Kuinka paljon käytätte rahaa keväällä kunnostukseen

Anonyymi

Missä rajoissa budjetit pyörii? Itsellä menee tarvikkeisiin ja pohjamaaliin noin 700 e ja korjauksiin lisäasennuksiin noin 1000e. Ymmärrän hyvin, että koko vaikuttaa, kertokaa korkeintaan metrit, muu ei oletärkeää. Minulla 10 m ja 146 hp

12

138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      8 metriä, 30 hv, 100 euroa

    • Anonyymi

      11 m ja 6 m purjeveneet. Isomman pohjan maalaan 2-3 v välein. Maalatessa menee 150 €. Öljynvaihto suodattimineen 30 €. Pienempi säilytetään trailerilla, ei maalausta.

      Jonain vuosina pitää ostaa köysiä tai plokeja sekä korjauttaa purjeita, harvemmin paria sataa enempää eikä jokavuotista.

    • Noin 150 Euroa Max. 100 Euroa lasku.Vene on 7 m moottorivene.

    • Anonyymi

      11 m ja 2x230 hv. Pohjamaali, pesuaineet ulko/sisä, vahat yms. 150€. Hinaus ja vesille lasku 100€. Tänä keväänä elektroniikan pieneen lisäykseen 300€. Suurimmat menot ovat syksyllä.

    • Anonyymi

      Kyllä siihen noin tonni per vuosi menee, vaikka kaikki tehdään itse .
      10,6m pitkä tuplamoottoorinen vene.
      Tänä vuonna vaihdan vaapaehtoisesti lämminvesivaraajan sekä akselien läpivienti kumit (PPS). yhteensä 910eur plus jotain pientä päälle.

      Joka vuosi jotain on huollettu, tai joskus vain myllytetty vene kunnolla.
      Kallein vuosi oli parivuotta sitten uudet pressut, kaikea kun ei kuitenkaan pysty itse tekemään :)

      Otan duunin osana harrastusta, säästö on melkoinen kun nuo huolto hinnat on liki satasta tunti.

      Vesille lasku suoraan traktori trailerilta maksaa sisämaan järvillä alle satasen.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tänä keväänä mennään aika vähällä:
      - hupiakut, 2x185 Ah yht. 600 €
      - yksi kansiluukku 500 €
      - välijäähdyttimen purku, puhdistus ja kasaus 50 €
      - aurinkopaneelit ja lataussäädin, yht. 400 €
      - pohjamaalit, kiillotusaineet, vaha yht. 150 €
      - mahdollisesti moottorin tukikumit, 1000 € (ei pakollinen, teen jos jaksan ja ehdin)

      Talven mittaan on tullut hiottua ja lakattua salongin puuosat, rahaa ei siihen mennyt kuin reilu satanen mutta työtä siinä oli lähes sama määrä tunneissa kuin rahaa paloi euroissa.

      Noin 2000-3000 euroa siis. Vene on 10 m ja akselivetoinen 240 hv.

    • Anonyymi

      Här är det en som har myky pengar. Kostar juu men skit idet .

    • Anonyymi

      Aika mahdotonta sanoa. Öljynvaihdot on pakollisia menoja, mutta jonkun isomman laiteen korjaaminen , vaihtaminen tai huolto voi moninkertaistaa summan.

      Myös uudet kartat ovat melko kalliita, vaikkei niitä tule joka vuosi ostettuakaan.
      Sitten on vielä ne soihdut ym. Pitääkin katsoa kelpaako viimevuotiset.

      Viime vuosina on uusittu ainakin jääkaappi, plotteri, juomavesipumppu, köysiä, lepuuttajia, keulapotkuri (se oli kallis), pilssipumppu ja katkaisija.
      Näistä kertyy kunnossapidolle hintaa yli pakollisten .

    • Anonyymi

      5M, 40€. Moottori- ja peräöljyt.
      En vaihda öljyjä joka vuosi, eli joskus olen selvinnyt kaudesta lähes ilmaiseksi. Eliönestomaalia mulla on jäljellä paljon kun ostin sitä kerran jäännöserän lähes ilmaiseksi.

    • Anonyymi

      Itse käytän n.4 euroa uuteen sytytystulppaan. Siinä kaikki. tippa öljyä lisää moottoriin.

    • Anonyymi

      Öljyt, suodattimet, siipipyörä 100e.
      Vahat/pesuaineet 100e
      Traktorimies 50e
      Talvisäilytyspaikan maksu kesäajalle trailerin säilö 100e
      Sammuttimet ja katsastus 50e
      Ja joka kevät aina jotain uutta ja yllättävää
      9m 88hp

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      75
      2196
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1442
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      134
      1434
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      145
      1123
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      977
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe