Koiran kanssa lenkkeily

Anonyymi

Moi!
Mulla 9 kk ikäinen Jack Russel uros ja mietin, että kuinka vanhana sen kanssa voi alkaa käydä juoksulenkeillä. Tai siis kuinka vanhana tälläsen pienen koirarodun luusto on tarpeeksi vahva siihen, enäänhän se ei oikeastaan korkeutta kasva. Mulla ei siis ole ollut aikaisemmin koiraaja en asiasta tiedä odotan vaan innolla, että pääsen sen kanssa juoksemaan.

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En mikään asiantuntija ole, mutta kai se koirasta näkyy kun alkaa luustot ja keho vanheta.
      Sitten kun koira on vanha ja se näkyy niin älä käy juoksulenkeillä, vaan kävelyillä pelkästään.

    • Anonyymi

      Mikset konsultoi kasvattajaa, jos olet täysin pihalla koiran liikuttamisesta? Russeli on aktiivinen rotu, jonka kanssa harrastaminen pitäisi alun alkaenkin olla selviö.

      Vastaus riippuu mm. koiran luustosta, juoksualustasta ja koiran tämänhetkisestä kunnosta. Varsinkaan ilman tarkempia tietoja sinulle ei kukaan voi eksaktia ikärajaa antaa, vaikka laiskuuttasi haluaisit asian menevän juuri niin.

      Pennun olisi jo pitänyt alusta alkaen harjoittaa lihaskuntoa pehmeällä alustalla ja mahdollisuuksien mukaan myös vapaana (koirapuistossa, metsässä, metsäpoluilla, pururadalla, lumella jne.). Tämä luo pohjaa myös asfaltilla juoksuun, joka aloitetaan _vähissä erissä_ sen jälkeen, kun koira on mielellään luustokuvattu ensin.

      • Anonyymi

        Mietin kauan haluanko edes kysyä asiasta, koska tiesin että, joku sinun kaltaisesi ihminen tulee tänne kommentoimaan. Yritin vain kysyä apua asiaan mistä en tiennyt. Totta kai tiedän, että Jakc Russel on aktiivinen rotu ja tiedän kuinka paljon oma koirani vaatii aktiivista toimintaa. Olen vasta nuori 15- vuotias tyttö, joka kaipasi apua. Ja mistä tiedät mitä pentuni on alusta asti tehnyt, joten toivoisin, että voisit jatkossa miettiä hiukan enemmän mitä sanot ja puhua asioista joista tiedät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mietin kauan haluanko edes kysyä asiasta, koska tiesin että, joku sinun kaltaisesi ihminen tulee tänne kommentoimaan. Yritin vain kysyä apua asiaan mistä en tiennyt. Totta kai tiedän, että Jakc Russel on aktiivinen rotu ja tiedän kuinka paljon oma koirani vaatii aktiivista toimintaa. Olen vasta nuori 15- vuotias tyttö, joka kaipasi apua. Ja mistä tiedät mitä pentuni on alusta asti tehnyt, joten toivoisin, että voisit jatkossa miettiä hiukan enemmän mitä sanot ja puhua asioista joista tiedät.

        "...tiedän kuinka paljon oma koirani vaatii aktiivista toimintaa."

        Selvästikään et tiedä, joten miksi vaivaudut väittämään muuta? Käsittämätöntä.

        "Olen vasta nuori 15- vuotias tyttö, joka kaipasi apua."

        Ikäsi ei liity tähän mitenkään, joten säälipisteitä et sillä saa ruinattua. Apua sinä myös sait, mutta tulitko kiittäneeksi? Etpä tietenkään.

        "Ja mistä tiedät mitä pentuni on alusta asti tehnyt..."

        Näetkö minun väittäneen, että tiedän? Älä kommunikoi keskustelupalstan välityksellä, jos tunteesi aiheuttavat sisäkukutaidottomuutta. Kannattaa vain kysyä kasvattajan neuvoja, kuten neuvottiinkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "...tiedän kuinka paljon oma koirani vaatii aktiivista toimintaa."

        Selvästikään et tiedä, joten miksi vaivaudut väittämään muuta? Käsittämätöntä.

        "Olen vasta nuori 15- vuotias tyttö, joka kaipasi apua."

        Ikäsi ei liity tähän mitenkään, joten säälipisteitä et sillä saa ruinattua. Apua sinä myös sait, mutta tulitko kiittäneeksi? Etpä tietenkään.

        "Ja mistä tiedät mitä pentuni on alusta asti tehnyt..."

        Näetkö minun väittäneen, että tiedän? Älä kommunikoi keskustelupalstan välityksellä, jos tunteesi aiheuttavat sisäkukutaidottomuutta. Kannattaa vain kysyä kasvattajan neuvoja, kuten neuvottiinkin.

        Totta kai ikäni liittyy tähän. En voi ymmärtää asioita samalla tavalla kuin sinä. En osaa edes selittää sinulle mitä joku sisälukutaito tarkoittaa. Ja totta kai on lapsellista jatkaa tätä keskustelua eikä antaa asian vain olla, mutta mä olen lapsi ja en anna sun vain kohdella mua niin kuin haluat. Ja sanoit, että pennun olisi pitänyt jo alusta alkaen harjoittaa lihaskuntoa pehmeällä alustalla, joten selvästikkin sen ymmärtää, että väität etten niin olisi tehnyt. Sekä mikä saa sinut luulemaan, että en tiedä kuinka paljon koirani vaatii aktiivisuutta? Sekö, että kysyn koska suunilleen pienen koirarodun luusto kestää juoksulenkkejä, ihan oikeasti. Oletan, että olet ihan aikuinen ihminen, mutta että sinä kinastelet täällä minun kanssani on lapsellista., myönnä se itsekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "...tiedän kuinka paljon oma koirani vaatii aktiivista toimintaa."

        Selvästikään et tiedä, joten miksi vaivaudut väittämään muuta? Käsittämätöntä.

        "Olen vasta nuori 15- vuotias tyttö, joka kaipasi apua."

        Ikäsi ei liity tähän mitenkään, joten säälipisteitä et sillä saa ruinattua. Apua sinä myös sait, mutta tulitko kiittäneeksi? Etpä tietenkään.

        "Ja mistä tiedät mitä pentuni on alusta asti tehnyt..."

        Näetkö minun väittäneen, että tiedän? Älä kommunikoi keskustelupalstan välityksellä, jos tunteesi aiheuttavat sisäkukutaidottomuutta. Kannattaa vain kysyä kasvattajan neuvoja, kuten neuvottiinkin.

        Mutta en jaksa enää miettiä tätä tulee vaan tosi paha mieli. Oon herkkä ihminen enkä voi sille mitään. En yritä kerjätä mitään säälipisteitä haluun vaan unohtaa tän. Ja saatta vaikuttaa vaan siltä, että mua alko pelottaa nii totta kai alko. Mutta sä voit lähteä jatkamaan sun rakasta harrastusta mikä mun silmään vaikuttaa toisille pahan olon aiheuttaminen.


    • Anonyymi

      varaa mukaan myös kassi tai reppu. kun pentu väsyy ja alkaa hidastella, josta kyytiin. Kun kannat osan matkaa, voit tehdä pitkiäkin lenkkejä. Lenkillä ollessa pidä huoli, ettäkoira menee edellä, vaikka vain puoli metriä, mutta edellä kummiskin, jotta koira määrää vauhdin, jos koira alkaa jäädä jälkeen ja joudut hinaamaan sitä hihna kireällä perässäsi, hanki koiralle kärry alle.

    • Anonyymi

      Ei stn mikä marttyyri voi ihminen olla kun kerrotaan ettei kysymykseen ole pikavastausta. 😁 Noin mielenvikaisten tollojen kantsii ihan oikeasti kysyä kasvattajan neuvoa tai olla ilman hurttaa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5065
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1305
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe