Käytätkö puhelinta liikaa?

Anonyymi

Täytyy tunnustaa, että inhoan lörpöttelyä puhelimessa. Minulla oli aikoinaan eräs Nokian puhelin, jossa saattoi panna puhelulle aikarajan sekunnin tarkkuudella. Kun aikaraja oli saavutettu, puhelu katkesi automaattisesti. Oli kätevä järjestelmä. Itselläni oli tuo aikaraja 2:59 minuuttia

Sen jälkeen ei eteen ole osunut tuollaista puhelinta, jossa puhelulle voisi asettaa aikarajan. Tietääkö joku sellaisesta?

Miten on , käytätkö itse mielest'si liikaa puhelinta? Kuuluuko lähipiiriisi joku, joka mielestäsi käyttää puhelinta liikaa. Puhutko pitkiä puheluja?

Käsitteeseen "puhelimen käyttö" ei tässä yhteydessä kuulu netin käyttö puhelimen avulla.

34

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuollaisessa tilanteessa väsyttää jo puhelimen kädessä pitäminen. Kun on itsepäinen soittaja, jolla tuntuu olevan vaikka kuinka aikaa puhumiseen, panen puhelimessa puhelimen kaiuttimen päälle.

      Teen samalla muuta vaikkapa keittiössä.

      Vastailen harvakseen: Vai niin. ... Noinko on ... No jo on merkillistä ... On kumma juttu ... Mistäpäs tuotakaan tietäisi ... Onhan sitä tuollaista .... jne

    • Anonyymi

      Inhoan pitkiä puheluita. Niinpä Whatsappissa, missä tällainen on mahdollista, olen pannut kohtaan, jossa lukee "Hei, minäkin käytän ..." pyynnön "Esitä asiasi lyhyesti ja selkeästi".

    • Anonyymi

      Mikä on liikaa ? Puhelin on kehitetty käyttöä varten palvelemaan ihmistä,
      hyödyksi ja huviksi.

    • Anonyymi

      Kun ette osaa englantia ja istutte jonkun puheliaan vieressä niin aura-sana on

      really? kysyvästi painottaen

      tunnin päästä puheliaspuhekaverinne sanoo
      mielenkiintoista keskustella kanssanne puhutte hyvin englantia

      • Anonyymi

        Minulla on ystävätär, mikä soittaa ja puhuu vaikka miten pitkään.
        Monesti vaihdan vain puheenaihetta ihan jyrkästi.
        Kerron sitten omat asiani.
        Jonkin ajan perästä sanon sitten, että on tässä sitä ja sitä tekemistä ja lopettelen puhelun.

        Kun ei oo monta tuttua, niin on hyvä että joku soittaa edes.
        Luulen että hänelle on tärkeää että saa jutella jonkun kanssa.

        Samalla teen jotain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on ystävätär, mikä soittaa ja puhuu vaikka miten pitkään.
        Monesti vaihdan vain puheenaihetta ihan jyrkästi.
        Kerron sitten omat asiani.
        Jonkin ajan perästä sanon sitten, että on tässä sitä ja sitä tekemistä ja lopettelen puhelun.

        Kun ei oo monta tuttua, niin on hyvä että joku soittaa edes.
        Luulen että hänelle on tärkeää että saa jutella jonkun kanssa.

        Samalla teen jotain.

        Minulla on ystävätär joka soittaa usein kun hän on aamulenkillä ja siinä saattaa mennä toistakin tuntia jutellessa samalla kun hän kävelee reittiään.
        Kivahan se on kun soittaa, enkä koskaan katkaise puhelua sanomalla että on muka töitä, sillä eläkeläisen työt on niitä mitä voi tehdä milloin vaan, siis jos ” töiden” tekeminen siirtyy tunnilla tai parilla niin ei haittaa sillä aikanahan eläkeläisellä on,
        Joten siinäkin me ihmiset ollaan erinlaisia ja saadaan ollakin


    • Anonyymi

      Monelle meidän ikäiselle puhelin tarjoaa ainoan mahdollisuuden keskustella toisen ihmisen kanssa.
      Ei tarvitse soittajan tunnista toiseen tuijotella nurkkiin.

      • Anonyymi

        puhelin on varsin hyvä yhteydenpitoon, voi olla kotona vaikka pyjamassa ja silti seurustella, eikä tarvi kahvipöytää ja tarjottavia miettiä, etenkin nyt, kun kaikki hinnat nousseet, niin turhassa , ei niin välttämättömässä helppo säästää, kuten kakut ja pullat.


    • Anonyymi

      Asaa minä puhun. Onko sitten liikaa asioita - tuskin.

    • Anonyymi

      Yleensä ihmiset lörpöttelee ihan liian pitkään puhelimessa.
      Ja varsinkin, kun soittavat terveyskeskukseen tai pankkiin tai muualle julkiseen

      • Anonyymi

        Ei niihin pääse niin vaan soittelemaan!


    • Anonyymi

      Paljon puhuaan, että käytetään puhelinta aivan liikaa.

    • Anonyymi

      Minulla on vanha nokialainen peruspuhelin. Hyvin pelaa, vaikka ikää on 20 vuotta.

    • Anonyymi

      Miten puhelinta voisi käyttää liikaa ? Puhelin on puhumista varten.

      • Anonyymi

        Ihan niin, kyllä minusta on kivaa kun joku soittaa ja kertoo kuulumisia ja vaikka katsoisin TV ohjelmaa niin en jätä vastaamatta sillä nykyään voi nekin ohjelmat katsella netistä.
        Jos jotain tympäisee puhuminen niin sanoo suoraan vaan ettei halua puhua , se kun keksii tekosyitä . Se joka soittaa ehkä voi hyvin kun saa jutella jonkun kanssa


    • Anonyymi

      Nykyisiin puhelimiin ei voi panna saapuvan puhelun aikarajaa. Ei saa edes äänimerkkiä vaikka 3 minuutin kohdalle.. Vahinko.

      Jos on pitempi asia, käytän tekstiviestiä. Ei tarvitse keskustella.

      • Anonyymi

        Mihin aikarajaa tarvitsee ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin aikarajaa tarvitsee ?

        Aikarajaa tarvitsen siihen, että puhelu loppuu säädyllisessä ajassa.
        Minulla se säädyllinen aika on kolme minuuttia, Jos siinä ajassa eivät puhelun aiheena olevat asiat selviydy., saavat selviytyä kirjallisesti tekstiviestin tai sähköpostin muodossa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikarajaa tarvitsen siihen, että puhelu loppuu säädyllisessä ajassa.
        Minulla se säädyllinen aika on kolme minuuttia, Jos siinä ajassa eivät puhelun aiheena olevat asiat selviydy., saavat selviytyä kirjallisesti tekstiviestin tai sähköpostin muodossa

        On menny ihmisten elämä kummalliseksi kun tekstiviesteillä pidetään yhteyttä .
        Jos on eläkeläinen niin kai sitä on aikaa ystävän kanssa jutella myös.


    • Anonyymi

      En mä liikaa käytä. Laskutus on vain liian ankaraa.

    • Anonyymi

      Eipä niitä liikaa tule käytettyä, vaikka onkin sekä perus- että älypuhelin.
      Sain älyn lahjaksi.

      • Anonyymi

        Meikäläisellä vanhenee muutama prepaid- liittymä vuodessa.


    • Anonyymi

      Pitäähän sitä soitella.
      Lastenlasten kanssa on mukava jutella.

      • Anonyymi

        Ne ovat tärkeitä puheluita.


    • Anonyymi

      Käytän kyllä puhelinta paljon, mutta en puhumiseen, vaan netissä liikkumiseen. Yleensäkin inhoan puheluita. Useimmiten en vastaa puhelinsoittoon.

    • Anonyymi

      Eniten käytän puhelinta netissä surfailuun, puhuminen jäänyt vähemmälle.
      Tosin viimeksi tuli serkkuni kanssa puhuttua pitempi puhelu=2 tuntia ja 8 minuuttia. Korvanlehteä kuumotti.

      • Anonyymi

        Käytä kaiutinta niin ei korvia kumota


    • Anonyymi

      Huomenta maanataihin ja hyvää marraskuta 2022. Itseläni ei älypuhelin.Yhä no vanha samsung.Jossa ei kameraa.Oma valintani.Minulla on kuulovika.Sisäkorvan rappetuma tauti todettu jo alle 30 vuotiaana.Syy hoidan puhelin lyhyesti vain asiat.Joudun tekemän työtä kullakseni puhelin tai ne oikeat kasvot.. Joten en pidä pitkistä puheluista edellenkään.Haluan ihmisen kasvot asioille. Kuntelen siis tarkaan mitä minulle puhutaan ja siloin muistan puhujan puheet.Monasti huomannut vuosien saatossa puhuja valehtelee.Sama alku tarina mutta asia,asia yhteydet ja ihmiset muttuu. Loukaavaakin että ihmiset viellä vanhana valehtelee.Pyrin väistä heidät ja luojan kitos minulle harvaksen soitetaan kun ei netti yhteyttä puhelimessa..Terv. Kontulasta Helsinki M-mummo.

      • Anonyymi

        Juu, kyllä niitä on valehtelevia ihmisiä.
        Venäjän Putinin puheisiin televisiossa en luota pätkääkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, kyllä niitä on valehtelevia ihmisiä.
        Venäjän Putinin puheisiin televisiossa en luota pätkääkään.

        Vladimir, jos kuka, puhuu aina totta.


      • Anonyymi

        No älypuhelimella saa kyllä soittaa niinkin että kasvot on mukana ja näkee toisensa
        Siinä se älypuhelin on hyvä olemassa


    • Anonyymi

      Eniten meikäläiselle soittelevat lehden myyjät.
      Keskusteluun en paljoakaan ota osaa, vaan rakennan omaa keskusteluani. Kun myyjä kysyy, pannanko lehti tulemaan, rupean puhumaan inflaatiosta ja hintojen noususta, sen jälkeen viinan hinnasta.

      Lopuksi totean, että halusin ilahduttaa soittajaa, kun päivä muuten on hänellä tylsää ja töiden loppuun on aikaa tuntikausia.

    • Anonyymi

      Se on työpaikka kiusaamista, rangaistava teko, joka vie jopa käräjille.

      • Anonyymi

        Anon. 18:12:53: " Se on työpaikka kiusaamista, rangaistava teko, joka vie jopa käräjille."

        Onpas siinä palstalla "asiantuntija"! Hah-hah-hah-haaaaz! Lisää tuollaista!

        Eipä ole meikäläinen vieläkään joutunut käräjille.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1957
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      10
      1691
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      15
      1638
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1527
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      151
      1485
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      107
      1400
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1377
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      650
      1271
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      17
      1213
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      10
      1168
    Aihe