Itsemurha onko se vaihtoehto?

Anonyymi

Oon nuori henkilö jolla on asiat ihan ok elämässä ei oo kiusaamista jne. Silti mietin joka päivä onko kuoleman jälkeen jotain parempaa. Tuntuu kun oisin vaan liian väsynyt. En vaikuta itsetuhoiselta persoonalta mutta tuntuu siltä kuin enää en jaksaisi välittää tärkeistä asioista. Itsemurha tuntuisi vaihtoehdolta vaikka tiedän että näin ei saisi olla. En halua/pysty puhumaan asiasta koska en vaikuta millään tavalla masentuneelta ja siitä vaan antaisin turhia huolia. :(

21

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei millään pahalla mutta kun kuolee niin lopettaa hengittämisen ja haudassa ihmisen ruumis oikeesti mätänee.Jos haluat ajatella että juokset kukkakedolla niin ei tule olemaan. Se on puhetta jolla ihmisiä koitetaan ajatella että kuoleman jälkeen kuollut ihminen elää toista elämää.Ei.Kun ihminen kuolee niin silloin ei ole elintoimintoja.

      Joten mieti kaksi kertaa kannattaako kuoleman jälkeistä elämää miettiä nuorena ja terveenä vai nauttia elämästä tässä hetkessä.

      Itse olen pelännyt kuolemaa 30 vuotta ja en suosittele kellekkään kuoleman ajattelua. Tämä pelko lähti elämäni ekasta ja pahimmasta paniikkikohtauksesta mitä olen saanut elämäni aikana.Joten mä tiedän mitä on kun happi tuntuu loppuvan ja haukkoo ilmaa jottei taju lähde. Olin silloin 15-vuotias.Mä en suoisttele edes sitä että tuntisit miltä tuntuu kun ei saa hengitettyä.Kun sulla on asiat hyvin niin nauti elämästä.

    • Anonyymi

      Olet nuori henkilö ja elämäsi on kunnossa ja olet terve, niin miksi ajattelet kuolemaa. Ei se ole ratkaisu mihinkään. Elämä on tarkoitettu elettäväksi ja kuolema tulee sitten aikanaan. Sinun kannattaisi kuitenkin käväistä psykologin puheilla varmistamassa ettet kärsi masennuksesta.

    • Anonyymi

      Eihän se nyt ole ok jos haluat kuolla. Kannattaa mennä rohkeasti puhumaan mielenterveyden ammattilaisille tuossa tilanteessa

      • Anonyymi

        Sä haluat kuolla


    • Anonyymi

      Ei siellä kuoleman jälkeen mitään ole, ei parempaa eikä huonompaa. Kun olet kuollut, et tiedä koskaan eläneesi. Olet ihan aikuisten oikeasti kuollut.

    • Anonyymi

      Mt ongelmia?

    • Anonyymi

      Vaatii ihan tolkuttoman ahdistuksen, että itsemurhan pystyy tekemään.

    • Anonyymi

      Kumman hyvin kaikki tuntuvat tietävän, mitä kuoleman jälkeen tapahtuu tai ei. Eihän sitä kukaan tiedä.

      Usein kun ihminen on vaikeuksissa (ja etenkin jos on nuori) kohtaa ihmisiä, jotka tietävät kaiken paremmin. Tai vaihtoehtoisesti, jos eivät tiedä, neuvovat menemään "ammattilaisen" puheille, joka sitten ainakin tietää paremmin. Totuus kuitenkin on se, että kukaan ei tiedä. Kukaan ei tiedä toisen ihmisen asioita. Mistä hänen ongelmansa johtuvat, ja mikä niihin voisi auttaa. Jotta edes vähän voisi ymmärtää, eikä sekään ole tietämistä, pitäisi ensin kuulla aloittajan kertomus elämästään. Sitä ei kukaan hoksaa täällä kysyä. Neuvoja silti riittää.

      • Anonyymi

        Mun isä kuoli 2013 mutta en ole nähnyt häntä sen jälkeen kun hänet haudattiin.Kerrotko jos näet isääni.Mä en usko että hänet on elävältä haudattu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun isä kuoli 2013 mutta en ole nähnyt häntä sen jälkeen kun hänet haudattiin.Kerrotko jos näet isääni.Mä en usko että hänet on elävältä haudattu.

        Isän kuolema ei varmasti ollut sinulle helppo juttu. - edellinen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun isä kuoli 2013 mutta en ole nähnyt häntä sen jälkeen kun hänet haudattiin.Kerrotko jos näet isääni.Mä en usko että hänet on elävältä haudattu.

        Ja lisäys, että kun läheinen kuolee, niin ihminen voi reagoida siihen monella tavoin. Ympäristö usein olettaa tiettyä kaavaa. Tiettyä tapaa surra, ja aikaa johon mennessä sen pitäisi olla "ohi". Näin se ei mene todellisuudessa monellakaan. Suru ja muut läheisen kuolemaan liittyvät tunteet voivat elää ns. omaa elämäänsä ihmisen "pinnan" alla, osittain tiedostamattomissakin, ja pulpahtaa esiin joskus paljon myöhemmin esimerkiksi masennuksena tai ahdistuksena. Miten kuolema vaikuttaa riippuu paljon siitäkin millainen suhde on ollut. Jos siinä on ollut ongelmia (niin kuin melkein kaikissa ihmissuhteissa, jotain) niin ne pitkittävät ja mutkistavat suruprosessia. Sureva ihminen on usein myös vihainen poismenneelle, vaikka vihantunteita ei aina jakseta kokea siinä tilanteessa, kun niitä ei koeta hyväksyttäviksi ja surevalle tunteet voivat olla muutenkin ylivoimaisia. Paljon riippuu siitä millaista tukea saa ympäriltään. Onko yhtään ihmistä, joka ottaisi sinut vastaan sellaisena kuin olet, ei koettaisi saada sinua ajattelemaan omalla tavallaan, ja kestäisi ainakin ajoittain sitä kun ilmaiset jotain aitoa, ehkä negatiivistakin tunnetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja lisäys, että kun läheinen kuolee, niin ihminen voi reagoida siihen monella tavoin. Ympäristö usein olettaa tiettyä kaavaa. Tiettyä tapaa surra, ja aikaa johon mennessä sen pitäisi olla "ohi". Näin se ei mene todellisuudessa monellakaan. Suru ja muut läheisen kuolemaan liittyvät tunteet voivat elää ns. omaa elämäänsä ihmisen "pinnan" alla, osittain tiedostamattomissakin, ja pulpahtaa esiin joskus paljon myöhemmin esimerkiksi masennuksena tai ahdistuksena. Miten kuolema vaikuttaa riippuu paljon siitäkin millainen suhde on ollut. Jos siinä on ollut ongelmia (niin kuin melkein kaikissa ihmissuhteissa, jotain) niin ne pitkittävät ja mutkistavat suruprosessia. Sureva ihminen on usein myös vihainen poismenneelle, vaikka vihantunteita ei aina jakseta kokea siinä tilanteessa, kun niitä ei koeta hyväksyttäviksi ja surevalle tunteet voivat olla muutenkin ylivoimaisia. Paljon riippuu siitä millaista tukea saa ympäriltään. Onko yhtään ihmistä, joka ottaisi sinut vastaan sellaisena kuin olet, ei koettaisi saada sinua ajattelemaan omalla tavallaan, ja kestäisi ainakin ajoittain sitä kun ilmaiset jotain aitoa, ehkä negatiivistakin tunnetta.

        Mä yritin sanoa jos haluaa testata miltä kuoleminen tuntuu niin silloin ei enää tulla tekemään muistiinpanoja siitä kuolemisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä yritin sanoa jos haluaa testata miltä kuoleminen tuntuu niin silloin ei enää tulla tekemään muistiinpanoja siitä kuolemisesta.

        No vastasin sitten vähän eri asiaan :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun isä kuoli 2013 mutta en ole nähnyt häntä sen jälkeen kun hänet haudattiin.Kerrotko jos näet isääni.Mä en usko että hänet on elävältä haudattu.

        Luuletko olevasi hauska.

        Muista tappaa itsesikin


    • Anonyymi

      Ei kukaan voi tietää mitä kuoleman jälkeen tapahtuu.
      Mutta aloittaja, koin lähes päivittäin alakuloista oloa ja ihmettelin. Kaikki näennäisesti hyvin. Kävin otattamassa rautavarasto-arvon, se oli vain 36 ug/l, kun viitearvo on 150:een asti. Aloin syödä rautatabletteja. Syön lihaa ja kokojyvää, mutta ilmeisesti ei imeydy. Vielä en tiedä vaikutusta, kun on muutaman päivän takainen asia. Epäilen myös B12 vitamiinin vähyyttä, mutta olisi maksanut yli 70 euroa, en ainakaan vielä otattanut. Epäilen että puuttuisi kun syön B12 vitamiiniä sisältäviä ruokia, kuten lihaa, maksaa ja maitotuotteita. Ehkä käyn sitten kun parin kuukauden päästä ehkä käyn testaamassa uudelleen rautavaraston. Jos apeus häipyy en mene uusintaan. On myös vähän huimausta, ehkä sekin häipyy raudan parantumisen myötä.

      • Anonyymi

        Minäkin varasin terkkarista ajan ferritiinimittaukseen, ja samalla pyysin herkkää CRP-tä. Synlabissa nimittäin ainakin ottavat sen aina, sillä tulehdusarvojen ollessa koholla (se on mahdollista vaikkei olisi esim. flunssaoireita, monta syytä voi olla) niin ferritiini on silloin koholla. Eivät terkkarissa suostuneet tähän, joten en toistaiseksi mennyt ollenkaan. Saitko sinä mitattua myös tulehdusarvot, vai kävitkö yksityisellä missä se kuuluu pakettiin? Tämä ei nyt kuulu aloitukseen. On kuitenkin totta, että masennus ja väsymys voivat johtua varastoraudan puutteesta. Hemoglobiini on tällöin viitearvoissa.


    • Anonyymi

      Olen aikoinaan tuntenut ihan samoin. Itse olen toivonut toista elämää sitten kuoleman jälkeen koska olen tyytymätön nykyiseeni, joten mun on elettävä elämä täysin ja sitten kuolla luonnollisesti mutta voi olla että toinen elämä ei ehkä sittenkään oo mahdollista, kukaan ei tiedä.

    • Anonyymi

      Ongelma on se ettet ole saanut yhteyttä Jumalaan tässä ajassa. Vaan yhteys pätkii. Kun saat yhteyden olet yhtä hymyä etkä vaihtaisi osaasi kenenkään kanssa. Haluaisit sen jälkeen elää ikuisesti.

      • Anonyymi

        Ei ole jumalaa, se on vain keksintöä jotta yksinäisillä olisi joku jolle puhua


    • Anonyymi

      On se

      T. Mediatalo

    • Anonyymi

      Leikkaa kurkkusi auki

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2904
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      540
      2761
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1897
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1895
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1768
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      304
      1707
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1382
    8. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1168
    9. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      91
      1168
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1122
    Aihe