Julkisen mielenterveyshoidon piiristä lähteminen

Anonyymi

Onko muilla kokemusta moisesta tempauksesta? Aloittajalla on totaalisesti mennyt sukset ristiin julkisen mielenterveyshoidon kanssa, ja näen ainoana vaihtoehtona hypätä kokonaan uppoavasta laivasta. Minun kanssani ei siis keskutella lääkehoidosta vaan mielivaltaisesti määrätään lääkkeitä ja uhkaillaan osastojaksoilla. Tällainen kuormittaa elämää jatkuvasti ja siksi haluankin pois tuosta pirun kierteestä.

Omasta mielestäni olen oikeutettu lääkkeettömään ja puhtaaseen elämään ilman ylimääräisiä myrkkyjä tai uhkailuita.

Onko tässä vaarana että "lähtevät" perään vai päästävätkö suosiolla menemään?

69

121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vapaaehtoista hoitoalan se! Ovat tyytyväisiä, kun lähdet pois, heillä muutenkin ylimääräinen potilaita.

      • Anonyymi

        Tätä toivon itsekin. On viime vuosina ollut syyllinen olo kun kituuttavat minua siellä turhaan, kun joku toinen joka avusta voisi hyötyä enemmän ei sitä saa.

        - Aloittaja


    • Anonyymi

      Eivät koskaan tulleet perään.

    • Anonyymi

      tuskin sua siellä kukkaan kaipaa . mitä niitä syyttömiä siellä kiusaat älä mene sinne anna aikasi jollekkin joka sitä arvostaa .

      • Anonyymi

        Juurikin näin!

        -AP


    • Anonyymi

      Tuntuvat haluavan enemmänkin heittää pihalle hoidosta. En suostu enää mömmöihin.

    • Anonyymi

      On kuvaavaa Suomen mielenterveyshoidolle että joudut edes miettimään tuollaista. Tietysti pitäisi voida lähteä hoidosta koska vaan. Joitakin ihmisiä kuitenkin pidätellään ja painostetaan epämääräisillä uhkauksilla ja vihjailuilla tarkkailulähetteestä. Kun sellaista tapahtuu, kyseessä on rikos, potilasta ei saa painostaa eikä uhkailla edes epäsuorasti.

      Lähde vain, selitä perusteet asiallisesti ja rauhallisesti (tosin lain mukaan ei potilaan tarvitsisi edes kertoa perusteita...). Huolehdi kuitenkin itse siitä että jos nyt syöt lääkkeitä niin lopetat ne vähitellen. Liian nopea lopetus voi tuottaa niin kovat vierotusoireet että joudut niiden takia sairaalaan, ihan turhaan. Vierotuksesta esim. tämä video:

      Psyykenlääkevieroitus: uhka vai mahdollisuus?
      https://www.youtube.com/watch?v=o4qv_97qXDw

      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että jossain ei nyt ole oikein onnistuttu kun pitää pelätä lähtemistä. Pelottelevat tosiaan pakkotoimilla jos en suostu yhteistyöhön (lääkkeisiin, sovittuihin tapaamisiin jne). Seuraavat lääkeainepitoisuuksia verestä säännöllisesti, jotta voivat olla varmoja siitä että pysyn talutushihnassa. Mulla menee aikamoiset lääkecocktailit, joita vastaan olen ollut koko vuosien kestävän "hoidon". Nyt kuitenkin mitta alkaa tulla täyteen ja lääkkeetön elämä kutsuu. Ja kiitos tuosta videovinkistä, kaikki keinot tulevat tarpeeseen.

        T:AP


      • Anonyymi

        "Huolehdi kuitenkin itse siitä että jos nyt syöt lääkkeitä niin lopetat ne vähitellen. Liian nopea lopetus voi tuottaa niin kovat vierotusoireet että joudut niiden takia sairaalaan, ihan turhaan."

        Tätä ei voi liikaa korostaa. Näin kävi minullekin (en ole AP, huom.). Onneksi olen nyt kuivilla psyykenlääkkeistä. Jos olisin nyt aloittamassa vieroitusta, vähentäisin annosta 10% kerrallaan ja pysyttelisin annoksessa niin kauan kunnes vieroitusoireita ei enää olisi. Vasta tämän jälkeen vähentäisin seuraavat 10% ja pysyttelisin siinä jne. kunnes lopulta tulisi viimeinen vähennys. Murskaisin tabletit ja punnitsisin ne mikrovaa'alla.

        Käypähoito-suositukset masennuslääkevieroituksen osalta ovat mielestäni nykyisellään vajavaisia ja jopa hengenvaarallisia. Parempaa tietoutta löytyy esim.
        https://www.rcpsych.ac.uk/mental-health/treatments-and-wellbeing/stopping-antidepressants


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Huolehdi kuitenkin itse siitä että jos nyt syöt lääkkeitä niin lopetat ne vähitellen. Liian nopea lopetus voi tuottaa niin kovat vierotusoireet että joudut niiden takia sairaalaan, ihan turhaan."

        Tätä ei voi liikaa korostaa. Näin kävi minullekin (en ole AP, huom.). Onneksi olen nyt kuivilla psyykenlääkkeistä. Jos olisin nyt aloittamassa vieroitusta, vähentäisin annosta 10% kerrallaan ja pysyttelisin annoksessa niin kauan kunnes vieroitusoireita ei enää olisi. Vasta tämän jälkeen vähentäisin seuraavat 10% ja pysyttelisin siinä jne. kunnes lopulta tulisi viimeinen vähennys. Murskaisin tabletit ja punnitsisin ne mikrovaa'alla.

        Käypähoito-suositukset masennuslääkevieroituksen osalta ovat mielestäni nykyisellään vajavaisia ja jopa hengenvaarallisia. Parempaa tietoutta löytyy esim.
        https://www.rcpsych.ac.uk/mental-health/treatments-and-wellbeing/stopping-antidepressants

        Käytätkö ketoperiiniä? Suosittelen 1000 mg annosta/vrk.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytätkö ketoperiiniä? Suosittelen 1000 mg annosta/vrk.

        Mikä se on? Syö ihan ite vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytätkö ketoperiiniä? Suosittelen 1000 mg annosta/vrk.

        Käypähoito-suosituksia ei masennuslääkevieroituksen osalta saa kritisoida? Miksi? Ovatko ne pyhiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että jossain ei nyt ole oikein onnistuttu kun pitää pelätä lähtemistä. Pelottelevat tosiaan pakkotoimilla jos en suostu yhteistyöhön (lääkkeisiin, sovittuihin tapaamisiin jne). Seuraavat lääkeainepitoisuuksia verestä säännöllisesti, jotta voivat olla varmoja siitä että pysyn talutushihnassa. Mulla menee aikamoiset lääkecocktailit, joita vastaan olen ollut koko vuosien kestävän "hoidon". Nyt kuitenkin mitta alkaa tulla täyteen ja lääkkeetön elämä kutsuu. Ja kiitos tuosta videovinkistä, kaikki keinot tulevat tarpeeseen.

        T:AP

        Kehosi on sinun ja sinä päätät mitä sinne pannaan, valitettavasti suomi on diktatuuri. Jossa pakotetaan uskomaan psykiatrian teoriaan, kuten kommunismissa marxiin, ja ellet usko sinut vangitaan valtion huumeluolaan kuin stalinismissa arvoton kulakki,
        Kiristetään vapaudella ja ulos et pääse kunnes syöt huumeita ja tuotat rahaa barbaareille suomen tohtoreille ja apteekkareille. Avaa silmäsi ja nae millainen suomen valtio on.
        Noita vaino yhteiskunta joka näkee kaikkialla mielisairaita kuin katoliset papit noitia,
        Suomi on autoritarismi kuin venäjä, ja sinä olet navalnin asemassa jos sinne jäät

        Eli ahvenan maa, ruotsi tai muu sivistyneempi valtio.
        Jos elät Suomessa käytä vain yksityistä ja luo tais lääkkeitä eli jos englantisi on hyvä lue kiinan ja Aasian yliopiston kasvilääketiedettä ja lääkitse niillä.
        Ne on luotettavampia, koska kiinalainen, aasialainen ja Kasvis lääketiede ei vangitse sinua eikä väkivalloin injektio myrkkyä, kuten barbaari koululääketiede.

        Pidä psykiatriaa noita vainona jota se on.
        Millainen on se typerys joka kuvittelee näkevänsä toisten näkymättömiä sisimpiä ja laimaa kuin Saksassa leimoja Daavidin tähden kantajille,
        Psykiatria on sama kauhu teoria tänään, psysy pois siitä, se on kauhu,
        Ja tekee sinulle joka kerran syvemmän trauman,
        Suomi ei sivisty koskaan niin kauan kun sillä on julkisterveys ja psykiatria,
        Pane sekin mieleesi, suomalainen myy kaikki liikkuvan kauppatavaraksi kuin moskovan mafia. Lähde pois suomalais barbaarien kynsistä. He on sairastuneet teorioihin kuin saksa aikoinaan ja yhtä vaarallinen sinulle kuin saksa Daavidin tähden kantajille.

        Usko muualla maailmassa tallista barbarismia mitä Suomessa tapahtuu ei tapahdu, kaikkialla on valinnan vapaudet paitsi kommunisti Suomessa.
        Se on paha maa
        Ja joutuu omaan hautaansa teoillaan.


    • Anonyymi

      Aika harvassa tapauksessa voi ihmiseen kohdistaa pakkotoimenpiteitä. Ilmeisesti jos joku haku perään laitetaan, niin ei sekään ole voimassa ikuisesti. Pidät muutaman viikon matalaa profiilia, ja saat olla rauhassa. Eli käsittääkseni parin viikon ajan voi oven taakse ilmestyä poliisit viemään väkisin arviointijaksolle. Ja siinäkin tapauksessa sinut voidaan todeta asialliseksi, ja pääset takaisin kotiin.

      Lähinnä pitäisi olla kai pahasti psykoottinen, vaarallinen itselle tai muille. Jos pystyt hoitamaan omat asiasi, niin ei kukaan pakota sinua ylläpitämään mitään hoitosuhdetta. Ei itsellänikään ole hoitosuhdetta tai lääkitystä, vaikka on eläkepaperit.

      • Anonyymi

        Mua on uhkailtu just tuolla, että tehdään "huoli-ilmoitus" ja tullaan ovelle, jos en tule tapaamisiin tai jos lääkeainepitoisuudet ovat alentuneet verikokeissa. Aavistin jotain sen tapaista, että haut saattavat napsahtaa päälle. Toivon todella sitä, että voisivat todeta minut asialliseksi ja päästää jatkamaan matkaa. Kuitenkin historiaa terveydenhuollon kanssa on sen verran, että pelkään heidän vaan takertuvan siihen.
        Pitää kai sitä varulta etsiä varamajoituspaikka ja antaa poliisien koputella turhaan ovella.

        T: AP


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mua on uhkailtu just tuolla, että tehdään "huoli-ilmoitus" ja tullaan ovelle, jos en tule tapaamisiin tai jos lääkeainepitoisuudet ovat alentuneet verikokeissa. Aavistin jotain sen tapaista, että haut saattavat napsahtaa päälle. Toivon todella sitä, että voisivat todeta minut asialliseksi ja päästää jatkamaan matkaa. Kuitenkin historiaa terveydenhuollon kanssa on sen verran, että pelkään heidän vaan takertuvan siihen.
        Pitää kai sitä varulta etsiä varamajoituspaikka ja antaa poliisien koputella turhaan ovella.

        T: AP

        Kuulostaa kauhealta. Ihan vakavasti, sinuna harkitsisin tuota varamajoituspaikkaa. Soittaisin sitten vaikka sieltä heille ja kertoisin puhelimessa - asiallisesti ja rauhallisesti, jotta huomaavat että olen järjissäni - että olen todellakin lopettanut avohoidon enkä halua seurantaa enkä jatkotapaamisia. Jos kuulostaa siltä että he eivät ole tyytyväisiä, voisin soittaa pari kertaa uudestaankin, keskustella edelleen ihan rauhassa. Jos he tällä aikavälillä ehkä käyvätkin ovella ihmettelemässä, niin en sitten vaan ole kotona. Kun muutaman viikon tätä jatkuu, niin heillä ei varmaan ole enää motivaatiota jatkaa. Jossain vaiheessa voit muuttaa takaisin "kotiin". - Pistin tuon lainausmerkkeihin, koska kyllähän tuolla tavalla tuhotaan ihmisen kotirauha perusteellisesti.

        Terveydenhuolto pitäisi jotenkin saada kuriin. Noudattamaan ihmisoikeuksia ja lakia. Mielenterveyslain rajamailla tuossa mennään. Ja sitäpaitsi YK on vaatinut jäsenvaltioita lopettamaan psykiatrisen pakkohoidon. Jos noudatettaisiin YK:n sopimuksia meillä ei olisi mielenterveyslaissa pakkohoitopykäliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa kauhealta. Ihan vakavasti, sinuna harkitsisin tuota varamajoituspaikkaa. Soittaisin sitten vaikka sieltä heille ja kertoisin puhelimessa - asiallisesti ja rauhallisesti, jotta huomaavat että olen järjissäni - että olen todellakin lopettanut avohoidon enkä halua seurantaa enkä jatkotapaamisia. Jos kuulostaa siltä että he eivät ole tyytyväisiä, voisin soittaa pari kertaa uudestaankin, keskustella edelleen ihan rauhassa. Jos he tällä aikavälillä ehkä käyvätkin ovella ihmettelemässä, niin en sitten vaan ole kotona. Kun muutaman viikon tätä jatkuu, niin heillä ei varmaan ole enää motivaatiota jatkaa. Jossain vaiheessa voit muuttaa takaisin "kotiin". - Pistin tuon lainausmerkkeihin, koska kyllähän tuolla tavalla tuhotaan ihmisen kotirauha perusteellisesti.

        Terveydenhuolto pitäisi jotenkin saada kuriin. Noudattamaan ihmisoikeuksia ja lakia. Mielenterveyslain rajamailla tuossa mennään. Ja sitäpaitsi YK on vaatinut jäsenvaltioita lopettamaan psykiatrisen pakkohoidon. Jos noudatettaisiin YK:n sopimuksia meillä ei olisi mielenterveyslaissa pakkohoitopykäliä.

        Kiitos rohkaisevasta kommentista. Olen pyrkinyt (ja omasta mielestäni ollut) asiallisuuteen aina kun olen terveydenhuollon kanssa joutunut olemaan tekemisissä. Pelkään, että he provosoituvat vähänkään "uhkaavammasta" käytöksestä ja häkki heilahtaa. Mulla on vyön alla lukuisia osastojaksoja joihin osaan on kissalan pojat tulleet hakemaan kotoa, joten tunne kotirauhasta on mennyt aikapäiviä sitten :(

        Tuosta olen 100% samaa mieltä, että terveydenhuoltoon pitäisi saada joku roti, etenkin mielenterveyspuolelle. Potilaan itsemääräämisoikeudesta sanotaan mm näin:

        "Jos täysi-ikäinen potilas ei mielenterveydenhäiriön, kehitysvammaisuuden tai muun syyn vuoksi pysty päättämään hoidostaan, potilaan laillista edustajaa taikka lähiomaista tai muuta läheistä on ennen tärkeän hoitopäätöksen tekemistä kuultava sen selvittämiseksi, millainen hoito parhaiten vastaisi potilaan tahtoa. Jos tästä ei saada selvitystä, potilasta on hoidettava tavalla, jota voidaan pitää hänen henkilökohtaisen etunsa mukaisena."

        Ainakaan omalla kohdallani ei koskaan ole toteutunut tuo oman edun mukaan hoitaminen. Toivottavasti tähän saataisiin muutosta tulevaisuudessa, ettei ihmisten tarvitse enää kärsiä. En kuitenkaan vähättele heitä, ketkä saavat apua psykiatriasta. Mutta koen suurta vääryttä, miten itseäni on heidän puolestaan kohdeltu.

        T: AP


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos rohkaisevasta kommentista. Olen pyrkinyt (ja omasta mielestäni ollut) asiallisuuteen aina kun olen terveydenhuollon kanssa joutunut olemaan tekemisissä. Pelkään, että he provosoituvat vähänkään "uhkaavammasta" käytöksestä ja häkki heilahtaa. Mulla on vyön alla lukuisia osastojaksoja joihin osaan on kissalan pojat tulleet hakemaan kotoa, joten tunne kotirauhasta on mennyt aikapäiviä sitten :(

        Tuosta olen 100% samaa mieltä, että terveydenhuoltoon pitäisi saada joku roti, etenkin mielenterveyspuolelle. Potilaan itsemääräämisoikeudesta sanotaan mm näin:

        "Jos täysi-ikäinen potilas ei mielenterveydenhäiriön, kehitysvammaisuuden tai muun syyn vuoksi pysty päättämään hoidostaan, potilaan laillista edustajaa taikka lähiomaista tai muuta läheistä on ennen tärkeän hoitopäätöksen tekemistä kuultava sen selvittämiseksi, millainen hoito parhaiten vastaisi potilaan tahtoa. Jos tästä ei saada selvitystä, potilasta on hoidettava tavalla, jota voidaan pitää hänen henkilökohtaisen etunsa mukaisena."

        Ainakaan omalla kohdallani ei koskaan ole toteutunut tuo oman edun mukaan hoitaminen. Toivottavasti tähän saataisiin muutosta tulevaisuudessa, ettei ihmisten tarvitse enää kärsiä. En kuitenkaan vähättele heitä, ketkä saavat apua psykiatriasta. Mutta koen suurta vääryttä, miten itseäni on heidän puolestaan kohdeltu.

        T: AP

        "Mulla on vyön alla lukuisia osastojaksoja joihin osaan on kissalan pojat tulleet hakemaan kotoa, joten tunne kotirauhasta on mennyt aikapäiviä sitten :("
        Olen pahoillani siitä mitä olet joutunut kokemaan! -edellinen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos rohkaisevasta kommentista. Olen pyrkinyt (ja omasta mielestäni ollut) asiallisuuteen aina kun olen terveydenhuollon kanssa joutunut olemaan tekemisissä. Pelkään, että he provosoituvat vähänkään "uhkaavammasta" käytöksestä ja häkki heilahtaa. Mulla on vyön alla lukuisia osastojaksoja joihin osaan on kissalan pojat tulleet hakemaan kotoa, joten tunne kotirauhasta on mennyt aikapäiviä sitten :(

        Tuosta olen 100% samaa mieltä, että terveydenhuoltoon pitäisi saada joku roti, etenkin mielenterveyspuolelle. Potilaan itsemääräämisoikeudesta sanotaan mm näin:

        "Jos täysi-ikäinen potilas ei mielenterveydenhäiriön, kehitysvammaisuuden tai muun syyn vuoksi pysty päättämään hoidostaan, potilaan laillista edustajaa taikka lähiomaista tai muuta läheistä on ennen tärkeän hoitopäätöksen tekemistä kuultava sen selvittämiseksi, millainen hoito parhaiten vastaisi potilaan tahtoa. Jos tästä ei saada selvitystä, potilasta on hoidettava tavalla, jota voidaan pitää hänen henkilökohtaisen etunsa mukaisena."

        Ainakaan omalla kohdallani ei koskaan ole toteutunut tuo oman edun mukaan hoitaminen. Toivottavasti tähän saataisiin muutosta tulevaisuudessa, ettei ihmisten tarvitse enää kärsiä. En kuitenkaan vähättele heitä, ketkä saavat apua psykiatriasta. Mutta koen suurta vääryttä, miten itseäni on heidän puolestaan kohdeltu.

        T: AP

        Eli tiedät hyvin miten systeemi toimii.
        Oikeastaan ainoa mikä jää jäljelle, on se että "pärjäätkö ilman." Siihenhän me täällä foorumilla ei voida kuin antaa kannustavia kommentteja.

        Kävisikö sellaiseksi, se että tänään tapasin random tyypin, joka kertoi että voi paremmin kuin koskaan, kun siirtyi käymään yksityisellä. Parasta tässä oli se, että hänen habituksestaan tämä oli helppo uskoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mua on uhkailtu just tuolla, että tehdään "huoli-ilmoitus" ja tullaan ovelle, jos en tule tapaamisiin tai jos lääkeainepitoisuudet ovat alentuneet verikokeissa. Aavistin jotain sen tapaista, että haut saattavat napsahtaa päälle. Toivon todella sitä, että voisivat todeta minut asialliseksi ja päästää jatkamaan matkaa. Kuitenkin historiaa terveydenhuollon kanssa on sen verran, että pelkään heidän vaan takertuvan siihen.
        Pitää kai sitä varulta etsiä varamajoituspaikka ja antaa poliisien koputella turhaan ovella.

        T: AP

        Jaa. No jos on useampia lääkkeitä käytössä niin lopetukseen kannattaa varata reilusti aikaa ja yksi kerrallaan.


      • Anonyymi

        Jos yksilö on leimattu, ei ole mitään järkeä asua Suomessa, ei hän saa mitään terveyden hoitoa, vaikka käsi tai jalka olisi poikki vain yksityinen hoitaa leimattuja, siksi leomtun ei ole järkevää jäädä Suomeen, hän maksaa veroja ja häntä ei tutki eikä hoida kukaan jos sairastuu, siksi heti leiman jälkeen viipymättä pois Suomesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mua on uhkailtu just tuolla, että tehdään "huoli-ilmoitus" ja tullaan ovelle, jos en tule tapaamisiin tai jos lääkeainepitoisuudet ovat alentuneet verikokeissa. Aavistin jotain sen tapaista, että haut saattavat napsahtaa päälle. Toivon todella sitä, että voisivat todeta minut asialliseksi ja päästää jatkamaan matkaa. Kuitenkin historiaa terveydenhuollon kanssa on sen verran, että pelkään heidän vaan takertuvan siihen.
        Pitää kai sitä varulta etsiä varamajoituspaikka ja antaa poliisien koputella turhaan ovella.

        T: AP

        1. Sinun ei suomen lain mukaan tarvitse uskoa psykiatrian teoriaan, Freudin, eibmarxiin, ei tarot kortti enneutajiin tai muhinin noitiin,
        2. Sinulla on lain mukaan vaadittava yksityisen lääkärin arvio ennen pakkohoitoon viemistä, se on EU n vastainen menetelmä Suomessa että kaksi lääkäriä sopii pidätyksestäsi ja hölmöt sini takit on kuin SS ja hakee.

        Pitää olla lisäksi puolueettoman instituution eli yksityisen ja omaisten lausunto ja useimmissa maissa pakkohoito edellyttää kärä oikeuden päätöstä. Jossa kärä oikeudess saa puolustautua eli kertoa että pakkohoitoon vienti on kosto valituksesta

        Suomi on täysin 100 % sesti ihmisoikeudeton valtio,
        Jokainen pakko hoito on valtion kidutus hoito jota yleensä annetaan kriitikoille antipsykiatristeille rangaistuksena siitä että ajattelevat eri tavoin.
        Sille sinä et voi mitään että Suomi on tuollainen.
        Sitä ei muuta kuin ryssän panssari ja Siperian reissu virkamiehille,
        Eli kun he siellä ovat vankina pakkohoidossa
        Niin sen jälkeen suomen saa palauttaa itsenäiseksi,
        Sillä Siperian opetus lopettaa suomesta pakko hoidot.

        Sitä me saamme odottaa, mutta muuta parannuskeinoa ei ole tälle pakolla huumeita iskevälle valtiolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mua on uhkailtu just tuolla, että tehdään "huoli-ilmoitus" ja tullaan ovelle, jos en tule tapaamisiin tai jos lääkeainepitoisuudet ovat alentuneet verikokeissa. Aavistin jotain sen tapaista, että haut saattavat napsahtaa päälle. Toivon todella sitä, että voisivat todeta minut asialliseksi ja päästää jatkamaan matkaa. Kuitenkin historiaa terveydenhuollon kanssa on sen verran, että pelkään heidän vaan takertuvan siihen.
        Pitää kai sitä varulta etsiä varamajoituspaikka ja antaa poliisien koputella turhaan ovella.

        T: AP

        Suomi ei jätä niitä koskaan rauhaan, joista big farma on tehnyt lypsylehmän, he etsivät sen mistä tahansa rahaa tuottamaan big farmalle.
        Ahvenan maa, mieluummin Ruotsi ja sinne ja saat elää rauhassa vuosikymmenet.
        Ja elämäsi loppuun, ainoa mistä kärsit siellä on post trauma syndroomasta joita psykiatria Suomessa tuotti ja ne joudut kärsimään yksin.


    • Anonyymi

      Mulla on myös pitkä historia psykiatrian puolen kanssa, ja aiemmin jopa pelkäsinkin juuri sitä, miten menneisyys otetaan huomioon arvioitaessa nykyisyyttä.

      Pelkoni oli kuitenkin aivan turhaa, menneisyyteni takia ei ole ollut psyk.puolella ongelmia, vaikka henkilökunta on kerennyt vaihtua vuosien varrella moneen kertaan.

      Kyllä he katsovat tämän hetkistä tilannetta ja vointia, eivätkä vetoa kaikkea johonkin, mitä on ollut kauan sitten.
      Tämä on mun näkemys ja kokemus.

      • Anonyymi

        Hienoa kuulla, että sun tilannetta on katsottu nykyhetken mukaan eikä peilattu menneeseen. On rohkaisevaa kuulla, ettei omat uhkakuvat ole niin kiveen kirjoitettuja :)

        T: AP


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa kuulla, että sun tilannetta on katsottu nykyhetken mukaan eikä peilattu menneeseen. On rohkaisevaa kuulla, ettei omat uhkakuvat ole niin kiveen kirjoitettuja :)

        T: AP

        On erilaisia hoitopaikkoja, joissa erilaiset hoitotiimit, lääkärit ja ylilääkärit, erilaiset linjaukset. Kumpikin kokemus voi siis olla tosi ja varmasti onkin. Ongelma on kuitenkin, että nykyinen laki ja valvonnan lepsuus mahdollistaa ihmisoikeusrikkomukset.
        -edellinen

        ps. Tämmöistä on meneillään kansainvälisesti psykiatrian potilaina olevien ihmisoikeustilanteessa:

        Kannanotto psykiatristen potilaiden ihmisoikeuksien puolesta
        https://madinfinland.org/kannanotto-psykiatristen-potilaiden-ihmisoikeuksien-puolesta/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On erilaisia hoitopaikkoja, joissa erilaiset hoitotiimit, lääkärit ja ylilääkärit, erilaiset linjaukset. Kumpikin kokemus voi siis olla tosi ja varmasti onkin. Ongelma on kuitenkin, että nykyinen laki ja valvonnan lepsuus mahdollistaa ihmisoikeusrikkomukset.
        -edellinen

        ps. Tämmöistä on meneillään kansainvälisesti psykiatrian potilaina olevien ihmisoikeustilanteessa:

        Kannanotto psykiatristen potilaiden ihmisoikeuksien puolesta
        https://madinfinland.org/kannanotto-psykiatristen-potilaiden-ihmisoikeuksien-puolesta/

        Tuollekkaan sivustolle ei tekis yhtään pahaa, jos vaikka löytyis niitä avoimen dialogin kuntoutujia kertomaan tarinoistaan ihan omilla kasvoillaan.


      • Anonyymi

        Minä olen taas ollut 26 vuotta suomen julkisterveyden sä kollektiivisen, sadismin, pilkan ja ivan kohteena, he pilkkaa siksi ja kieltäytyvät hoitamasta aivokasvaimesta alkain kaikki jouduin maksamaan Suomessa asuessa yksityiselle,
        Koska julkisen sadismi alkoi jo odotus huoneessa,
        Syy: " ei usko psykiatrian teoriaan" se oli kollektiivisen ivan ja pilkan syy
        Ja kertaakaan tohtorit ei kuunnelleet edes minkä vaivan takia tulin terkkariin.

        Olen asunut yhteensä 16 vuotta ulkomailla ja en ainakaan omasta tahdostani muuta koskaan Suomeen, niin kauan kun Suomessa on julkisterveys, pysyn suomesta poissa, eli kuolemaani asti ilmeisesti, koska Suomeen ei koskaan tule valinnan vapauksia eikä ihmisoikeuksia. Tai ne on heikot ja niitäkään ei yksikään viranomainen noudata.


    • Anonyymi

      Psykiatrinen uskonlahko ei ikinä jätä sinua rauhaan,vähintäänkin leima pysyy.

      • Anonyymi

        Höpöhöpö. Tavallinen ihminen ei edes muista diagnoosiesi nimiä vaikka kertoisit ne itse. Jos olet kunnossa, ketään kiinnosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö. Tavallinen ihminen ei edes muista diagnoosiesi nimiä vaikka kertoisit ne itse. Jos olet kunnossa, ketään kiinnosta.

        Kun ne on sinne potilaskertomuksiin nakutettu, siellä ne pysyy.

        Kun menet seuraavan kerran vastaanotolle, ihan minkä asian vuosi vaan, lääkäri katsoo failiasi ja näkee että olet latvakakkonen eikä sen jälkeen ota mitään vakavasti mitä kerrot.

        Jos pää ei ole kunnossa, se aiheuttaa oireita, jotka ovat vain kuvitelmaa, asenteella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ne on sinne potilaskertomuksiin nakutettu, siellä ne pysyy.

        Kun menet seuraavan kerran vastaanotolle, ihan minkä asian vuosi vaan, lääkäri katsoo failiasi ja näkee että olet latvakakkonen eikä sen jälkeen ota mitään vakavasti mitä kerrot.

        Jos pää ei ole kunnossa, se aiheuttaa oireita, jotka ovat vain kuvitelmaa, asenteella.

        " latvakakkonen" Haha, hyvä vitsi. Mutta oikeassa olet.

        Kannattaa miettiä voisiko siirtää terveyspalvelut toiseen kuntaan tai sairaanhoitopiiriin, niin Omakannan kiellot estävät tietojen näkymisen. Pääsee leimasta eroon. Omassa sh-piirissähän julkisen sektorin tiedot näkyvät kielloista huolimatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " latvakakkonen" Haha, hyvä vitsi. Mutta oikeassa olet.

        Kannattaa miettiä voisiko siirtää terveyspalvelut toiseen kuntaan tai sairaanhoitopiiriin, niin Omakannan kiellot estävät tietojen näkymisen. Pääsee leimasta eroon. Omassa sh-piirissähän julkisen sektorin tiedot näkyvät kielloista huolimatta.

        En ole miettinyt tätä vaihtoehtoa, mutta ajatuksenakin aivan absurdi. Että sinua ei uskota enää mt-potilaana ja sinun täytyy lähteä hoitojärjestelmää pakoon. Voisivat kyllä hiukan miettiä toimintaansa nämä hoitavat tahot, jos ihminen joutuu tällaisia toimia edes harkitsemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole miettinyt tätä vaihtoehtoa, mutta ajatuksenakin aivan absurdi. Että sinua ei uskota enää mt-potilaana ja sinun täytyy lähteä hoitojärjestelmää pakoon. Voisivat kyllä hiukan miettiä toimintaansa nämä hoitavat tahot, jos ihminen joutuu tällaisia toimia edes harkitsemaan.

        Minä itse olen toiminut noin. Oli niin kova trauma joutua "hoitoon", mikä ei ollut edes tosiasiassa mitään hoitoa. Yksityisyyttäni ja itsemääräämistäni rikottiin, keskusteluapua en saanut vaikka olisin kyllä ottanut vastaan. Stigma pysyy ja terkkarissa käynti kun Kanta avataan aktivoi aina sen saman trauman.
        Käyn naapurikunnassa lääkärissä kun täytyy, ja lisäksi joskus yksityisellä. -En pelkää niinkään sitä etten pääsisi asialliseen somaattisen puolen hoitoon mt-diagnoosin vuoksi (vaikka olen kuullut että sitäkin tapahtuu) vaan ihan sitä, että asiointi siinä paikassa on aina niin traumaattista.
        Syy miksi jouduin hoitoon - se oli vähän puoliväkisin, painostettiin päivystykseen- johtui väkivaltakokemuksesta, mistä olin traumatisoitunut ja poissa tolaltani. Itsemääräämistäni ja koskemattomuuttani oli siinä loukattu. Kun sitten loukattiin uudestaan terveydenhuoltojärjestelmässä, niin en saanut muuta kuin traumaa trauman päälle. Kiitos ei. Siitä on jo monta vuotta, mutta pelko ei ole poissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ne on sinne potilaskertomuksiin nakutettu, siellä ne pysyy.

        Kun menet seuraavan kerran vastaanotolle, ihan minkä asian vuosi vaan, lääkäri katsoo failiasi ja näkee että olet latvakakkonen eikä sen jälkeen ota mitään vakavasti mitä kerrot.

        Jos pää ei ole kunnossa, se aiheuttaa oireita, jotka ovat vain kuvitelmaa, asenteella.

        Tällä latvakakkosella on huonoja kokemuksia juuri vanhojen merkintöjen takia.
        Vaikka pää on nykyisin aika hyvässä kunnossa, niin tosi usein tuntuu, ettei tosissaan oteta, ja kohtelukin on sen mukaista, lääkäreiden käytös ym.

        Sinänsä asialla ei ole väliä, aivan sama kuinka typerästi jotkut lääkärit käyttäytyy, mutta olisihan se kiva saada vaivansa hoidatettua, että elämä olisi mukavampaa.

        Olenkin jo päättänyt, että kärsin ja kidun nykyään mahdollisimman pitkään kipujen ym. oireiden kanssa, ennenkuin lähden turhautumaan vastaanotolle, jossa ei uskota mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä latvakakkosella on huonoja kokemuksia juuri vanhojen merkintöjen takia.
        Vaikka pää on nykyisin aika hyvässä kunnossa, niin tosi usein tuntuu, ettei tosissaan oteta, ja kohtelukin on sen mukaista, lääkäreiden käytös ym.

        Sinänsä asialla ei ole väliä, aivan sama kuinka typerästi jotkut lääkärit käyttäytyy, mutta olisihan se kiva saada vaivansa hoidatettua, että elämä olisi mukavampaa.

        Olenkin jo päättänyt, että kärsin ja kidun nykyään mahdollisimman pitkään kipujen ym. oireiden kanssa, ennenkuin lähden turhautumaan vastaanotolle, jossa ei uskota mitään.

        Tänään oli artikkeli muistaakseni iltalehdessä, jossa naisen vatsakipuja ei otettu tosissaan. Kun lopulta puolitoista vuotta myöhemmin joku lääkäri vei hänet, ties monennellako lääärikäynnillä röntgeniin, selvisi että hänellä oli pitkälle edennyt suolistosyöpä, elinaikaa vuoden verran.

        Siitä alkoi keskustelu, jossa sivuttiin aika montaa virhettä mitä lääkärit olivat tehneet ihmisille, niitä oli jo satoja siitä vaiheessa kun viimeksi sitä keskustelua katsoin.

        Olen itsekin tuon saman järjestelmän uhri, kävin 30 vuotta lääkäreissä ja luovutin kun he eivät pystyneet selvittämään huonovointisuuteni syytä. Lopulta syyksi paljastui yksinkertainen asia, jonka itse sain selville.

        Usko mennyt noihin terveyskeskuksiin. Kai siellä mummot saa yskänlääkereseptin mutta siihen se taitaa jäädä.

        Ja tämä liittyi tuohon aiempaan kirjoitukseen siten, että minä en enää tarjoa itseäni sinne edes verikokeeseen. Saa tulla aika iso hätä että heidän "apua" kaipaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänään oli artikkeli muistaakseni iltalehdessä, jossa naisen vatsakipuja ei otettu tosissaan. Kun lopulta puolitoista vuotta myöhemmin joku lääkäri vei hänet, ties monennellako lääärikäynnillä röntgeniin, selvisi että hänellä oli pitkälle edennyt suolistosyöpä, elinaikaa vuoden verran.

        Siitä alkoi keskustelu, jossa sivuttiin aika montaa virhettä mitä lääkärit olivat tehneet ihmisille, niitä oli jo satoja siitä vaiheessa kun viimeksi sitä keskustelua katsoin.

        Olen itsekin tuon saman järjestelmän uhri, kävin 30 vuotta lääkäreissä ja luovutin kun he eivät pystyneet selvittämään huonovointisuuteni syytä. Lopulta syyksi paljastui yksinkertainen asia, jonka itse sain selville.

        Usko mennyt noihin terveyskeskuksiin. Kai siellä mummot saa yskänlääkereseptin mutta siihen se taitaa jäädä.

        Ja tämä liittyi tuohon aiempaan kirjoitukseen siten, että minä en enää tarjoa itseäni sinne edes verikokeeseen. Saa tulla aika iso hätä että heidän "apua" kaipaan.

        "Olen itsekin tuon saman järjestelmän uhri, kävin 30 vuotta lääkäreissä ja luovutin kun he eivät pystyneet selvittämään huonovointisuuteni syytä. Lopulta syyksi paljastui yksinkertainen asia, jonka itse sain selville."

        Samat lääkärit vakuuttelevat masennuslääkkeiden olevan turvallisia ja hyvin siedettyjä. Näidenkö vakuutteluihin koronarokotteiden turvallisuudesta pitäisi uskoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole miettinyt tätä vaihtoehtoa, mutta ajatuksenakin aivan absurdi. Että sinua ei uskota enää mt-potilaana ja sinun täytyy lähteä hoitojärjestelmää pakoon. Voisivat kyllä hiukan miettiä toimintaansa nämä hoitavat tahot, jos ihminen joutuu tällaisia toimia edes harkitsemaan.

        Mitä siinä. Ihan normi toimintaa ihmisillä jotka eivät ole edes kertaakaan olleet psykoosissakaan vaan myös ns.normina pidetyillä jolla joku psyykelääkitys päällä. Selkä potilaana tarjottiin lisämömmöjä ja ja jättäydyin psyk.hoidosta pois. Koin akuutin kriisin kuolemantapauksen johdosta ja siinä joku aika niin vähän meni huonommin psyykkisesti. Nyt joutuu pelkään kun leima päässä myös aikaisemman burn outin vuoksi. En haluu enää burn outtia ja tiedän et työ jossa sen sain ei sovi mulle mut psyk.puolen tyypit haluais mun menevän takas sille alalle. En mene. Oma elämä. Mä haluan vielä muuttaa suunnan mutta tuntuu että jarruja lyödään matkaan. Sit on tää köyhyys mikä haittaa. Haluun lähtee myös nykiin tältä paikkakunnalta jotta vois laittaa puhtaalta pöydältä. Tääl leimaantuu muutenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä latvakakkosella on huonoja kokemuksia juuri vanhojen merkintöjen takia.
        Vaikka pää on nykyisin aika hyvässä kunnossa, niin tosi usein tuntuu, ettei tosissaan oteta, ja kohtelukin on sen mukaista, lääkäreiden käytös ym.

        Sinänsä asialla ei ole väliä, aivan sama kuinka typerästi jotkut lääkärit käyttäytyy, mutta olisihan se kiva saada vaivansa hoidatettua, että elämä olisi mukavampaa.

        Olenkin jo päättänyt, että kärsin ja kidun nykyään mahdollisimman pitkään kipujen ym. oireiden kanssa, ennenkuin lähden turhautumaan vastaanotolle, jossa ei uskota mitään.

        Niin. Valitettavaa tuommoinen mutta taitaa olla aika yleistä. Jos ei oo sääriluun murtunut niin kait pitää vaan itseensä hoitaa parhaan mukaan tai hankkia muualta apua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Olen itsekin tuon saman järjestelmän uhri, kävin 30 vuotta lääkäreissä ja luovutin kun he eivät pystyneet selvittämään huonovointisuuteni syytä. Lopulta syyksi paljastui yksinkertainen asia, jonka itse sain selville."

        Samat lääkärit vakuuttelevat masennuslääkkeiden olevan turvallisia ja hyvin siedettyjä. Näidenkö vakuutteluihin koronarokotteiden turvallisuudesta pitäisi uskoa?

        Asiahan on niin että jos et saa rokotteesta tai lääkkeestä heti sivuvaikutuksia niin harvoin potilasta uskotaan. Lääkäri on paljon tärkeämpi henkilö kuin joku perusduunari. Duunareita voi aina hommata riviin lisää kun joku sairastuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Valitettavaa tuommoinen mutta taitaa olla aika yleistä. Jos ei oo sääriluun murtunut niin kait pitää vaan itseensä hoitaa parhaan mukaan tai hankkia muualta apua.

        Hei jengi, ihan jokainen tässä ketjussa. Mielenkiintoista ja asiallista keskustelua. Hyvä hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Valitettavaa tuommoinen mutta taitaa olla aika yleistä. Jos ei oo sääriluun murtunut niin kait pitää vaan itseensä hoitaa parhaan mukaan tai hankkia muualta apua.

        Olen kyllä " oppinut ", että mikään ei ole vialla silloin, jos vaiva ei näy päälle päin.

        - Mikään ei ole vialla, jos peruslabrat ovat ok.
        -Jos ei ole kuumetta, niin ei voi olla kipeä.
        - Kipu ei ole mitään vaarallista, jos se ei ole jatkuvaa.
        - Kipuahan ei silloin ole, jos potilas ei ole kivuliaan näköinen (?).

        - Ajoittainen/hetkittäinen verenpaineen nousu ( vaikka kuinka korkealle ) ei ole mitenkään vaarallista.
        - Kun lääkäri tapaa potilasta kymmenisen minuuttia, niin kirjoittaa koneelle, että potilaan yleistila on hyvä.

        Ja kun/jos jokin vika on, niin mitään ei tehdä ennenkuin muuttuu akuutiksi.

        Noi nyt tuli ensimmäisenä mieleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö. Tavallinen ihminen ei edes muista diagnoosiesi nimiä vaikka kertoisit ne itse. Jos olet kunnossa, ketään kiinnosta.

        Ja kun tulee somaattista vaivaa, niin ketään ei kiinnosta, juurikin noiden psykiatristen diagnoosien takia.........


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun tulee somaattista vaivaa, niin ketään ei kiinnosta, juurikin noiden psykiatristen diagnoosien takia.........

        Minulla on epäasiallisimmat kokemukset hoitamatta jättämisestä ajalta ennen kuin olin käynyt psykiatrilla tai mitään mt-ongelmaa oli. Oli myös fyysisistä syistä lääkärillä käyntejä samaan aikaan kun olin mt-potilaana eikä ollut mitään asiatonta, vaikka oli epämääräinen vaiva selvittää. Täysin kiinni lääkäristä! Tämä YLE:n juttu suolistosyöpää sairastavasta naisesta (löytynee googlella) sieltä kun luet kommentit niin näet että epäasiallisuuksia saavat osakseen ihan kaikenlaiset ihmiset. Jos sinulla on diagnoosi, se on helppo lyömäase lääkärille joka ei halua tutkia, mutta jos ei diagnoosia ole hän luultavasti siltikin ehdottaisi että ongelma on päässä.

        Olen kuullut kyllä että psyyken diagnooseja voidaan nostaa esiin, mutta aivan samalla tavalla aina terveinä olleille sanotaan ettei voi olla mitään.

        Toki varmuutta ei minullakaan ole, vaikuttavatko diagnoosit hoitoon tilastojen kannalta katsottuna. Psyykepotilaiden kuolleisuutta voisi tutkia tarkemmin että asiaan saataisiin selvyys kohdellaanko heitä epätasa-arvoisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on epäasiallisimmat kokemukset hoitamatta jättämisestä ajalta ennen kuin olin käynyt psykiatrilla tai mitään mt-ongelmaa oli. Oli myös fyysisistä syistä lääkärillä käyntejä samaan aikaan kun olin mt-potilaana eikä ollut mitään asiatonta, vaikka oli epämääräinen vaiva selvittää. Täysin kiinni lääkäristä! Tämä YLE:n juttu suolistosyöpää sairastavasta naisesta (löytynee googlella) sieltä kun luet kommentit niin näet että epäasiallisuuksia saavat osakseen ihan kaikenlaiset ihmiset. Jos sinulla on diagnoosi, se on helppo lyömäase lääkärille joka ei halua tutkia, mutta jos ei diagnoosia ole hän luultavasti siltikin ehdottaisi että ongelma on päässä.

        Olen kuullut kyllä että psyyken diagnooseja voidaan nostaa esiin, mutta aivan samalla tavalla aina terveinä olleille sanotaan ettei voi olla mitään.

        Toki varmuutta ei minullakaan ole, vaikuttavatko diagnoosit hoitoon tilastojen kannalta katsottuna. Psyykepotilaiden kuolleisuutta voisi tutkia tarkemmin että asiaan saataisiin selvyys kohdellaanko heitä epätasa-arvoisesti.

        Mä luin tuon Ylen jutun, ja kommenttejakin.
        Tiedän kyllä, kuinka ihmisillä syytellään korvien väliä, vaikka siellä ei ennestään edes ole vikaa.

        Tilastoista en itsekään tiedä, mutta itse psyk. diagnoosin omaavana, sekä joillain tutuillakin on, niin joskus on aika ala-arvoisia hoito-, ym. tilanteita.
        Vaivoja vähätellään, eikä haluta uskoa mitä potilas sanoo.

        Psyykepotilaiden kuolleisuudesta on ollut jonkin verran juttua, ainakin, että kuolisivat aikaisemmin kuin terveet. Siis elinajan ennuste on alhaisempi.
        Tuotakaan en ihmettele, kun näkee ja kuulee minkälaista on näiden potilaiden hoito/hoitamattomuus somaattisella puolella.

        Kuoleehan ihminen, jos ei jotain vakavampia sairauksia tutkita, todeta ja hoideta ajoissa.

        Sama välinpitämättömyys on tullut tutuksi kuntoutuspuolella, esim. jonkin leikkauksen jälkeen.
        Itse olin vuosia sitten tehohoidossa reilut neljä viikkoa, yhteensä makasin sängyssä lähes kuusi viikkoa.
        En saanut minkäänlaista fysioterapiaa sen jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä siinä. Ihan normi toimintaa ihmisillä jotka eivät ole edes kertaakaan olleet psykoosissakaan vaan myös ns.normina pidetyillä jolla joku psyykelääkitys päällä. Selkä potilaana tarjottiin lisämömmöjä ja ja jättäydyin psyk.hoidosta pois. Koin akuutin kriisin kuolemantapauksen johdosta ja siinä joku aika niin vähän meni huonommin psyykkisesti. Nyt joutuu pelkään kun leima päässä myös aikaisemman burn outin vuoksi. En haluu enää burn outtia ja tiedän et työ jossa sen sain ei sovi mulle mut psyk.puolen tyypit haluais mun menevän takas sille alalle. En mene. Oma elämä. Mä haluan vielä muuttaa suunnan mutta tuntuu että jarruja lyödään matkaan. Sit on tää köyhyys mikä haittaa. Haluun lähtee myös nykiin tältä paikkakunnalta jotta vois laittaa puhtaalta pöydältä. Tääl leimaantuu muutenkin.

        Leimaamattomaan tilaan pääset vain suomesta pois muuttamalla.
        Potilas kortistot on kuin juoru lehti panetreluja ja valheita täynnä
        Ja niitä et pääse pakoon Suomen sisällä, jos muutat paikkakuntaa, leimat menee nopeammin uudelle paikkakunnalle kuin muuttokuormasi, olen kokenut,

        Ainoa tapa pois muutto suomesta. Piste.
        Muut maat ei ole samanlaisia barbaareita kuin Suomen juolkinen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kyllä " oppinut ", että mikään ei ole vialla silloin, jos vaiva ei näy päälle päin.

        - Mikään ei ole vialla, jos peruslabrat ovat ok.
        -Jos ei ole kuumetta, niin ei voi olla kipeä.
        - Kipu ei ole mitään vaarallista, jos se ei ole jatkuvaa.
        - Kipuahan ei silloin ole, jos potilas ei ole kivuliaan näköinen (?).

        - Ajoittainen/hetkittäinen verenpaineen nousu ( vaikka kuinka korkealle ) ei ole mitenkään vaarallista.
        - Kun lääkäri tapaa potilasta kymmenisen minuuttia, niin kirjoittaa koneelle, että potilaan yleistila on hyvä.

        Ja kun/jos jokin vika on, niin mitään ei tehdä ennenkuin muuttuu akuutiksi.

        Noi nyt tuli ensimmäisenä mieleen.

        Noita vaino valtio merkkaa kaikki kehon vaivat mielisairaudeksi, älkää menkö julkisen noita vaino tohtoreille, heidän tehtävä on täyttää hermomyrkky tehtiden euro kiintiöt ja myydä määrätty määrä potilaita hermomyrkky tehtaalle, jonka tohtorit itse omistavat, ja sinut huumaamalla ja myrkyttämällä he rakentavat miljoona talonsa
        Ja ellet tuota euroja, he pidättää erittäin tuottavaan pakkohoitoon,
        Jossa 3 kk oleskelu tuottaa pikkeinä noin 21 000 euroa (n 1000 €/piikki)
        Ja pillereina 1200 e/ kk ja valtio maksaa pakkohoidon kulut
        Ja tohtorit kerää pakkohoidon tuoton nettona, maksamatta kuluista mitään,

        Tajuatte kai että Suomen julkinen on kuin venäjän mafia,
        Jos ette halua olla sen kaa tekemisissä, reppu selkään ja pois suomesta.
        Olen tavannut useita, jotka samasta syystä ovat lähteneet.
        EIVÄT JÄÄ KAUPPATAVARAKSI SUOMEN VÄKIVALTAISILLE JULKIS TOHTOREILLE

        Ja tyytyväisiä ovat kaikki olleet muuttonsa, saa elää rauhassa, eikä tarvitse pelätä suomen valtion huumeluolien pakko huumausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on epäasiallisimmat kokemukset hoitamatta jättämisestä ajalta ennen kuin olin käynyt psykiatrilla tai mitään mt-ongelmaa oli. Oli myös fyysisistä syistä lääkärillä käyntejä samaan aikaan kun olin mt-potilaana eikä ollut mitään asiatonta, vaikka oli epämääräinen vaiva selvittää. Täysin kiinni lääkäristä! Tämä YLE:n juttu suolistosyöpää sairastavasta naisesta (löytynee googlella) sieltä kun luet kommentit niin näet että epäasiallisuuksia saavat osakseen ihan kaikenlaiset ihmiset. Jos sinulla on diagnoosi, se on helppo lyömäase lääkärille joka ei halua tutkia, mutta jos ei diagnoosia ole hän luultavasti siltikin ehdottaisi että ongelma on päässä.

        Olen kuullut kyllä että psyyken diagnooseja voidaan nostaa esiin, mutta aivan samalla tavalla aina terveinä olleille sanotaan ettei voi olla mitään.

        Toki varmuutta ei minullakaan ole, vaikuttavatko diagnoosit hoitoon tilastojen kannalta katsottuna. Psyykepotilaiden kuolleisuutta voisi tutkia tarkemmin että asiaan saataisiin selvyys kohdellaanko heitä epätasa-arvoisesti.

        Jos sinä tuotat rahaa tohtorien miljoona taloihin syömällä samaan aikaan psyykkelääkkeitä, saat saada hoitoa joskus myös fyysisiin vaivoihin.
        Mutta jos et tuota rahaa, ja olet psykiatrian vastustaja
        Silloin tulet huomaamaan kuten minä että vaikka tuot aivokasvain diaknoosin yksityiseltä, aivokirurgi arvio kielletään ja pilkataan kun sinä et usko psykiatriaan ja lähetteesi aivokirurgi arvioon revitään roskiin.

        Eli jos tuotat rahaa ihmiskauppiaille, saatat saada joskus hoitoa
        Jos et tuota rahaa tohtori mafialle, et koskaan, et todella koskaan saa tutkimuksia etkä hoitoa, koska olet julkis- tohtoreille hyödytön taloudelliselta kannalta
        Ja silloin hoitoa ei tule, ellei julkista tohtorit saa sinusta myrkky rahaa.

        Kela maksaa lääketehtaaalle, josta jokainen tohtori käy hakemassa osansa
        Loput tohtorit joilla ei ole osakkeita ovat vain ihmiskaupassa hyödyllisia idiootteja
        Jotka puhuu big farman suulla psykiatriasta,
        Vaikka mitään sellaista psycheä jolla koululääketieteen liikelaitos rahaa kerää ei ole olemasskaan, kaikki on huijausta. Koko psykiatria on suuri pyramidi huijaus lafka.


    • Anonyymi

      Pahin mätä löytyy työterveyshuollosta.

      Olet vain suorittava kone.

      Diagnoosi on hyvä juttu koska et joudu enää töihin Suomessa.

    • Anonyymi

      Työterveyshuollon uskottavuus sote-alalla on alhainen, muualla en ole kuullut samanlaista keskustelua. On surullista, että työterveyspuolta supistetaan sotealalla ja sinne harvoin mennään mielenterveyden pulmien tai työn stressaavuuden vuoksi, sillä juuri niihin asioihin työterveyshuolto voisi vaikuttaa. Ei kai sinne voi mennäkään, kun avointa pilkkaa saat kokea työkavereilta töissä, niin vaikea kuvitella, että työterveydessäkään sinua kohdetaisiin asiallisesti mt-vaivaisena. Olen ihan järkyttynyt tähän sotehenkilöstön avoimeen rasistiseen suhtautumiseen mt-potilaita kohtaan, joka ei näytä muuttuvan mihinkään.

      Työolot ovat stressaavat, taukoja ei ole, koulutusta ei saa ja minnekään et voi sanoa, että tämä on liikaa. Jos ilmoitat ongelmistasi, niin sulle kerrotaan, ettet sovi tähän stressaavaan työhön. Sekin on rasistista kommentointia. Kun yrität nostaa esiin todellisia ongelmakohtia, asia nähdään työkavereiden osaamisen tai kollegan työtavan arvosteluna. Kysymys on kuitenkin siitä, että työolot saadaan kaikille siedettäviksi, tällöin myös ongelmia on nostettava esiin. Kun porsaanreiät systeemissä paljastuu, myös työnantajan (ja poliitikkojen) on pakko toimia. Motivoitunut ja osaava työntekijä on hyödyksi koko yhteisölle.

      Vaaditaan myös työterveyshuollolta merkittävää panostusta stigman vähentämiseksi ja mt-perusteisen syrjinnän kitkemiseksi. Nykyinen systeemi ei palvele ketään. Työtä täytyy tehdä nimenomaan esihenkilöiden kanssa, sillä heillä on merkittävä rooli siinä, millainen henki työpaikalle syntyy.

      • Anonyymi

        Työterveyshuolto pelaa työnantajan pussiin. Sinne on turha mennä uupumuksen, työolojen tai mt-ongelmien vuoksi. Työpaikkakiusaaminenkin käännetään usein uhrin syyksi siinä vaiheessa kun tulisi aiheelliseksi tehdä muutoksia työoloihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työterveyshuolto pelaa työnantajan pussiin. Sinne on turha mennä uupumuksen, työolojen tai mt-ongelmien vuoksi. Työpaikkakiusaaminenkin käännetään usein uhrin syyksi siinä vaiheessa kun tulisi aiheelliseksi tehdä muutoksia työoloihin.

        Työterveyshuollossa määrätään usein lääkkeeksi lenkkeilyä, vedenjuontia ja masennuslääkkeitä. Potilaan elämänlaadulla ei niin väliä. Pääasia että potilas tuottaa kapitalistille mahdollisimman paljon katetta. Lopuksi syyllistetään potilas vääränlaisista elämäntavoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työterveyshuollossa määrätään usein lääkkeeksi lenkkeilyä, vedenjuontia ja masennuslääkkeitä. Potilaan elämänlaadulla ei niin väliä. Pääasia että potilas tuottaa kapitalistille mahdollisimman paljon katetta. Lopuksi syyllistetään potilas vääränlaisista elämäntavoista.

        Heitä, jotka rahaa vielä valtiolle pystyvät tuottamaan, kuitenkin jollain tavoin yritetään hoitaa. Kun taas ihmiset, jotka ovat pelkkä " menoerä ", eivät saa minkäänlaista hoitoa.
        Se on sitä priorisointia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heitä, jotka rahaa vielä valtiolle pystyvät tuottamaan, kuitenkin jollain tavoin yritetään hoitaa. Kun taas ihmiset, jotka ovat pelkkä " menoerä ", eivät saa minkäänlaista hoitoa.
        Se on sitä priorisointia.

        Totta tämäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heitä, jotka rahaa vielä valtiolle pystyvät tuottamaan, kuitenkin jollain tavoin yritetään hoitaa. Kun taas ihmiset, jotka ovat pelkkä " menoerä ", eivät saa minkäänlaista hoitoa.
        Se on sitä priorisointia.

        Kyllä ja tietyllä lailla loogista. Mutta kun tällä porukalla olisi normaalisti varaa maksaa koko kuntoutus omasta pussista, koska heillä tilanne ei ole pitkittynyt, sillä ovat vielä kiinnittyneinä työelämään. Toisaalta täytyykö kuntouttaa jos ongelma on työyhteisö, silloin kysymys huonosta esimiestyöstä.

        Ja toisaalta ammatillinen kuntoutus pystytään tekemään tuottavalla tavalla myös pitkäaikaissairaille. Henkilö suoraan tuettuna työelämään vaikka osapäiväisesti ja näitä henkilöitä sijoitetaan vaikka terveydenhuollon yksiköihin, lastentarhoihin, kouluavustajiksi tai kolmannelle sektorille eli suoraan sinne, missä tarve on eli tekemään työtä suoraan yhteiskunnan hyväksi. Mieluusti tietysti kuntoutuja voisi itse valita työpaikan, mutta ei ole järkeä kuntouttaa alalle, jossa ei ole töitä. Myöskään yhteiskunnan ei ole järkeä ylipäänsä kouluttaa henkilöitä alalle, jossa ei löydy töitä. Mutta eihän mikään ammattikorkeakoulu tai yliopisto suostu pienentämään tai lopettamaan tiettyä opiskelualaa vaikka se olisikin järkevää.


      • Anonyymi

        Pitää olla psykiatria vapaa terveys ja se on yksityinen.
        Ne jotka uskoo psykiatriaan käy kauppaamassa itseään orjaksi valtion rahoittamaan huume pilleri orjuuteen julkisella ja sillä siisti.
        Ei työterveyden pidä sekaantua noita vaino teorioihin kuten psykiatria.
        Eli pitää olla ainakin yksi terve järkinen terveys keskus, jossa noita vaino teorioiden pakkotuouttajia ei ole
        Tällä hetkellä se on yksityinen ja oma raha,
        Josta valtio haluaa suuret verot, joka on outoa että toisen sairaudella valtio rahastaa.


    • Anonyymi

      No minä en varmasti tiedä kun en tiedä miksi sinulle tyrkytetään lääkkeitä ja millaisessa kunnossa olet ollut. Kukin on yksilö. Lääkkeistä poispääsemiseen kannattaa varata kuukausia, muuten voi mennä jopa psykoosiin jos on vuosia käyttänyt.

      • Anonyymi

        Kyllä ihminen saa kokea, vaikka millaista nöyryytystä. O nneksi on oikeita psykiatreja olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ihminen saa kokea, vaikka millaista nöyryytystä. O nneksi on oikeita psykiatreja olemassa.

        Ja psykiatrisia Sairaanhoitajia, terapia on tarpeellista kiusatuille ja nöyryytetyille ihmisille. Vois olla myös kiusaajille ja nöyryyttäjille. Sellainen ei ole tervettä!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja psykiatrisia Sairaanhoitajia, terapia on tarpeellista kiusatuille ja nöyryytetyille ihmisille. Vois olla myös kiusaajille ja nöyryyttäjille. Sellainen ei ole tervettä!!

        Koska pahantekijä ei ymmärrä pahuuttaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja psykiatrisia Sairaanhoitajia, terapia on tarpeellista kiusatuille ja nöyryytetyille ihmisille. Vois olla myös kiusaajille ja nöyryyttäjille. Sellainen ei ole tervettä!!

        Kiusaajat tarvitsisivat ehdottomasti apua.
        Jos ihmisellä on omat asiat hyvin, niin hän ei kiusaa toisia.

        Kiusaajat purkavat yleensä omaa pahaa oloaan, ja tunteitaan, joita eivät osaa käsitellä, muihin ihmisiin kiusaamalla heitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja psykiatrisia Sairaanhoitajia, terapia on tarpeellista kiusatuille ja nöyryytetyille ihmisille. Vois olla myös kiusaajille ja nöyryyttäjille. Sellainen ei ole tervettä!!

        Kiusattu ja nöyryytetty on aina terapian ja lääkityksen tarpeessa. Hänelle lyödään hautaan saakka seuraava psykiatrinen diagnoosi. Sen sijaan kiusaaja ja nöyryyttäjä pääsee kuin koira veräjästä - Ei pelkoa diagnooseista. Kyllä maailma on sitten paska paikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja psykiatrisia Sairaanhoitajia, terapia on tarpeellista kiusatuille ja nöyryytetyille ihmisille. Vois olla myös kiusaajille ja nöyryyttäjille. Sellainen ei ole tervettä!!

        Psykiatrit itse on niitä kiusaajia, nöyryyttäjiä, alistaja, nujertajia, oman minuuden ja itse tunnon pahimpia tuholaisia ja vaarallisin ammatti henkiselle hyvin voinnille.
        Ei tuollainen väkivaltainen, pelolla hallinnoiva teoria ja sen ns "hoito" joka on keskiaikaista kidutusta auta ketään.
        Toki se opettaa pelkäämään suomea kuin SS sotilasta.


    • Anonyymi

      Olet aivan oikeassa. Covid19 on osoittanut jo melkoisen paljon ihmisten itsekkyydestäkin.

      • Anonyymi

        Pandemian aikana monen ihmisen todellinen luonne on paljastunut minullekin. On tullut esiin yllättäviä luonteenpiirteitä, joita en arvannut heillä olevankaan. Kuolkoon siis kaikessa rauhassa koronaan (tai koronarokotteisiin).


    • Anonyymi

      Korons leviää nyt toimituksessa

    • Anonyymi

      Kannattaa lähteä suomalaisesta työelämästä ja kaikesta suomalaisesta.

      Suosittelen.

    • Anonyymi

      Jos jäät julkisen huumekauppa laivaan, tai paremminkin ihmiskauppa laivaan, jossa sinut sadistisella psykopaatti tohtorien väkivallalla myydään orjaksi hermomyrkky tehtaalle ja inhoat niitä jotka sitä tekee, ole järkevä jos teet päätöksen että muutat suomesta pois kuin Afrikan orjkauppa laiva se on, ja orjkauppiaita on paettava olkoon ne suomalaisia valtion virkataohtoreita tai muita.

      Et saa koskaan astua jalallasi valtion terveyteen, missään vaivassa, sillä kaikki siellä on väkivaltaisia orjkauppiaita ja pidättää joka orjan joka ei tuota rahaa apteekkareille ja tohtoreille tuhoten itseään hermomyrkyin.

      Omalla osalla orjkauppa loppui kun tein päätöksen etten koskaan astu jalallani julkisterveyden, ei missään vaivassa ne pidättää kuin Stalin hti jokaisen orjan, joka ei suostu kauppatavaraksi suomen valtion huumekaupalle.

      Trauamat jää ja niistä joudut kärsimään ikuisesti ja kenenkään manipuloimana et saa astua suomi nimisen valtion rahoittamaan terveyteen, minä tunnen niiden saksalais linjan.

      Paras jos muutat suomesta pois, lähdin itse heti kun vanhemmat kuoli.
      Eli jos sinulla ei ole hoidettavia, lähde ruotsiin, tai vaikka ahvenan maalle, ruotsalaiset ei ole sellaisia väkivalta barbaareja, että he pidättäisi valtaa ja voimaa näyttääkseen ihmisiä jotka ei ole rikosta tehneet.
      Mielisairaaksi osaa jokainen sadistinen räkänokka tohtori solvata potilaitaan, siitä valtio palkitsee ruhtinaallisesti maksan kaikki hermomyrkyt joilla big farma saa rahaa ja sinä olet vain kauppatavara.

      Älä pelkää mitään muuta kuin valtaa ja voimaa näyttäviä psykopaatti psykiatreja, jotka pidättää ihmisiä kuin stalinin KGB ja traumatisoivat niin suomi vihaan väkivallallaan ja barbarismillaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      71
      3319
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      562
      3150
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      39
      2634
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2042
    5. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      311
      1853
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1835
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      12
      1745
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      127
      1407
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1251
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1238
    Aihe