Nyt on niin, että veneessä on Eberspächer D1 lämmitin joka ei käynnisty. Meille olisi tärkeää että lämmitin toimii luotettavasti. Ajatuksena irrottaa lämmitin ja viedä huoltoon. Mihinkä pk seudulla tai Lahden tienoilla kannattaa viedä, kuka olisi pätevä ja kohtuullinen hinnoittelultaan? Onko kustannustaso ylipäätään sillä tasolla että korjautus ja huollatus kannattaa? Oletteko korjanneet onnistubeesti itse näitä?
Eberspächer D1 kokemuksia, huoltaminen ja korjaus?
Anonyymi
10452
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Onko valtionvelka pelkkä vitsi vai maksetaanko se joskus?!Miksi elämme yli varojen vuodesta 2008 alkaen ja maksaako sitä valtionvelkaa koskaan enää kukaan kokonaan pois? https://www.valtionvelka.fi/tilastot/tilastoja_valtionvelasta/ Yksityishenkilöhän menisi vain ulosottoon ja…
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Millaisen suhteenOlisit halunnut kaivattusi kanssa
- Moikka!!!!!!!!!Miten sun päivä on mennyt? Mä olen miettinyt sua paljon❤️
- Suomi24:n uudistuksia 2026Tervehdys ja hyvää syksyä keskustelijat! 🍂 Suomi24:ää on uudistettu vaiheittain viime kuukausien aikana. Sivuston ulkoasua on selkeytetty ja yhdenmukaistettu. Samalla on tehty kaivattuja korjauksia erityisesti rekister…
- Vasemmistoliiton kannatus kertoo kuinka osa naisista on tyhmiäeli heikkoälyisiä. Vasliittohan on nykyään naisten puolue, suurin osa kannattajista on naisia. Vuoden 2023 eduskuntavaalien tuloksena naisten osuus oli kaikista puolueista suhteellisesti korkein juuri Vasemmistoliitolla…
- Tikusta asiaaMistä ihmeestä minä keksin sulle edes jotensakin järkevää asiaa parn lauseen verran... anna joku idea että kehtaan lähestyä. -töistä tuttu mies
- Mies, sulla on paljon ihailijoitaTuntuu, että täälläkin iso liuta sinua kaipaamassa.
- Nico Lingman on nousemassa suomalaisjulkkisten kaartiinNico Lingman, 34, on podcastaaja, somevaikuttaja ja entinen Puolustusvoimien upseeri. Lingman on astunut isojen suomalaisten julkkisten joukkoon, sillä hän on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Sekä tänään…
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Muutoksen tuuletKoetko, että sinun olisi pitänyt/pitäisi muuttaa itseäsi/elämäntyyliäsi jotenkin, "kelvataksesi" kaivatullesi? Koetko itse, että haluaisit olla "parempi" ihminen kaivattuasi varten? Oletko mahdollisesti muuttunut/muutta…
- Kaipaisin sinua lähelleni nyt niin paljonEnemmän kuin koskaan. 😞
- Hyvää yötä MIkävä on vaikkei kai saisi olla😔❤️ -joku-
- Do diih.. palsta saanut roimasti uudistuksia .. mielipiteitä..?Eilen näin väläyksen tästä uudesta ulkoasusta ja nyt kummastelenkin toimintaa. Jotakin hyvää ja jotakin huonoa. Pistäkää tähän huomioita uudistuksesta. Sen huomasin että aloituksen otsikon kirjainmäärä on kasvanut huoma…
- Anonyymipalstan ongelmaJoskus tämä palsta on kyllä melkoinen ihmiskoe. Yksi ihminen yrittää saada yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön ja antaa tunnisteitakin, mutta hetken päästä ketjussa on jo puoli Suomea vastaamassa kuin viesti olisi tarkoi…
- KORPIGYMI KONKURSIIN!Miten tämä kaikentietävä jumppatyttö saa kaikki puulaakinsa konkurssiin? Kovaa meteliä piti ja Kuusamoa myöten kävi hämmentämässä, mutta lähtöpassit antoi Kuusamolaiset. Tyhjät tynnyrit kolisoo..sanottiin ennen vanhaan.…
- Halisin ja pusisinSinut puhki mies. Kaikki tiedostamattomat surut, vihat ja katkeruudet halisin pois. 🫂
- vilkaisin kuhmolaisen etusivuaKuhmoon on saatu taas katu päällystetyksi,mutta sitä ei saa ajaa? onko senkin kadunvarressa joku isopalkkainen joka saa oman rauhoitetun kadun,laittakaa ihmeessä ne puomit kumpaankin päähän niin katu kestää kauan,oisiha…
- Harmittaa vain todetaEttä elämä on ajanut meidän ohi. Se on totuus. Me oltaisiin oltu hyvä pari nuorempana, mutta ei enää. Olen liian vanha. Naiselta.
- Palasin takaisin LieksaanOlen maailmaa nähnyt kosmopoliitti, joka on nyt asettunut Lieksaan asumaan, koska minulla on tärkeä tehtävä täällä. Siihen olen kuitenkin kiinnittänyt huomiota, että täällä naiset ovat ihmeen läskilorttoja. Nuorillakin …
Vastaukset 10
Vanhimmat
Tästä sivustosta voi olla apua vianhaussa tai huollossa.
https://www.letonkinoisvarnish.co.uk/eberspacher_faults_1.html
Eikö kannata ensin itse katsoa saako sähköä/polttoainetta ja tarkistaa hehkutulppa?
Olisiko kesädiesel jähmettynyt polttoainelinjaan, ehkä pumppuun. Varovainen lämmittely vaikka hiustenkuivaajalla voisi auttaa.
Terve Sepe.teus, mukava nähdä että olet taas rivissä.
Minulla olisi taas kerran kysyttävää dieselin polttoaine pumpusta. Laitoin silloin vuosia sitten pieneen Volvo Penta merivesikoneeseen sähköisen lisä siirtopumpun, jonka tarkoitus oli helpottaa ilmausta ja myös olla stand by vara pummppuna.
Yksi veneistäni sisältää Volvo Penta AD31P (150 Hp) moottorin ja haluaisin asentaa siihenkin samanlaisen sähköpumpun pa-linjaan.
Olisiko sinulla antaa joitakin ohjeita tuossa asiassa. Esim. virtaako se soppa vapaasti sen pumpun läpi kun se pumppu seisoo - eli virta on katkaistu.
Keväisin terveisin Masaesbosta.
Jotkut pumput päästää läpi, jotkut ei. Minulla on purjeveneessä sellainen ja päästää läpi dieselit sammutettunakin.
Terve vaan! Minulla se sähköpumppu oli SoleDieselin yhteydessä eikä mitään ongelmia ollut. Näissä kalvopumpuissa ovat venttiilit lautasventtiilejä ilman jousia, siis samanlaisia kuin alkuperäisessäkin. Mäntä-ja rataspumput ovat sitten asia erikseen mutta niistähän ei ollut kyse.
Kiitos kun jaksoit taas kerran vastata.
Sehän tässä minua vaivasi kun tuo iso kone syö sitä ainetta aivan eri tahtiin verrattuna pikku VP : n.
Tuli pelko että se pumppu ”ahistaa” siinä välissä.
Siinä isossa koneessa on isompi pa-suodatin ja sitä käsipumppua saa nytkyttää peukalon helläksi ilmatessa. Siinä syy miksi haluaisin saada sinne hieman apua.
Hyvää kesän odottelua sinulle ja tiedä vaikka vielä lähtisit vesillekin D.
Masaesbosta
Joo, hyvää kesää vaan kaikille asiallisille keskustelukumppaneille vuosien varrelta. Olen tässä ollut veneetön jo monta vuotta, terveys petti mutta onhan tässä jo ikääkin. Siitä huolimatta lippu korkealle!
Kannattaa katsoa Eberin polttoainepumpussa oleva suodatin myös. Minulla teki sitä että yritti käynnistyä siinä onnistumatta. Polttoaineen imuputki oli asennettaessa jätetty liian pitkäksi ja makasi tankin pohjalla. Vuosikymmenien saatossa tankin pohjalle kertyneet möhnät kulkeutuivat Eberin polttoainepumpun suodattimeen tukkien sen. Suodattimen ja tankin putsaus sekä imuputken lyhennys korjasi ongelman.
Minulla taas kävi niin päin että kun asennusohjeissa oli kielletty suodattimen asennus niin oli toteltu. Eli möhnää oli vuosikymmenien saatossa kulkeutunut Webaston suuttimiin asti jotka olivat sitten tukossa. Puhdistuksen jälkeen lisäsin läpinäkyvän suodattimen ennen pumppua ja nyt on menty 12 vuotta ongelmitta.