SI-nivel / kokemuksia

Anonyymi

Minulla todettiin fibromyalgia viime vuonna tai en oikeastaan ole varma, onko minulla sitä.

Ahdistusta on ja viime vuonna nivelsidevammasta aiheutunut nilkkakipu. Siitä tämä kaikki alkoi.

Tällä hetkellä kipupaikat ovat SI-nivel ja nilkka ei muuta.

Istuminen on todella hankalaa. Olen rullannut pakaraa rullalla ja yrittänyt vahvistaa sitä. Tehnyt piriformis-venytyksiä jne.

Tilanne ei vain helpota. Pakara kipuilee koko ajan.

Olen ajatellut sen paikantuvan enimmäkseen SI-nivelen alueelle.

Ongelmana on yliliikkuva SI-nivel. Liikkuu siis hyvin, liiankin hyvin.

Pääseekö tuosta piinasta koskaan eroon?

2

164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aika moni vaiva on kuitenkin sellainen, että se tulee ja menee, vaikka joskus kestäisi pidempäänkin! Itselläni oireili lapsena hankalasti astma - aikuisena tuskin lainkaan. Myöhemmin oli vuosien tuskallinen käsi-ihottumajakso. Pari vuotta sitten sain kohtuullisen vanhana hypermobiliteettidiagnoosin. Selkä tuntui silloin hyvin irtonaiselta, rutisi ja paukkui. Nivelten liikkeen tunsi ja kuuli, ja oli vaikea löytää luonnollista asentoa ja lihasten tukea liikkuessa.

      Itselläni lievähköjä iskiasoireita tulee ja menee, mikä taitaa olla hypermobiliteettipotilaalle tavallista. Oireistot vaihtelevat päivien välillä ja jopa päivän sisällä. Äskettäin muutin, ja muuton ja muuttosiivousten jäljiltä vähän joka paikka ollut vuorotellen ja yhtä aikaa kipeä. Jalassa aloin kuulostella, että tuo ei ole selkävaivaa. Ilmeisesti onnistuin hankkimaan piriformis-oireiston toiseen jalkaan. Itselläni oireisto pahenee paikallaan ollessa ja levossa (toisin kuin selkä), mutta kävellessä jalka vertyy nopeasti. Nyt taas opiskelutehtäviä tehtyä on jalka ikävän tuntuinen, aamulla todennäköisesti vielä ikävämmän. Mutta eiköhän tämä tästä ajan myötä!!! Itse koen tukisukan käytön hyväksi asiaksi, liekö kyse vain psykologisesta asiasta.

      Tiedän suvusta ja muualtakin ihmisiä, joilla selkä on oireillut todella pahasti, mutta jotka ovat silti kuntoutuneet hyvin. Vaikeatkin kiputilat saattavat kesyyntyä. Voimakkaistakin kipulääkkeistä voi päästä eroon. Ja liikuntakykyä voi saada paremmaksi. Vaikka olisi jo ikää ja iän aiheuttamaa rapistumistakin. Paikalleen jäämistä pitäisi aina pyrkiä välttämään, se heikentää lihaksistoa ja sitä kautta hermotustakin ennestään. Yliliikkuvat nivelet tarvitsisivat hyvän lihaksiston tuen. Kannattaisi käydä fysioterapeutilla jumppaohjeita saamassa, jollei ole mitään neuvoja liikunnan suhteen saanut.

    • Anonyymi

      Minulla " hoidettiin " selkävaivaa seitsemän vuotta iskiaksena.
      Pari vuotta sitten kuitenkin leikattiin, pätkäistiin jotain nikamaa. Sanoivat, että luudutusleikkaus olisi parempi, muttei siitä ole enää hyötyä, kun vaiva on ollut niin kauan.

      No, se toinen puoli tulikin paremmaksi, mutta heti alkoi kipuilla toinen puoli. Sinne tuli myös heti leikkauksen jälkeen joku hematooma.

      SI-nivelessä minulla on myös vikaa, ja kai se tulee vaivaamaan lopun elämää.
      Magneettikuvissakin näkyy ihan alhaalla jotakin vikaa, jonka useampi lääkäri myöntänyt, mutta kukaan ei ota asiaan mitään kantaa.
      Kaipa tässä saa kärsiä ( usein tuntuu jopa kitumiselta ) taas vuosikaudet, ennenkuin kukaan tekee mitään.

      Fibromyalgiaa ei tosin onneksi ole koskaan todettu.
      Selkä kun menee huonoksi, niin se menee. Kaikkensa yrittää vaan kotikonstein, jumpata ym. kiputilanteen salliessa.

      Onko aloittajalla tutkittu, ettei ole mitään hermopuristuksia, koska se voi olla joskus syynä kipuihin?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2606
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1179
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1143
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe