Harry Potter ja Azkabanin vanki PS2

Mixer

Evästykseksi: Minulla EI ole ongelmia ko. pelin kanssa, EN halua koodeja ko. peliin enkä mitään peliohjeita!

Itse asiaan: Olen jo kolmen vuoden ajan, ensimmäisestä Harry Potter - pelistä alkaen, ostanut kaikki tähän mennessä ilmestyneet pelit (Lukuunottamattta Huispauksen MM-kisat - peliä). Kaksi ensimmäistä peliä olivat mielestäni todella mahtavasti onnistuneita (Harry Potter ja Salaisuuksien kammio kuuluu tätä nykyä suosikkipeleiheni). Kolmannenkin osan ostin eli tämän Harry Potter ja Azkabanin vanki - pelin.

Pettymykseni oli kuitenkin karvas: kielivaihtoehtoja oli englannista ruotsiin, mutta joukossa ei ole suomen kieltä! (Tiesin tämän toki aikaisemminkin, mutta mielestäni nyt on aika ottaa kantaa) Kaikissa edeltäneissä peleissä suomi on ollut mukana, mutta mistä syystä suomi on poistettu kolmannessa pelissä? Tiedän monta peliaiheista foorumia, joilla kritisoidaan Potter-pelien suomenkielisten äänien lapsellisuutta, mutta se ei mielestäni oikeuta poistamaan suomen kieltä kielivaihtoehtojen joukosta. Parempi ratkaisu olisi ollut vaikka mahdollisuus valita joko suomi, ruotsi tai englanti.

Mielestäni suomalaiset ansaitsevat oikeuden pelata omalla kielellään. Tunnen kaupungissani monia ala-asteen oppilaita (ja vanhempiakin), jotka pelaisivat mielellään ko. peliä, muta eivät kykene siihen koska kielivaihtoehdoissa ei ole suomea. Tämähän tosin lisää nuorten kielitaitoa, mutta entäpä esimerkiksi ykkös-kakkos - luokkalaiset, jotka eivät ole opetelleet englannin kielen perusasioitakaan? Minäkin, kohta 16-vuotias haluaisin kuulla peleissä omaa äidinkieltäni. Ymmärtäisin, jos koko pelisarja olisi ollut englannin kielellä.

Tietenkin esittämälleni mielipiteelle löytyy puolustajia ja vastaajia ja olenkin halukas kuulemaan mielipiteitänne.

Kiitos, että sain tuoda mielipiteeni julki.

6

742

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sirius <3

      Sama juttu on pc pelis! Se on inhottavaa!
      Vaik ymmärränkin suunnillen kaiken mitä pitäs tehä, mut ois se suomekskin kiva saada!
      Ja sit mua inhottaa ku se peli on tuplasti lyhempi ja helpompi ku aikasemmat!

      • Mixer

        Aivan ensimmäisenä haluaisin mainita asian, jonka te varmaan olette jo huomanneet: Eli olen juuri äsken rekisteröitynyt! Kiitos huomiostanne ja jatketaanpa aiheeseen.

        Kovin moni näköjään pitää tätä topicia jonain pienen nuoren huijauskoodien metsästysareenana, eikä kovin moni edes viitsi(tai halua) aukaista tätä topicia, eikä kommentoida viestiäni. Tiedän vaikuttavani typerältä, kun haikailen Potter-pelien suomenkielisyyksiä. Lapsellisissa äänissä ei ole mitään pahaa, sillä eivätkö he olekin lapsia? Ymmärtäisin jos Dumbledorekin kuullostaisi puberteettiselta aknepojalta.

        Toistan pyyntöni: Voisitteko ystävällisesti kommentoida mielipidettäni? Hyväksyn kielteisetkin mielipiteet, enkä pidä niitä ollenkaan loukkaavina.


      • yks vaa...
        Mixer kirjoitti:

        Aivan ensimmäisenä haluaisin mainita asian, jonka te varmaan olette jo huomanneet: Eli olen juuri äsken rekisteröitynyt! Kiitos huomiostanne ja jatketaanpa aiheeseen.

        Kovin moni näköjään pitää tätä topicia jonain pienen nuoren huijauskoodien metsästysareenana, eikä kovin moni edes viitsi(tai halua) aukaista tätä topicia, eikä kommentoida viestiäni. Tiedän vaikuttavani typerältä, kun haikailen Potter-pelien suomenkielisyyksiä. Lapsellisissa äänissä ei ole mitään pahaa, sillä eivätkö he olekin lapsia? Ymmärtäisin jos Dumbledorekin kuullostaisi puberteettiselta aknepojalta.

        Toistan pyyntöni: Voisitteko ystävällisesti kommentoida mielipidettäni? Hyväksyn kielteisetkin mielipiteet, enkä pidä niitä ollenkaan loukkaavina.

        No itse saatii peli vähä aikaa sit ja en oo innostunu alottaa ku vast viime viikol, mut on se aika helpon olone ja tosiaan olishan sitä mukavampi pelata jos se ois suomeks puhuttu, mut ne kuullostaa nii aidoilt ne äänet ja ymmärrän ihan tarpeeks hyvin englantii, joten minulla itselläni ei ole aihetta valittamiseen, mutta Mixer siinä olit aivan oikeassa, että kolmasluokkalaisten ja sitä nuorempien ja myös vanhempienkin on vaikeampaa pelata peliä, kun eivät tiedä mitä siinä pitää tehdä.


      • Mixer
        yks vaa... kirjoitti:

        No itse saatii peli vähä aikaa sit ja en oo innostunu alottaa ku vast viime viikol, mut on se aika helpon olone ja tosiaan olishan sitä mukavampi pelata jos se ois suomeks puhuttu, mut ne kuullostaa nii aidoilt ne äänet ja ymmärrän ihan tarpeeks hyvin englantii, joten minulla itselläni ei ole aihetta valittamiseen, mutta Mixer siinä olit aivan oikeassa, että kolmasluokkalaisten ja sitä nuorempien ja myös vanhempienkin on vaikeampaa pelata peliä, kun eivät tiedä mitä siinä pitää tehdä.

        Peliä pelatessani, jotkut kohdat jouduin menemään ihan arvauksella, koska nämä englannin puhekielisyydet (tai lyhennelmät) kuten: gotta, Ye'h jne. Eivät minulta luonnistu. Taitaapi jäädä minun osaltani seuraava osa ostamatta, jos tilanne ei muutu. Kenenköhän kansankynttilän tämä idea alunperin lienee?


    • apuva

      tietääkö kukaan miten pääsee eteenpäin, kun harry on saanu odotum suojelius loitsun ja kolmikko on taistellut ankeuttajien kanssa ulkona, hermione on saanut sen draconifors loitsun ja ohjeissa lukee että pitää palata takaisin rohkelikon oleskeluhuoneeseen mutta oleskeluhuoneen ovi on lukossa ?

    • mistä?

      Hei tietääks kukaa mist noit azkaban pelei saa ps2:een ku niit ei kai enää oo hirveest?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      198
      4636
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      272
      2712
    3. 133
      1697
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1391
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      203
      1337
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1136
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1114
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      74
      1067
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1047
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1041
    Aihe