatu tutustua pitkin talvea muodonmuutoksiin, jotka ovat kohdistuneet julkimoiden kesämökkeihin.
Komeat ovat tulokset olleet.
Miettiväisenä olen seurannut, miten luonnontilassa oleva piha muuntautuu monimuotoiseksi oleskelualueeksi, jossa on grillikatos, palju ja kota, lehtikuusiterassit ja portaat laiturille asti. Usein maisemointiin on tuotu kuormallinen luonnonkiviä reunustamaan polkuja ja istutuksia. Mökkien sisustus on uusittu katosta lattiaan.
Mökin omistajien ihastus on ollut vilpitöntä.

Mietin tuloksia seuratessani., missä kulkee kesämökin ja vapaa-ajan asunnon raja. Kesämökin idea on mielestäni se, että siellä voi olla ja kulkea missä asussa tahansa, lapset saavat myllätä hiekassa ja rantavedessä, juosta metsässä, ja sinne vanhemmatkin menevät marjaan. Mökillä harrastetaan löhöilyä ja selviydytään taloudenpidosta mahdollisimman vähällä vaivalla. Jne.
Mahtaako tilanne muuttua kun mennään täysin uusitun kesämökin terassille? Osaako mökkiläinen enää mökkeillä niissä ympyröissä?
Olisi mielenkiintoista, jos näitä mökkejä kuvattaisiin muutamien vuosien jälkeen ja kuultaisiin, miten perhe on siellä viihtynyt.

7

77

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Erittäin mielenkiintoinen ohjelma
      pyrin katsomaan kaikki jaksot,
      onneksi on noita uusintoja jotta näkee vielä jos on jäänyt kasomatta jostain syystä

      IHANA MIELENKIINTOINEN ohjelma-sarja,,,

    • Anonyymi

      Onhan niitä kuvattu vuosien jälkeen. En nyt muista minä vuonna näin oli.

      Mökkien sisätiloissa ei ollut paljoa muutoksia tullut, mutta pihat oli kokenut luonnollisesti ison muutokset, kun kasvit oli kasvaneet jne.

      Joskus on ollut sellaisia "piharemppoja", jotka ei ole mun mielestäni sopinut kyseiseen luontoon, mutta makuasioitahan nuo.

      Kiva, kun olet taas mukana uudella nikilläsi.

      marke

    • Anonyymi

      Sitä minä vaan, että kun perhe tulee parin viikon tuon jälkeen mökille, on laudoitetut terassit ja portaikot lakaistava männynneulasista ja muusta roskasta, joka tähän asti on saanut kaikessa rauhassa jäädä pihanurmikolle. Palju pitää täyttää, ulkoilutyynyt levitettävä terassille, sillä ei niille mitään tilaa sisällä ole. Eikai grilliä jätetä paljaan taivaan alle varastettavaksi, kyllä sekin pitää raijata sisälle. No ehkä kotaan!
      Minne mahtavat asetella kurasaappaansa ja kalastuskamppeensa noissa valkoisilla kalusteilla kalustetuissa huoneissa. Onko koskaan erikseen mainittu mökkivaatteiden säilytyspaikkoja? En minä muista ainakaan. Kuitenkin mökillä tarvitaan suorastaan enemmän vaatetta kuin kaupungissa. Milloin sataa. milloin paistaa, on kylmä, on lämmin, kaikki saman viikonlopun aikana. Lapset kastuvat. likantuvat, palelevat ja hikoilevat.
      Ilontappaja paikalla, mutta olen kierrellyt vuosia puutarhamessuilla ja tutustunut kesämökkeihin ja aina ihmetellyt samoja asioita.

      • Anonyymi

        Siis Mkr. Unohdin kirjautua.


    • Anonyymi

      Ei vaan tarttis tehdä julkimoille mitään vaan tehtäis tavallisille tallaajille mieluummin.

      • Luin jostain, että mökin omistajat maksavat remontit itse. Tuskinpa tavan tallaajilla on rahaa pistää muutoksiin rahaa. No, tosin en ole seurannut ohjelmaa, mutta kuulun facessa mökkiläisryhmään ja tiedän uudet kouhotukset.
        Mökin pitää olla sisältä valkoinen ja ulkoa musta. Sauna taas sisältä musta. Portaita ja terasseja ettei vaan jalka osu maahan. Kesäkeittiö on ehdoton ja palju pitää olla.

        Astianpesukoneet hankitaan vedettömiin mökkeihin jne..Uskon, että seuraamassani faceryhmässä on mukana paljon piilomainotaa. Ylläpitäjät ilmeisesti saavat korvauksia lanseeratakseen kaikenlaiset uudet muotijutskat joiden kuvia sitten postailevat. Porukka ostaa ja postaa kuvia, minullakin on ja toimii.

        No, olen toki itsekin sortunut piilomainoksien uhriksi.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Luin jostain, että mökin omistajat maksavat remontit itse. Tuskinpa tavan tallaajilla on rahaa pistää muutoksiin rahaa. No, tosin en ole seurannut ohjelmaa, mutta kuulun facessa mökkiläisryhmään ja tiedän uudet kouhotukset.
        Mökin pitää olla sisältä valkoinen ja ulkoa musta. Sauna taas sisältä musta. Portaita ja terasseja ettei vaan jalka osu maahan. Kesäkeittiö on ehdoton ja palju pitää olla.

        Astianpesukoneet hankitaan vedettömiin mökkeihin jne..Uskon, että seuraamassani faceryhmässä on mukana paljon piilomainotaa. Ylläpitäjät ilmeisesti saavat korvauksia lanseeratakseen kaikenlaiset uudet muotijutskat joiden kuvia sitten postailevat. Porukka ostaa ja postaa kuvia, minullakin on ja toimii.

        No, olen toki itsekin sortunut piilomainoksien uhriksi.

        Kyllä siellä on tehty remppoja ihan tavallisillekin ihmisille.

        Itse olen kuullut, että omistajat maksaa materiaalit, mutta työ on ilmainen.

        Moni ns. rekvisiitta on sitten lainassa kuvausten takia ja toki ne saa halutessaan lunastaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2485
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2173
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      83
      1829
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1621
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1565
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1528
    8. 60
      1396
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1319
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe