Verkkiksessä on halpa pakettti videokuvaukseen, jossa perusteet ovat melkein kunnossa.
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/18410/mxrbx/Canon-EOS-250D-jarjestelmakamera-musta-18-55-IS-STM-50-mm-1?list=OZCYkR5D2ENiYYCFiYqjHiYYjwixOi5iYYgNZoxx5iYY6kChgAFixKIgi8XtIhJgxFJ
Canon 250D on ihan käyttökelpoinen HD videokuvauksessa. Røde on perusmikki, jonka äänenlaatu on oleellisesti parempi kuin minkään kameran oman mikin. Viisikymppinen STM on itseasiassa aika hyvä videokuvaukseen. Mutta minkä takia paketissa on mukana surkea zoomi, eikä 24 mm STM pannari? Noista halpiszoomeista tulee vain paha mieli.
Ostamalla kaks’nelonen ja antamalla tuo zoomi vaihdossa, saa objektiivipuolen kuntoon. Lisäksi tarvitsee pari vara-akkua, laukun, videojalustan ja ehkä pari kolme valoa, niin on koossa todella kevyt tuotantosetti aloittelijalle. Tämän jälkeen ei ole kiinni enää kalustosta, vaan kekseliäisyydestä ja luovuudesta.
Itse rakentaisin setin joko Canonin tai Fujin rungolle. Jos tyytyy pokkariin, silloin Sony.
Paketti videokuvaukseen, mutta...
Anonyymi
2
69
Vastaukset
- Anonyymi
Jos on canikonkarjaa, ostelee videokuvaukseen aneemisen peilikameran, jonka tarkennus yms on mitä on, kun peli on ylhäällä.
- Anonyymi
Canonin APS-C peilittömät eivät ole vielä sillä tasolla, että niihin kannattaisi tuhlata rahojaan. Jos haluaa peilittömän, Fuji, Panasonic tai Olympus ovat vaihtoehtoja.
Fujin hinnat alkaen vaihtoehto on XT-200
https://youtu.be/z8oKeYe5_Mc
Sen mukana tuleva objektiivi riittää videoihin, mitta ei valokuviin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984