Toimeentulotukihakemus katoaa ilman selitystä!

Anonyymi

Olen lähettänyt jo kaksi toimeentulotukihakemusta toukokuusta eteenpäin ja se vain katoaa jonnekin ilman selitystä. Ei ole tullut edes hylkypäätöstä, ei mitään selitystä asiaan. Viesteihini ei enää vastata kun kysyn asiasta. Viimeisimmän hakemuksen lähetin 1.4 ja se oli vielä eilen käsiteltävänä. Nyt se on kadonnut viikonlopun ja pääsiäisen pyhien aikana kun Kelassa ei käsitellä hakemuksia kun on pyhät.

Mistä on kysymys? Mitä tämä voi tarkoittaa? Elän täysin kokonaan tokien varassa. Jos en saa mitään tukia toukokuusta eteenpäin koska hakemustani ei enää oedes skäsitellä olen todellakin pulassa.

25

903

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miten helvetissä hakemus voi kadota pääsiäisen pyhien tai viikonlopun aikana kun kenenkään ei pitäisi olla Kelassa käsittelemässä hakemuksia???

    • Anonyymi

      Voiko tämä olla kiusantekoa`? Onko minut jotenkin merkattu asiakkaana? En keksi enää mitään muuta selitystä. Varsinkin kun Kela ei enää vastaa edes viesteihini viestipalvelussa verkkosivuilla. Aivan painajaismaista. Jos hakemukseni järjestelmällisesti sivuutetaan ja sitä ei oteta edes käsittelyyn joudun asunnottomaksi ja saan luottomerkinnän jos en pysty maksamaan vuokraa tai laskujani. Jos minulle tulee luottomerkintä Kelan toiminnan vuoksi jatkossa asunnon saaminen tulee olemaan vaikeaa. Olen täysin kokonaan toimeentulotukien varassa.

      Mitä helvettiä ne siellä tekee???

      Miten Kela voi toimia näin? Voiko olla mahdollista että Kelassa toimii joku tyyppi joka poistelee hakemuksia käsittelystä pyhäpäivien aikana vai käsitelläänkö niitä mys pyhien ja viikonloppujen aikana? Hakemus on kadonnut sunnuntain ja maanantain välisenä aikana.

      • Anonyymi

        Ei siellä mitää ksitellä kun arkisin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siellä mitää ksitellä kun arkisin

        Jos hakemus katoaa viikonlopun tai pyhien aikana täytyy sen tarkoittaa että Kelassa on henkilöitä jotka käyvät arjen ulkopuolella hävittämässä joidenkin merkattujen asiakkaiden toimeentulotukihakemuksia. Eikö tämä ole vähän niinkuin laitonta? Ei oteta edes käsittelyyn? Ei tehdä edes päätöstä?

        En keksi mitään muuta selitystä.

        Jos joku tietää ymmärrettävän selityksen hakemusten katoamiselle ja sille että hakemusta ei oteta edes käsittelyyn, ja ettei Kelalta saa edes selitystä asialle eikä Kelan kanssa pysty enää edes kommunikoimaan viestitoiminnon kautta, olisi kiva kuulla mikä se voisi olla. Olisi helpottavaa jos asialle löytyisi ymmärrettävä selitys. Olen aika vitunmoisessa paniikissa tällä hetkellä. Saan ainoastaan 280 euroa asumistukea toukokuusta eteenpäin. Eikai nyt jumalauta voida olla siinä pisteessä Suomessa että Kelan sisällä on tuollaisia ihmisiä töissä? Poliittisesti motivoituneita, mielivaltaisesti valikoivat asiakkaita joiden hakemukset jätetään kylmästi käsittelemättä?

        Mikä on syy? Nettikirjoitukset? Mielipiteen ilmaisu sosiaalipummifirmoista ja työelämävalmennuksista? Jos Kela katsoo yhteistuumin te- toimiston kanssa että olen toiminut moitittavalla tavalla liittyen työssäolovelvoitteeseeni voidaan siinä tapauksessa tukeni perusosaa leikata korkeintaan 40%.

        Olen epäillyt jo jonkun aikaa olevani kotikunnassani jollakin tavalla merkattu henkilö. TE- toimiston tätöset ainakin tunnistavat minut. Luulen että syynä ovat anonyymit nettikirjoitukseni ja henkilöllisyyteni on jollakin kyberrikollisella toiminnalla otettu selville. Kirjoittelen paljon mm. työttömyyteen ja työttömien asemaan ja te- toimistoon liittyvistä asioista kriittisesti. Minua on myöskin rangaistu työssäolovelvoitteella joka varmasti leimaa minut vieläkin paskemmaksi verorahaloiseksi. Olen kuitannut epäilyni omana vainoharhanani, mutta nyt alkaa kyllä tulla pikku epäily että tämä ei nyt ole enää mikään random erehdys Kelalta. Hain harkinnanvaraista toimeentulotukea hetki sitten kunnalta ja laitoin samansisältöisen hakemuksen Kelaan. Sen jälkeen hakemukseni alkoivat kummasti kadota ilman selitystä ja ilman päätöstä. Sain aikaisemin oikaisuvaatimukseeni hylkäämispäätöksen joka oli mielestäni epäasiallinen. Päätöksen perusteissa käsittelijä toistaa "et ymmärrä" sitä ja "et ymmärrä" tätä joka kuulostaa jonkinlaiselta vittuilulta. Mutta tämäkin on varmasti vain omaa vainoharhaani vai?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos hakemus katoaa viikonlopun tai pyhien aikana täytyy sen tarkoittaa että Kelassa on henkilöitä jotka käyvät arjen ulkopuolella hävittämässä joidenkin merkattujen asiakkaiden toimeentulotukihakemuksia. Eikö tämä ole vähän niinkuin laitonta? Ei oteta edes käsittelyyn? Ei tehdä edes päätöstä?

        En keksi mitään muuta selitystä.

        Jos joku tietää ymmärrettävän selityksen hakemusten katoamiselle ja sille että hakemusta ei oteta edes käsittelyyn, ja ettei Kelalta saa edes selitystä asialle eikä Kelan kanssa pysty enää edes kommunikoimaan viestitoiminnon kautta, olisi kiva kuulla mikä se voisi olla. Olisi helpottavaa jos asialle löytyisi ymmärrettävä selitys. Olen aika vitunmoisessa paniikissa tällä hetkellä. Saan ainoastaan 280 euroa asumistukea toukokuusta eteenpäin. Eikai nyt jumalauta voida olla siinä pisteessä Suomessa että Kelan sisällä on tuollaisia ihmisiä töissä? Poliittisesti motivoituneita, mielivaltaisesti valikoivat asiakkaita joiden hakemukset jätetään kylmästi käsittelemättä?

        Mikä on syy? Nettikirjoitukset? Mielipiteen ilmaisu sosiaalipummifirmoista ja työelämävalmennuksista? Jos Kela katsoo yhteistuumin te- toimiston kanssa että olen toiminut moitittavalla tavalla liittyen työssäolovelvoitteeseeni voidaan siinä tapauksessa tukeni perusosaa leikata korkeintaan 40%.

        Olen epäillyt jo jonkun aikaa olevani kotikunnassani jollakin tavalla merkattu henkilö. TE- toimiston tätöset ainakin tunnistavat minut. Luulen että syynä ovat anonyymit nettikirjoitukseni ja henkilöllisyyteni on jollakin kyberrikollisella toiminnalla otettu selville. Kirjoittelen paljon mm. työttömyyteen ja työttömien asemaan ja te- toimistoon liittyvistä asioista kriittisesti. Minua on myöskin rangaistu työssäolovelvoitteella joka varmasti leimaa minut vieläkin paskemmaksi verorahaloiseksi. Olen kuitannut epäilyni omana vainoharhanani, mutta nyt alkaa kyllä tulla pikku epäily että tämä ei nyt ole enää mikään random erehdys Kelalta. Hain harkinnanvaraista toimeentulotukea hetki sitten kunnalta ja laitoin samansisältöisen hakemuksen Kelaan. Sen jälkeen hakemukseni alkoivat kummasti kadota ilman selitystä ja ilman päätöstä. Sain aikaisemin oikaisuvaatimukseeni hylkäämispäätöksen joka oli mielestäni epäasiallinen. Päätöksen perusteissa käsittelijä toistaa "et ymmärrä" sitä ja "et ymmärrä" tätä joka kuulostaa jonkinlaiselta vittuilulta. Mutta tämäkin on varmasti vain omaa vainoharhaani vai?

        "Jos Kela katsoo yhteistuumin te- toimiston kanssa että olen toiminut moitittavalla tavalla liittyen työssäolovelvoitteeseeni voidaan siinä tapauksessa tukeni perusosaa leikata korkeintaan 40%."

        Joo. Ne on päättäneet leikata sen nyt sitten 100% kerralla.

        Sanotaan ettei päätös saa aiheuttaa kohtuuttomia vaikutuksia toimeentulotukiasiakkaan elämään. 40% leikkaus olisi jo aika kohtuutonta. Mutta mitä sitten eteen kun ne päättääkin jättää koko hakemuksen käsittelemättä?

        Kaupungin sosiaalitoimi teki myös siis hylkypäätöksen harkinnanvaraiseen tukeen. Eli en tule saamaan mitään tukia mistään.

        Tapahtuuko tällaista todella Suomessa että kaupunki sosiaalitoimea myöten (te- toimisto mukana) voi Kelan kanssa ottaa jonkun yksittäishenkilön silmätikuksi tällä tavoin? Alkaa leikkimään viimesijaisimmalla tuella ja pistää yksityishenkilön koko elämän paskaksi?


    • Anonyymi

      Siel on ollu joku tumpula , siinähän nimenoman pelataan ihmisen asiasta

    • Anonyymi

      Raha rakastaa viisautta. Uudensukupolven sananparsi

    • Anonyymi

      Hakemus saattaa kadota jonkinlaisen järjestelmävirheen takia. Soita kelaan ja kysy asiasta, minkäs me täällä sille mahdamme. Jos uskottelet itsellesi pölähtäneessä päässäsi, että sinut on jotenkin "leimattu", eikä puheluihisi vastata, soita kaverin puhelimella.

      Mutta todennäköisesti sinä oletkin pelkkä trolli.

      • Anonyymi

        voi ristus mitä paskaa opettele lukemaan trolli. Puheluun ei vastattu koska linjoissa on usein ruuhkaa. Leimaamista alkaa epäillä siinä vaiheessa kun kaksi uutta hakemusta katoavat ilman selitystä eikä viesteihin enää vastata. Ja katoamiset tapahtuivat pyhäpäivinä. Ymmärrätkö miksi tällainen voi alkaa ennen pitkää kummastuttaa? Jopa herättämään epäilyksiä tahallisuudesta?

        Osaatko ajatella miksi tällainen voi aiheuttaa vähän paniikkia jos koko toimeentulo on tukien varassa? Ei aukee?


    • Anonyymi

      Jos spämmää kelaan useita hakemuksia putkeen niin kaikki hakemukset menevöt sen ensimmäisenä lähetetyn hakemuksen liitteiksi. Kelassa ei automaattisesti tule virelle esim. 17kpl toukokuun hakemusta vaan vain yksi hakemus jossa on liitteenä 17 hakemuslomaketta.

      Kun tuo hakemus sitten otetaan käsittelyyn niin käsittelijä sitten katsoo hakemukset ja antaa päätöksen tai lähettää lisäselvityksen. Koska hakemusta ei näy enää vireillä tänään niin se tarkoittaa että se on tehty tänään ja on huomenna netistä luettavissa.

      Kelassa tehdää nykyää joka viikonloppu ylitöitä koska toimeentulotuki työllistää todella paljon Kelaa eikä siellä vieläkään ole tarpeeksi käsittelijöitä palkattuna.

      • Anonyymi

        Oletko sinä joskus spämmännyt kelaan 17 hakemusta? Miksi?

        Jos elät täysin tukien varassa, hakemuksesi katoaa eikä selitystä kuulu, on pakko lähettää uusi hakemus. Useat kysymykset viestitoiminnolla lähetettynä eivät ole uusia hakemusia. Jos ei halua liikaa kysymyksiä samasta asiasta niin kysymykseen kannattaa vastata. Kun asiakas saa vastauksen kysymykseensä hänen ei enää tarvitse lähettää uutta kysymystä. Se ei ole spämmäämistä. Onko tämä vaikea ymmärtää? Itse ehdin lähettää vain yhden uuden hakemuksen. Nyt asia on ratkaistu.

        Hakemukseni katosi ilmeisesti jonkun järjestelmävirheen vuoksi. Se ei kuitenkaan selitä miksi viestitoiminnolla tekemiini viesteihin ei vastattu. Kelasta ilmoitettiin että hakemukseni näkyivät heidän järjestelmässään vaikka eivät minun omilla sivullani.

        Sain oikein erikoispalvelua kun kelasta mies soitti ja teki päätöksen puhelimitse. Yritän olla ajattelematta että hänen ensimmäiseen kysymykseensä "tarvitsetko maksusitoumuksen optikon näöntarkastukseen?" ei sisältynyt saivartelua. Eikai hän vain kuvitellut että koska hakemus ei ollut kelan omista järjestelmistä kadonnut se oikeasti näkyi myös minun omilla sivuillani? Olin vain sokea ja tyhmä kun en sitä siinä muka nähnyt? Optikon näöntarkastus ei yleensä kuulu ensimmäisenä tärkeimpänä kysymyksenä uuteen perustoimeentulotukihakemukseen.

        Hän kysyi myös heti ensi kärkeen tarvitsenko maksusitoumuksen voimassaolevan passin hankkimiseen. Ei sekään ole ihan tavanomainen asia joka sisältyy perustoimeentulotukihakemuksen tärkeimpien asioiden joukkoon. Eikai siihen mitään "lähde helvettiin Suomesta verorahoillani loisimasta"- piiloviestiä sisältynyt?

        Nääh. Minä olen vainoharhainen tyhmä ja sokea toimeentulotukiasiakas. Ja koska elämme sivistyneessä Suomessa ei sellaisen laitoksen palveluksessa kuin Kela voi asiattomasti käyttäytyviä asiakaspalvelijoita olla. Ja jos onkin niin ehkä minä olen sen sitten ansainnut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko sinä joskus spämmännyt kelaan 17 hakemusta? Miksi?

        Jos elät täysin tukien varassa, hakemuksesi katoaa eikä selitystä kuulu, on pakko lähettää uusi hakemus. Useat kysymykset viestitoiminnolla lähetettynä eivät ole uusia hakemusia. Jos ei halua liikaa kysymyksiä samasta asiasta niin kysymykseen kannattaa vastata. Kun asiakas saa vastauksen kysymykseensä hänen ei enää tarvitse lähettää uutta kysymystä. Se ei ole spämmäämistä. Onko tämä vaikea ymmärtää? Itse ehdin lähettää vain yhden uuden hakemuksen. Nyt asia on ratkaistu.

        Hakemukseni katosi ilmeisesti jonkun järjestelmävirheen vuoksi. Se ei kuitenkaan selitä miksi viestitoiminnolla tekemiini viesteihin ei vastattu. Kelasta ilmoitettiin että hakemukseni näkyivät heidän järjestelmässään vaikka eivät minun omilla sivullani.

        Sain oikein erikoispalvelua kun kelasta mies soitti ja teki päätöksen puhelimitse. Yritän olla ajattelematta että hänen ensimmäiseen kysymykseensä "tarvitsetko maksusitoumuksen optikon näöntarkastukseen?" ei sisältynyt saivartelua. Eikai hän vain kuvitellut että koska hakemus ei ollut kelan omista järjestelmistä kadonnut se oikeasti näkyi myös minun omilla sivuillani? Olin vain sokea ja tyhmä kun en sitä siinä muka nähnyt? Optikon näöntarkastus ei yleensä kuulu ensimmäisenä tärkeimpänä kysymyksenä uuteen perustoimeentulotukihakemukseen.

        Hän kysyi myös heti ensi kärkeen tarvitsenko maksusitoumuksen voimassaolevan passin hankkimiseen. Ei sekään ole ihan tavanomainen asia joka sisältyy perustoimeentulotukihakemuksen tärkeimpien asioiden joukkoon. Eikai siihen mitään "lähde helvettiin Suomesta verorahoillani loisimasta"- piiloviestiä sisältynyt?

        Nääh. Minä olen vainoharhainen tyhmä ja sokea toimeentulotukiasiakas. Ja koska elämme sivistyneessä Suomessa ei sellaisen laitoksen palveluksessa kuin Kela voi asiattomasti käyttäytyviä asiakaspalvelijoita olla. Ja jos onkin niin ehkä minä olen sen sitten ansainnut.

        "Minä olen vainoharhainen tyhmä ja sokea toimeentulotukiasiakas."

        Sokeuteen en ota kantaa mutta kaksi ensin mainittua pitää kutinsa kohdallasi. Kyllä jämpti on näin, perkele!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Minä olen vainoharhainen tyhmä ja sokea toimeentulotukiasiakas."

        Sokeuteen en ota kantaa mutta kaksi ensin mainittua pitää kutinsa kohdallasi. Kyllä jämpti on näin, perkele!

        Olen vainoharhainen ja tyhmä. Perustele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen vainoharhainen ja tyhmä. Perustele.

        Johan olet perustellut asiat viesteissäsi, ei henkilö jolla on palikat hollillaan ala vakavissaan epäilemään kelassa on henkilö joka vainoaa häntä deletoimalla hakemuksia. Ja kiusa mukamas johtuu nimettömästä nettikirjoittelusta.

        Foliohattu sinulla on tiukasti nupissa ja alhainen älykkyys johtaa pinnan kiristymiseen erittäin herkästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johan olet perustellut asiat viesteissäsi, ei henkilö jolla on palikat hollillaan ala vakavissaan epäilemään kelassa on henkilö joka vainoaa häntä deletoimalla hakemuksia. Ja kiusa mukamas johtuu nimettömästä nettikirjoittelusta.

        Foliohattu sinulla on tiukasti nupissa ja alhainen älykkyys johtaa pinnan kiristymiseen erittäin herkästi.

        En puhunut kelasta yhtään mitään siinä kohtaa vaan kotikunnastani. Suomen kaupungeissa on pienet piirit. Niissä joutuu helposti silmätikuksi ihan ilman vainoharhojakin. Nettiaikana riski suurenee ja laajenee. Kyberrikollisuus on liki normaalia elämää tätä nykyä jos päivität vähän elämääsi tähän päivään. ip osoitteet ja henkilöllisyydet anonymiteettien takana on helppo saada selville jos vain vähän tietoteknisiä taitoja riittää. Jos kirjoittelee paljon nettiin tunteita herättävistä aiheista - kuten vaikkapa sosiaalitukiin ja työllistämistoimenpiteisiin liittyvistä asioista, politiikasta puhumattakaan - riski suurene. Niin yksinkertaista se on.

        Jos em. tilanteessa herää epäilys voisiko hakemusten katoamisen taustalla olla JOPA tällaista touhua, se ei ole sama kuin että on varma asiasta. Sä voit tunkea foliohatun perseeseesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En puhunut kelasta yhtään mitään siinä kohtaa vaan kotikunnastani. Suomen kaupungeissa on pienet piirit. Niissä joutuu helposti silmätikuksi ihan ilman vainoharhojakin. Nettiaikana riski suurenee ja laajenee. Kyberrikollisuus on liki normaalia elämää tätä nykyä jos päivität vähän elämääsi tähän päivään. ip osoitteet ja henkilöllisyydet anonymiteettien takana on helppo saada selville jos vain vähän tietoteknisiä taitoja riittää. Jos kirjoittelee paljon nettiin tunteita herättävistä aiheista - kuten vaikkapa sosiaalitukiin ja työllistämistoimenpiteisiin liittyvistä asioista, politiikasta puhumattakaan - riski suurene. Niin yksinkertaista se on.

        Jos em. tilanteessa herää epäilys voisiko hakemusten katoamisen taustalla olla JOPA tällaista touhua, se ei ole sama kuin että on varma asiasta. Sä voit tunkea foliohatun perseeseesi.

        Niin siis kaupungin sosiaalitoimi tekee yhteistyötä Kelan kanssa jos ei se älli riittänyt ymmärtämään miten Kela sitten liittyi asiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En puhunut kelasta yhtään mitään siinä kohtaa vaan kotikunnastani. Suomen kaupungeissa on pienet piirit. Niissä joutuu helposti silmätikuksi ihan ilman vainoharhojakin. Nettiaikana riski suurenee ja laajenee. Kyberrikollisuus on liki normaalia elämää tätä nykyä jos päivität vähän elämääsi tähän päivään. ip osoitteet ja henkilöllisyydet anonymiteettien takana on helppo saada selville jos vain vähän tietoteknisiä taitoja riittää. Jos kirjoittelee paljon nettiin tunteita herättävistä aiheista - kuten vaikkapa sosiaalitukiin ja työllistämistoimenpiteisiin liittyvistä asioista, politiikasta puhumattakaan - riski suurene. Niin yksinkertaista se on.

        Jos em. tilanteessa herää epäilys voisiko hakemusten katoamisen taustalla olla JOPA tällaista touhua, se ei ole sama kuin että on varma asiasta. Sä voit tunkea foliohatun perseeseesi.

        Ei, kyllä voliokotsa sopii kaltaisesi dorkan isoon kahden aivosolun päähän paremmin kuin minun haitariini.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, kyllä voliokotsa sopii kaltaisesi dorkan isoon kahden aivosolun päähän paremmin kuin minun haitariini.

        Älä vaan sano että olet Kelan virkailija. Älä vaan sano.

        Asia käsitelty. Hyvää päivän jatkoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä vaan sano että olet Kelan virkailija. Älä vaan sano.

        Asia käsitelty. Hyvää päivän jatkoa.

        En sano. Saan kyllä rahani kelalta kuten liki jokainen muukin tällä palstalla mutta tulonsiirtoina, en liksana. Ja toivottavasti tilanne ei muutu, ei näin korkeassa iässä kun 40 jo mittarissa enää töihin ehdi saati jaksa.


    • Anonyymi

      No onkos sun hakemus vielä hukassa kun et ole tänne enää rääkynyt niiden "hukkaa n menoa" vai oletko kenties saanut päätöksen?

    • Anonyymi

      Itse vein eläke hakemuksen kelan aulan postilaatikkoon , ikinä sitä ei löytynyt mistään eikä siihen vastaustakaan sitten koskaan tullut. Taitavat hävitä "vahingossa" roskikseen osa postista.

      • Anonyymi

        Enkä ihmettele jos siellä on tuollaisia asennevammaisia tumpeloita töissä kuin tämä em. trolli. Kuluttaa puolet työajastaan nettipalstoilla asiakkailleen vittuiluun ja palkka juoksee.


    • Anonyymi

      Nyt ei kannata enää jäädä eläkkeelle , jos covid19 kasvatti paksun lompakon.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    7. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    8. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    9. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe