Moi!
Jos haluan ruotsin ja lisäks jonkun muun kielen lehtoriksi lukiossa, niin mihin mun olis kannattanu hakea? Hain nyt yhteishaussa opiskelee yleistä kasvatustiedettä ja ruotsin kieltä. Mutta teinkö oikein?
Voiko musta tulla lehtori lukiossa , jos pääsen vaikka yliopistoon lukee ruotsia ja sit siellä otan ne ” pedagogiset opinnot” . Oon siis kuullut ja lukenut tästä, mut en oo varma, nii halusin tulla tänne kysyy, jos joku osais vastata!! Mikä on siis varmin tapa?
Kiitos vastauksista etukäteen!
RUOTSIN KIELEN LEHTORIN KOULUTUS
2
54
Vastaukset
- Anonyymi
Olisi kannattanut hakea opiskelemaan ruotsia ja sitä muuta kieltä, jonka opettajaksi haluat. Kieltenopettajan pedagogiset opinnot tulevat sitten myöhemmin.
Hait opiskelemaan yleistä kasvatustiedettä ja ruotsia. Voit nyt saada opiskelupaikan vain toisessa. Jos saat opiskelupaikan kasvatustieteessä, tiesi ruotsin lehtoriksi mutkistuu. Ruotsin opinnot olisi parasta saada käyntiin kuitenkin heti, ja mahdollisimman pian uusi opiskeluoikeus humanistiseen tiedekuntaan ruotsi pääaineena.
Toivotaan kuitenkin, että sinut nyt valitaan ruotsiin mutta ei kasvatustieteeseen.
Kieltenopettajaksi siis valmistutaan opiskelemalla kieliä, opettajan opinnot tulevat myöhemmin ja ovat eri asia kuin yleinen kasvatustiede, vaikka sitäkin hiukan sisältyy opettajan pedagogisiin oppintoihin. - Anonyymi
Hei,
Kiitos todella paljon vastauksestasi. Eli nyt oponi on sitten kertonut minulle TODELLA väärin. :)
Tässä vaiheessa teen niin, että en osallistu Vakava- kokeeseen yhtään, vaan vain ruotsin kielen pääsykokeeseen. Otan sitten sen jälkeen sivuaineeksi jotain muuta. Ja vielä pedagogiset opinnot ohella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121421
Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin881287Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott1341028- 68964
- 39887
- 71863
- 97857
- 75836
Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.53807Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun
Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että39764