Muistoja Virranniemen kesäsiirtolasta

Anonyymi

Moniko on lapsena ollut leirillä Virranniemen kesäsiirtolassa, mitä siellä puuhattiin, oliko mukavaa jne. Kertokaa muistoja. Itse en päässyt (tai joutunut) sinne.

5

405

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Uitiin, saunottiin ja syötiin lettuja hillolla varmaan joka päivä. Kerrassaan hieno paikka tutustua toisiin lapsiin ja varsinkin toiseen sukupuoleen viattomassa merkityksessä.
      Harmi ettei tälläistä viikkoleiriä ole Kuopion kupeessa enää kun vanhemmilla olisi haluja olla kerrankin ilman kersoja ja viettää laatu-aikaa.
      Kokoomus tämänkin lapsileirin lopetti.

• Anonyymi

Tuo muuten lopetettiin vasemmiston toimesta.

• Anonyymi

En muista kyllä minun aikana lrttuja syödyn. Iltapalalla oli teetä ja paljasta näkkäriä, leivän päällä oli ylähuuli.

• Anonyymi

Oli todella kivaa olla Virranniemen kesäsiirtolassa 70-luvun lopulla.
      Joku tyttö sai auringonpistoksen ja pyörtyi aamunavauksessa mutta onneksi pääsin antamaan hänelle heti tekohengitystä.

• Anonyymi

Minä muistan olleeni useampana kesänä 1970 -luvulla. Ilta ja aamupalalla oli teetä ja näkkileipää, sekä kamalaa imelää leipää. Vessassa käydessä piti katsoa tuliko matoja kakan mukana, jollakin oli kuulemma lapamato, muttei tiedetty kenellä. Minua inhotti käydä vessassa, kun mietin sitä matoa. Vitamiineina saimme pieniä punaisia pillereitä. Saunottajana oli ilkeä vanha nainen, joka pesi tukkaa niin, että koko lapsi heilui. Uimarannalta sain iilimadon jalkaan. Tyttöjen kanssa keräsimme lumpeita ja teimme seppeleitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      321
      7012
    2. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      71
      4198
    3. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      208
      3145
    4. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      2917
    5. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      74
      1952
    6. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      149
      1761
    7. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      210
      1732
    8. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      165
      1550
    9. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      120
      1538
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      89
      1428
    Aihe