Oon suorittamassa mopokoulua ja kävin sitä varten optikon näöntarkastuksessa. Se sano et mä tarviin lasit, mut se lähetti mut vaa pois. Et jos mul on niin huono näkö et mä tarviin lasit ni mitä mun pitää tehä? Onks se sillee et optikko ei määrää silmälaseja? Pitääks mun mennä sit silmälääkärille ja tekees lääkäriki sit sen näöntutkimuksen?
Optikon näöntarkastus
1
551
Vastaukset
- Anonyymi
Olipa outo optikko, kun ei neuvonut sinua tuon enempää.
Mitä laki sanoo mopokortista? Tarvitsetko lääkärintodistuksen sitä varten? Todennäköisesti lääkärikin tutkii näkösi ainakin jollain karkealla tarkkuudella. Itselläni oli aikanaan mopokortti mopoautoa varten, ja muistelen hämärästi asian olleen sillä tavoin. Kävin pelkästään terveyskeskuslääkärillä. Eli jos joudut muutenkin käymään lääkärissä lääkärintodistuksen vuoksi, niin kysy häneltä asiasta.
Itse en tiedä sitäkään, onko silmälääkärillä pakko käydä ennen ensimmäisiä silmälaseja. Silmälääkärissä käynti on varsin kallista, koska kyseessä on yksityislääkäri. Moni ottaa vastaan samoissa tiloissa optikkoliikkeen kanssa. Ainakin siinä tapauksessa, jos optikko huomaa silmissä jotain sellaista, johon hänen ammattitaito ei riitä, hän ohjaa asiakkaan silmälääkärin luo. Muutoin normaalisti optikko voi määrätä silmälasit.
Saitko jonkinlaisen silmälasireseptin?
Ajokorttiin tietääkseni merkitään, jos ajaminen edellyttää silmälaseja. Jos et näe riittävän hyvin, niin tiedät sen varmasti itsekin. Esim. kylttien lukeminen voi olla vaikeaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perintovero 100 prosenttiin, työeläkkeet ja maataloustuet pois
Noilla eväillä lähden tasapainottamaan valtiontaloutta ja korjaamaan työntekijöiden palkkakuoppaa nostamatta työnantajie3206282Riikka runnoo: polttoöljyn hinta nousi maaliskuussa 40 prosenttia
Onko irvistelijällä sakset hävinneet, vai miksei osaa leikata polttoaineiden hintaa kansalaisten kukkarolle sopivalle ta674134Purra ryöväsi Marinin Itä.-Suomelle neuvottelemat EU-rahat
Perust vihaavat suomalaisia, mutta eritoten itäsuomalaisia. "Osa kaksikäyttörahoista on alun perin Itä- ja Pohjois-Suom413485Miksi persut hyökkäävät jatkuvasti henkilöitä päin?
Miksei persut yritä lainkaan korjata asioita, vaan koko ajan haukkuvat henkilöitä? Ei tuollaisilla turvanpieksäjillä ole773378Seida Sohrabi: Suomi ei ole rasistinen maa
Seidalta taas täyttä asiaa. Miksi punavihreät naiset eivät pysty samaan - no se ideologia estää. "Meillä on valitettava853320Demariskandaali! Eveliina Heinäluoma (sdp) kahmii kaikki Hitas asunnot itselleen!
Heinäluoma on ostanut useita yhteiskunnan tukemia, hintasäännösteltyjä asuntoja itselleen! Ei ihme, että Hitas on ollut1813232Demarien sanoin kuvaamaton ahneus - Eveliina Heinäluoma vain yksi esimerkki
Mutta näin se on demari-eliitissä aina ollut, käytännössä siis nämä eliittiin kuuluvat ovat puhtaasti porvareita - Marin1022688Dannysta tulee isä 83-vuotiaana
Huh huh sentään sellaista naista, joka laitattaa itsensä paksuksi ikälopulle papalle ! Ajatellaanko lapsen oikeuksia oll572514Abdullah iski Citycenterin vessassa
Miksi näitä juttuja pitää lukea lähes päivittäin? https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011913632.html2152368Ranskan vasemmistojohtaja tunnustaa, että väestö on vaihtumassa
ja se on vaan hyvä asia hänen mielestään. Kyseessä siis Ranskan vasemmistojohtaja Jean-Luc Mélenchon jonka puheet järkyt782113