Työttömät joutuvat lapsen asemaa kyykytetää kurinalaisesti

Anonyymi

Aktivointipoliitiikka johtaa työttömän lapsen asemaa työttömälle määrätää hommia joita lapsikin osaa tehdä eli työtön ei voi määrtä omasta elämästä sen tekee viranomainen kuntoutuspalvelut, kuntouttava työtoiminta omaehtoiseen opiskeluu pitää olla lupa Helsingin sanomat 9.4 kirjoitus tarkempi

26

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Väitetysti Auschwitz Birkenaun keskitysleirillä vangit laitettiin oikean työn, kuten ojankaivuun ohessa, kantamaan mutaa housujensa taskussa paikasta a paikkaan b. Ihan vain siksi koska tarkoitus oli nöyryyttää vankeja ja pitää heitä pilkkanaan. Arbeit macht frei. Työ vapauttaa.

      Kun suomalainen mielisairaaksi ja tyhmäksi epäihmiseksi leimattu pitkäaikaistyötön velvoitetaan pajalle entisöimään käyttökelvottomaksi lahonnutta kaatopaikkatavaraa, näpräämään jotain patalappua tai tekemään muuta täysin hyödytöntä työtoimintaa, kyse on samasta asiasta.

      Keskitysleirivangit oli sijoitettu työleireille juuri siksi, koska heidät oli ensin leimattu epäihmisiksi, syyllisiksi sikäläisen yhteiskunnan kaikkiin ongelmiin. Keskitysleireillä viruvat vangit eivät olleet paljon rottaa arvokkaampia alistajiensa käsissä. Tällä oikeutettiin heille kostaminen, heidän kurittamisensa, nöyryyttämisensä ja lopulta murhaamisensa.

      Tarpeettoman työn teettäminen nolaamis ja nöyryyttämistarkoituksessa on aina sisältynyt näihin kuvioihin.

      Puhumattakaan siitä että Suomessa työpajoilla tapahtuu todistetusti myös seksuaalista hyväksikäyttöä. Mutta se on sitten taas toinen keskustelu.

      • Anonyymi

        Olin vastaavanlaisessa työpaikassa muutama vuosikymmen sitten. Oikeaa työtä oli keskimäärin tunti per päivä, (olin itse "kellokallena") mutta kyttäämistä sitäkin enemmän. Jos kärähti joutilaisuudesta, sai jotain nöyryyttävää touhuamista, jonka tekemistä käytiin nauramassa. No, palkanhan minä sain, ja koska olen hullu ja tykkään ratkoa sudokuita ja sanaristikoita (niiden ratkominen oli kiellettyä työajan väärinkäyttöä) niin vähän niitä muistuttava turha työ oli ajankulua ja ihan luvallista/käskettyä. Hauskempaa kuin istua päivä jokin satunnainen mappi auki pöydällä ja kynä kädessä, jos joku tuli huoneeseen, piti esittää tärkeän työn keskeytymistä. Kastijako oli vahva, olin alinta kastia ja siksi vahvan seurannan alla. Minut esiteltiin uusille henkilöille tyyliin, että "hauska tutustua" kohdalla oli ivanaurua. Ihan avoin halveksunta ilmeni monin tavoin. Onneksi ymmärsin hakeutua ja pääsinkin työelämään. Olin melkein kyyneleet silmissä liikuttunut välillä, kun minua kohdeltiin kuten ihmisiä kohdellaan kun olin tottunut olemaan yksi joka ei kuulu joukkoon.


    • Anonyymi

      Jos haluaa tulla kohdelluksi kuin aikuinen, niin on elätettävä itsensä kuin aikuinen.

      • Anonyymi

        Totta. Jos haluaa, että toiset elättää, nöyrä slaavikyykky on kohtuullinen vaatimus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Jos haluaa, että toiset elättää, nöyrä slaavikyykky on kohtuullinen vaatimus.

        Minä en virkanilkkejä kumartele vaikka olenkin heistä riippuvainen. 145-154


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en virkanilkkejä kumartele vaikka olenkin heistä riippuvainen. 145-154

        Kyllä sinunkin selkärankasi vielä notkistuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sinunkin selkärankasi vielä notkistuu.

        Mihin se perseaukisella notkistuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin se perseaukisella notkistuu

        Hieman öljyä nikamien väliin.


      • Anonyymi

        Työtön on aikuinen oikeassa työsuhteessa ja heikoimassa lapsen asemassa on kuntouttavassa työtoiminassa olevat työttömät näitä komennetaa ja holhotaa kuin lasta eli kasvatusta tarvitaa


    • Anonyymi

      Aivan sairasta, kyseessä sairas systeemi. Kuka dorka lie keksinyt.

      • Anonyymi

        Niin on , pää lahonnu jo monilla


    • Anonyymi

      Työttömän kiusaaminen voi ilmetä hyvin monilla tavoin, esim pahin taloudellinen väkivalta, kuntouttavaan jaaritus uhkailun säestämisellä ym.. nyt 60 vuotiaana, elän elämäni huonointa aikaa kaikki te toimiston riesan takia.

      • Anonyymi

        Minulla meni koko elämä piloille 70-luvulla olin kotiapulaisena te-toimiston pakottama . minua kohdeltiin kaltoi rosvoteltiin ilmoitettiin te-toimistoo rosvouksesta perättömästi vaikka en varastanut edes kaupasta työpaikkaa en saannut koskaa kuntouttavassa työtoiminnassa pakolla perätön rosvous vaikuttaa kaikkeen vartijat valvovat tarkasti huono-osaisinta kun ei ole oikeata työpaikkaa ollenkaan perhe, asunnon hankkiminen jäin perustamatta. asun vuokra asunnossa murjussa johon maksetaa asumistuki ja kansaneläke. elämä on piloilla hautaaa saakka toisen elämä voidaa tuhota lopullisesti pakko olla holhouksessa olen kansaneläkeläinen


    • Anonyymi

      Työtön on alinta kastia.
      Vain pakolais turistit (kela-lomat). ja Ek, Mtk väki ( laiska omaisuus) saa levätä .

      Suomessa voi istua koulussa vanhuuteen asti. Sitten ei kelpaa enää töihin vaikka on useita tutkintoja!
      Ja näitä liikaa opiskelleita, työttömyyttä piilossa olleita, on tosi paljo.
      Ja jos pää ei kestä opiskelua, tai perslihakset, niin osaamatonkin joutuu tem, te, typ "koulutus" kuntoutus kierteeseen. Tekee vuosia erilaisia aktiivisuunnitelmia, yms.. työllistäen näin yli suurta tem hallintoa.

      Jos alipalkattuja töitä tarjoillaan liikaa, niin voi olla täysin ymmärtämätön. Olen huomannu, että vain alipalkka töitä on tarjolla. Pula siis on orjatyövoimasta.

      Ja kun sitten heittäytyy pyhäksi mieheksi, esim johonkin uskontoon, niin voi päivät levätä, ( rukoilla ja siittää..) ja pureskella kavereiden kanssa khattia, tms pyhää toimitusta. Jotkut saa huvia kun leikkii profeettaa, jne.. Papit on aina saanu pelottelemalla ja kiihoittamalla elintason!

      Että onhan näitä perinteisiä työn välttelijöitä aina ollu ja lisää tuodaan ulkomailta, jotta asuntokeinotteluun saadaan siirrettyä verorahaa miljardeja e/vuosi !!

      Ikävää se, että näin vähitellen talous ja se hyvinvointivaltio romahtaa!

      • Anonyymi

        Kuntouttavassa työtoiminassa olevat työttömät joutuvat antamaa terveystiedot ja muut henkilökohtaiset tiedot viranomaisten luettavaksi aika nöyryyttävää ja kaltoin kohdellaan työttömiä härkisti


    • Anonyymi

      Nöyryyttäviä ja ihmisarvoa alentavia paikkoja. Ei kiinnosta mitkään nykyiset toimenpiteet.

    • Anonyymi

      Mihinkään typpeihin ja kuntouttaviin en lähde. Laittakoon karenssin ja toisenkin. Työtä ja oikealla palkalla.

      • Anonyymi

        Sain 3kk karenssin ei tuu sijoitus ongelmia. - M60


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sain 3kk karenssin ei tuu sijoitus ongelmia. - M60

        Itseltäni oikeus työttömyyspäivärahaan vain katkaistiin, ei siinä mitään aikarajoista ole ilmoiteltu, kovasti haluavat tehdä aktivointisuunnitelmia, joita minä puolestani en aio tehdä. Kas kun perustetta sosiaalipalveluille ei ole, enkä koe tarpeelliseksi joutua minkäänlaisen nöyryyttämisen kohteeksi.

        Työtä kohtalaisen mukavalla palkalla, tai toimeksiantoa kohtalaisen mukavalla sopimuksella odotellaan, asia etenee vasta sitten kun löytyy tekemääni työtä vastaan riittävän hyvä rahallinen korvaus.

        Näyttää olevan vähän ongelmissa tämä Suomen työttömien simputtamissysteemi, kannattaa lukaista mitä eduskunnan oikeusasiamies sanoo mm. kuntouttava työtoiminta.

        Työkkäri katsoo oikeudekseen tehdä päätelmiä että työtön on pitkän työttömyysajan perusteella muuttunut esim. sosiaaliongelmaiseksi (jota varten em. aktivointisuunnitelmia ja muita "kartoituksia" tehdään), ja tällaisia oikeuksiahan ei työkkärille todellakaan ole annettu.

        Häpeällinen systeemi joka perustuu pakottamiseen ja kiristämiseen, kiertäkää kaukaa, Suomessa on kuitenkin edelleen perustoimeentulon turva taattu perustuslailla, ja sitä ei työkkäri eikä Kelakaan voi ihan noin vain poistaa (vaikkakin sitä voidaan leikata pienemmäksi)


    • Anonyymi

      Jos holohotaan kuin lasta niin silloin saa käyttäytyäkkin sen mukaan.

    • Anonyymi

      Vuosi sitten minä raukka kadehdin työttömiä. Nyt en enää. Suomessa työtöntä alempaa saa hakea. Oma teini tytärkin löytää sen heikoimman paikan kun huutaa "milloin säkin menet töihin"? Siinä isukilla itsetunto kasvaa. Kiva olla työttömänä. Aatelkaa rapiat 500e /kk

      • Anonyymi

        Joo aatelkaa ,sellasta työnantajaa visiii olekaan joka maksais etukäteen mitään.


    • Anonyymi

      Minuakin vähän ihmetyttää, kuntakokeilu kun alkoi niin työkokeilua minulle rupesivat järjestelemään. Siellähän joutuu sitten tekemään 6h töitä 5 päivänä viikossa, palkaksi saan samat työmarkkinatuet kuin ennenkin 9e kulukorvaukset. Eli käytännössä saan lisää vain sen verran.
      9/6 = 1.5 euroa tunti. Miten voi olla laillista teetättää ihmisellä 3/4 työpäiviä 1.5e tuntipalkalla? Siis mitä helvettiä? Tästä ei tule pätevyyttä mihinkään, se ei ole koulutus. Mitään työsuhdetta ei tulla solmimaan, vaan menen itse edellisen kokeilijan tilalle ja jälkeeni paikalle tulee taas uusi kokeilija.
      Kuka tämän on keksinyt ja miksi?

    • Anonyymi

      Eiköhän se nyt vihdoinkin ala olla tuo kansallisen sekoomuksen tie loppuun kuljettu, jossa yritystuet pannaan vastikkeettomasti taskuun ja työttömät ilmaistöihin?

      Vai pitääkö siitä kansan tehdä väkisin loppu?

      • Anonyymi

        Rupeaa olemaan kansan nousun paikka.


    • Anonyymi

      Astetta juonimpaa manipulointia.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      15
      1148
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1089
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      2
      1086
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1068
    6. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1065
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1064
    8. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1062
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1057
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      0
      1055
    Aihe