Suomi EXIT koronarajoituksista

Mitä ajatuksia herättää oman elämäsi suhteen ajatus koronarajoitusten lieventämisestä? Miten vaikuttaa vai vaikuttaako. Mitä ajatuksia ja tuntemuksia herättää?

27

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei vaikuta muuten mitenkään, kun olen toiminut kokoajan ihan samallalailla, kun aina.

      Vaikuttaa ehkä enemmänkin toisten suhtautuminen, kun äidit päästävät taas lapset luokseni. Kaverit voivat nähdä taas vapaammin. Pääsee Fasulle kaakaolle ja mummotaloon anjovisleivälle.

      Ehkä jonain päivänä laivat taas lähtevät Tukholmaan ja Tallinnaan yhtä helposti kuin ennenkin. Jos vielä pääsis käymään Lontoossa lepäämässä ja kotikadulla kävelemässä.

      Muuten päivät kulkevat kuten ovat nykyisin kulkeneetkin.

      • No eikös olein kiva kuitenkin kun exit-suunnitelmien mukaan toivo herä vaikka mikän ei muuttuisikaan. Että jospa tässä vielä joskus .........:).


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        No eikös olein kiva kuitenkin kun exit-suunnitelmien mukaan toivo herä vaikka mikän ei muuttuisikaan. Että jospa tässä vielä joskus .........:).

        Aina on toivoa🥰


    • Anonyymi

      Elämääni vaikuttaa paljon. Uimahalliin menoa mietin vaikka pääsisikin, koska kostea ilma voi olla viruksille suotuisa. Sinne rauhassa. Odotan malttamattomana pääsyä kuntosalille. On jo vähän pelkkiin ulkolaitteisiin kyllästynyt kun niissä ollaan kaikki tamineet päällä. Elokuviin menen ja kirjastossa oli tapana viettää parikin tuntia lehtiä lukien ja tuttujen kanssa kuiskaillen. Huom. Kaikki eivät osaa sitä että kirjastossa kuuluu pitää vain pientä ääntä eikä kailottaa. Kirkkoon olen kaivannut ja keskustelupiireihin. Ja kaupan aulassa istun kuten eläkeläiset muutamat muutkin, ostosten päälle penkille ja syön jäätelöä, parasta jos joku tuttu sattuu viereen. Hgin kapungin teatteriin ja muutenkin kauppoihin. Tanssimassa piipahdan. Siinäpä ne. Muuten kotona kuten ennenkin, mutta iloisempana siitä että on paikkoja minne mennä ja koti minne tulla. Voi oikein henkisesti riemastuin tästä suunnittelusta.....

      • "Voi oikein henkisesti riemastuin tästä suunnittelusta....."
        Iloa elämään :). Minäkin odotan vesijumpan vapautumista, se on ollut koko vuoden tauolla, siis ryhmäliikunta. Myös teatterit ja kahvilat kesäksi. Ulkonahan on saanut liikuksella ihan normaalisti ja siitä olen nauttinut. Iloitsen että ihmiset saavat liikkua vaikka en itse liikkuisikaan sen kummemmin. Kuitenkin tietää että vapaampaa on jos haluaa, se tuo jo iloa.


      • Anonyymi

        Ei vielä mitenkään vaikuta. Minua ei ole rokotettu ensimmäistäkään kertaa, joten varoivainen saa olla pitkään vielä.
        On muuten jäänyt muistuttamatta, että rokotetut voivat levittää virusta.
        Virus jää pinnoille.
        Ja odotetaas, miten vaputtelu sujuu ja mikä on jälkitilanne.
        Elinkeinoelämä kärttää. Entä jos koronavapautukset tehdään liian aikaisin, niin syyttääkö tuo taho hallitusta.
        Ja viisko kuolemista.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vielä mitenkään vaikuta. Minua ei ole rokotettu ensimmäistäkään kertaa, joten varoivainen saa olla pitkään vielä.
        On muuten jäänyt muistuttamatta, että rokotetut voivat levittää virusta.
        Virus jää pinnoille.
        Ja odotetaas, miten vaputtelu sujuu ja mikä on jälkitilanne.
        Elinkeinoelämä kärttää. Entä jos koronavapautukset tehdään liian aikaisin, niin syyttääkö tuo taho hallitusta.
        Ja viisko kuolemista.
        Beng

        Lisäys: kevät vaikuttaa enempi: kävin pellon laidal kuuntelemassa kiurujen laulua ja lähimetsäs lauloi peippo.
        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lisäys: kevät vaikuttaa enempi: kävin pellon laidal kuuntelemassa kiurujen laulua ja lähimetsäs lauloi peippo.
        Beng

        Luonto noussut useillakin arvoon arvaamattomaan.


    • Anonyymi

      alottajalle :

      pelottaa
      tauti räjähtää uudelleen
      koska rokotuksista ei ole varmuutta suojaako ne taudin tartunnoilta .....


      itse aion edelleen elää erakko elämää mahdollimman hyvin suojautuneena
      en luota nykyiseen infoon
      se on ollut liian sekavaa
      aiheuttakseen luottamusta,

      • Korona ei kysy infija eikä kerro etukäteissuuunnitelmistaan levitä. Kuitenkin luotan infektiolääkäreiden sanaan että korona on hengitystieinfektio joka laantuu yleensä kesäksi, kuten viime vuonnakin Suomessa kävi. Kukaan ei tiedä vielä miten rokotteet suojaa kun siitä ei ole kokemusta. Aika näyttää. Siitä on turha tehdä poliittista kysymystä koska poliitikot eivät ole sen suhteen viisaampia kuin mekään.

        Hyvä hygienia silti paikallaan.


    • Anonyymi

      Vaikuttaa Marinin vaalitempulta.

      • Anonyymi

        Marinilla hyvä ”vaalitemppu”, kun vaikuttaa maailmanlaajuisesti😂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Marinilla hyvä ”vaalitemppu”, kun vaikuttaa maailmanlaajuisesti😂

        Hän on niin pätevät ett maailmanlaajuiset vaikutukset ovat jo nyt noin merkittävät. Mihin vielä ehtiikään. :D.


      • Anonyymi

        Mikä ihmeen Marinin temppu. EK ja oppositio painostaa.
        Beng


    • Onhan se positiivista että tulevaisuus näyttää valoisammalta... olen koronan aikana opetellut heräämään kukonlaulun aikaan, että ehdin asioille aikaisin ja näin vältän ruuhkat... no, siitäpä on seurannut pelkkää hyvää, vuosikaudet vaivanneet univaikeudet ovat helpottaneet 😁 joten tämä tapa on tullut jäädäkseen... ehkä näkyvin muutos tulee olemaan se että pääsemme taas kavereiden kanssa ravintolaan lounaalle... tapana ollut kerran pari kuukaudessa käydä syömässä ja juttelemassa uusimmat ”juorut”...
      Toivottavasti nyt kaikki menee niinkuin toivotaan... turvallista kesää meille kaikille ❤️

      • Anonyymi

        Kiitos samoin❤️


    • Anonyymi

      Eipä ole korona paljoakaan vaikuttanut. Me henkiset jooga ihmiset ollan tapailtu netissä koko ajan ja tanssittu kiirtania ja meditoitu ja muutakin ohjelmaa keksitty maailmanlaajuisesti.

      On ollut enemmän aikaa meditoida ja aika on kulunut muita auttaessa, mm homeopatian avulla, ja sen lisäksi opettamalla, kiirtania ja meditaatiota. Luulen että kulutushysterian tauotessa tällä ajalla on ollut myös henkisyyttä lisäävä vaikutus. Ihmiset ovat joutuneet pohtimaan elämäntarkoitusta yms. Kun ihminen ei ole pelkkä fyysinen, psyykkinen ja taloudellinen olento vaan myös henkinen. Siihen puoleen pitäisi nyt panostaa enemmän.

      • Mitä on kiirtani?


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Mitä on kiirtani?

        Ei selviä netistä, kiinnosti minuakin, tuleen englanninkielistä tekstiä, jota en viitsi avata. Jos laittaa haun, kiirtani suomeksi, tulee jotain henkisiä lehtiä tai jokin sen sortin tapahtuma.



    • Anonyymi

      Jospa pääsis Suomeen Reissumiestä hakemaan ja honkiani räknaamaan , ennenkun mun lähtöni lie ?

      Skånepåg

    • Anonyymi

      Tiedä ajatuksista.

      Mulle tavallaan se ja sama, mitä rajoituksia laitetaan, tai poistetaan. Tärkeintä itelle on välttää tautia niin huolellisesti kuin vain pystyy. Sattui silmiin:

      https://www.kaleva.fi/kuukauden-ravintolasulku-paattyi-perjantaina-oulus/3512186

      Niettä se ja sama mitä ohjeistetaan ja määrätään, mä aion koittaa pysyä terveenä ite, se ja sama, mitä muut hommailee. Koska muitten tekemisiin en voi vaikuttaa mitenkään, omiini kyllä.

      • Joo vältellä voi siten miten mahdollista. Tukanleikkuussa on käytävä, hampaat hoidatettava. Ruokakaupassa ja töissä käytävä ja hoivilla ulkoiluttamassa läheistä. Vältän siellä sisävierailuja vielä toistaiseksi.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Joo vältellä voi siten miten mahdollista. Tukanleikkuussa on käytävä, hampaat hoidatettava. Ruokakaupassa ja töissä käytävä ja hoivilla ulkoiluttamassa läheistä. Vältän siellä sisävierailuja vielä toistaiseksi.

        Remington.

        Parturissa sinällään mukava käydä, harvoja paikkoja, missä mies kokee saavansa palvelua. Aikanaan kyllästyin kuitenkin jatkuvaan parturissa laukkaamiseen ja ostin koneen. Näppärä juttu ja tukkakin aina hyvin. Ei tarvitse kammatakkaan. En ole laskenut, mutta aika paljon säästynyt rahaa vuosien varrela.

        Mutta juu, hammaslekurilla pitäis käydä. Iteasiassa ite hoitohenkilökuntaa en koe isoksi vaaraksi, mutta odotushuoneissa voi olla vaarallisempaa. Tässä jonkinverran joutunut lekurissa kulkemaan ja ihmetellyt, rasittavuuteen asti joutunut ihmisten kans tekemisiin niillä reissuilla. Huomattavasti enenpi, kuin normaalisti. Vaikka nyt turvavälit pitää oikein hyvin ja käsidesiä lutraraan, kaikilla maskitkin, iso määrä enenpi/vähempi sairaita samoissa tiloissa. Tossa muistelin, Suursuon-sairaalassa oli vuos takaperin sairastunut useampi kymmenen hoitohenkilökunnan edustajaa ja toistakymmentä potilastakin kuollut. Kuolleet toki vanhuksia, mutta henkiökunta ei. Ei ollut kiva paikka, melko keskitysleirimäiset järjestelyt vallitsivat ja kai pikkasen jokaista hivenen pelotti.

        Riskejä pitääpi vältellä, joskus se vähän tosiaan on hankalaa. Pitääpi niinkuin priorisoida asioita ja miettiä, mitä riskejä pakko ottaa.

        =DW=


      • Anonyymi kirjoitti:

        Remington.

        Parturissa sinällään mukava käydä, harvoja paikkoja, missä mies kokee saavansa palvelua. Aikanaan kyllästyin kuitenkin jatkuvaan parturissa laukkaamiseen ja ostin koneen. Näppärä juttu ja tukkakin aina hyvin. Ei tarvitse kammatakkaan. En ole laskenut, mutta aika paljon säästynyt rahaa vuosien varrela.

        Mutta juu, hammaslekurilla pitäis käydä. Iteasiassa ite hoitohenkilökuntaa en koe isoksi vaaraksi, mutta odotushuoneissa voi olla vaarallisempaa. Tässä jonkinverran joutunut lekurissa kulkemaan ja ihmetellyt, rasittavuuteen asti joutunut ihmisten kans tekemisiin niillä reissuilla. Huomattavasti enenpi, kuin normaalisti. Vaikka nyt turvavälit pitää oikein hyvin ja käsidesiä lutraraan, kaikilla maskitkin, iso määrä enenpi/vähempi sairaita samoissa tiloissa. Tossa muistelin, Suursuon-sairaalassa oli vuos takaperin sairastunut useampi kymmenen hoitohenkilökunnan edustajaa ja toistakymmentä potilastakin kuollut. Kuolleet toki vanhuksia, mutta henkiökunta ei. Ei ollut kiva paikka, melko keskitysleirimäiset järjestelyt vallitsivat ja kai pikkasen jokaista hivenen pelotti.

        Riskejä pitääpi vältellä, joskus se vähän tosiaan on hankalaa. Pitääpi niinkuin priorisoida asioita ja miettiä, mitä riskejä pakko ottaa.

        =DW=

        Kannattaa varata hampilääkäriaika aikasi aamulla tai illalla myöhään kuten minä nyt. Vain yksi asiakas yhtaikaa odotusaulassa ja seki toisella puolen moninkertaisten turvavälien päässä.

        Remingtoni ei sen sijaan taida ainakaan
        vielä olla mun juttu


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Kannattaa varata hampilääkäriaika aikasi aamulla tai illalla myöhään kuten minä nyt. Vain yksi asiakas yhtaikaa odotusaulassa ja seki toisella puolen moninkertaisten turvavälien päässä.

        Remingtoni ei sen sijaan taida ainakaan
        vielä olla mun juttu

        leikkasin itse otsatukan, en mene vielä kampaajalle, järsin vöhönkerrallaan ja säästy rahaakin


      • Anonyymi kirjoitti:

        leikkasin itse otsatukan, en mene vielä kampaajalle, järsin vöhönkerrallaan ja säästy rahaakin

        Hyvä sun kannalta. Mulla on lyhyet houkset joten en arvaa lähteä järimään. Lisäksi minulla on kohtuullisen edullien luottokampaaja joten no problem.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      274
      2863
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1506
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1250
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1180
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      20
      1042
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe