Joissakin asioissa ajattelutapa järkevöitynyt

Anonyymi

Vielä 80-luvulla ajateltiin, että jos miehellä on vaimo tai tyttöystävä, niin silloin elämä on aivan ihanaa 24 tuntia vuorokaudessa, mutta jos miehellä ei ole vaimoa eikä tyttöystävää, niin elämä on ankeaa 24 tuntia vuorokaudessa. No joo. Hehe heh. Onneksi nykyään ei ole enää sellaista ajattelua. Jokainen poikamiesajan sekä avioliiton kokenut ( kuten minä ) tietää, että elämässä on vaihtelevia tilanteita, riippumatta siitä, onko suhteessa vai ei.
t. Jari

49

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nojaa, joku saattoi noin ajatellakin kuten AP(=Jari) ja kumppanit, yhtä moni ei noin myöskään ajatellut.

      Ihmissuhteet ovat tärkeitä ja merkityksellisiä, niin hyvässä kuin pahassakin, Ja itse on aina 50% omista ihmissuhteistaan.

      • Anonyymi

        Ihmissuhteilla on merkitys, vaan seurustelusuhteen olemassaolon tärkeyttä ei pidä ylikorostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmissuhteilla on merkitys, vaan seurustelusuhteen olemassaolon tärkeyttä ei pidä ylikorostaa.

        Totta kai sitä saa korostaa, jos niin kokee!


      • Anonyymi

        Voiko olla, että ylipäätään suhtautuminen on muuttunut todella.
        Onko poikaystävä? Joko ovat kihloissa/ naimisissa? Asuvatko yhdessä?
        Ja oivoi, jos avoparina 70-luvulla asuttiin yhdessä: selvä juttu -> susipari!
        Onko perheenlisäystä tiedossa? Jos lapsi saatiin avoliitossa, lapsihan oli heti au-lapsi.
        Ja jos erosi kirkosta, sitähän oli 'selvästi' ateisti ja viittasi tavallaan puolueeseenkin, siis 'selvästi' vallankumouksellinen. Jos olisi pitänyt nimiäiset, kirkko olisi siunannut vauvan, mutta joku: kuolleita siunataan.
        Voi ihmisten kevät.
        Asenteet ovat muuttuneet suuresti, ei täysin.
        Suurimman höyhötyksen pitävät Ne Muut.
        Yksi ihminen kun muodosta taloutensa, tarkoittaa se yhden hengen taloutta.
        Yksin eläminen ei välttämättä tarkoita yksinäisyyttä, kuten jotkut valopäät asian näkevät.
        Yksinäisyystutkija???
        Minulle kasvaa sarvet kaiken yksinkertaistamisessa. Huom. Samaa 'sukua' oleva sana.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voiko olla, että ylipäätään suhtautuminen on muuttunut todella.
        Onko poikaystävä? Joko ovat kihloissa/ naimisissa? Asuvatko yhdessä?
        Ja oivoi, jos avoparina 70-luvulla asuttiin yhdessä: selvä juttu -> susipari!
        Onko perheenlisäystä tiedossa? Jos lapsi saatiin avoliitossa, lapsihan oli heti au-lapsi.
        Ja jos erosi kirkosta, sitähän oli 'selvästi' ateisti ja viittasi tavallaan puolueeseenkin, siis 'selvästi' vallankumouksellinen. Jos olisi pitänyt nimiäiset, kirkko olisi siunannut vauvan, mutta joku: kuolleita siunataan.
        Voi ihmisten kevät.
        Asenteet ovat muuttuneet suuresti, ei täysin.
        Suurimman höyhötyksen pitävät Ne Muut.
        Yksi ihminen kun muodosta taloutensa, tarkoittaa se yhden hengen taloutta.
        Yksin eläminen ei välttämättä tarkoita yksinäisyyttä, kuten jotkut valopäät asian näkevät.
        Yksinäisyystutkija???
        Minulle kasvaa sarvet kaiken yksinkertaistamisessa. Huom. Samaa 'sukua' oleva sana.
        Beng

        Niin, yksin asuminen ei ole mikään ongelma yksin asuvalle itselleen. Vaan se lienee ongelma yksinasumista ihmetteleville.
        Terveisin: Puolireuho


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, yksin asuminen ei ole mikään ongelma yksin asuvalle itselleen. Vaan se lienee ongelma yksinasumista ihmetteleville.
        Terveisin: Puolireuho

        "Niin, yksin asuminen ei ole mikään ongelma yksin asuvalle itselleen. Vaan se lienee ongelma yksinasumista ihmetteleville."

        Täytyy myös muistaa, että aina yksin asuminen ei ole oma valinta, varsinkaan vanhemmanpuoleisella naisleskellä...


    • Anonyymi

      Yksi ilmiö oli aikoinaan, kun joillakin oli valtava tarve mainostaa seurustelukumppaniaan.

      • Anonyymi

        Seurustelukumppanin mainostamisella jotkut kuvittelivat saavansa ihmisten suosiota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seurustelukumppanin mainostamisella jotkut kuvittelivat saavansa ihmisten suosiota.

        Ilmeisesti puhutaan taas siitä ryhmästä "ne muut", johon itse ei tietenkään kuulu vaan siihen fiksumpaan ryhmään. Hehe


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti puhutaan taas siitä ryhmästä "ne muut", johon itse ei tietenkään kuulu vaan siihen fiksumpaan ryhmään. Hehe

        Jepulis jepulis.
        Meidän vanhempien sukupolvi oli aikoinaan enemmän "ne muut", jotka sukulaisten edesottamuksia seurasivat ja kyselivät kotikyliensä kuulumisia peitellen koti-ikäväänsä.
        Ei ollut tv:ta. Auto oli, mikä oli tavallaan harrastus. Puhelin yleistyi.
        No, mistäpä jutun juurta.
        Nykyään on kaikenmaailman "pilaa maineesi", "pilaa parisuhteesi", "anna vihkiä itses jonkun tuntemattoman kanssa", jne.
        Nämä ovat tämän päivän päivittelyjä.
        Ja shit.
        Yksinäisyys.
        Tai aikun pollaa kiristää.
        Mielestäni ihmisiä johdatellaan huonoihin fiiliksiin.
        En suostu.
        Pukkaa sarvien tynkää....
        Beng


    • Anonyymi

      Ilmiöt ovat vieläkin olemassa, mutta emme elä itse siinä maailmassa enää.

      • Anonyymi

        Asenteet, asenteet! En pitänyt sormuksia, kun en välittänyt mainostaa naimisissaoloani. Oli jotenkin säälittävän noloa muutenkin.

        Ihmiset sitten kyselivät, että olenko oikeasti naimisissa.

        Mieheni kyllä piti sormustaan. Olisiko se sitten ollut hänelle joku meriitti tietystä statuksesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asenteet, asenteet! En pitänyt sormuksia, kun en välittänyt mainostaa naimisissaoloani. Oli jotenkin säälittävän noloa muutenkin.

        Ihmiset sitten kyselivät, että olenko oikeasti naimisissa.

        Mieheni kyllä piti sormustaan. Olisiko se sitten ollut hänelle joku meriitti tietystä statuksesta?

        Ai. Minä taas pidän sormusta nimettömässä varoituskolmiona saapumisesta etuajo-oikeutetulle tielle.....
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai. Minä taas pidän sormusta nimettömässä varoituskolmiona saapumisesta etuajo-oikeutetulle tielle.....
        Beng

        Niin, sekin vielä! Sormukset olisivat ehkä estäneet tai ainakin hidastaneet seurustelusuhteiden mahdollisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, sekin vielä! Sormukset olisivat ehkä estäneet tai ainakin hidastaneet seurustelusuhteiden mahdollisuutta.

        Miten? - Nm. Sormukseton


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten? - Nm. Sormukseton

        Sormukset tietyssä sormessa näyttävät sinun olevan naimisissa, niin miten siinä seurustelusuhteita luot?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sormukset tietyssä sormessa näyttävät sinun olevan naimisissa, niin miten siinä seurustelusuhteita luot?

        Silloin kun on naimisissa, sormus on varoituskolmio. Kun tekee valintansa, ei siinä enää seutustelusuhteita tarvita. Sormus pitää kärpäset loitolla.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin kun on naimisissa, sormus on varoituskolmio. Kun tekee valintansa, ei siinä enää seutustelusuhteita tarvita. Sormus pitää kärpäset loitolla.
        Beng

        Nimenomaan seurustelusuhteita tarvitaan just ja varsinkin silloin, kun on naimisissa. Ei se naimisissa olo välttämättä merkitse mitään. On vapaampi elää ilman sormuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asenteet, asenteet! En pitänyt sormuksia, kun en välittänyt mainostaa naimisissaoloani. Oli jotenkin säälittävän noloa muutenkin.

        Ihmiset sitten kyselivät, että olenko oikeasti naimisissa.

        Mieheni kyllä piti sormustaan. Olisiko se sitten ollut hänelle joku meriitti tietystä statuksesta?

        En pitänyt minäkään eikä aviomiehenikään. Töissä ei saanut pitää sormuksia niin sormuksien pitäminen jäi pois.
        Kun painoa alkoi lisääntymään meillä kummallakin niin sormukset eivät enää mahtuneetkaan nimettömiin. Eikä niitä ohuita sormuksia kannattanut alkaa suurentamaankaan. Eron jälkeen annoin omat sormukset tyttärelleni. Exästä en tiedä kenelle antoi omansa.
        Hytinäx1


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En pitänyt minäkään eikä aviomiehenikään. Töissä ei saanut pitää sormuksia niin sormuksien pitäminen jäi pois.
        Kun painoa alkoi lisääntymään meillä kummallakin niin sormukset eivät enää mahtuneetkaan nimettömiin. Eikä niitä ohuita sormuksia kannattanut alkaa suurentamaankaan. Eron jälkeen annoin omat sormukset tyttärelleni. Exästä en tiedä kenelle antoi omansa.
        Hytinäx1

        Näkyy sormuksemme olevan sisareni ”koruvarastoissa”. Miten ovat sinne päätyneet, niin ei ole hajuakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan seurustelusuhteita tarvitaan just ja varsinkin silloin, kun on naimisissa. Ei se naimisissa olo välttämättä merkitse mitään. On vapaampi elää ilman sormuksia.

        No. Miksi menit naimisiin?
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No. Miksi menit naimisiin?
        Beng

        Siksi varmaan, kun toinen tahtoi naimisiin. Varmaan just sen statuksensa takia. Käytti sormustakin.

        Muuta ”syytä” en tiedä omalta kohdaltani, kun ei muuttanut muutenkaan mitään elämästäni. Elämäni jatkui niinkuin ennenkin. Yksi tötterö vain tuli lisää nurkkiin pyörimään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sormukset tietyssä sormessa näyttävät sinun olevan naimisissa, niin miten siinä seurustelusuhteita luot?

        Olen ollut naimisissa aivan yhtä paljon ilman yhtäkään rinkulaa sen merkkinä. Siihen ei ulkoisia merkkejä tarvita. Mitä "seurustelusuhteita" ? - Nm. Mitäääh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sormukset tietyssä sormessa näyttävät sinun olevan naimisissa, niin miten siinä seurustelusuhteita luot?

        Tuli mieleen eräs naisihmine, joka iskeytyi pubissa läheiseen jutteluun. Jossain vaiheessa hän esitti jatkoille menoa, mutta sanoin, etten taida lähteä, kun sulla on tuo sormus. Rouva pudotti sormuksen käsilaukkuunsa ja sanoi, ettei ole enää. En lähtenyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuli mieleen eräs naisihmine, joka iskeytyi pubissa läheiseen jutteluun. Jossain vaiheessa hän esitti jatkoille menoa, mutta sanoin, etten taida lähteä, kun sulla on tuo sormus. Rouva pudotti sormuksen käsilaukkuunsa ja sanoi, ettei ole enää. En lähtenyt.

        Sinussa oli ytyä! Nostan olkista lierihattua.
        Beng
        Vähän minuu naurattikin.


    • Anonyymi

      Asia(t) harvinaisen selviä. Ok. Mennyt mennyttä.
      Moni elää jo eläke- ja vanhuusvuosia lukujärjestyksessä 2021.

    • Anonyymi

      En minä vaan tuommoista huomannut. 23-32 vuotiaana naisena 1980-luvulla, muuta huomasin, että bilettäjäheppuja riitti, harva kalasteli vaimoa. Biletys yms. tuli silloin muotiin. Enemmänkin seikkailumieli hallitsi. Okei, 1980-luvulla moni hyvinkin nuori avioitui. Jenkkileffoissa biletettiin villisti ja mentiin sitten nuorena naimisiin teinirakkauden kanssa, kuten 1950-luvun Ameriikassa, sehän oli kahekskytluvulla muodikasta. Kaikki eivät kuitenkaan olleet niin "muotitietoisia".

      • Anonyymi

        Suosittelen Flinkkilä...
        Ritva Siikalan ja Bengt Ahlströmin haastattelua. (Yle 1)
        Ohjelman keskustelu sopii tähänkin ketjuun.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suosittelen Flinkkilä...
        Ritva Siikalan ja Bengt Ahlströmin haastattelua. (Yle 1)
        Ohjelman keskustelu sopii tähänkin ketjuun.
        Beng

        Yritin, mutten jaksanut.

        Toiset sopii yhteen ja toiset ei, vaikka naimisiin menisivätkin. Itse en olisi kiinteää yhteyttä mieheeni voinut kuvitellakaan. Naimisissa olin, mutta tarvitsin oman vapaan elämäni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritin, mutten jaksanut.

        Toiset sopii yhteen ja toiset ei, vaikka naimisiin menisivätkin. Itse en olisi kiinteää yhteyttä mieheeni voinut kuvitellakaan. Naimisissa olin, mutta tarvitsin oman vapaan elämäni.

        Minusta oli mielenkiintoinen ja avoin haastattelu: ajattelu ja asenteet muuttuivat heilläkin vuosien myötä.
        Suhtautuminen itseenä ja puolisoon aika jännä.
        Heidän yksityiselämänsä ei kiinnostanut vaan se, mitä milloinkin ajattelivat.
        Aikuisia.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta oli mielenkiintoinen ja avoin haastattelu: ajattelu ja asenteet muuttuivat heilläkin vuosien myötä.
        Suhtautuminen itseenä ja puolisoon aika jännä.
        Heidän yksityiselämänsä ei kiinnostanut vaan se, mitä milloinkin ajattelivat.
        Aikuisia.
        Beng

        Täytyy katsoa se haastattelu, se Flinkkilä-ohjelma. Olen pannut sen tallenteeksi. Katsoin ihan pienen pätkän sitä ja huomasin jotenkin oisko ollut semmosta "kireyttä" heidän välillään?
        Se Ritva Siikala siinä sanoi jotain aika kärkevää sille miehelleen.

        Itse olen eronnut aikaa sitten ja olen oikein tyytyväinen tähän omaan olotilaani. Mulla on muuten sormus aina nimettömässä, koska tykkään pitää koruja. Ajatelkoot kuka mitä tahtojaa, enpä välitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyy katsoa se haastattelu, se Flinkkilä-ohjelma. Olen pannut sen tallenteeksi. Katsoin ihan pienen pätkän sitä ja huomasin jotenkin oisko ollut semmosta "kireyttä" heidän välillään?
        Se Ritva Siikala siinä sanoi jotain aika kärkevää sille miehelleen.

        Itse olen eronnut aikaa sitten ja olen oikein tyytyväinen tähän omaan olotilaani. Mulla on muuten sormus aina nimettömässä, koska tykkään pitää koruja. Ajatelkoot kuka mitä tahtojaa, enpä välitä.

        Juopon tai väkivaltaisen kanssa elämä on kauheaa, ei kannata sääliä sinkkua, historia voi olla juuri tuota.Eläköön vapaus.


    • En minä ainakaan mieti sitä, onko ihminen parisuhteessa vai ei. Kiinnitän huomion oleellisempiin asioihin, ihmiseen itseensä.

      • Anonyymi

        Just niin minäkin ajattelin. Olin kyllä naimisissa, mutta elin omaa elämääni ja vapauttani.


    • Anonyymi

      Äskettäin 40-luvulla syntynyt vanhin sisareni paljasti omat asenteensa. Hän mainitsi minulle, että sinunkin asemasi ja arvoasteikkosihan nousi, kun menit naimisiin. Olin tosi hämmästynyt! Sanoin, ettei se arvooni vaikuttanut millään tavalla. Mutta selvisi, miten ennen vanhaan ja ehkä nykyäänkin vielä jotkut ajattelevat...

      • Anonyymi

        Sehän se varmaan oli pointti, miksi toinen niin kiihkeästi avioon halusi, vaikka itse en olisi ollenkaan välittänyt. Varmaan johtui asenteestaan, ettei lätkimään lähtenyt, vaikka minä elin omaa elämääni ja vapauttani.

        Ei sitä vain silloin ajatellut, että se status voi olla joillekin niin tärkeä.


    • Anonyymi

      "Vielä 80-luvulla ajateltiin, että jos miehellä on vaimo tai tyttöystävä"
      Silloin 80-luvulla oli eräs työkaveri jolla oli vaimo kaupungissa A, tyttöystävä kaupungissa B ja oltiin keikkahommissa kaupungissa C niin vielä piti äijän käydä vieraissa. Niin makaa kun petaa 😁

      • Anonyymi

        Todellakin on olemassa sellaisia häntäheikkejä, joita ohjaa kalu - Hän - eikä korvain välinen ajatus ja tila. Olen lukenut sellaisen kirjan Hänestä. - Nm. Hah


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellakin on olemassa sellaisia häntäheikkejä, joita ohjaa kalu - Hän - eikä korvain välinen ajatus ja tila. Olen lukenut sellaisen kirjan Hänestä. - Nm. Hah

        Ei ole ”kalua”! On vain vapaudenkaipuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole ”kalua”! On vain vapaudenkaipuu.

        Mitä vapautta se on, että pitää päästä hässimään joka helman alle? - Nm. Omanlaisensa probleema


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä vapautta se on, että pitää päästä hässimään joka helman alle? - Nm. Omanlaisensa probleema

        Ei todellakaan ole kyse mistään miehestä mieheen lentelystä, eikä ainakaan hameen alle, vaan elämisen vapaudesta. Vapaudesta kohdata erilaisia ihmisiä ja elää omaa elämäänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan ole kyse mistään miehestä mieheen lentelystä, eikä ainakaan hameen alle, vaan elämisen vapaudesta. Vapaudesta kohdata erilaisia ihmisiä ja elää omaa elämäänsä.

        Miksi vastaat väärää paikkaan? - Nm. Vapaus valita oikea kohta


    • Anonyymi

      Enpä tiijä kumpi onnellisempi , minä 42 vuotta aviossa , tai veli peräkammarinpoika 67 vanha ?

      Gubbe 72

      • Anonyymi

        Kumpikin voi olla, jos on hyväksynyt itsensä ja oman elämänsä ja on tyytyväinen molempiin. - Nm. Vaatimukset valtakunta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumpikin voi olla, jos on hyväksynyt itsensä ja oman elämänsä ja on tyytyväinen molempiin. - Nm. Vaatimukset valtakunta

        Eiku: vaatimusten valtakunta. - Nm. Oh-hoh


    • Anonyymi

      Lueskelin tämän keskustelun läpi ja ajattelin miten elämä voikaan olla noin vaikeaa.
      Olen hyvän itsetunnon omaava rauhallinen äijä. En ryyppää, en polta. Toisin sanoen olen tylsä naisnäkökulmasta. Minua ei tarvitse hoivata. Kahdessa pitkässä suhteessa se tuli selväksi. Tämän kun sisäistää on hienoa eleillä yksin enkä suo ajatustakaan suhdehommille.

      • Anonyymi

        En kyllä millään jaksa uskoa, että "naisnäkökulmasta" pidetään ryyppäämättömyyttä ja tupakoimattomuutta osoituksena tylsyydestä. Mistähän kummasta sellainen käsitys kaksilahkeisille kolmijalkaisille on kehittynyt? - Nm. Ei reaalielämästä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kyllä millään jaksa uskoa, että "naisnäkökulmasta" pidetään ryyppäämättömyyttä ja tupakoimattomuutta osoituksena tylsyydestä. Mistähän kummasta sellainen käsitys kaksilahkeisille kolmijalkaisille on kehittynyt? - Nm. Ei reaalielämästä

        Lasse Lehtinen kirjoitti aikanaan "yhä useampi kiltti mies huomaa tulleensa hyljätyksi kovemman kundin vuoksi. Vain vanhat naiset hyväksyvät nössönkin".

        "Kerro mitä miehen tulee olla......"kysyy Suurlähettiläät laulussaan. Varsinkin nyt kun olen ollut muutaman yksikseni ja seurannut tuttujen pariskuntien taistelua, olen tullut siihen lopputulokseen, että tuohon ei aleta enää ikinä. Hyvän itsetunnon ja rauhallisuuden omaavana minusta ei ole siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lasse Lehtinen kirjoitti aikanaan "yhä useampi kiltti mies huomaa tulleensa hyljätyksi kovemman kundin vuoksi. Vain vanhat naiset hyväksyvät nössönkin".

        "Kerro mitä miehen tulee olla......"kysyy Suurlähettiläät laulussaan. Varsinkin nyt kun olen ollut muutaman yksikseni ja seurannut tuttujen pariskuntien taistelua, olen tullut siihen lopputulokseen, että tuohon ei aleta enää ikinä. Hyvän itsetunnon ja rauhallisuuden omaavana minusta ei ole siihen.

        Mutku ei ryyppäämättömän ja tupakoimattoman tarvitse mikään liian kiltti nössö olla. En tosin ole mies (enkä mieäs), mutta vaikka en ryyppää enkä tupakoi, niin mikään hellantelttu kilttipieni en ole, en enkeli enkä rinsessa. Miksi kolmijalkaisen terveystavat tuntevan pitäisi olla? - Nm. Lehtinen lässyttää


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      3744
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2274
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2005
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1287
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    Aihe