Vaikea löytää sopivaa lääkitystä

Sain viime vuonna fibromyalgiadiagnoosin. Se romahdutti henkisen mielenterveyden, joka on ollut vuosia tasapainossa Sertralin 50 mg annoksella.

Viime vuoden puolella Sertralin nostettiin 200 mg, joka ei auttanut kipuihin, eikä oloon.

Sitten otettiin Sertralinin rinnalle Cymbalta 60 mg. Lopetin itse Sertralinin asteittain.

Pärjäsin viisi viikkoa ilman ko. lääkettä, mutta sitten alkoi jatkuva itkuisuus. Oli pakko taas aloittaa Sertralin 50 mg Cymbaltan 60 mg rinnalle.

Nyt seksuaaliset halut täysin pois ja olo hieman ahdistunut.

Pitäisiköhän nyt vähentää Cymbaltaa 30 mg?

Kyllä on vaikeaa sopivan lääkityksen löytämisessä.
4230
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 4

Vanhimmat

En tunne pilleriäsi, mutta itse en käytä psyykke pillereitå, sillä kaikki ne tekevåt kemiallisen epätasapainon ja kammottavat vieroitus oireet?

Äänestä
  • Pakko tässä on kuitenkin jotain pillereitä syödä, kun sitten se epätasapaino päässä vastaa alkaakin pyöriä. :D

    Äänestä

  • Hyvä apteekkiin ostamaan lääkettä vastaamalla helppo lääketieteellisiä kysymyksiä internetin kautta ja ne antaa reseptiä online sinulle heti, jos olet hyväksytty. http://medicineronline.net/

    Äänestä

Itse olen syönyt kesäkuusta Cymbaltaa. Aluksi määrättiin 30 mg viikon ajan, nostettiin 60 mg:aan, mutta se annostus aihetti oudot tärinät varpaisiin ja sormiin, kuin olisi ollut pahempikin krapula. Itse laskin annostuksen 30 mg:aan ja siinä on pysynyt. Olen kärsinyt lapsesta saakka paniikkikohtauksista, masennuksesta, epämääräisestä ahdistuksesta, jota typeryyksissäni lääkitsin alkoholilla vuosikaudet. Sanomattakin on selvää, että se vaan pahensi tilannetta, josta tuli kunnon noidankehä. Monia lääkkeitä olen kokeillut, mutta kun tulin järkiini, ja lopetin tupakoinnin ja kapakoinnin, ja aloitin Cymbaltan, niin olen kyllä täysin eri ihminen. Ei muuta kuin hyvää sanottavaa itse. Toisille se sopii, toisille ei.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Anonyymi kirjoitti:

Sain viime vuonna fibromyalgiadiagnoosin. Se romahdutti henkisen mielenterveyden, joka on ollut vuosia tasapainossa Sertralin 50 mg annoksella.

Viime vuoden puolella Sertralin nostettiin 200 mg, joka ei auttanut kipuihin, eikä oloon.

Sitten otettiin Sertralinin rinnalle Cymbalta 60 mg. Lopetin itse Sertralinin asteittain.

Pärjäsin viisi viikkoa ilman ko. lääkettä, mutta sitten alkoi jatkuva itkuisuus. Oli pakko taas aloittaa Sertralin 50 mg Cymbaltan 60 mg rinnalle.

Nyt seksuaaliset halut täysin pois ja olo hieman ahdistunut.

Pitäisiköhän nyt vähentää Cymbaltaa 30 mg?

Kyllä on vaikeaa sopivan lääkityksen löytämisessä.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu