Kuinka paljon käytätte rahaa keväällä kunnostukseen

Anonyymi

Missä rajoissa budjetit pyörii? Itsellä menee tarvikkeisiin ja pohjamaaliin noin 700 e ja korjauksiin lisäasennuksiin noin 1000e. Ymmärrän hyvin, että koko vaikuttaa, kertokaa korkeintaan metrit, muu ei oletärkeää. Minulla 10 m ja 146 hp

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      8 metriä, 30 hv, 100 euroa

    • Anonyymi

      11 m ja 6 m purjeveneet. Isomman pohjan maalaan 2-3 v välein. Maalatessa menee 150 €. Öljynvaihto suodattimineen 30 €. Pienempi säilytetään trailerilla, ei maalausta.

      Jonain vuosina pitää ostaa köysiä tai plokeja sekä korjauttaa purjeita, harvemmin paria sataa enempää eikä jokavuotista.

    • Noin 150 Euroa Max. 100 Euroa lasku.Vene on 7 m moottorivene.

    • Anonyymi

      11 m ja 2x230 hv. Pohjamaali, pesuaineet ulko/sisä, vahat yms. 150€. Hinaus ja vesille lasku 100€. Tänä keväänä elektroniikan pieneen lisäykseen 300€. Suurimmat menot ovat syksyllä.

    • Anonyymi

      Kyllä siihen noin tonni per vuosi menee, vaikka kaikki tehdään itse .
      10,6m pitkä tuplamoottoorinen vene.
      Tänä vuonna vaihdan vaapaehtoisesti lämminvesivaraajan sekä akselien läpivienti kumit (PPS). yhteensä 910eur plus jotain pientä päälle.

      Joka vuosi jotain on huollettu, tai joskus vain myllytetty vene kunnolla.
      Kallein vuosi oli parivuotta sitten uudet pressut, kaikea kun ei kuitenkaan pysty itse tekemään :)

      Otan duunin osana harrastusta, säästö on melkoinen kun nuo huolto hinnat on liki satasta tunti.

      Vesille lasku suoraan traktori trailerilta maksaa sisämaan järvillä alle satasen.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tänä keväänä mennään aika vähällä:
      - hupiakut, 2x185 Ah yht. 600 €
      - yksi kansiluukku 500 €
      - välijäähdyttimen purku, puhdistus ja kasaus 50 €
      - aurinkopaneelit ja lataussäädin, yht. 400 €
      - pohjamaalit, kiillotusaineet, vaha yht. 150 €
      - mahdollisesti moottorin tukikumit, 1000 € (ei pakollinen, teen jos jaksan ja ehdin)

      Talven mittaan on tullut hiottua ja lakattua salongin puuosat, rahaa ei siihen mennyt kuin reilu satanen mutta työtä siinä oli lähes sama määrä tunneissa kuin rahaa paloi euroissa.

      Noin 2000-3000 euroa siis. Vene on 10 m ja akselivetoinen 240 hv.

    • Anonyymi

      Här är det en som har myky pengar. Kostar juu men skit idet .

    • Anonyymi

      Aika mahdotonta sanoa. Öljynvaihdot on pakollisia menoja, mutta jonkun isomman laiteen korjaaminen , vaihtaminen tai huolto voi moninkertaistaa summan.

      Myös uudet kartat ovat melko kalliita, vaikkei niitä tule joka vuosi ostettuakaan.
      Sitten on vielä ne soihdut ym. Pitääkin katsoa kelpaako viimevuotiset.

      Viime vuosina on uusittu ainakin jääkaappi, plotteri, juomavesipumppu, köysiä, lepuuttajia, keulapotkuri (se oli kallis), pilssipumppu ja katkaisija.
      Näistä kertyy kunnossapidolle hintaa yli pakollisten .

    • Anonyymi

      5M, 40€. Moottori- ja peräöljyt.
      En vaihda öljyjä joka vuosi, eli joskus olen selvinnyt kaudesta lähes ilmaiseksi. Eliönestomaalia mulla on jäljellä paljon kun ostin sitä kerran jäännöserän lähes ilmaiseksi.

    • Anonyymi

      Itse käytän n.4 euroa uuteen sytytystulppaan. Siinä kaikki. tippa öljyä lisää moottoriin.

    • Anonyymi

      Öljyt, suodattimet, siipipyörä 100e.
      Vahat/pesuaineet 100e
      Traktorimies 50e
      Talvisäilytyspaikan maksu kesäajalle trailerin säilö 100e
      Sammuttimet ja katsastus 50e
      Ja joka kevät aina jotain uutta ja yllättävää
      9m 88hp

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5399
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3477
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1602
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      197
      1521
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1023
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      789
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    Aihe