Mikä mieliala ilman alkoholia?

Anonyymi

Ihan henkiseltä puolelta. Mitkä ns. fiilikset-haluatko olla yksin, masentaa ja muutenkin mitkä ajatukset sinulla?

24

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mun täytyy sanoa, että on todella hyvät fiilikset olla ilman alkoholia.

      Niin ei ole ollut aina.
      Nuoruudessa join ongelmallisesti vajaat 20 vuotta, jonka jälkeen juominen loppui.
      Se tosin loppui tavallaan vastoin omaa tahtoani.

      Vuosia olin juomatta, ja nyt viimeisinä vuosina olen taas ajoittain ottanut harvakseltaan.
      Loppujen lopuksi en kyllä siinäkään näe mitään järkeä.

      Olen kuitenkin nykytilanteeseen tyytyväinen siitäkin syystä, että nykyisin voin itse valita juonko vai en.
      Takavuosina en pystynyt valitsemaan, oli vain pakko juoda, kun alkoholi oli iso ongelma.
      Nykyään osaan jopa sanoa, kiitos ei, jos en halua ottaa vaikka joku saattaisi tarjotakin.

      Oltuani useita vuosia juomatta, tuntui oikeastaan uskomattoman hyvältä olla selvin päin. En olisi osannut sitä edes ajatella siihen aikaan, kun join paljon.

      Ja henkinen puoli, se koki täydellisen muutoksen laitettuani korkin kiinni.
      Pois jäivät ahdistukset, masennukset, itsesyytökset, ihmissuhdeongelmat.
      Eli tavallaan lähes kaikki etenkin henkisellä puolella muuttui, positiivisesti.

      Onhan elämässä toki ilman alkoholiakin haasteita, myös henkisellä puolella. Mutta nekin on helpompi käsitellä selvin päin.

      Mun ajatukset ovat edelleen, että on paljon parempi olla juomatta.
      Mieluummin teen jotain mukavaa, yksin tai toisten kanssa, selvin päin.

      Miksi kyselet, oletko ehkä itse miettinyt juomatapojasi ?

      • Anonyymi

        " Ja henkinen puoli, se koki täydellisen muutoksen laitettuani korkin kiinni.
        Pois jäivät ahdistukset, masennukset, itsesyytökset, ihmissuhdeongelmat.
        Eli tavallaan lähes kaikki etenkin henkisellä puolella muuttui, positiivisesti. "

        -se joka pulloon tarttuu, se pulloon hukkuu. Ei voi olla kuin kateellinen oikeasti alkoholista eroon päässeille, jos kirjoituksesi edes on totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Ja henkinen puoli, se koki täydellisen muutoksen laitettuani korkin kiinni.
        Pois jäivät ahdistukset, masennukset, itsesyytökset, ihmissuhdeongelmat.
        Eli tavallaan lähes kaikki etenkin henkisellä puolella muuttui, positiivisesti. "

        -se joka pulloon tarttuu, se pulloon hukkuu. Ei voi olla kuin kateellinen oikeasti alkoholista eroon päässeille, jos kirjoituksesi edes on totta.

        Tuo on äärimmäisen pessimistinen suhtautuminen elämään. Jotkut ihmiset oikeasti ovat onnellisia ilman alkoholia. Esim. LIIKUNTA. Terveellinen kaljan korvike.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on äärimmäisen pessimistinen suhtautuminen elämään. Jotkut ihmiset oikeasti ovat onnellisia ilman alkoholia. Esim. LIIKUNTA. Terveellinen kaljan korvike.

        Mikäs tuossa niin pessimististä oli ?
        En edes tarkoittanut ketään muita, kirjoitin vain ja ainoastaan itsestäni, miten itse olen kokenut elämäni luovuttuani yltiöpäisestä ryyppäämisestä.
        Eli miten suhtaudun itse nykyiseen elämääni, enhän voi kenenkään muun ajatuksista ja tuntemuksista kirjoittaa.

        Mielestäni siinä ei ole mitään pessimististä, että on tyytyväinen raittiimpaan elämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Ja henkinen puoli, se koki täydellisen muutoksen laitettuani korkin kiinni.
        Pois jäivät ahdistukset, masennukset, itsesyytökset, ihmissuhdeongelmat.
        Eli tavallaan lähes kaikki etenkin henkisellä puolella muuttui, positiivisesti. "

        -se joka pulloon tarttuu, se pulloon hukkuu. Ei voi olla kuin kateellinen oikeasti alkoholista eroon päässeille, jos kirjoituksesi edes on totta.

        Olen sama kommentoija, ja se mitä kirjoitin, on totta.

        Hukkuvakin saattaa pelastua, etenkin jos mukana on vähänkään hyvää onnea.

        Kateus.....no jaa, tavallaan se on vähän tylsä juttu, vaikka ymmärrän tunteen täysin.
        Aikoinaan kun elämäni oli pelkkää sekoilua, olin itsekin ajoittain kateellinen ihmisille, jotka osasivat ottaa vain vähän, tai eivät ottaneet ollenkaan.
        Omalla kohdallani se kateus kuitenkin syvensi entisestään itseni syyttelyä ja pahaa oloa.
        Eli sillä en voittanut yhtään mitään.

        Pakko myös myöntää, että en ole ikinä päässyt alkoholista kokonaan eroon, vaikka on vuosia kestäneitä raittiita taukoja välissä ollutkin.

        Olen oppirahani maksanut, ja jotakin onnekseni oppinutkin.

        Kateudesta voi joskus olla jollekin hyötyäkin, jos vaikka ajattelee kateellisen näkemystä omasta tilanteestaan. Saattaa omat aivot alkaa tehdä ajatustyötä, ja ehkä tekee itsekin mieli laittaa korkkia kiinni, jos tai kun näkee jonkun toisenkin pystyvän siihen.

        Hukkumisen voi aina estää, siihen tarvitaan vain hukkuvan omaa tahtoa.
        Vaikka joku toinen yrittäisi kuinka heittää pelastusrengasta, siitä ei ole mitään apua, jos hukkuva ei itse halua tarttua siihen.


    • Anonyymi

      Selkäreppuni on kulumassa täysin puhki.
      Kuinka ihmeessä nuo mainokset osaa antaa mulle tarjouksia uudesta repusta?

    • Anonyymi

      Tuntuu helevatin hyvältä nauttia elämästä! Tietää mikä päivä on, mikä maa, mikä valuutta, kuka olen jne näen itse avoimin silmin. Muistan eilisen, mitä tein, mitä koin.

      Alkon kanssa menetin osan elämästäni, paljon rahaa ja paljon iloa. Nyt ilman Alkoa on elämä täyttä!

    • Anonyymi

      Masentaa tietysti, mutta kanssapulsujen Fistaus piristää. Joskus monoa keltaisen Sepon munille ja kaulapantaa ja nahkavyötä kehiin, jotta hanskaan hakkaaminen kaakavideoita katsoessa voi jatkua aah

      -asd

    • Anonyymi

      Alkoilu liittyy kunkin ajanjakson elämäntapaani ja on siten sopusoinnussa tarpeideni kanssa.
      Raittiit jaksot ovat oma asiansa. Alkoilujaksot omansa. Kummankaan aikana ei ole mitään hämminkiä.
      Nyt on tunnustettava, että korona on sotkenut nuo alkoilujaksot. Lukuisien vuosien saatossa totuin keväisiin ja syksyisiin 1 - 1,5kk:n kosteisiin irtiottoihin lisättynä vuoden mittaan muutamalla viikon, kahden jaksolla.
      Nyt, kotioloissa selvin päin olen todela kaivannut noita rentoutumiskausia. En tietenkään alkoholin vuoksi vaan tarpeesta saada tituttua vaihtelua elämäntapaan.
      Tehostepiikki 14.06. Jospa sitten alkaisi helpottamaan.

    • Anonyymi

      Kolme vuosikymmentä alkoholin ensimmäiset annokset virkistivät, suoltivat ideoita, runojakin syntyi. Sitten lakkasi. Jo ensimmäsen lasillisen jälkeen oli vain tavallista, sitten istui mötkötti innostumatta mihinkään. Eli jotenkin alkoholi menetti iloa antavan tehonsa. Luulen että ikääntyvät aivot suhtautuvat eri tavalla alkoholiin kuin nuoremmat. Olen ollut nyt jonkin aikaa ottamatta kokonaan. Alussa oli tyhjä olo, eikä kiinnostunut mistään. Selvästi jotain puuttui vaikkei viinanhinkua varsinaisesti ollutkaan. Sitten alkoi mennä paremmin henkisesti. Liikunta ja terveellien ruoka auttoivat. Mutta eihän ne vastoinkäymiset mihinkään häviä. Eilen elämä tökkäsi, ensimmäisenä tuli vahva halu hakea pullo, mutta sain ohitetuksi. Joten nyt vaan asia harmittaa ja suututtaa, vain selvittämällä pääsee ohi. Jos ottaisin alkoholia, hetken olisi helpompaa mutta selvittäminen edessä joka tapauksessa.

      • Anonyymi

        Näinhän se juuri on, alkoholi vain siirtää ongelmaa, sen käsittelyä.
        Ja juomisen jälkeen joku ongelma voi tuntua vielä isommalta ja pahemmalta, kun mahdollisesti tulee morkkikset juomisen takia mukaan.

        Ongelmat kannattaa selvittää ensin, ja juoda vasta sitten, jos on tarvetta.
        Humalassakin on silloin positiivisempi tunne ja olotila, kun ei ongelmat ole enää mielessä.


    • Hyvä renki mutta huono isäntä. Mä jonkin verran liikaa käytin ennen vanhaan.

      Nyt ymmärtänyt että paras ilo tulee selvin päin.

      Tsemppiä kaikille jotka taistelevat ns viinapirun kanssa!

      • Anonyymi

        Ihmisen onnellisuuden käsitteestä on liian vähän väitöskirjoja. Esim. South Park:in Timmy on äärimmäisen onnellinen, vaikka tavallinen ihminen pitää suorastaan Helvettinä kyseisen ihmisen tilannetta. Tyttö jossain kehitysmaassa tulee hetkellisesti Maailman onnellisimmaksi ihmiseksi, kun löytää kaatopaikalta jotain sellasta, joka takaa hänelle seuraavan päivän koulumaksun.

        -Kk


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisen onnellisuuden käsitteestä on liian vähän väitöskirjoja. Esim. South Park:in Timmy on äärimmäisen onnellinen, vaikka tavallinen ihminen pitää suorastaan Helvettinä kyseisen ihmisen tilannetta. Tyttö jossain kehitysmaassa tulee hetkellisesti Maailman onnellisimmaksi ihmiseksi, kun löytää kaatopaikalta jotain sellasta, joka takaa hänelle seuraavan päivän koulumaksun.

        -Kk

        Tadaa, juuri näin. 😀


    • Anonyymi

      Ulostekeskeiset joukkohomo-orgiat mielessä. Haluun täytettä takamukseen nyyt!

      Raitis asd

      • Anonyymi

        Alkoholin lopettaminen on helppoa, pitää ottaa vain itseään niskasta kiinni , sopivalla tavalla. Sairaaloissa näkee kuinka aivan keltaisetkin kanarianlinnut lopettavat omin voimin dokaamisen ja vaipuvat sitten syvään uneen krematorion lämpöön. Siis aivan viime hetkilläkin ihmiset raitistuvat. Henkilökohtaisesti nautin kohtuudella grogin rentouttavasta vaikutuksesta tai kylmistä saunaoluista. Kokemukseni mukaan absolutistit ovat pohjimmiltaan karmeita ihmisiä, oikeita itsekkäitä rapajuoppoja, sontaseppoja, simasuita ja hevostelijoita.1hoitsu


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Videon miinukset johtuu veikkaukseni mukaan siitä, että videon sankari pilailee muun muun muassa sen faktan kanssa, että "toisen roska on toisen aarre".

        Se on loukkaavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Videon miinukset johtuu veikkaukseni mukaan siitä, että videon sankari pilailee muun muun muassa sen faktan kanssa, että "toisen roska on toisen aarre".

        Se on loukkaavaa.

        Tulevassa hallituksen ideariihessö päätetään viinalle persojen sosaalihuollon ja työttömyysturvan asiakkaille asumistukien, päivärahan ja toimeentulotukien lopetus.
        Heidät majoitetaan asuntoloihin, jotka jo vanhoja veden ja sähkön toimiessa tunnin vuorokaudessa.
        Asumiseen kuuluu ylläpito, joten pari euroa tupakkaan asukas saa vuorokaudessa , mutta ei joukkoliikenteen kk korttia, puhelinta, nettiä yms. vain työhaalarit ja ulkotöitä.
        Yhteiskunta säästää samaten ravinnon ollessa samaa terveellistä kuin sikaloissa syödään, niin elintasosairauksia ei tule, paitsi raskas työ vie nuorena hautaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulevassa hallituksen ideariihessö päätetään viinalle persojen sosaalihuollon ja työttömyysturvan asiakkaille asumistukien, päivärahan ja toimeentulotukien lopetus.
        Heidät majoitetaan asuntoloihin, jotka jo vanhoja veden ja sähkön toimiessa tunnin vuorokaudessa.
        Asumiseen kuuluu ylläpito, joten pari euroa tupakkaan asukas saa vuorokaudessa , mutta ei joukkoliikenteen kk korttia, puhelinta, nettiä yms. vain työhaalarit ja ulkotöitä.
        Yhteiskunta säästää samaten ravinnon ollessa samaa terveellistä kuin sikaloissa syödään, niin elintasosairauksia ei tule, paitsi raskas työ vie nuorena hautaan.

        Lisäksi mulla on prolapse ja pökäleet tipahtelevat punttiin hallitsemattomalla tilannenopeudella auttakaa

        Asd


    • Anonyymi

      Lähinnä sitä näki kavereita ennen juomisen merkeissä mutta nyt selvinpäin on aika yksinäistä mikä on homman negatiivinen puoli, positiivisena puolena on se että päiväkausia kestäneet ryyppäämisen jälkeiset masennukset, ahdistavat & sekavat liskojen yöt sekä päänsäryt ovat historiaa

      • Anonyymi

        Mä olen kanssa huomannut, että kyllä ne juomista jatkavat kaverit jäävät pikkuhiljaa oman elämän ulkopuolelle.
        Eli tuo yksinäisyyden kokeminen on ihan ymmärrettävä asia.

        Onneksi on olemassa myös ihmisiä, jotka käyttävät alkoholia vähemmissä määrin.
        Aina on mahdollista saada uusia kavereita, ehkä jopa ystäviäkin.
        Se tosin riippuu myös omasta itsestä, onko rohkeutta lähteä tutustumaan uusiin ihmisiin.

        Ja se on totta, että juomattomuus parantaa psyykkistä vointia huomattavasti, juurikin ahdistukset ja masennukset jäävät pois. Jos ei aivan heti, niin ainakin ajan myötä.
        Toki fyysisetkin olot jää pois, päänsäryt, pahoinvoinnit.

        Itse ainakin valitsen mieluummin vähän yksinäisemmän elämän, kuin ainaisen juopottelun kavereiden kanssa. Olen kyllä saanut uusiakin, raittiimpia kavereita.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3560
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2962
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2850
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2738
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2634
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2435
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      244
      2075
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1867
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      43
      1783
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      169
      1740
    Aihe