Tapaamisia tai tukiryhmiä myöhäisheränneille?

Anonyymi

Jossain vaiheessa ainakin Seta järjesti Priden yhteydessä myöhäisheränneille tapaamisia. Tietääkö joku onko tälle hetkellä olemass mitään toimintaa tai tukiryhmiä, livenä tai verkossa, jotka olisi suunnattu erityisesti myöhäisheränneille?

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Vertaistuki on tärkeää. Ei kuitenkaan kannata liikaa jämähtää myöhäisheränneen rooliin. Kumppanin löytäminen ei tuota myöhäisheränneellä juuri sen enempää ongelmia kuin muillakaan, jos kykenee olemaan aktiivinen ja tekemään aloitteita. Pahinta on jäädä passiivisena odottelemaan.

      • Anonyymi

        Näin juuri. Heräämisprosessia kannattanee vatvoa muiden samassa tilanteessa olevien kanssa, koska sitä eivät muut jaksa kuunnella, mutta muuten tuskin on hyödyllistä lokeroida itseään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin juuri. Heräämisprosessia kannattanee vatvoa muiden samassa tilanteessa olevien kanssa, koska sitä eivät muut jaksa kuunnella, mutta muuten tuskin on hyödyllistä lokeroida itseään.

        Nimenomaan, olisi aika outoa jos joku esittelisi itsensä "olen Riikka, myöhäisherännyt" kuin jossain AA-kerhon istunnossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan, olisi aika outoa jos joku esittelisi itsensä "olen Riikka, myöhäisherännyt" kuin jossain AA-kerhon istunnossa.

        Pilkkaatko ihmistä, joka hakee itselleen tukea?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pilkkaatko ihmistä, joka hakee itselleen tukea?

        Olen pahoillani jos kommenttini vaikuttaa epäsensitiiviseltä, huomaan nyt itsekin, että asian olisi voinut sanoa toisin.

        Jatkoin esimerkillä edellisten ajatusta siitä, että myöhäisherännäisyyttä ei kannata ottaa identiteettinsä keskeiseksi osaksi siinä määrin, että antaa sen määritellä kanssakäymistään muiden ihmisten kanssa. Vielä kymmenisen vuotta sitten myöhäisheränneet tulivat samoihin tapahtumiin yms. kuin muutkin, eikä heräämisen ajankohdasta muodostunut valtavaa ongelmakeskeistä tekijää. Mielestäni siinä oli paljon hyviä puolia.

        Sinänsä olen väärä henkilö puuttumaan koko keskusteluun, koska asia ei koske itseäni millään tavalla. Yritin kuitenkin vain auttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen pahoillani jos kommenttini vaikuttaa epäsensitiiviseltä, huomaan nyt itsekin, että asian olisi voinut sanoa toisin.

        Jatkoin esimerkillä edellisten ajatusta siitä, että myöhäisherännäisyyttä ei kannata ottaa identiteettinsä keskeiseksi osaksi siinä määrin, että antaa sen määritellä kanssakäymistään muiden ihmisten kanssa. Vielä kymmenisen vuotta sitten myöhäisheränneet tulivat samoihin tapahtumiin yms. kuin muutkin, eikä heräämisen ajankohdasta muodostunut valtavaa ongelmakeskeistä tekijää. Mielestäni siinä oli paljon hyviä puolia.

        Sinänsä olen väärä henkilö puuttumaan koko keskusteluun, koska asia ei koske itseäni millään tavalla. Yritin kuitenkin vain auttaa.

        Aito...nooot


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aito...nooot

        Mitä tarkoitat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tarkoitat?

        Jos tarkoitit sitä, että en ole myöhäisherännyt itse, niin kerroin sen jo. Kuvittelin että muutkin voivat osallistua keskusteluun, mutta parasta pysyä aiheissa jotka koskevat itseä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tarkoitit sitä, että en ole myöhäisherännyt itse, niin kerroin sen jo. Kuvittelin että muutkin voivat osallistua keskusteluun, mutta parasta pysyä aiheissa jotka koskevat itseä.

        No jos vastaisi vain itseään koskeviin aiheisiin, voisi harvoin vastata lainkaan. Eipä täällä nykyään juuri ole muita kuin näitä myöhäänheränneitä koskevia asioita. Lisäksi on nuorison juttuja, seksiseuranhakua ja miesten väliinhuutelua.

        En näe mitään syytä miksei voisi kommentoida aiheita laajemminkin, kun harvoin jokin asiallinen aihe on. Kuten tässäkin ketjussa on todettu, lokerointi tuskin edistää kenenkään asiaa.


      • Anonyymi

        Laitat vain hakun mitä tietoa tarvitset itse konellesi tai älypuhelin,löydät kyllä.Oma aloisiteisuutta.Turhaan ei älypuhelin tai tietokoneet tehty.Löytyy kaikeen tietoa,linkejä apuun ymm. Ilman pähkäilyä kyselyjä,odotusta vastausta täältä.Tietysti hyvä saada vastauksiakin ja mielipitetä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen pahoillani jos kommenttini vaikuttaa epäsensitiiviseltä, huomaan nyt itsekin, että asian olisi voinut sanoa toisin.

        Jatkoin esimerkillä edellisten ajatusta siitä, että myöhäisherännäisyyttä ei kannata ottaa identiteettinsä keskeiseksi osaksi siinä määrin, että antaa sen määritellä kanssakäymistään muiden ihmisten kanssa. Vielä kymmenisen vuotta sitten myöhäisheränneet tulivat samoihin tapahtumiin yms. kuin muutkin, eikä heräämisen ajankohdasta muodostunut valtavaa ongelmakeskeistä tekijää. Mielestäni siinä oli paljon hyviä puolia.

        Sinänsä olen väärä henkilö puuttumaan koko keskusteluun, koska asia ei koske itseäni millään tavalla. Yritin kuitenkin vain auttaa.

        Mitä hyviä puolia näet siinä?


    • Anonyymi

      Mistä löytyisi mentori nuorelle ja kokemattomalle tytölle?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1759
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1381
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1357
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1335
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1304
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe