Jos ei mene lukioon taikka amikseen.

Onko mahdollista saada hyvä elämä tekemällä jotain kivaa vaikka ei menisi lukioon eikä ammatikouluun. Kuulostaa oudolta sanoa mutta Lukio ei ole minun juttu eikä amiskaan oikein ole se mikä mulle sopimi mutta vanhemmat sanoo että toisessa pitäisi olla.

9

290

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Perseaukinen elämä edessä sossun tuella.
      Eli ei elämää lainkaan.

    • Anonyymi

      Nyt ysillä olevien ja nuorempien oppivelvollisuus päättyy vasta 18-vuotiaana tai kun on toisen asteen tutkinto. Jotain opiskeluja pitäisi siis keksiä peruskoulun jälkeen. Lukio ja amis eivät ole ainoita vaihtoehtoja. Yle kertoo https://yle.fi/uutiset/3-11708571
      Koulun opo tietää enemmän.

    • Anonyymi

      opiskelu tavalla tai toisella antaa tien hyvään elämään. Ponnistelua se tietystikin vaatii. Vaikea kuvitella että elämästä tulisi kovinkaan kivaa ja hauskaa jos itseänsä ei halua kehittää. Laakereilla lepäilijän elämä tulee olemaan surkea. Ei kavereita, ei puolisoa, tyhjä jääkaappi,tyhjä pää. Skenaariot a) Yhteiskunnan elätti b)rikos ja vankilakierre c) mielisairaala

    • Anonyymi

      Kyllä pitäisi perustaidot hommat ja töitä kyllä riittää tekeville itse en ole käynyt edes kasakoulua loppuun silti en ole työttömänä ollut kuin muutamn päivän vaikka on joutunut opiskelemaan koko ajan kun tekniikka kehittyy vaikkakin huonoon suuntaan.
      en ole soosusta saanut yhtään mitään. Jäin eläkeelle kun oppilaat alkoi sanoa ei heidän tarvi opetella kyllä äsoosu maksaan yt se näkyy nuoret ei halua töitä, muut kuin pelata

      • Anonyymi

        Kovin harvassa on työt ja ammatit joihin otetaan palkkatöihin ilman koulutusta. Se aika kun kansakoulupohjalta mentiin alkeistöihin souvariksi on historiaa. Valtava määrä teollisuustyöpaikkoja on kadonnut viimeisen 30 vuoden aikana. Automaatio ja tekoäly on sen tehnyt. Perustyöpaikat kouluttamattomille ihmisille niitä ei kohta enää ole. Tekniikka ei kehity huonoon suntaan vaan täysin oikeaan suuntaan. Kyllä suurin osa nuorista töitäkin haluaa tehdä ja menestyä elämässänsä.


      • enemmänkin on se että mulla mielenterveys kärsii tällä hetkellä liian paljon lukion takia. anteeksi jos sain itseni kuulostamaan laiskalta tai joltain ja kiitos kun vastasit..


    • Anonyymi

      Jos ei käy kumpaakaan niin joutuu muistaakseni ainakin 25 vuotiaaksi aika kovaan rääkkiin te-toimiston kanssa jos on nuori ilman kouulutusta. Tämän jälkeenkin jos on vielä ilman koulutusta niin sitten vaan voi olla TE-toimistossa työnhakijana. On niitä töitä mihin ei koulutustakaan vaadita. Itsekin etsin ihan muita töitä kuin mihin koulutukseni on kun en muista ja osaa mitään yhdestäkään opiskellusta ammatistani. Muutamalla kaverilla ei ole keskiasteen koulutusta ja joutuivat muistaakseni 25 vuotiaaksi asti aika paljon käymään työkokeiluja jne. Nyt sitten ovat ihan vaan työnhakijana TE-toimistossa. Näinhän on melkein jokaisella vanhuksellakin joka työnhakijana TE-toimistossa ei heillä ole kuin kansakoulu käytynä.

    • Anonyymi

      Mulla on aloittajalle huippuidea. Sano iskälle ja äiskälle aamupuuropöydässä, että voisit alkaa F1 kuskiksi tai NBA koripalloilijaksi tai räppistaraksi tai nettipokerin pelaajaksi tai bitcoin treidaajaksi tai kullankaivajaksi Yukoniin . Niihin hommiin ei tarvi päätä rasittavia kouluja käydä ja rahaa tulee lapioimalla kasapäin ja fantsun kivaa on. Jätä lukio ja amis ja lähde kuningasravun pyytäjäksi Barentsinmerelle. He-he.
      Voi tosin olla että iskä saa hepulin ja puurot lentää lattialle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      279
      3060
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1555
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      38
      1288
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1200
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1197
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1119
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1097
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe