Kertokaa hyviä kokemuksia pankkinne kanssa kuolinpesän asioiden hoidossa

Anonyymi

Millaisia kokemuksia teillä on eri pankkien kanssa pesänhoitajana kun olette joutuneet hoitamaan kp:n asioita ?

7

485

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Positiivisia kokemuksia ei kyllä ole yhdenkään pankin kanssa

• Anonyymi

Kertaakaan ei ole ollut ongelmaa kun paperit olen tehnyt kunnolla.

No ei se ruusuilla tanssia ole ollut. Kun olen vienyt perukirjan niille tarkastettavaksi on jollain käsittelyaika venynyt jopa päälle 14 vrk mutta sen jälkeen ovat tehneet mitä pyydän.

• Anonyymi

En tiedä onko hyvä, mutta meillä kävi näin, yksi kuolinpesän osakas väitti lesken väärentäneen perunkirjoitus tilaisuudessa esillä olleen valtakirjan vainajan tilin käyttöön, siis vainajan tilillä ei ollut varoja edes hautaus-eikä mihinkään muihin vainajan velkoihin, joten tulevat veronpalautukset olisi voinut käyttää vaikka hautakiveen, mutta ei... Pankkirouva katsoi leskirouvaa kuin rikollista. TOIVOTTAVASTI NYKYÄÄN VIDEOIDAAN

• Anonyymi

Kaikki sujui mallikkaasti Helsingissä osuuspankissa. Varmaan vaikutti sekin, että olin ottanut etukäteen selvää, miten tulee toimia ja mitä asiakirjoja pitää missäkin tilanteessa olla mukana tai näyttää.

• Anonyymi

Eikös se riipu siitä, missä vainajan tili oli, missä raha-asiat setvitään?

• Anonyymi

Olin ainoa osakas ja Nordeassa kaikki sujui viimeisen päälle, kun tarvittavat asiakirjat olivat käsissä. Suostuivat vieläpä 'hienosti koneella' kirjoittamaan As.Oy -osakekirjaan omistajanvaihdoksen (vaikka ko. asia ei pankille kuulukaan - asunto oli velaton).

• Anonyymi

Nykyisin kuolinpesän asiat hoidetaan pankin kautta sähköisesti. Aikaa on istuntoon noin puoli tuntia, sen jälkeen yhteys katkaistaan. Näpyttelin sinne rahastoja ja pörssiosakkeita, jotta voin niitä siirtää itselleni. Aika ei tietenkään riittänyt vaan yhteys katkesi poikki. Jouduin aloittamaan alusta. No yritin sitten kirjoittaa vain osan tiedoista, jotta ehtisin saada puolessa tunnissa edes ne. Kone ilmoittikin jostain java-errorista, enkä sitten saanut allekirjoitusta tehtyä. Piti yrittää uudelleen seuraavana päivänä kun en enää jaksanut kirjoitella samoja tietoja. Miksi ihmeessä yhteys pitää katkaista poikki kesken tärkeiden tietojen kirjoitusten. Ja eikö tekniikka voisi toimia kunnolla. On raskasta aloittaa kaikki alusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      6072
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4584
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      41
      3274
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      62
      3071
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      355
      1676
    6. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      11
      1428
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      71
      1381
    8. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1358
    9. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      240
      1289
    10. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1189
    Aihe