Autoliitto suosittelee vaihtamaan kesärenkaat uusiin, kun pintaa on 4mm. Eiks tuo nyt oo ihan älytöntä?? Uusien renkaiden pinta on yleensä 8mm. Renkaista vielä 50% jäljellä ja pitäs uudet ostaa!! Kai nyt jokainen autoilija tajuaa kovalla sateella hieman kaasupoljinta keventää. Pari milliä on mielestäni vaihtoaika, ainakin pääasiassa taajamassa ajavalle. Tuntuu rahastukselta. Arttu.
Neljän millin pinta
29
79
Vastaukset
- Anonyymi
Urpojen liitto, ei näillä nopeuksilla mitään ongelmia 1.6 pinnalla!!
- Anonyymi
Paitsi kovalla sateella ja isoissa urissa ja niitähän meillä riittää.
- Anonyymi
Mitä tarkoitat tuolla kesäkuun ensimmäisen päivän pinnalla?
- Anonyymi
Joo 1,6 mm talvirenkailla OK kesällä.
Ja ikä ei meinaa mitään jos pinta on riittävästi.
AL vaatii vaihtamaan lähes uudet (6v) renkaat uusiin.
Ei mulla oo varaa priimiumiin kumiin vaan kunhan pykälät täyttyy ja ilmat pysyy.
- Anonyymi
Hieman on logiikka hakusessa. Jos alunperin uraa löytyy 8mm, niin 4mm ei ole puolessa välissä, sillä 1,6 on sakkoraja.
Kyllä renkaan voi ajaa ihan huoletta kulutusmerkkiin kunhan huomio että sateella vesiliirto voi olla herkässä. - Anonyymi
Nastarenkaissa oli pintaa vielä reilut 4 mm. Päätin nyppiä nastat pois ja jatkaa ajamista. Pinta oli niin hyvää, että taajamaliikenteessä ajelen niillä aivan huolettomasti vielä syksyyn asti . Sitten voi jo siirtyä entisistä piikkipyöristä mukavan pehmeisiin kitkoihin, sillä etelärannikolla on talvisin lunta melko vähän aikaa.
- Anonyymi
Hyvä yritys päästä ensi lumilla 100 auton kasaan moottoritiellä. Kitkoilla onnistuu aika varmasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä yritys päästä ensi lumilla 100 auton kasaan moottoritiellä. Kitkoilla onnistuu aika varmasti.
Ei se onnistunut kitkoilla. Kyllä siinä kasassa enemmistö törmäili nastoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se onnistunut kitkoilla. Kyllä siinä kasassa enemmistö törmäili nastoilla.
jos näkyvyys menee nollaan niin aikalailla sama mitkä renkaat siellä alla pyörii
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä yritys päästä ensi lumilla 100 auton kasaan moottoritiellä. Kitkoilla onnistuu aika varmasti.
Esson baarin takapöydästä ne kaikkien alojen asiantuntijat taas huutelee .
Mulla on mennyt ilman törmäilyjä jo 45 vuotta ratissa ja se vaan jatkuu.
Ei kaikki asu kehä III sisäpuolella kun on muitakin taajamia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä yritys päästä ensi lumilla 100 auton kasaan moottoritiellä. Kitkoilla onnistuu aika varmasti.
Niin järkyttävä on äänimaailma kun menevät rouhimilla sepelöityä asfalttitietä.
7 kk. jo on menossa.
- Anonyymi
7,2mm on ainakin joissain renkaissa uutena. Siihen nähden on kyllä aikaista vaihtaa pois kun 4mm kohdalla 43% sallitusta kulutuspinnasta jäljellä. Ovat vain hitusen yli puoliksi kuluneita.
Mittasin että omissa 3,8-4mm enkä todellakaan vaihda pois vielä. Kyseessä 6-7 kesää ajetut renkaat eli kuluminen hyvin hidasta (Michelin).
Uusin ne vasta silloin kun arvelen etteivät enää koko kesää kestä. Nyt menee vielä leikiten pari kesää vähintään.- Anonyymi
Alkaa olla kusiluistimet jo, 6-7 kesää ajettu. Kovettuneet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alkaa olla kusiluistimet jo, 6-7 kesää ajettu. Kovettuneet.
Jos alle 10v valmistuspäivästä, eivät vielä mitenkään merkittävästi kovettuneet. Varsinkaan kesärenkailla ei varmasti huomaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos alle 10v valmistuspäivästä, eivät vielä mitenkään merkittävästi kovettuneet. Varsinkaan kesärenkailla ei varmasti huomaa.
Olet kovin väärässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet kovin väärässä.
Loistavat vastaperustelut, vaikutat erittäin älykkäältä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos alle 10v valmistuspäivästä, eivät vielä mitenkään merkittävästi kovettuneet. Varsinkaan kesärenkailla ei varmasti huomaa.
Näkyi olevan tuo DOT 2211, joten riittävästi ovat jo kovettuneet ne vanhat talvirenkaat, joten niillä voi rillutella nyt kesän ihan huoletta sinne syksyyn asti.
Lamellien välissä vaan on pirusti pieniä kiviä joten rapinaa riittää ainakin juhannukseen asti eli kun rengas kuluu sinne 2-3 milliin, niin sitten kai jo välit pysyy puhtaina loppukesän.
Tämä rengaskerta on selvästi kuten edellisetkin eli huomattavan kulutuskestävät siten että kun luulee ajavansa vain puoleen kesään, niin kestävätkin loistavasti sinne syksyyn asti.
- Anonyymi
Mukavampi ajaa urissa sateella kun on 4mm tai yli pintaa renkaissa. Myös rankkasateella parempi. Turvallisempaa matkan tekoa!
- Anonyymi
On varmasti turvallisempi, vielä turvallisempi olisi vaihtaa renkaat joka käyttökerran jälkeen, niin saa aina ajella uusilla kumeilla.
Se on tietysti kukkaron kunnosta kiinni tuntuuko järkevältä jättää käyttämättä 35-40% luvallisesta kulutuspinnasta. 900€ rengassatsista siis hyödyntää 540€ ja jättää turvallisuuden nimissä renkaista hyödyntämättä 360€ arvosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On varmasti turvallisempi, vielä turvallisempi olisi vaihtaa renkaat joka käyttökerran jälkeen, niin saa aina ajella uusilla kumeilla.
Se on tietysti kukkaron kunnosta kiinni tuntuuko järkevältä jättää käyttämättä 35-40% luvallisesta kulutuspinnasta. 900€ rengassatsista siis hyödyntää 540€ ja jättää turvallisuuden nimissä renkaista hyödyntämättä 360€ arvosta.Tuon oli hyvin rakentava ja älyä pursuava lapsen kommentti.
Häpeä!
- Anonyymi
Kyllä rengasasoissa pitää mennä aina turvallisuus edellä, eikä aina miettiä mitä LAKI sanoo. Eikä tarvitse ostaa premium renkaita. Itse olen ajanut 1,5 milj. km. ja aina päässyt turvallisesti perille. Renkaita on ollut monenmerkkistä, mutta aina olen huolehtinut siitä, että kulutuspintaa on riittävästi. Turvallisuus ennen kaikkea.
- Anonyymi
Kun ajelee pääasiassa taajama-ajoa, niin minkä tahansa merkkiset renkaat ovat riittävät ja maantielläkin kesällä ne toimivat hyvin vaikka pintaa olisi niukalti.
Jos olisi pakko ajaa päivittäin vaikka HKI-TRE motarilla, niin sitten pitäisi ostaa paremmat sadeliinkin sopivat rakkulat, joilla "voi ajaa" kaatosatessakin 120-140 lasissa.
Nyt siis jäi alle varmaan jo 10:s sarja vanhoja talvirenkaita, jotka voi höylätä sitten kesän aikana loppuun asti ja vaihdella syksyllä uusiin kun alkaa sadekelit oikein haittaamaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun ajelee pääasiassa taajama-ajoa, niin minkä tahansa merkkiset renkaat ovat riittävät ja maantielläkin kesällä ne toimivat hyvin vaikka pintaa olisi niukalti.
Jos olisi pakko ajaa päivittäin vaikka HKI-TRE motarilla, niin sitten pitäisi ostaa paremmat sadeliinkin sopivat rakkulat, joilla "voi ajaa" kaatosatessakin 120-140 lasissa.
Nyt siis jäi alle varmaan jo 10:s sarja vanhoja talvirenkaita, jotka voi höylätä sitten kesän aikana loppuun asti ja vaihdella syksyllä uusiin kun alkaa sadekelit oikein haittaamaan.Kaatosateessa ei kukaan täyspäinen aja 120-140km/h.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaatosateessa ei kukaan täyspäinen aja 120-140km/h.
Mutta kun tuolla motarilla sateessa vain puolet on niitä täyspäisiä, ikävä kyllä.
- Anonyymi
Autoilu maksaa monta tuhatta euroa vuodessa mutta renkaissa pitää säästää 50 euroa vuodessa. Miksi?
- Anonyymi
En minäkään voi ymmärtää sitä, että jotkut säästävät renkaissa ihan viimeisille milleille asti.
Kuitenkin keskivertoautoon pitää ostaa uudet renkaat vain 4-5 vuoden välein. Rengaskuulut ovat varmasti yksi pienimpiä autoilun kuluja jos vertaa esim. huollot, vakuutukset ja polttoainekulut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En minäkään voi ymmärtää sitä, että jotkut säästävät renkaissa ihan viimeisille milleille asti.
Kuitenkin keskivertoautoon pitää ostaa uudet renkaat vain 4-5 vuoden välein. Rengaskuulut ovat varmasti yksi pienimpiä autoilun kuluja jos vertaa esim. huollot, vakuutukset ja polttoainekulut.Suomessa auton kulut on ihan järjettömät eli siihen kuluerään pitää nimenomaan kohdistaa ne leikkaukset eli säästöjä pitää saada aikaiseksi.
Juuri tulleessa mainoksessa (vannetukku) oli Linglong pärjännyt testissä ihan yhtä hyvin kuin kalliit merkkirenkaat, joten miksi maksaa renkaista kaksinkertaista hintaa ?
Huollot vaikka autofit -ketjulla puolta halvempia kuin merkkiliikkeessä !
Vakuutuksista käytän vain liikennevakuutusta ja halpaa osakaskoa.
Ajelen maltillista matkavauhtia, joten polttoainekulutkin ovat kohtuulliset.
Ei siinä kummenpaa tietämystä tarvita vaan hitunen tervettä maalaisjärkeä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa auton kulut on ihan järjettömät eli siihen kuluerään pitää nimenomaan kohdistaa ne leikkaukset eli säästöjä pitää saada aikaiseksi.
Juuri tulleessa mainoksessa (vannetukku) oli Linglong pärjännyt testissä ihan yhtä hyvin kuin kalliit merkkirenkaat, joten miksi maksaa renkaista kaksinkertaista hintaa ?
Huollot vaikka autofit -ketjulla puolta halvempia kuin merkkiliikkeessä !
Vakuutuksista käytän vain liikennevakuutusta ja halpaa osakaskoa.
Ajelen maltillista matkavauhtia, joten polttoainekulutkin ovat kohtuulliset.
Ei siinä kummenpaa tietämystä tarvita vaan hitunen tervettä maalaisjärkeä.Mutta kyllä elämän saa kalliiksi, jos vain haluaa !
Aina uusi auto alle, parhaat öljyt ja parhaat renkaat sekä kallein merkkihuolto !!! - Anonyymi
Siksi kun autoilu maksaa monta tuhatta euroa .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211861
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1431741Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill561562Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1671382Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1771375- 1511326
- 521228
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.761183- 591168
- 1191055