Mitä tehdä?

Anonyymi

Jos on masennus, niin mitä pitää tehdä?

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pitää mennä lääkäriin ja pyytää masennuslääkitys.

      Ainakin tuo on käypähoitosuositus.

      • Anonyymi

        Kuin insuliinia diabeetikolle.. Kemiallinen epätasapaino.. ^_^


    • Anonyymi

      Riippuu siitä mikä masentaa,koska elämässä voi tulla tilanteita jotka aiheuttaa alakuloa.

      • Anonyymi

        Tuo on totta.

        Masennus on _minun mielestäni_ aivojen huonovointisuustila.

        Ja tuollaisen tilanhan voi saada monenlaisesta asiasta, ihan vaika alhainen ferritiinitaso riittää siihen. Myös maailman menosta johtuvat uloiset ärsykkeet jne jne


    • Anonyymi

      Ei missään nimessä ainakaan mennä julkiselle puolelle kertomaan siitä, koska voi joutua psykiatriseen pakkohoitoon. Sitä kannattaa välttää viimeiseen asti.

      Siellä ei ainakaan parane. Menettää vain itsemääräämisoikeudet ja vapaudet ja kaikki.
      Pumpataa lääkkeitä täyteen, ja pakotetaan käyttämään terveydentilaa heikentäviä ja vahingoittavia lääkkeitä. Masennus nk. monia muitakin sairauksia potevien hoidossa käytetään vain ja ainoastaan alistamista, pakkohoitoa ja lääkekierteeseen ajamista.

      Hoidot eivät taida vieläkään pohjautua esim. potilaan kanssa käytäviin keskusteluihin, elämässä, esim. historiassa tapahtuneiden asioiden, elämäntilannetta tarkastelevaan ja esim. ongelmien ja psykososiaaliseen puoleen perehtymistä, todellista ratkaisemista sisältävää hoitoa. Mitä sen pitäisi oikeasti olla.
      Lääkkeet eivät paranna ja ratkaise ihmisten elämäntilanteessa olevia ja oireita aiheuttavia sairauksia. Vaikka he kuinka niin väittäisivät.

      Jos psykiatriassa ja sen käyttämissä hoitometodeissa ei tapahtu käänteentekevää muutosta ja parantamista, niin älkää ihmeessä käyttäkö niitä palveluita.
      En ainakaan suosittele sitä.

    • Anonyymi

      Silloin jos masennus vaikuttaa työkykykyyn niin kannattaa hakea apua.Mutta alakuloisuutta voi aiheuttaa esim.läheisen kuolema tai sairastuminen ja se alakulo on ihan normaali tunne.

      • Anonyymi

        Miksi SINÄ ET VAAN VOI MENNÄ SINNE TÖIHIN?????!! Kaikkia välillä ketuttaa, mutta pitääkö ihan läskiksi pistää?? HALOOO!!??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi SINÄ ET VAAN VOI MENNÄ SINNE TÖIHIN?????!! Kaikkia välillä ketuttaa, mutta pitääkö ihan läskiksi pistää?? HALOOO!!??

        Jos sä mua tarkoitat niin mä olen ollut työkyvyttömyyseläkkeellä 10 vuotta.Mulla on ahdituneisuushäiriö ja se ei ole parantunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sä mua tarkoitat niin mä olen ollut työkyvyttömyyseläkkeellä 10 vuotta.Mulla on ahdituneisuushäiriö ja se ei ole parantunut.

        Masennus ja ahdistus on parivaljakko, joka kertoo jostain. Voi olla merkki lapsuuden aikaisista traumoista. Traumoja ei aika paranna vaan yleensä alkavat vaivata enemmän, kun ikää tulee lisää.
        Itse söin turhaan ssri lääkettä lähes 10 vuotta, peitti kyllä oireita ja viivästytti oikeaa hoitoa, mutta juurisyy löytyi terapiassa ptsd ja oikeastaan c-ptsd. Tuo ptsd voi tulla todella monesta syystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Masennus ja ahdistus on parivaljakko, joka kertoo jostain. Voi olla merkki lapsuuden aikaisista traumoista. Traumoja ei aika paranna vaan yleensä alkavat vaivata enemmän, kun ikää tulee lisää.
        Itse söin turhaan ssri lääkettä lähes 10 vuotta, peitti kyllä oireita ja viivästytti oikeaa hoitoa, mutta juurisyy löytyi terapiassa ptsd ja oikeastaan c-ptsd. Tuo ptsd voi tulla todella monesta syystä.

        Mä oon samaa mieltä ettei aika paranna traumoja.Mä oon 44-vuotias ja traumat seurannut viimeiset 34 vuotta.Mulla on ollut unettomuuteen lääkkeet 21 vuotta mutta masennuslääkkeitä en ole syönyt varmaan noin 20 vuoteen.Opamoxia otin välillä työkokeilussa kun käskettiin pukuhuoneeseen mennä rauhoittumaan.Kyllähän se opamox turrutti mutta ei se musta työkykyistä tehnyt.Eikä masennuslääkkeet traumoja poista tai luonteenpiirteitä.Ahdistuneisuushäiriöön ei siis ole lääkettä ja eikä siihen ole mitään edes ehdotettu.Vaikka olen eläkkeellä niin stressiä pitää välttää.Tää korona aika itestään on haastavaa aikaa juurikin ettei ahdistu liikaa.


    • Anonyymi

      Ei kai silloin välttämättä mitään pidä tehdä jos ei halua. Mutta jotain voi tehdä, jos haluaa.

    • Anonyymi

      Voit esim.

      -Opetella pysähtymään ja tarkkailemaan tuntemuksia ja ajatuksia mitkä ovat masennen taustalla.

      -Voit opetella pysäyttämään ajattelun pysähtymällä fyysisesti niin paikoilleen kuin pystyt mikä auttaa todennäköisesti ottamaan etäisyyttä masentaviin ajatuksiin.

      -Kirjoittaa päiväkirjaa masennuksen aiheista.

      -Etsiä sisältöä elämään esim. työn tai harrastusten kautta.

      -Pohtia ajatuksiasi ja tunnekokemuksiasi, voit kysyä itseltäsi esim. Mitkä asenteeni saavat minut tuntemaan masentuneeksi tässä tilanteessa, mistä lähtien olen ollut masentunut ja miksi olen masentunut, miksi minua masentaa juuri kokemus X ja miksei minua masenna kokemus A.

      -Mennä psykoterapiaan, niitä on monenlaisia.

      -Hankkia psykiatrilta masennuslääkereseptin.

      -Laittaa itsellesi niin korkeat tavoitteet esim. työn suhteen ettei ole aikaa pohtia masentavia ajatuksia

      -Käydä kävelyllä luonnossa ja miettiä omaa paikkaasi maailmankaikkeudessa

      -Aloittaa esim. jonkun instrumentin soittamisen.

      -Hyväksyä että pettymykset ovat osa elämää

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3184
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2131
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2054
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1905
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe