Oon suorittamassa mopokoulua ja kävin sitä varten optikon näöntarkastuksessa. Se sano et mä tarviin lasit, mut se lähetti mut vaa pois. Et jos mul on niin huono näkö et mä tarviin lasit ni mitä mun pitää tehä? Onks se sillee et optikko ei määrää silmälaseja? Pitääks mun mennä sit silmälääkärille ja tekees lääkäriki sit sen näöntutkimuksen?
Optikon näöntarkastus
1
498
Vastaukset
- Anonyymi
Olipa outo optikko, kun ei neuvonut sinua tuon enempää.
Mitä laki sanoo mopokortista? Tarvitsetko lääkärintodistuksen sitä varten? Todennäköisesti lääkärikin tutkii näkösi ainakin jollain karkealla tarkkuudella. Itselläni oli aikanaan mopokortti mopoautoa varten, ja muistelen hämärästi asian olleen sillä tavoin. Kävin pelkästään terveyskeskuslääkärillä. Eli jos joudut muutenkin käymään lääkärissä lääkärintodistuksen vuoksi, niin kysy häneltä asiasta.
Itse en tiedä sitäkään, onko silmälääkärillä pakko käydä ennen ensimmäisiä silmälaseja. Silmälääkärissä käynti on varsin kallista, koska kyseessä on yksityislääkäri. Moni ottaa vastaan samoissa tiloissa optikkoliikkeen kanssa. Ainakin siinä tapauksessa, jos optikko huomaa silmissä jotain sellaista, johon hänen ammattitaito ei riitä, hän ohjaa asiakkaan silmälääkärin luo. Muutoin normaalisti optikko voi määrätä silmälasit.
Saitko jonkinlaisen silmälasireseptin?
Ajokorttiin tietääkseni merkitään, jos ajaminen edellyttää silmälaseja. Jos et näe riittävän hyvin, niin tiedät sen varmasti itsekin. Esim. kylttien lukeminen voi olla vaikeaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa
Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on14052- 453973
Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd
Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai803271Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?
Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist303075En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä
Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛142857Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa
Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl1632811- 252379
Onnettomuus
Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?42210Kirjotan ikävää ulos
Haluaisin kuulla mitä ajattelet minusta. ihan mitä vaan mitä mietit. Voisit kertoa minulle, tai sitten kirjoittaisit run141798Sinä se vaan jaksat
Suosittelen lopettamaan hyvissä ajoin, tuo toimintas ei auta unohtamiseen. Jossain vaiheessa asia julkistuu enkä usko et231727