Mietinpähä vaa et kuinka vähä ihmisen pitäisi syödä että hiuksia alkaisi lähtemään? Mulla ln siis jonkulainen syömishäiriö mutta hiuksia ei ole vielä lähtenyt kauheasti tottakai vähän. En siis halua että hiuksia lähtee jote joo
Anoreksia hiustenlähtö
2
656
Vastaukset
- Anonyymi
Jos ihminen ei saa tarpeeksi vitamiineja ja kivennäisaineita niin hiuksia voi lähteä vaikka söisi ihan normaalisti mutta yksipuolisesti ja sellaista ravintoa joka on vitamiiniköyhää.Hiusten lähtöön ei tarvita anoreksiaa vaan vitamiinien ja hivenaineiden puute.Anorektikot syövät olemattomasti joten jos on syömättä niin kaikki vitamiinit ja hivenaineet pitää syödä purkista.
- Anonyymi
Sitä ei voi ennustaa. Toisilla on vahva hiuslaatu, joka ei ole herkkä kärsimään mistään stressitekijöistä. Toisilta taas lähtee hiuksia paljon, vaikkei oikein mitään kunnon syytä sille ole, vaan kaiken pitäisi olla kunnossa.
Anoreksia ei taida olla yleisin syy kaljuudelle, vaikka hiukset saattavatkin ohentua. Yhdessä dokumenttielokuvassa nainen sairasti yli 20 vuotta anoreksiaa (kunnes kuoli sairauteensa). Hän näytti ihan luurangolta, mutta hiukset pysyivät päässä. Tosin letti näytti ohenevan ajan kuluessa. Hän oli sentään lähes syömättä 10-vuotiaasta 33-vuotiaaksi. Aikamoinen saavutus.
Ihmisiä on joutunut esim. merihätään kuukausien ajaksi, jolloin on pitänyt olla sen armoilla, mitä pelastuslautalleen sattuu osumaan. Eli joskus raakaa lentokalaa ja juotavaksi sadevettä. Ainakin kynnet lakkaavat kasvamasta sellaisessa stressissä. Voi olla, että hiustenkin kasvu voi jossain vaiheessa pysähtyä tai ainakin hidastua minimiin. Toisaalta nälkiintynyt ihminen palelee, ja keho pyrkii kasvattamaan karvaa suojaksi. Eli tietyssä mielessä hiukset ovat myös suoja. Elimistö ei varmaan niistä mielellään luovu. Ne estävät palelua.
Hiukset ovat pieni ongelma taudissa, joka voi viedä hengen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?134578Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy3523824Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja363446Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk183010Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin122543- 2792343
Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...3191782- 981753
Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi461469Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_81173