olette pärjänneet töissä nivelrikon kanssa? Oletteko saaneet jotain kevennyksiä työhön? Joudutteko syömään särkylääkkeitä usein?
Itselläni tuntuu muuttuvan aina vaan vaikeammaksi.
Hoitotyötä tai muuta fyysistä työtä tekevät, kuinka kauan
4
96
Vastaukset
- Anonyymi
Ei kevennetty vielä, toistaiseksi mennään kipulääkkeillä. Mutta lähivuosina varmaan täytyy päättää pärjääkö vielä 100% vai pitääkö siirtyä tekemään osa-aikaisena... Raskaimmat asiakkaat hankalia , jatkuva kyykkiminen tuntuu joka paikassa. Muiden kokemuksia ?
- Anonyymi
Nivelrikko potilas täälläkin. Vaihtelevasti on kipuja. Raskaita taakkoja ei enää jaksa paljoa nostella :-( Kahta eri lääkettä kokeiltu, noh, ehkä vähän hyötyä mutta ei se kolotuksia pois vie. Tyrkytetään enimmäkseen kipupillereitä. Niidenkin teho niin ja näin. No töitä tehdään niin kauan kun pystytään..
- Anonyymi
Siinä ei esimiehet paljoa ole kyselleet että jaksatko-niin kauan kun jalat ja kädet jotenkin pystyy ottavat ihan takuulla kaiken irti mitä ihmisestä saadaan. Luinpa netistä yhden kirjoituksen jossa pikku hiljaa etenevä nivelrikko tuhosi työntekijää ajan kuluessa. Työntekijää ei pistetty sairaseläkkeelle koska katsottiin hänen pystyvän vielä tekemään jotain vaikka nivelet vääntyneet ja kivuliaat, mitä nyt pitkälle edenneessä nivelrikossa nyt tapahtuu. Että sellainen työterveys huolto..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä ei esimiehet paljoa ole kyselleet että jaksatko-niin kauan kun jalat ja kädet jotenkin pystyy ottavat ihan takuulla kaiken irti mitä ihmisestä saadaan. Luinpa netistä yhden kirjoituksen jossa pikku hiljaa etenevä nivelrikko tuhosi työntekijää ajan kuluessa. Työntekijää ei pistetty sairaseläkkeelle koska katsottiin hänen pystyvän vielä tekemään jotain vaikka nivelet vääntyneet ja kivuliaat, mitä nyt pitkälle edenneessä nivelrikossa nyt tapahtuu. Että sellainen työterveys huolto..
Itse olen mielenterveyssyillä eläkkeellä olevan entinen hoitotyöntekijä. Tosin työhistoriani jäi lyhyeksi, ja hoitotyön osalta katkesi jo aiemmin iho-oireisiin. Aika pirullista yrittää pärjätä hygienian kanssa ruttotautisen näköisellä iholla infektio-osastolla.
Olin ollut jo työstä pois vuosia, kun selkä alkoi enemmän temppuilla. Fysiatri kirjoitti lausunnon "ei nostamista, kantamista, seisomista, istumista, tärinää". Sen jälkeen pääsin eläkkeelle eri tekijöiden yhteisvaikutuksesta.
Oikeasti, ei kannata hajottaa itseään tarpeettomasti. Miettikää alan vaihtoa, kun vielä jaksatte. Ei kaupan kassa tai vastaava ole huono vaihtoehto. Hoitoalalla ei tunneta käsitettä työntekijän sairaus. Hoitoala on jätettävä itse. Joskus olen haaveillut, että kirjoittaisin kirjan hoitoalan työntekijöistä, jotka ovat hajottaneet itsensä hoitotyössä tavalla tai toisella ja päätyneet vaihtamaan alaa tai eläkkeelle. itsemurhan tehneitä ei tietenkään voi enää haastatella. Asia, josta ei puhuta. Hoitajahan jaksaa ja pystyy aina, jollei pysty, on asennevika. Itse pääsin pakoon, ja olen elossa, ja jopa kohtuullisessa kunnossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä1566849Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.313986Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.1101938- 611876
Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la1911438- 821436
Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll731081- 48979
Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen
Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 20213974Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa225947