Sinisilmäisyys suhteissa

Anonyymi

On ihan uskomatonta miten voi tapahtua ihmissuhde rintamalla niin paljon paskaa. En tiedä ketkä voivat samaistua mutta tuntuu pahalta kun on luonteeltaan niin hyväuskoinen. Ja nyt jo kolmas mies paljastui kieroksi. Valehdellut ja manipuloinnut olemaan itsensä kanssa. Ja todellisuus olikin toista. Miten ihmiset ovat niin kieroja ja pahoja lähes kaikki järjestyksessä? Onko aitoja rehellisiä miehiä tai ihmisiä ylipäätäänkään enää?

119

111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jaa-a.

      Ehkä itse heittäydyt liian helpolla vääränlaisten ihmisten kanssa tekemisiin?

      Tai sitten odotusarvosi on liian korkealla, kun miehet etsii hetkeksi makuuhuoneseuraa, sinä jo rakennat melessäsi loppuelämän suunnitelmia kyseisen henkilön kanssa?

      Varmasti on miehissäkin vikansa, en sitä tarkoita... Mutta olen itse miehenä törmännyt siihen, että naisilla on usein oma käsityksensä siitä, mitä siinä suhteessa tulee tapahtumaan, vaikka mies ei mielestään edes ole suhteessa.

    • Anonyymi

      Joskus kun olin ihan totaalisen ahdistunut käyttäydyin itsekin harvinaisen erikoisesti, syrjivästi ja erikoisesti, kun pelotti niin paljon. Se oli muutenkin todella erikoista aikaa, luulin että eräällä toisella ventovieraalla ihmisellä oli ratkaisu minun ongelmiini, joka tietysti nyt jälkeenpäin tuntuu todella oudolta. Silloin siinä oli joku sisäinen logiikkansa. Nyt nämä mun ylilyönnit on enemmänkin kohtauksittaisia.

      Suurin osa ihmisistä on hyviä ja mukavia, mutta usein ne ei niin ystävälliset ovat äänekkäimpiä, valitettavasti. Esimerkiksi viimeisin työympäristö, jossa olin, niin siellä jeesattiin kaveria, joka käänteessä, jos toiselle tuli tilanne, että työtehtävässä menikin kauemmin kuin oli suunniteltu. Kukaan ei edes miettinyt sitä, vaan asia oli itsestäänselvä ja ihmiset tarjoutuivat auttamaan. On tullut kyllä sellainen olo, et jos näin ei ole, sitä ei ääneen saa sanoa, vaikka siitä/yhden henkilön toiminnasta kärsii varmaan koko yhteisö. Tai sitten minä oon se pahanilmanlintu, voihan se olla niinkin.

    • Anonyymi

      Mites se meni. Miehet on kuin parkkipaikat, kaikki hyvät on viety, ja loput on invaliideille.

      Ite olen äijäporukoissa nähnyt ja kuullut sitä, miten hankalaa on luotettavien naisten löytäminen, mutta kai se sitten on jotenkin siitä kiinni, miten erilaisia toiveita ja ajatuksia ihmisillä on parisuhteesta.

      • Anonyymi

        Ei kai luotettavan naisen löytäminen ole ongelma, vaan enemmänkin "täyspäisen".

        Jokatoisella on joku mielen diagnoosi, sen seurauksena vähintään 30kg ekstraa lanteilla.

        Ei osata ajaa autoa eikä ymmärretä copy pastea, ei omata loogista ajattelua ja hösätään kymmentä epäoleellista asiaa yhtä aikaa ja ihmetellään kun mikään ei valmistu.

        Sori naiset, ei mitään henilökohtaista ketään kohtaan, kiva jos teitä täysjärkisiäkin siellä jossakin on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai luotettavan naisen löytäminen ole ongelma, vaan enemmänkin "täyspäisen".

        Jokatoisella on joku mielen diagnoosi, sen seurauksena vähintään 30kg ekstraa lanteilla.

        Ei osata ajaa autoa eikä ymmärretä copy pastea, ei omata loogista ajattelua ja hösätään kymmentä epäoleellista asiaa yhtä aikaa ja ihmetellään kun mikään ei valmistu.

        Sori naiset, ei mitään henilökohtaista ketään kohtaan, kiva jos teitä täysjärkisiäkin siellä jossakin on.

        No täällä olisi vakavasti fyysusesti sairastunut filosofinen ajattelija joka etsii korkeatasoisesti älyllistä kommunikaatiota,


        popiuuuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No täällä olisi vakavasti fyysusesti sairastunut filosofinen ajattelija joka etsii korkeatasoisesti älyllistä kommunikaatiota,


        popiuuuy

        Mikään narsismiaiheinen tai luonteinen juttu ei käy vaan välittävää ja emotionaalisesti huomioivaa,.


        popiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikään narsismiaiheinen tai luonteinen juttu ei käy vaan välittävää ja emotionaalisesti huomioivaa,.


        popiuuu

        Minä haluaisin löytää semmoisen miehen, joka haluaisi auttaa minut vielä yrittämään parantua vakavasta sairaudestani vaikkapa maksamalla vähän lääkäriä, niin mä oon sitten tosi kiltti.


        poiuyyyty


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä haluaisin löytää semmoisen miehen, joka haluaisi auttaa minut vielä yrittämään parantua vakavasta sairaudestani vaikkapa maksamalla vähän lääkäriä, niin mä oon sitten tosi kiltti.


        poiuyyyty

        Ollaanko tässä juuri ongelman ytimessä? Halutaan mies joka on moderni, hellä ja herkkä, mutta joka ovesta ulos astuessaan vetää kravatin kireälle, ja muuttuu häikäilettömän rikkaaksi bisnes johtajaksi joka patriarkkaaliseen tyyliin elättää perheensä.

        Autokauppa vitsissähän tämä olisi se hyvä ja halpa, eli kaksi eri miestä.
        Valitettavasti minä tunnen vain miehiä (luetaan ihmisiä) jotka onnistuvat jommassa kummassa näistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai luotettavan naisen löytäminen ole ongelma, vaan enemmänkin "täyspäisen".

        Jokatoisella on joku mielen diagnoosi, sen seurauksena vähintään 30kg ekstraa lanteilla.

        Ei osata ajaa autoa eikä ymmärretä copy pastea, ei omata loogista ajattelua ja hösätään kymmentä epäoleellista asiaa yhtä aikaa ja ihmetellään kun mikään ei valmistu.

        Sori naiset, ei mitään henilökohtaista ketään kohtaan, kiva jos teitä täysjärkisiäkin siellä jossakin on.

        Vaikka tunnistankin tyypin, niin en ole varma hyppäisnkö tähän bandwagoniin. Koska miehillä on omat klisheiset ongelmat. Voi olla että naisten on helpompi heittäytyä "avuttomaksi" siinä missä miesten on vaikea "lukea ohjeita."

        Ja jos puhutaan itse mielenterveydestä, niin näppituntumalla aika fifty-sixty mennään.

        Menee vähän aiheen ohi, mutta se mitä itse olen joskus pähkäillyt, niin on se, että oman sukupolveni on naiset hyvin voimakkaasti kasvattaneet. Samalla minun sukupolvea syytetään voimakkaasti naisvihasta. Olen siis aina ihmetellyt missä on menty vikaan.

        Oma naisvihani kumpuaa tietenkin äiti-lapsi suhteesta. Mutta onneksi kaikki ihmiset eivät ole kuin me, ja ajatkin ovat muuttuneet, mutta ehkä juuri tuollaiset asiat on kitkeneet sinisilmäisyyttä, enkä ihan suinpäin ole mennyt parisuhteisiin.

        Vaikka tarinassa ei olekkaan kunnon opetusta, niin se voisi olla se, että tuntemalla itsensä paremmin, tietää mitä toiselta haluaa ja tarvitsee.


    • Anonyymi

      Aloittajalle: et todellakaan ole ainoa, jolle on käynyt noin.

      Tätä on ollut ilmiönä noin 10 vuotta. Ellei jopa vähän pidempäänkin.
      Tavat käyttäytyä esim. ihmisten tapailemisessa ovat muuttuneet. Nykyään suositaan ns. lyhytkestoisia suhteita, eikä enää tavata ihmisiä perheenperustamis, suvunjatkamis, tai pidempikestoisessa mielessä.

      Mikä on erona esim. vuosikymmeniä sitten olleeseen trendiin. Evoluutiossa ja lajien käytöksessä on suvunjatkaminen ja seksuaalisuuden harjoittaminen hyvin vahva vietti.
      Mutta jotakin muutosta on tosiaan tapahtunut ihmisissä ja tässä kulttuurissa. Etenkin miehissä ja heidän tavassaan ajatella ja toimia. Naisten kohdalla ei ehkä niinkään suurissa määrin. Mutta on niitä heissäkin, ns. irtosuhteiden ja lyhytkestoisten suhteiden harjoittajia ja vain seksiin ja sen harrastamiseen keskittyviä. Mikä on kunkin henkilön omasta persoonasta ja luonteesta kiinni. Ne kai ratkaisevat asiassa eniten. Jotkut kai erottavat seksuaalisuuden harjoittamisen erilleen tunnepuolesta. Mikä on minun mielestäni outoa. Koska kyllä tunteiden ja niiden osoittamisen kumppania kohtaan pitäisi kuulua olennaisena osana parisuhteeseen ja arkeen. Tulee mieleen, että seksi ilman tunteita on minusta vain mekaanista, robottimaista toimintaa, jonka ainoa tarkoitus on hakea ja saada itselleen nautintoa. Minusta sellaisen ihmisen pitäisi miettiä ensin, että onko se reilua ketään kohtaan, että tekee ja toimii sillä tavalla? Kyse on kuitenkin aina ihmisistä, joilla on myös tunteita. Jos ajattelee sillä tavalla, että kaikki on sallittua, ja okei, että saa käyttää toisen kehoa hyväkseen ja etsiä aina uuden kumppanin, kun on toisen jättänyt, niin minusta olisi viisainta sellaisen ihmisen ostaa seksikaupasta niitä välineitä itsensä tyydyttämiseksi. Kuin että esim. käyttää hyväkseen muita ihmisiä.

      Nykytrendiksi on myös muodostunut se, että kun on vähän aikaa tapailtu, niin jätetään toinen ihminen kylmästi, joko tekstarilla, tai ei välttämättä sanota mitään itse asianosaiselle, ghostataan; sen sijaan, että keskusteltaisiin siitä ja kaikista suhteeseen liittyvistä asioista, myös parisuhteen lopettamiseen liittyvistä asioista avoimesti, suoraan, ja lämpimästi kasvokkain. Radiohiljaisuuden harjoittaminen ja kylmästi jättäminen on minusta suoraan sanottuna pelkurimaista ja raukkamaista käyttäytymistä.

      Nykyaikana on tapana toimia kaikissa asioissa, myös näissä ihmissuhde aivan liian nopeasti. Hypätään sänkyyn liian nopeasti, tuntematta toista ihmistä vielä tarpeeksi ja riittävän hyvin.

      Toki ongelma on siinä, että ihmiset ovat niin kovin erilaisia, ja jokaisella on, tai voi olla näissä seuranhakuasioissa aivan eri tarkoitusperät, ja tavoitteet. Joista, samoin kuin toisen ihmisen luonteen ja persoonallisuudenpiirteistä ei voi tietää mitään etukäteen, ennen kuin tapaa ja näkee toista ihmistä vähän pidemmän aikaa.

      Itse en suosittelisi hyppäämään kenenkään kanssa sänkyyn, mikäli omat haaveet ja tavoitteet ovat esim. pysyvämmän kumppanin löytäminen omaan elämäänsä.

      Kaikkien suhteiden alussa olisi hyvä keskustella mahdollisen, potentiaaliselta tuntuvan kumppanin kanssa suoraan, ja avoimesti siitä, mitä toinen haluaa suhteelta ja kumppaniltaan. Ongelma voi olla ja etenkin nykyaikana onkin se, että moni ei vain ole tarpeeksi rehellinen niissäkään asioissa, vaan esim. surffaa netissä deittisivustoilla hyväksikäyttö mielessä ja taka-ajatuksin.

      Voiko siis nykyaikana luottaa enää keneenkään?

      Minun mielestäni ei voi. Etenkään, jos tuo suoraan sanottuna: hyväksikäyttötrendi jatkuu edelleenkin. Ilman, että sitä kukaan kyseenalaistaa, tai tulee siihen mitään muutosta. Tässäkin maassa on jo aivan liian paljon tapahtunut näitä vastaavanlaisia aloittajan tekemiä havaintoja suhdeasioiden saralla. Hän ei todellakaan ole ainoa.
      Aivan liian monta surullista tapausta. Hyvin ikävä asia. Olen hyvin pahoillani aloittajan puolesta.

      • Anonyymi

        Määrittelit tuossa kenties aloittajan ongelman hyvin, oman näkemyksesi kautta.

        Nainen ymmärtää tilanteen niin että nyt seurustellaan, koska genitaalit ovat menneet sisäkkäin ja mies halusi vain seksiä. Mies ärsyyntyy kun nainen alkaakin roikkumaan miehessä, emotionaalisessa kuplassaan ja ottaa hatkat.

        Vika oli miehessä kun ei suostunut näyttelemään rooliaan jota nainen häneltä odotti.


    • Anonyymi

      Minä etsin miestä, joka EI puhu paskaa.
      Paskan puhuminen on nähdäkseni pahimpia asioita mitä ihminen voi tehdä.
      Sillä välin kun toiset puhuvat paskaa voi tosiallisesti kuolla ihmisiä turhaa.
      Etsinmiestä, joka ymmärtää tämän ja ryhtyy keskittymään kanssani asoioiden todelliseen ytimeen.


      poujyyyyyh

      • Anonyymi

        Siis ihanne mieheni eräs ykköominaisuus on, että hän ajattelee perusteellisesti mitä hän puhuu.


        poiuyuyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis ihanne mieheni eräs ykköominaisuus on, että hän ajattelee perusteellisesti mitä hän puhuu.


        poiuyuyyyy

        Etsin miestä jolla on jalo pyrkimys totuuteen sanoissaan ja hän suhtautuu tuohon pyrkimykseen äärimmäisellä vakavuudella. Rajha lääkäriin olisi hyvästä, koska muuten minua ei voi kukaan saaada,

        poiuuyyuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etsin miestä jolla on jalo pyrkimys totuuteen sanoissaan ja hän suhtautuu tuohon pyrkimykseen äärimmäisellä vakavuudella. Rajha lääkäriin olisi hyvästä, koska muuten minua ei voi kukaan saaada,

        poiuuyyuuu

        Paskan puhuminen tappaa, oikeesti.


        poiyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paskan puhuminen tappaa, oikeesti.


        poiyyyy

        Paska puhe tappaa paljon ihmisiä.
        Alkakaamme miettimään mitä suustamme päästämme !!!!


        poiuyuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paska puhe tappaa paljon ihmisiä.
        Alkakaamme miettimään mitä suustamme päästämme !!!!


        poiuyuyyy

        Paskan puheen kautta kieroteitse toteutetusta tappamisesta valitettavasti harva joutuu vastuuseen. Sitä oletettavasti kuitenkin tapahtuu paljon.

        poiuyyttt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paskan puheen kautta kieroteitse toteutetusta tappamisesta valitettavasti harva joutuu vastuuseen. Sitä oletettavasti kuitenkin tapahtuu paljon.

        poiuyyttt

        Elämän kunnioittamiseksi miettikäämme tästedes, että se mitä suustamme päästämme on sisällöltään laadukasta.


        poiuyuyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämän kunnioittamiseksi miettikäämme tästedes, että se mitä suustamme päästämme on sisällöltään laadukasta.


        poiuyuyyyy

        Se riittää ratkaisuksio suureen osan ongelmia.
        Narsismin pohtiminenkin käy tarpeettomaksi, kunhan sanat jotka suustamme päästämme ovat monessa mielessä laadukkaita ja harkittuja.


        pouytttt


      • Anonyymi

        Taidat etsiä miestä joka "pelastaisi" sinut.

        Aika hyvää seksiä pitää olla tiedossa että tuollaiseen projektiin lähtisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat etsiä miestä joka "pelastaisi" sinut.

        Aika hyvää seksiä pitää olla tiedossa että tuollaiseen projektiin lähtisin.

        Heh.
        Joo semmosta kunnon prinssiä kuin saduissakin, jotka pelastaa prinsessan omakseen.
        Mä en oo kovin seksisuuntautunut ihminen. Mutta on mun taiteessa erotiikkaakin.
        Jostain maalauksistani tuli tykkäämään joku erotiikka näyttelyiden järjestäjä. Mutta tuossa minun "erotiikassani" ei ole oikeastaan mitään rivoa, ei edes alastomuutta. Se on henkisemmän tasoista erotiikkaa. Mutta mielestäni eräänlainen taiteellinen saavutus selkeästi eroottinen maalaus ilman rivoutta tai alastomuutta.
        Semmoinen mies olisi kiinnostava jota kiinnostaisi tuollainen henkisempi kokemusmaailma kaikessa hionovaraisuudessaan.
        Kehoni on tuhon partaalla, joten ei nyt seksi ole päällimmäisenä mielessä.

        popiuyyy


        popiuuuyu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh.
        Joo semmosta kunnon prinssiä kuin saduissakin, jotka pelastaa prinsessan omakseen.
        Mä en oo kovin seksisuuntautunut ihminen. Mutta on mun taiteessa erotiikkaakin.
        Jostain maalauksistani tuli tykkäämään joku erotiikka näyttelyiden järjestäjä. Mutta tuossa minun "erotiikassani" ei ole oikeastaan mitään rivoa, ei edes alastomuutta. Se on henkisemmän tasoista erotiikkaa. Mutta mielestäni eräänlainen taiteellinen saavutus selkeästi eroottinen maalaus ilman rivoutta tai alastomuutta.
        Semmoinen mies olisi kiinnostava jota kiinnostaisi tuollainen henkisempi kokemusmaailma kaikessa hionovaraisuudessaan.
        Kehoni on tuhon partaalla, joten ei nyt seksi ole päällimmäisenä mielessä.

        popiuyyy


        popiuuuyu

        Riippuu tietusti pelastusprojektin onnistuneisuudesta mitä olisi sen jatkoksi, mutta nähdekseni ilman muuta kannattavaa pelastaa näinkin hieno nainen.


        ppoiuuyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu tietusti pelastusprojektin onnistuneisuudesta mitä olisi sen jatkoksi, mutta nähdekseni ilman muuta kannattavaa pelastaa näinkin hieno nainen.


        ppoiuuyyyy

        Aeimmin ajattelin, että ei tässä nyt niin kiire, mutta nyt tuli pikkusen kiire.


        poiuuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aeimmin ajattelin, että ei tässä nyt niin kiire, mutta nyt tuli pikkusen kiire.


        poiuuuuu

        Mulla on pieni ajatusristiiriita muodostunut lääkärissäkäymisessäkin, kun siinä on ajattelussa pieni epälogiikka,
        Lääkäri suhtautuu negatiivisesti, JOS menee lääkäriin ilman varmuudella vakavaa sairautta, mutta toisaalta ei saisi itsediagnosoida.
        Mutta jos ei itsediagnosoi, silloinhan menee väistämättä lääkäriin silloinkin, kun ei ole varmuudella vakavaa syytä. Joten, jotta osaa mennä lääkäriin vain erittäin vakavasta syystä, siloinhan on itsediagnosoitava.


        popiuuuyu


    • Anonyymi

      Aloittajalle ja kaikille niille, jotka ylipäätään etsivät itselleen tosissaan kumppania, tai ihmistä elämäänsä, tapahtui se sitten seuranhaku, deittisivustojen, tai mistä kautta tahansa, niin on paitsi kertoa ja tehdä selväksi vastapuolelle jo heti alkuun, että mitä itse kaipaa, etsii ja hakee suhteelta. Samoin kannattaa tutustua kumppaniin kunnolla, asettaa vaikka kahden kuukauden koeaika. Jona aikana ei mennä, eikä hypätä sinne sänkyyn kertaakaan. Sinä aikana oppii tuntemaankin toista vähän paremmin, näkemään, millaisen ihmisen kanssa on oikeasti tekemisissä. Tosin ihmisen kaikki puolet paljastuvat yleensä siellä puolen vuoden tienoilla. Kahden kuukauden ajan kuluessa ne vain sen seksin perässä olleet henkilöt kyllästyvät varsin nopeasti. He eivät varmasti jaksa odottaa niin pitkään, siis kahta, tai kolmea kuukautta. Ne ns. huithapelit jäävät kelkasta, eikä heitä tarvitse kaivata. He eivät ole itkemisen ja kaipaamisen arvoisia. Koska se asetettu koeaika paljastaa jopa hyvin nopeasti, onko ihminen kiinnostunut juuri sinusta, vai onko hän vain seksin ja sen saamisen perässä. Jos kaikki tekisivät näin, mitä itse asiassa suosittelen jokaista tekemään, niin hyväksikäyttöjen ja sydänsurujen kohteeksi joutuneiden määrät lähtisivät varmasti laskuun.

      - Ja niille, jotka todellakin etsivät kumppania elämäänsä vain hyväksikäyttääkseen seksuaalisesti muita, suosittelen menemään terapiaan, tai hommaamaan välineitä seksikaupasta tarpeensa tyydyttääkseen.

      Jokaisen olisi myös hyvä kysyä itseltään, millä tavalla sitten haluaisi itse tulla kohdelluksi? Että haluaisiko samaa kohtelua tapahtuvan omalle kohdalleen? Että nähdään kokonaisuutena, ja ihmisenä; eri puolet ja ominaisuudet huomioiden.
      Eikä pelkkänä hyväksikäytettävänä objektina, jonka kautta saada itselleen tyydytystä ja nautintoa.

      Kukaan meistä ei ole pelkästään vain keho. Vaan jokaisella meistä on myös tunteet ja henkinen puoli.

      Jokainen on ihminen ja ansaitsee tulla myös kohdelluksi ihmisarvoisella, inhimilisellä ja kunnioittavalla tavalla. Etenkin ihmissuhdepuolella.

      • Anonyymi

        Näitä kun lukee niin entistä vähemmän tekee mieli tutustua kehenkään tai mihinkään.

        Ei sillä että se seksi olisi maailman tärkein asia, mutta jos tuollaisia asenteita on liikkeellä niin ei noista seuraa kuin ongelmia.

        Menee vuosi tai kaksi niin sut on ohjelmoitu uudelleen, kumppanisi tietää kyllä miten sinun pitää toimia ja myös osoittaa sen sinulle. Jos et toimi niin niin sitten kiristetään seksillä tai jollakin muulla.

        Se on goodbye omalle elämälle ja harasoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näitä kun lukee niin entistä vähemmän tekee mieli tutustua kehenkään tai mihinkään.

        Ei sillä että se seksi olisi maailman tärkein asia, mutta jos tuollaisia asenteita on liikkeellä niin ei noista seuraa kuin ongelmia.

        Menee vuosi tai kaksi niin sut on ohjelmoitu uudelleen, kumppanisi tietää kyllä miten sinun pitää toimia ja myös osoittaa sen sinulle. Jos et toimi niin niin sitten kiristetään seksillä tai jollakin muulla.

        Se on goodbye omalle elämälle ja harasoo.

        Edelliselle: oletko kenties mies, vai nainen sukupuoleltasi?

        Minulle jäi vähän epäselväksi se, ja myös, mitä tarkoitit ensimmäisellä lauseellasi, että "näitä, kun lukee, niin entistä vähemmän tekee mieli tutustua kehenkään" ja koko kommentillasi.

        Olen aiempi kommentoija, mutta en keskusteluketjun aloittaja.

        Itse tarkoitin omilla esille tuomillani asioilla sitä, että ihmisten intressit ja päämäärät ovat aika usein erilaiset, etenkin suhdeasioissa.

        Minusta on huomattavasti reilumpaa molempia osapuolia kohtaan, että kumpikin tekee selväksi jo suhteen alussa, mitä haluaa ja hakee suhteelta. Niin ei tule pettymyksiä. Eikä tapahdu hyväksikäyttöjä, tai toinen osapuoli ei koe tulleensa hyväksikäytetyksi, jätetyksi tai hylätyksi. Minusta rehellisyys on tärkeätä ja avainsana suhteissa. Jos joku on deittisivustoilla, tai hakee seuraa vain seksin ja sen saamisen aikeissa, eikä toinen niin olekaan, niin lähtökohdat ovat huonot. Minusta sellaisen henkilön, joka hakee vain seksiä toisesta ihmisestä pitäisi miettiä sitä puolta, että onko se sitten oikein ja reilua toista ihmistä kohtaan? - Ja onko se oikea tapa toimia?

        Siksi ehdotin sitä koeaikaa, jona aikana suhteen osapuolet voivat tutustua toisiinsa rauhassa, ilman mitään kiirettä, painostusta, tai ennakko-odotuksia. Tavatahan ja keskustella voi etänäkin. Vaikka netin, skypen, puhelimitse ja muun välityksellä. Aina ei tarvitse tavata esim. henkilön omassa kodissa. Eikä tarvitse asuakaan yhdessä. Eikä se etenkään suhteen alkuvaiheessa, kun ei vielä toista tunne kyllin hyvin, ole viisastakaan.
        Koska netissä ja verkkomaailmassa, ja deittisivustoilla on paljon epärehellisiä, taka-ajatuksin ja väärillä aikeilla ja tarkoitusperillä kulkevia ihmisiä. Kannattaa olla aina varovainen.

        Liiallinen luottavaisuus, hyväuskoisuus ja sinisilmäisyys voi olla kohtalokasta. Ja niin useimmiten onkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelliselle: oletko kenties mies, vai nainen sukupuoleltasi?

        Minulle jäi vähän epäselväksi se, ja myös, mitä tarkoitit ensimmäisellä lauseellasi, että "näitä, kun lukee, niin entistä vähemmän tekee mieli tutustua kehenkään" ja koko kommentillasi.

        Olen aiempi kommentoija, mutta en keskusteluketjun aloittaja.

        Itse tarkoitin omilla esille tuomillani asioilla sitä, että ihmisten intressit ja päämäärät ovat aika usein erilaiset, etenkin suhdeasioissa.

        Minusta on huomattavasti reilumpaa molempia osapuolia kohtaan, että kumpikin tekee selväksi jo suhteen alussa, mitä haluaa ja hakee suhteelta. Niin ei tule pettymyksiä. Eikä tapahdu hyväksikäyttöjä, tai toinen osapuoli ei koe tulleensa hyväksikäytetyksi, jätetyksi tai hylätyksi. Minusta rehellisyys on tärkeätä ja avainsana suhteissa. Jos joku on deittisivustoilla, tai hakee seuraa vain seksin ja sen saamisen aikeissa, eikä toinen niin olekaan, niin lähtökohdat ovat huonot. Minusta sellaisen henkilön, joka hakee vain seksiä toisesta ihmisestä pitäisi miettiä sitä puolta, että onko se sitten oikein ja reilua toista ihmistä kohtaan? - Ja onko se oikea tapa toimia?

        Siksi ehdotin sitä koeaikaa, jona aikana suhteen osapuolet voivat tutustua toisiinsa rauhassa, ilman mitään kiirettä, painostusta, tai ennakko-odotuksia. Tavatahan ja keskustella voi etänäkin. Vaikka netin, skypen, puhelimitse ja muun välityksellä. Aina ei tarvitse tavata esim. henkilön omassa kodissa. Eikä tarvitse asuakaan yhdessä. Eikä se etenkään suhteen alkuvaiheessa, kun ei vielä toista tunne kyllin hyvin, ole viisastakaan.
        Koska netissä ja verkkomaailmassa, ja deittisivustoilla on paljon epärehellisiä, taka-ajatuksin ja väärillä aikeilla ja tarkoitusperillä kulkevia ihmisiä. Kannattaa olla aina varovainen.

        Liiallinen luottavaisuus, hyväuskoisuus ja sinisilmäisyys voi olla kohtalokasta. Ja niin useimmiten onkin.

        Niinno, tuo on oma näkemyksesi siitä miten saat suojattua itsesi mielen pahoittamiselta, se että tarjoat sitä ratkaisuksi kaikille, on mielestäni ihmisten aliarvioimista.

        Ehkä jossakin maaseudulla nysvätään kuukausikaupalla mutta Helsingin kesä on ohi ennenkuin huomaakaan ja pelit on auki joka terassilla aurinkoisina päivinä.

        Meitä on moneen junaan ja monessa ympäristössä, nysvääminen ei vaan ole kaikkien juttu vaikka niin koitat tuossa väittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinno, tuo on oma näkemyksesi siitä miten saat suojattua itsesi mielen pahoittamiselta, se että tarjoat sitä ratkaisuksi kaikille, on mielestäni ihmisten aliarvioimista.

        Ehkä jossakin maaseudulla nysvätään kuukausikaupalla mutta Helsingin kesä on ohi ennenkuin huomaakaan ja pelit on auki joka terassilla aurinkoisina päivinä.

        Meitä on moneen junaan ja monessa ympäristössä, nysvääminen ei vaan ole kaikkien juttu vaikka niin koitat tuossa väittää.

        En pahoittaisi enää mieltäni. Koska en ole enää lapsi.

        Omien havaintojeni mukaan, nykytrendiksi on, että näissä parisuhdeasioissa ollaan vähän nk. pikaruokakulttuuurissa. Että mennään hirveällä vauhdilla eteenpäin, ja vaihdetaan kumppania lennossa, kuin pikkuhousuja.

        Tässä nyt tullaan siihen, että miten erilaisia miehet ja naiset oikeastaan ovat persooniltaan, ja sukupuolikäyttäytymiseltään. Naiset, ainakin useimmiten, etsivät kyllä vähän pidempiaikaista kumppania elämäänsä. Toki poikkeuksiakin on.

        Kesä kestää ajallisesti noin neljä kuukautta. Joten jos sinä aikana sattuu löytämään jonkun kivalta tuntuvan henkilön, niin varmasti ennättää sinä aikanakin harrastamaan sitä sänkypeuhaamista. Ja yleensä kumppania etsitään ympärivuotisesti. Ei vain kesäisin.

        Kysyisin vain sinulta vielä, kaikella ystävällisyydellä, että millä mielellä ja tarkoituksella Sinä itse sitten menet näissä seurusteluasioissa? : Kuljetko ns. "kukasta kukkaan"? Onko seksi ja sen saaminen sinulla ykköstavoitteena? Ja onko esim. kahdenkeskisellä ja vuorovaikutteisella kommunikaatiolla vähäisempi merkitys sinulle? Sopiiko sinulle paremmin lyhyt, vai pidempikestoinen suhde naisen kanssa?

        Jos vastasit kyllä: ehkä se seksi ja sen saaminen, on siinä tapauksessa sinulle tärkeämpää, kuin sosiaalinen puoli ihmissuhteissa.

        Ole vaihteeksi rehellinen, jos et minulle, niin ainakin itsellesi.

        Kuten jo edellä sanoin: ihmiset ovat erilaisia, ja jokaisella on erilaiset intressit.

        Minusta se kahden kuukauden asetettu koeaika parisuhteissa on järkevä idea. Eikä mitään nysväämistä, tai kenenkään aliarvioimista. Se toimii toki vain sillä edellytyksellä, että molemmat etsivät pidempiaikaista, eikä mitään "pikaruoka", tai panosuhdetta.
        - Niille, jotka hakevat elämäänsä aitoa, syvää, toimivaa ja vuorovaikutuksellista ihmissuhdetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En pahoittaisi enää mieltäni. Koska en ole enää lapsi.

        Omien havaintojeni mukaan, nykytrendiksi on, että näissä parisuhdeasioissa ollaan vähän nk. pikaruokakulttuuurissa. Että mennään hirveällä vauhdilla eteenpäin, ja vaihdetaan kumppania lennossa, kuin pikkuhousuja.

        Tässä nyt tullaan siihen, että miten erilaisia miehet ja naiset oikeastaan ovat persooniltaan, ja sukupuolikäyttäytymiseltään. Naiset, ainakin useimmiten, etsivät kyllä vähän pidempiaikaista kumppania elämäänsä. Toki poikkeuksiakin on.

        Kesä kestää ajallisesti noin neljä kuukautta. Joten jos sinä aikana sattuu löytämään jonkun kivalta tuntuvan henkilön, niin varmasti ennättää sinä aikanakin harrastamaan sitä sänkypeuhaamista. Ja yleensä kumppania etsitään ympärivuotisesti. Ei vain kesäisin.

        Kysyisin vain sinulta vielä, kaikella ystävällisyydellä, että millä mielellä ja tarkoituksella Sinä itse sitten menet näissä seurusteluasioissa? : Kuljetko ns. "kukasta kukkaan"? Onko seksi ja sen saaminen sinulla ykköstavoitteena? Ja onko esim. kahdenkeskisellä ja vuorovaikutteisella kommunikaatiolla vähäisempi merkitys sinulle? Sopiiko sinulle paremmin lyhyt, vai pidempikestoinen suhde naisen kanssa?

        Jos vastasit kyllä: ehkä se seksi ja sen saaminen, on siinä tapauksessa sinulle tärkeämpää, kuin sosiaalinen puoli ihmissuhteissa.

        Ole vaihteeksi rehellinen, jos et minulle, niin ainakin itsellesi.

        Kuten jo edellä sanoin: ihmiset ovat erilaisia, ja jokaisella on erilaiset intressit.

        Minusta se kahden kuukauden asetettu koeaika parisuhteissa on järkevä idea. Eikä mitään nysväämistä, tai kenenkään aliarvioimista. Se toimii toki vain sillä edellytyksellä, että molemmat etsivät pidempiaikaista, eikä mitään "pikaruoka", tai panosuhdetta.
        - Niille, jotka hakevat elämäänsä aitoa, syvää, toimivaa ja vuorovaikutuksellista ihmissuhdetta.

        Minä etsin jotain kokonaan toisentyyppistä ihmissuhdetta,

        En edes halua semmosta parisuhdetta millasesta esim nettipalstoilla tai auttavissa puhelimissa puhutaan.

        Mulle kuulostaa nää parisuhdejutut näillä palstoilla samalla kevytmielisille ja paatoksellisille.

        Haluan jotain päinvastaista.,


        ppoiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä etsin jotain kokonaan toisentyyppistä ihmissuhdetta,

        En edes halua semmosta parisuhdetta millasesta esim nettipalstoilla tai auttavissa puhelimissa puhutaan.

        Mulle kuulostaa nää parisuhdejutut näillä palstoilla samalla kevytmielisille ja paatoksellisille.

        Haluan jotain päinvastaista.,


        ppoiuuuu

        Mulle kuulostaa vähän hassulle kun samassa jutussa puhutaan deittipalstasta ja tyyli on kauheen ankara...heh

        ppoiiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle kuulostaa vähän hassulle kun samassa jutussa puhutaan deittipalstasta ja tyyli on kauheen ankara...heh

        ppoiiuuuu

        Mä etsin enemmänkin jotain syvällisen henkistä, mutta ei niin paatoksellisen ankarasti.


        popiuyuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä etsin enemmänkin jotain syvällisen henkistä, mutta ei niin paatoksellisen ankarasti.


        popiuyuyyy

        Mä kokisin kyllä todella halventavaksi mennä jonnei deittipalstan treffeille, josta mua sitten "asiantuntevasti keittiöpsykologosoitaisiin" nettipalstalle,
        Tuolta vielä toistaiseksi oon säästynyt vaikka kaikki muut tragediat alkaa jo kohrta olla koettu.


        popuiuuyuyh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En pahoittaisi enää mieltäni. Koska en ole enää lapsi.

        Omien havaintojeni mukaan, nykytrendiksi on, että näissä parisuhdeasioissa ollaan vähän nk. pikaruokakulttuuurissa. Että mennään hirveällä vauhdilla eteenpäin, ja vaihdetaan kumppania lennossa, kuin pikkuhousuja.

        Tässä nyt tullaan siihen, että miten erilaisia miehet ja naiset oikeastaan ovat persooniltaan, ja sukupuolikäyttäytymiseltään. Naiset, ainakin useimmiten, etsivät kyllä vähän pidempiaikaista kumppania elämäänsä. Toki poikkeuksiakin on.

        Kesä kestää ajallisesti noin neljä kuukautta. Joten jos sinä aikana sattuu löytämään jonkun kivalta tuntuvan henkilön, niin varmasti ennättää sinä aikanakin harrastamaan sitä sänkypeuhaamista. Ja yleensä kumppania etsitään ympärivuotisesti. Ei vain kesäisin.

        Kysyisin vain sinulta vielä, kaikella ystävällisyydellä, että millä mielellä ja tarkoituksella Sinä itse sitten menet näissä seurusteluasioissa? : Kuljetko ns. "kukasta kukkaan"? Onko seksi ja sen saaminen sinulla ykköstavoitteena? Ja onko esim. kahdenkeskisellä ja vuorovaikutteisella kommunikaatiolla vähäisempi merkitys sinulle? Sopiiko sinulle paremmin lyhyt, vai pidempikestoinen suhde naisen kanssa?

        Jos vastasit kyllä: ehkä se seksi ja sen saaminen, on siinä tapauksessa sinulle tärkeämpää, kuin sosiaalinen puoli ihmissuhteissa.

        Ole vaihteeksi rehellinen, jos et minulle, niin ainakin itsellesi.

        Kuten jo edellä sanoin: ihmiset ovat erilaisia, ja jokaisella on erilaiset intressit.

        Minusta se kahden kuukauden asetettu koeaika parisuhteissa on järkevä idea. Eikä mitään nysväämistä, tai kenenkään aliarvioimista. Se toimii toki vain sillä edellytyksellä, että molemmat etsivät pidempiaikaista, eikä mitään "pikaruoka", tai panosuhdetta.
        - Niille, jotka hakevat elämäänsä aitoa, syvää, toimivaa ja vuorovaikutuksellista ihmissuhdetta.

        Ei minun tarvi sinulle elämääni avata.

        Sanon vaan sen että ikääntyneen maalaisen näkemys asioista ei ole raamatun sana eikä kiveen hakattu totuus.

        Jos sinulle on okei että nysvätään ja halutaan varmistaa ettei se mies vaan ole pelkän seksin perässä (aikamoni ikääntynyt nainen ei saisi seksiä vaikka suorastaan tyrkyttäisi itseään miehille) niin sitten se on sun juttu, mulla on ihan oma meininki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minun tarvi sinulle elämääni avata.

        Sanon vaan sen että ikääntyneen maalaisen näkemys asioista ei ole raamatun sana eikä kiveen hakattu totuus.

        Jos sinulle on okei että nysvätään ja halutaan varmistaa ettei se mies vaan ole pelkän seksin perässä (aikamoni ikääntynyt nainen ei saisi seksiä vaikka suorastaan tyrkyttäisi itseään miehille) niin sitten se on sun juttu, mulla on ihan oma meininki.

        Monelle naiselle käy niin etteivät he huomaa pelin kääntyvän siinä viidenkympin paikkeilla. Siihen asti miehet on vonganneet, mutta siinä ikäluokassa alkaakin kysyntä vähenemään, ellei suorastaan katoamaan.

        Sitten vähätellään seksiä ettei se niin tarpeellista tai pakollista ole, jonninjoutavaa touhua, väheksytään miehiä kun ne on vaan niiden nuorien ja hoikkien perässä eikä ymmärrä miten katkeran kitkerä 150 kiloinen ei olekaan enää se kuumin hottis.

        Koitetaan selittää suhteen syvällistä ja henkistä puolta ja jos noilla peliliikkeillä saisi jonkun äijänkörilään nalkkiin.

        Useimmille miehille riittää se että nainen on nätti tai "nuori" tai edes normaalipainoinen. Siinä vaiheessa kun noi on menetetty niin voi alkaa selittelemään henkisiä asioita ja sitä miten miehet on pahoja, pinnallisia, seksin perässä, pettäviä tai ihan mikä selitys vaan että saa itselleen selityksen sille, miksei miehet muka enää kiinnosta.

        Kun asiathan menee niinpäin, että miehet ei enää kiinnostu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minun tarvi sinulle elämääni avata.

        Sanon vaan sen että ikääntyneen maalaisen näkemys asioista ei ole raamatun sana eikä kiveen hakattu totuus.

        Jos sinulle on okei että nysvätään ja halutaan varmistaa ettei se mies vaan ole pelkän seksin perässä (aikamoni ikääntynyt nainen ei saisi seksiä vaikka suorastaan tyrkyttäisi itseään miehille) niin sitten se on sun juttu, mulla on ihan oma meininki.

        Ei sinun tietenkään tarvitsekaan minulle mitään "avautua". Missä vaiheessa niin muka sanoin? Heitin vain pari kysymystä. Mutta hyvä, jos itse tiedät, missä menet, ja mitä haluat.
        Ja olet rehellinen. Muista olla sitä myös niille kumppaneillesi.

        En ole maalainen. Asun taajama-alueella. Vaikka ei se sinulle, tai kenellekään muullekaan millään tavalla kuulu. Eikä sillä ole mitään merkitystäkään. Ei tämän asian kanssa.

        En maininnut myöskään ikääni. Jos joku teki joitakin päätelmiä eka lauseen johdosta, että olen ikäihminen, niin se menee vikaan.

        Itsensä tyrkyttäminen on halventavaa toimintaa. Enkä itse enää tee niin. Sen verran on kuitenkin jo tullut enemmän sitä itse ja omanarvontuntoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monelle naiselle käy niin etteivät he huomaa pelin kääntyvän siinä viidenkympin paikkeilla. Siihen asti miehet on vonganneet, mutta siinä ikäluokassa alkaakin kysyntä vähenemään, ellei suorastaan katoamaan.

        Sitten vähätellään seksiä ettei se niin tarpeellista tai pakollista ole, jonninjoutavaa touhua, väheksytään miehiä kun ne on vaan niiden nuorien ja hoikkien perässä eikä ymmärrä miten katkeran kitkerä 150 kiloinen ei olekaan enää se kuumin hottis.

        Koitetaan selittää suhteen syvällistä ja henkistä puolta ja jos noilla peliliikkeillä saisi jonkun äijänkörilään nalkkiin.

        Useimmille miehille riittää se että nainen on nätti tai "nuori" tai edes normaalipainoinen. Siinä vaiheessa kun noi on menetetty niin voi alkaa selittelemään henkisiä asioita ja sitä miten miehet on pahoja, pinnallisia, seksin perässä, pettäviä tai ihan mikä selitys vaan että saa itselleen selityksen sille, miksei miehet muka enää kiinnosta.

        Kun asiathan menee niinpäin, että miehet ei enää kiinnostu.

        En paina 150 kiloa, enkä ole 50 vuotias. Eikä ikäni edes kuulu kenellekään, eikä tähän asiaan millään tavalla.

        Vähän nuorempana, noin kymmenen vuotta sitten, kuvittelin vielä, että pitää tehdä kaikkensa miellyttääkseen kumppania. Ja kyllä, luulin tosiaan, että pitää mennä sänkyyn, jotta riittäisi toiselle ihmiselle.

        Mutta kun niitä seksikumppaneita alkoi olla siellä 45 miehen kohdalla, ja jouduin monta kertaa hyväksikäytön ja jopa raiskauksen uhriksi, aloin miettiä, oliko se todella sen arvoista?
        Että kannattiko se sittenkään?

        Sitä haki kai kokemuksia ja oikeasti tosissaan etsi sitä vähän pidempiaikaista kumppania ja kestävämpää ihmissuhdetta. - Ja kaipaamaan tunnetta, että kelpaa toiselle, ja että joku välittää sinusta todella. Niin vain ei käynyt. Kymmenen vuoden ajan kyllä tapasin moniakin miehiä. Mutta heitä kiinnosti vain leikkiä kanssani, pitää hauskaa ja huvia, lähinnä siellä lakanoiden välissä. Nämä nyt ovat vain minun tekemiämi havaintoja. Mutta tästä hyväksikäyttötrendistä on tehty juttuja lehtiin, eri medioissa. Joten ei tämä minunkaan tekemäni havainto parisuhdeasioiden muuttumisesta ole vain kuvitelmaa. Vaan täyttä totta. Miehiä kiinnostaa enemmän panosuhteet, eivät parisuhteet myös henkisellä ja älyllisellä tasolla.

        En minä vihkisormusta halunnut, enkä olisi pakottanut jotakuta menemään naimisiin kanssani. Hääkellojen kilinää en edes haaveillut kuulevani korvissani. Koska en ole koskaan halunnut ripustautua keneenkään, tai että pitää kuulua papin aamen, ennen kuin harrastaa miehen kanssa seksiä. Koska en ole niin vanhoillinen.

        Aika moni, kaikesta päätellen ilmeisesti mies, on ärsyyntynyt tekemistäni kommenteista.
        Ihmettelen hieman, että miksi. Osuinko sitten liian arkaan paikkaan, tai lähelle totuutta esille tuomissani näkökohdissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monelle naiselle käy niin etteivät he huomaa pelin kääntyvän siinä viidenkympin paikkeilla. Siihen asti miehet on vonganneet, mutta siinä ikäluokassa alkaakin kysyntä vähenemään, ellei suorastaan katoamaan.

        Sitten vähätellään seksiä ettei se niin tarpeellista tai pakollista ole, jonninjoutavaa touhua, väheksytään miehiä kun ne on vaan niiden nuorien ja hoikkien perässä eikä ymmärrä miten katkeran kitkerä 150 kiloinen ei olekaan enää se kuumin hottis.

        Koitetaan selittää suhteen syvällistä ja henkistä puolta ja jos noilla peliliikkeillä saisi jonkun äijänkörilään nalkkiin.

        Useimmille miehille riittää se että nainen on nätti tai "nuori" tai edes normaalipainoinen. Siinä vaiheessa kun noi on menetetty niin voi alkaa selittelemään henkisiä asioita ja sitä miten miehet on pahoja, pinnallisia, seksin perässä, pettäviä tai ihan mikä selitys vaan että saa itselleen selityksen sille, miksei miehet muka enää kiinnosta.

        Kun asiathan menee niinpäin, että miehet ei enää kiinnostu.

        Asioiden syvällisempia ymmärtäminen ja asiallinen kommentointi edellyttää sitä, että edes yrittää ymmärtää tekstin kirjoittajaa. Eikä mene tekemään kirjoittajista päätelmiä, tai mene asiattomiin henkilökohtaisuuksiin. Vaan kommentoi itse aihetta.

        Kiitos!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En paina 150 kiloa, enkä ole 50 vuotias. Eikä ikäni edes kuulu kenellekään, eikä tähän asiaan millään tavalla.

        Vähän nuorempana, noin kymmenen vuotta sitten, kuvittelin vielä, että pitää tehdä kaikkensa miellyttääkseen kumppania. Ja kyllä, luulin tosiaan, että pitää mennä sänkyyn, jotta riittäisi toiselle ihmiselle.

        Mutta kun niitä seksikumppaneita alkoi olla siellä 45 miehen kohdalla, ja jouduin monta kertaa hyväksikäytön ja jopa raiskauksen uhriksi, aloin miettiä, oliko se todella sen arvoista?
        Että kannattiko se sittenkään?

        Sitä haki kai kokemuksia ja oikeasti tosissaan etsi sitä vähän pidempiaikaista kumppania ja kestävämpää ihmissuhdetta. - Ja kaipaamaan tunnetta, että kelpaa toiselle, ja että joku välittää sinusta todella. Niin vain ei käynyt. Kymmenen vuoden ajan kyllä tapasin moniakin miehiä. Mutta heitä kiinnosti vain leikkiä kanssani, pitää hauskaa ja huvia, lähinnä siellä lakanoiden välissä. Nämä nyt ovat vain minun tekemiämi havaintoja. Mutta tästä hyväksikäyttötrendistä on tehty juttuja lehtiin, eri medioissa. Joten ei tämä minunkaan tekemäni havainto parisuhdeasioiden muuttumisesta ole vain kuvitelmaa. Vaan täyttä totta. Miehiä kiinnostaa enemmän panosuhteet, eivät parisuhteet myös henkisellä ja älyllisellä tasolla.

        En minä vihkisormusta halunnut, enkä olisi pakottanut jotakuta menemään naimisiin kanssani. Hääkellojen kilinää en edes haaveillut kuulevani korvissani. Koska en ole koskaan halunnut ripustautua keneenkään, tai että pitää kuulua papin aamen, ennen kuin harrastaa miehen kanssa seksiä. Koska en ole niin vanhoillinen.

        Aika moni, kaikesta päätellen ilmeisesti mies, on ärsyyntynyt tekemistäni kommenteista.
        Ihmettelen hieman, että miksi. Osuinko sitten liian arkaan paikkaan, tai lähelle totuutta esille tuomissani näkökohdissa?

        En halua mitenkään tuomita, sitä hyväksytyksi tulemisen, ja parisuhteen tarvetta, mutta olenko jotenkin vanhanaikainen kun pidän 45 seksikumppania paljolta?

        En tietenkään voi puhua kuin omasta puolestani, mutta kyllä minulle riitti, kun kahden viikon päästä elämäni ensimmäisistä yhteisistä tupareista, nainen löytyi vieraan miehen kanssa omasta sängystäni.

        Ihan siinä päätin, että pelkkä taivaallinen seksi nymfomaanin kanssa ei riitä parisuhteessa, vaan pitää olla joitain muitakin yhteisiä elämän arvoja. Eihän sekään kerralla onnistunut, mutta parin kunnolla tehdyn yrityksen jälkeen kohtalaisesti nyt kuitenkin.

        Toivon että löydät vielä kaipaamasi ihmissuhteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En halua mitenkään tuomita, sitä hyväksytyksi tulemisen, ja parisuhteen tarvetta, mutta olenko jotenkin vanhanaikainen kun pidän 45 seksikumppania paljolta?

        En tietenkään voi puhua kuin omasta puolestani, mutta kyllä minulle riitti, kun kahden viikon päästä elämäni ensimmäisistä yhteisistä tupareista, nainen löytyi vieraan miehen kanssa omasta sängystäni.

        Ihan siinä päätin, että pelkkä taivaallinen seksi nymfomaanin kanssa ei riitä parisuhteessa, vaan pitää olla joitain muitakin yhteisiä elämän arvoja. Eihän sekään kerralla onnistunut, mutta parin kunnolla tehdyn yrityksen jälkeen kohtalaisesti nyt kuitenkin.

        Toivon että löydät vielä kaipaamasi ihmissuhteen.

        Niin vain sattui käymään, että niitä kumppaneita seksielämässä tuli sinne 45: teen asti.
        Itsekin sitä kauhistelin, että niin pääsi vain käymään. En ollut kevytkenkäinen, enkä nymfomaani, ainakaan omasta mielestäni. Vaikka tuo lukumäärä kieltämättä onkin aivan liian paljon. En suosittele ketään tekemään samoin, ja samoja virheitä, mitä itse aikoinaan tein.

        Olisi tosiaan pitänyt edes jossakin vaiheessa jarruttaa vähän ja pysähtyä pohtimaan jossakin omiakin, jopa virheellisiä ja vääriä toimintatapoja. Ja muuttaa omaa tapaansa ajatella.

        Sitä etsi kai muilta osakseen hyväksyntää ja ystävyyttä. Ja pidempiaikaista suhdetta. Niin vain ei koskaan tapahtunut.

        Enää en ole käyttäytynyt samalla tavalla, tai etsinyt elämääni kumppania. Ehkä johtuu omien ajattelutapojen ja arvojen muuttumisesta. Hormonitoiminta on onneksi myöskin hieman vähentynyt. Joten en ole enää niin vapaamielinen, kuin ennen. Ehkä myös ne omassa elämässä koetut ikävät kokemukset vaikuttivat asiaan, veivät myös itsetuntoakin.

        Edelliselle: On todella ikävää tuo sinun kokemuksesi sen yhden naisen kohdalla, minkä kerroit.

        Toivon sinulle ystävällisesti samaa, kuin mitä minulle toivotit. Mikäli et ole jo löytänyt elämääsi kumppania. Onnea matkaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin vain sattui käymään, että niitä kumppaneita seksielämässä tuli sinne 45: teen asti.
        Itsekin sitä kauhistelin, että niin pääsi vain käymään. En ollut kevytkenkäinen, enkä nymfomaani, ainakaan omasta mielestäni. Vaikka tuo lukumäärä kieltämättä onkin aivan liian paljon. En suosittele ketään tekemään samoin, ja samoja virheitä, mitä itse aikoinaan tein.

        Olisi tosiaan pitänyt edes jossakin vaiheessa jarruttaa vähän ja pysähtyä pohtimaan jossakin omiakin, jopa virheellisiä ja vääriä toimintatapoja. Ja muuttaa omaa tapaansa ajatella.

        Sitä etsi kai muilta osakseen hyväksyntää ja ystävyyttä. Ja pidempiaikaista suhdetta. Niin vain ei koskaan tapahtunut.

        Enää en ole käyttäytynyt samalla tavalla, tai etsinyt elämääni kumppania. Ehkä johtuu omien ajattelutapojen ja arvojen muuttumisesta. Hormonitoiminta on onneksi myöskin hieman vähentynyt. Joten en ole enää niin vapaamielinen, kuin ennen. Ehkä myös ne omassa elämässä koetut ikävät kokemukset vaikuttivat asiaan, veivät myös itsetuntoakin.

        Edelliselle: On todella ikävää tuo sinun kokemuksesi sen yhden naisen kohdalla, minkä kerroit.

        Toivon sinulle ystävällisesti samaa, kuin mitä minulle toivotit. Mikäli et ole jo löytänyt elämääsi kumppania. Onnea matkaan!

        Posiviivisuuden kautta, olet kasvanut ihmisenä, ja tiedät paremmin mitä haluat.


    • Anonyymi

      Minusta on vähän outoa että ihmisen tulisi olla tiukasti jotain jo valmiiksi. Minä ainakin haluan muuttua uuden ihmisen vaikutuksesta.

      • Anonyymi

        Kunhan et tee sitä ihan kaiken, kuten seksuaalisen koskemattomuuden, tai hyväksikäytön uhriksi joutumisen hinnalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunhan et tee sitä ihan kaiken, kuten seksuaalisen koskemattomuuden, tai hyväksikäytön uhriksi joutumisen hinnalla.

        No en enää tässä iässä :)


    • Anonyymi

      Ihminen etsii kumppania ja seuraa lähes koko elämänsä ajan. Se ei ole mistään iästä, statuksesta, tai painosta kiinni.

      Toki jotkut asettavat kriteerejä kumppaniehdokkailleen. Mikä on luonnollistakin.
      Etenkin, jos on itse nuori, menestynyt, rikas, ja ulkonäöllisesti raamikas.

      Mutta mitä tiukemmat ehdot asettaa kaikissa ihmissuhteisiin liittyvissä asioissa, se myös sulkee ulkopuolelle jopa mielenkiintoisia tuttavuuksia ja tutustumisen arvoisia ihmisiä.

      Ihmiset ovat erilaisia. Samoin tavoitteet ja päämäärät ovat erilaisia.

      Jotkut etsivät vain hetken seuraa, panoa, tai huumaa. Toiset taas pidempiaikaista ja kestävämpää ihmissuhdetta.

      Ihminen myös muuttuu elämänsä aikana. Samoin arvot ja asenteet voivat muuttua. Kukaan meistä ei ole täysin samanlainen kehdosta hautaan. Nuorena etsii itseään ja hakee kokemuksia.

      Sitä en tiedä, onko sitten se trendi, tai ihmiset ja heidän käytöksensä muuttuneet vuosikymmenten varrella. Ehkä niinkin on. Joitakin asioita on ehkä vaikeata nähdä, tai tunnustaa edes itselleen.

      Koeaikojen rajat eivät tarvitse olla niin tiukat, eikä ehdottomatkaan. Siis sitä kahta kuukautta. Ja se edellyttää todellakin sitä, että molemmilla on samanlaiset tavoitteet parisuhteen ja kumppanin etsimisprosessin suhteen. Muutenhan se ei toimi. Jos joku etsii vain panosuhdetta, ja omien tarpeidensa tyydyttäjää ja toinen edes vähän pidempiaikaista suhdetta.

    • Anonyymi

      Aloittajan tekemään keskustelunaihetta olisi syytä miettiä enemmänkin, että miksi näin sitten nykyaikana ja tässä kulttuurissa on? Mikä on muuttunut ihmisten käytöksessä ja sukupuolielämässä? Ja ennen kaikkea miksi?

      Vai onko tässä siirryttävä siihen johtopäätökseen, että ne, jotka haluavat vain satunnaisia ja panosuhteita: ja kun taas ne, jotka etsivät tosissaan pidempiaikaisia suhteita, niin kummankin ryhmän olisi etsittävä vain omia mieltymyksiään vastaavia kumppaneita?

      Pelisääntöjä olisi joka tapauksessa syytä päivittää ja muuttaa kaikkien osalta, oli ne intressit sitten itsekullakin mitä hyvänsä, selkeämmiksi ja reilummiksi.

      Aihe on aiheellinen ja hyvä pohdittavaksi jokaisen kohdalla.

    • Anonyymi

      Keskustelkaa itse aiheesta, ei tänne kirjoittajista.

      Osan kohdalla tänne kirjoittajista tuli mieleen, että olivatko jotkut trolleja, vai todellakin narsisteja. Henkilökohtaisuuksiin meneminen ei ole kohteliasta ja asiallista.

      Hyvät ja asialliset käytöstavat, myös kirjoittamisessa, ovat tärkeitä, ja on hyvä pitää mielessä.

      Luovat huomattavasti paremman ja positiivisemman ilmapiirin.

      Kiitos!

      • Anonyymi

        "Osan kohdalla tänne kirjoittajista tuli mieleen, että olivatko jotkut trolleja, vai todellakin narsisteja. Henkilökohtaisuuksiin meneminen ei ole kohteliasta ja asiallista."

        Ensin menet henkilökohtaisuuksiin ja sitten sanot ettei se ole kohteliasta eikä asiallista.

        Hienoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Osan kohdalla tänne kirjoittajista tuli mieleen, että olivatko jotkut trolleja, vai todellakin narsisteja. Henkilökohtaisuuksiin meneminen ei ole kohteliasta ja asiallista."

        Ensin menet henkilökohtaisuuksiin ja sitten sanot ettei se ole kohteliasta eikä asiallista.

        Hienoa.

        On totta, että ei itsekään aina muista käyttäytyä hyvin, nettietikettisääntöjen mukaan.
        Kiitos aiheellisesta muistutuksesta.
        Onhan sitä itsekin yritettävä olla asiallinen ja ystävällinen. Eikä provosoitua turhasta.

        Johtunee elämässä aiemmin koetuista raskaista ja ikävistä kokemuksista.
        Ja väsymyksestä.

        Yritän muistaa paremmin seuraavalla kerralla.

        Hyvää jatkoa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On totta, että ei itsekään aina muista käyttäytyä hyvin, nettietikettisääntöjen mukaan.
        Kiitos aiheellisesta muistutuksesta.
        Onhan sitä itsekin yritettävä olla asiallinen ja ystävällinen. Eikä provosoitua turhasta.

        Johtunee elämässä aiemmin koetuista raskaista ja ikävistä kokemuksista.
        Ja väsymyksestä.

        Yritän muistaa paremmin seuraavalla kerralla.

        Hyvää jatkoa!

        Jos hyvä käytös riippuu siitä että muistaa asian niin kyseessähän on roolin vetäminen.

        En tiedä mihin ihmiset tarvitsee ulkokultaamista ja roolinvetämistä, mutta itse arvostan enemmän ihmistä joka on rohkeasti sitä mitä on, eikä tarvitse arvailla mitä hän oikeasti mahtaa ajatella. Jos tuntuu että tekee mieli sanoa että voi helv... niin sen voi sanoa ääneen, tunnetila se vaan on.

        Ihmisen kuoren kanssa keskusteleminen ei yleensä anna kovinkaan paljon. Sanojen vaihtoa, vailla sisältöä.

        Olen nähnyt paljon naisia jotka on lapsuudessaan alistettu rooliinsa ja he ovat tuon uhreina lopun elämäänsä. Kiitos ja anteeksi toistuu automaattisesti, vaikkei niillä ole mitään merkitystä, niitä toistetaan toistamisen pakosta, ei sen vuoksi että niillä jotakin tarkoitettaisiin. Tunteita ei saa näyttää eikä etenkään negatiivisia, naama hymyyn vaikka päätä leikattaisiin.

        Ehkä tuolla koitetaan välttää sitä että muut ihmiset näkisivät ihmisen heikkouksia. Mutta mahtaa olla hyvä olo siellä kuoren sisällä.

        Kaikilla meillä on toki omat ongelmamme, minullakin on omani.

        Tsemiä sinne vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos hyvä käytös riippuu siitä että muistaa asian niin kyseessähän on roolin vetäminen.

        En tiedä mihin ihmiset tarvitsee ulkokultaamista ja roolinvetämistä, mutta itse arvostan enemmän ihmistä joka on rohkeasti sitä mitä on, eikä tarvitse arvailla mitä hän oikeasti mahtaa ajatella. Jos tuntuu että tekee mieli sanoa että voi helv... niin sen voi sanoa ääneen, tunnetila se vaan on.

        Ihmisen kuoren kanssa keskusteleminen ei yleensä anna kovinkaan paljon. Sanojen vaihtoa, vailla sisältöä.

        Olen nähnyt paljon naisia jotka on lapsuudessaan alistettu rooliinsa ja he ovat tuon uhreina lopun elämäänsä. Kiitos ja anteeksi toistuu automaattisesti, vaikkei niillä ole mitään merkitystä, niitä toistetaan toistamisen pakosta, ei sen vuoksi että niillä jotakin tarkoitettaisiin. Tunteita ei saa näyttää eikä etenkään negatiivisia, naama hymyyn vaikka päätä leikattaisiin.

        Ehkä tuolla koitetaan välttää sitä että muut ihmiset näkisivät ihmisen heikkouksia. Mutta mahtaa olla hyvä olo siellä kuoren sisällä.

        Kaikilla meillä on toki omat ongelmamme, minullakin on omani.

        Tsemiä sinne vaan.

        Ulkokultaamista tarvitaan aina, kun tapaa ammattimaisen traumatisoitujan. Ne vaan ei kestä totuutta. Ja jos jostain syystä tuollainen pari päätyy yhteen, niin tuhoahan se tietää.

        Sukupuolten eroista puhuttaessa, niin sanoisin että toisessa niistä osataan se uhriutuminen jotenkin paremmin. Tai sitten vaan olen väärässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos hyvä käytös riippuu siitä että muistaa asian niin kyseessähän on roolin vetäminen.

        En tiedä mihin ihmiset tarvitsee ulkokultaamista ja roolinvetämistä, mutta itse arvostan enemmän ihmistä joka on rohkeasti sitä mitä on, eikä tarvitse arvailla mitä hän oikeasti mahtaa ajatella. Jos tuntuu että tekee mieli sanoa että voi helv... niin sen voi sanoa ääneen, tunnetila se vaan on.

        Ihmisen kuoren kanssa keskusteleminen ei yleensä anna kovinkaan paljon. Sanojen vaihtoa, vailla sisältöä.

        Olen nähnyt paljon naisia jotka on lapsuudessaan alistettu rooliinsa ja he ovat tuon uhreina lopun elämäänsä. Kiitos ja anteeksi toistuu automaattisesti, vaikkei niillä ole mitään merkitystä, niitä toistetaan toistamisen pakosta, ei sen vuoksi että niillä jotakin tarkoitettaisiin. Tunteita ei saa näyttää eikä etenkään negatiivisia, naama hymyyn vaikka päätä leikattaisiin.

        Ehkä tuolla koitetaan välttää sitä että muut ihmiset näkisivät ihmisen heikkouksia. Mutta mahtaa olla hyvä olo siellä kuoren sisällä.

        Kaikilla meillä on toki omat ongelmamme, minullakin on omani.

        Tsemiä sinne vaan.

        Olen kanssasi monessa kohtaa samaa mieltä. Minustakin on väärin, jos ihmisen pitää jotakin näytellä, tai teeskennellä. Samoin pyydellä anteeksi koko ajan.

        Mutta tällä kertaa kuitenkin, aivan oikeasti unohdin itsekin aiemmin hyvät käytöstavat.
        Minun on pakko se myöntää, koska muuten valehtelisin.

        Huolimatta väsymyksestä ja sen taustalla olevasta sairaudesta, joka aiheuttaa ajoittaista keskittymisvaikeutta ja muistiongelmaa, niin huono käytös ei ole kuitenkaan koskaan perusteltavissa, eikä oikeutettavissa. Jos on väsynyt, niin silloin ei pidä tehdä mitään. Sen kuin sitten muistaisi siinä vaiheessa..

        Sitten itse asiaan:
        Teoriasi siitä, että jotkut ovat jo lapsuudesta asti alistettuja, pitää erittäin, jopa liian hyvin paikkaansa. Tässä maassa on monia, jotka ovat joutuneet sitä kokemaan, eli saaneet osakseen enemmän keppiä, liian tiukkaa kuria, kuin sitä rakkautta, tai aitoa välittämistä.
        Rajat toki on hyvä olla olemassa. Mutta ei niin, että niillä ja omilla säännöillä tukahdutetaan lapsia ja estetään elämästä.

        Itselläni oli ankara ja henkistä väkivaltaa paljon lapsia kohtaan käyttänyt isä.
        Omia mielipiteitä ei saanut koskaan esittää. Piti tehdä kaikki asiat, nk. vanhemmat käskivät. Pyytämistä ei koskaan kuulunut. Jo lapsena meidät molemmat lyötiin lyttyyn, sanomalla, että ei meistä koskaan tule mitään. Olimme olemassa, mutta emme saaneet vapautta tehdä asioita. Villiä ja vapaata nuoruutta, ja eri asioiden kokeilemista ei meillä ollut.

        Olen kanssasi samaa mieltä myös siitä, että meillä Suomessa on ollut pitkään vallalla kulttuuri, jossa ei saa näyttää omia tunteitaan, eikä etenkään niitä negatiivisia. Olisi mielenkiintoista tietää, mistä se oikein kohtuu. Itsekin kannatan enemmän sitä, että sanoo suoraan, miltä itsestä tuntuu. Hyvät käytöstavat ja toisen tunteet huomioon ottaen. Voihan ne asiat sanoa korrektistikin. Menemättä henkilökohtaisuuksiin, tai asiattomuuksiin.

        Kiitos tsemeistä! Toivotan sinulle sitä samaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kanssasi monessa kohtaa samaa mieltä. Minustakin on väärin, jos ihmisen pitää jotakin näytellä, tai teeskennellä. Samoin pyydellä anteeksi koko ajan.

        Mutta tällä kertaa kuitenkin, aivan oikeasti unohdin itsekin aiemmin hyvät käytöstavat.
        Minun on pakko se myöntää, koska muuten valehtelisin.

        Huolimatta väsymyksestä ja sen taustalla olevasta sairaudesta, joka aiheuttaa ajoittaista keskittymisvaikeutta ja muistiongelmaa, niin huono käytös ei ole kuitenkaan koskaan perusteltavissa, eikä oikeutettavissa. Jos on väsynyt, niin silloin ei pidä tehdä mitään. Sen kuin sitten muistaisi siinä vaiheessa..

        Sitten itse asiaan:
        Teoriasi siitä, että jotkut ovat jo lapsuudesta asti alistettuja, pitää erittäin, jopa liian hyvin paikkaansa. Tässä maassa on monia, jotka ovat joutuneet sitä kokemaan, eli saaneet osakseen enemmän keppiä, liian tiukkaa kuria, kuin sitä rakkautta, tai aitoa välittämistä.
        Rajat toki on hyvä olla olemassa. Mutta ei niin, että niillä ja omilla säännöillä tukahdutetaan lapsia ja estetään elämästä.

        Itselläni oli ankara ja henkistä väkivaltaa paljon lapsia kohtaan käyttänyt isä.
        Omia mielipiteitä ei saanut koskaan esittää. Piti tehdä kaikki asiat, nk. vanhemmat käskivät. Pyytämistä ei koskaan kuulunut. Jo lapsena meidät molemmat lyötiin lyttyyn, sanomalla, että ei meistä koskaan tule mitään. Olimme olemassa, mutta emme saaneet vapautta tehdä asioita. Villiä ja vapaata nuoruutta, ja eri asioiden kokeilemista ei meillä ollut.

        Olen kanssasi samaa mieltä myös siitä, että meillä Suomessa on ollut pitkään vallalla kulttuuri, jossa ei saa näyttää omia tunteitaan, eikä etenkään niitä negatiivisia. Olisi mielenkiintoista tietää, mistä se oikein kohtuu. Itsekin kannatan enemmän sitä, että sanoo suoraan, miltä itsestä tuntuu. Hyvät käytöstavat ja toisen tunteet huomioon ottaen. Voihan ne asiat sanoa korrektistikin. Menemättä henkilökohtaisuuksiin, tai asiattomuuksiin.

        Kiitos tsemeistä! Toivotan sinulle sitä samaa!

        Edelliseen tekstiin tuli kirjoitusvirhe, lauseeseen: " Olisi mielenkiintoista tietää, mistä se oikein johtuu". Sanan "johtuu" ensimmäisen kirjaimen kohdalle meni väärä kirjain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ulkokultaamista tarvitaan aina, kun tapaa ammattimaisen traumatisoitujan. Ne vaan ei kestä totuutta. Ja jos jostain syystä tuollainen pari päätyy yhteen, niin tuhoahan se tietää.

        Sukupuolten eroista puhuttaessa, niin sanoisin että toisessa niistä osataan se uhriutuminen jotenkin paremmin. Tai sitten vaan olen väärässä.

        Edelliselle: ei ole olemassakaan mitään "ammattimaisia traumatisoitujia".

        Sinun mielestäsi siis traumojen uhrien ei pitäisi siis koskaan etsiä itselleen kumppania, tai ihmissuhdetta? Kirjoituksesi sävyn perusteella. Että "no hope", eikä parisuhteesta tulisi mitään traumojen uhrin kanssa?

        Heittämäsi vertaukset ovat tökeröitä ja asiattomia.

        Sinulta taitaa puuttua myös yksi aika olennainen taito: kyky asettua toisen asemaan.

        Et ilmeisesti ole lukenut aloituksessa ollutta kirjoitusta, samoin myöskään muiden tänne kirjoittaneiden näkemyksiä. Ymmärtämystä sinulta ei myöskään löydy.

        Laitat tänne toistuvasti törkeitä, vihjaavia ja asiattomia viestejä.

        Jos sinua kerran niin paljon hirvittää ja pelottaa traumatisoituneet ihmiset ja heidän kokemuksensa, niin sitten sinun pitää etsiä samanlaisia ihmisiä, kuin mitä itse olet.

        Mutta lopeta ihmeessä tuo ihmisten tarpeeton leimaaminen ja syyllistäminen. Ja jos olet trolli, niin jätä noista edellä mainituista syistä mieluummin koko palsta ja tänne kirjoittaminen väliin.
        Etsi itsellesi jotakin huomattavasti parempaa ja järkevämpää tekemistä.
        Jos olet älykäs ihminen.

        Kiitos!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelliselle: ei ole olemassakaan mitään "ammattimaisia traumatisoitujia".

        Sinun mielestäsi siis traumojen uhrien ei pitäisi siis koskaan etsiä itselleen kumppania, tai ihmissuhdetta? Kirjoituksesi sävyn perusteella. Että "no hope", eikä parisuhteesta tulisi mitään traumojen uhrin kanssa?

        Heittämäsi vertaukset ovat tökeröitä ja asiattomia.

        Sinulta taitaa puuttua myös yksi aika olennainen taito: kyky asettua toisen asemaan.

        Et ilmeisesti ole lukenut aloituksessa ollutta kirjoitusta, samoin myöskään muiden tänne kirjoittaneiden näkemyksiä. Ymmärtämystä sinulta ei myöskään löydy.

        Laitat tänne toistuvasti törkeitä, vihjaavia ja asiattomia viestejä.

        Jos sinua kerran niin paljon hirvittää ja pelottaa traumatisoituneet ihmiset ja heidän kokemuksensa, niin sitten sinun pitää etsiä samanlaisia ihmisiä, kuin mitä itse olet.

        Mutta lopeta ihmeessä tuo ihmisten tarpeeton leimaaminen ja syyllistäminen. Ja jos olet trolli, niin jätä noista edellä mainituista syistä mieluummin koko palsta ja tänne kirjoittaminen väliin.
        Etsi itsellesi jotakin huomattavasti parempaa ja järkevämpää tekemistä.
        Jos olet älykäs ihminen.

        Kiitos!

        Näistä ketjun ongelmista pääsee aika helposti halutessaan, kun ei vain osallistu mihinkään aiheeseen liittyvään.


        ppiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelliselle: ei ole olemassakaan mitään "ammattimaisia traumatisoitujia".

        Sinun mielestäsi siis traumojen uhrien ei pitäisi siis koskaan etsiä itselleen kumppania, tai ihmissuhdetta? Kirjoituksesi sävyn perusteella. Että "no hope", eikä parisuhteesta tulisi mitään traumojen uhrin kanssa?

        Heittämäsi vertaukset ovat tökeröitä ja asiattomia.

        Sinulta taitaa puuttua myös yksi aika olennainen taito: kyky asettua toisen asemaan.

        Et ilmeisesti ole lukenut aloituksessa ollutta kirjoitusta, samoin myöskään muiden tänne kirjoittaneiden näkemyksiä. Ymmärtämystä sinulta ei myöskään löydy.

        Laitat tänne toistuvasti törkeitä, vihjaavia ja asiattomia viestejä.

        Jos sinua kerran niin paljon hirvittää ja pelottaa traumatisoituneet ihmiset ja heidän kokemuksensa, niin sitten sinun pitää etsiä samanlaisia ihmisiä, kuin mitä itse olet.

        Mutta lopeta ihmeessä tuo ihmisten tarpeeton leimaaminen ja syyllistäminen. Ja jos olet trolli, niin jätä noista edellä mainituista syistä mieluummin koko palsta ja tänne kirjoittaminen väliin.
        Etsi itsellesi jotakin huomattavasti parempaa ja järkevämpää tekemistä.
        Jos olet älykäs ihminen.

        Kiitos!

        "Laitat tänne toistuvasti törkeitä, vihjaavia ja asiattomia viestejä."

        Älä nyt sekoita anonyymejä keskenään. Minä olen kirjoittanut useimmat noista viesteistä, mutta tuota ammattimaisesta traumatisoitujasta kirjoittaja en ole minä.

        Se on joku muu anonyymi se.

        Mutta, lukemani perusteella olet viettänyt rankan lapsuuden vailla vapautta, minä vietin rankan lapsuuden, isäni alkoholismin varjossa, sillälailla että sai mennä ja tehdä ihan mitä vaan, ketään ei kiinnostanut. Voin sanoa että ei ollut hyvä sekään.

        Molemmissa metodeissa taitaa heijastua se rakkaudettomuuden ilmapiiri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Laitat tänne toistuvasti törkeitä, vihjaavia ja asiattomia viestejä."

        Älä nyt sekoita anonyymejä keskenään. Minä olen kirjoittanut useimmat noista viesteistä, mutta tuota ammattimaisesta traumatisoitujasta kirjoittaja en ole minä.

        Se on joku muu anonyymi se.

        Mutta, lukemani perusteella olet viettänyt rankan lapsuuden vailla vapautta, minä vietin rankan lapsuuden, isäni alkoholismin varjossa, sillälailla että sai mennä ja tehdä ihan mitä vaan, ketään ei kiinnostanut. Voin sanoa että ei ollut hyvä sekään.

        Molemmissa metodeissa taitaa heijastua se rakkaudettomuuden ilmapiiri.

        Mitä väliä menneisyydellä on ?
        Mulla on rankka tämä päivä


        ppiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä väliä menneisyydellä on ?
        Mulla on rankka tämä päivä


        ppiuuu

        Ilmiöihin on tullut runsaasti uusia tulkintoja. Vanhempia tulkintoja perun kehittyneempien valossa....



        ppooiiuiuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmiöihin on tullut runsaasti uusia tulkintoja. Vanhempia tulkintoja perun kehittyneempien valossa....



        ppooiiuiuu

        Merkitysten maailma elää muutosprosessia,


        ppoiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Merkitysten maailma elää muutosprosessia,


        ppoiuuu

        Maailmanmeno on välillä niin uskomattoman tyhmää.

        Joku luulee, että jokin kiireessä hutaisemani lappunen olen minä.


        ppiuuyyuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailmanmeno on välillä niin uskomattoman tyhmää.

        Joku luulee, että jokin kiireessä hutaisemani lappunen olen minä.


        ppiuuyyuu

        Noh ehkä psykologisia tulkintoja aletaan tehdä kauppalappujen perusteella, Todella tieteellistä.


        ppoiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noh ehkä psykologisia tulkintoja aletaan tehdä kauppalappujen perusteella, Todella tieteellistä.


        ppoiuuu

        Olen muuttanut mieleni ja perun negatiiviset kannanottoni vanhemmistani.
        Se ei tarkoita, etteikö olisi ollut aihetta kritiikkiin tilanteessa,. jossa olen kritiikin esittänyt.



        ppiuuyyuuuj


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen muuttanut mieleni ja perun negatiiviset kannanottoni vanhemmistani.
        Se ei tarkoita, etteikö olisi ollut aihetta kritiikkiin tilanteessa,. jossa olen kritiikin esittänyt.



        ppiuuyyuuuj

        Kenties äiti on alkanut ymmärtää etten ole niin tyhmä kuin ensin saattaisi luulla.


        ppooiii


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenties äiti on alkanut ymmärtää etten ole niin tyhmä kuin ensin saattaisi luulla.


        ppooiii

        Minulle on tehty paljon vahinkoa...kenties "härättävän" paljon...


        ppoiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle on tehty paljon vahinkoa...kenties "härättävän" paljon...


        ppoiuuuu

        Tarkoitan "herättävän"


        ppoiuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitan "herättävän"


        ppoiuyyy

        Minulle on tehty todella törkeetä vahinkoa suunnalta josta en ole kirjoittanut täällä-


        ppoiuuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle on tehty todella törkeetä vahinkoa suunnalta josta en ole kirjoittanut täällä-


        ppoiuuyyy

        Sivustaseuraajakin voi jo ihmetellä....vaikkei ihan herkkis olisikaan...
        kunhan ensin tajuaa todeksi...

        popiuuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivustaseuraajakin voi jo ihmetellä....vaikkei ihan herkkis olisikaan...
        kunhan ensin tajuaa todeksi...

        popiuuuuu

        Jotain mitä ajattelis suorastaan , että ei voi tapahtua. Mutta onneks mulla on nyt ees ympärillä tuttuja ihmisiä jotka tietää poikkeuksellista tapahtuneen.


        popiuuuyu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotain mitä ajattelis suorastaan , että ei voi tapahtua. Mutta onneks mulla on nyt ees ympärillä tuttuja ihmisiä jotka tietää poikkeuksellista tapahtuneen.


        popiuuuyu

        Hmm...asiat ovatkin toisella tavalla kuin olemme luulleet ja olette luulleet.

        pooiiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hmm...asiat ovatkin toisella tavalla kuin olemme luulleet ja olette luulleet.

        pooiiuuu

        Hmm....jos todella tietäisitte olisitte varmasti yllättyneitä ....
        Mutta kenties teillä ottaa vielä aikaa ......

        Anteeksi mutta miten jotkut voi olla niin yksinkertaisia ?


        poiuyyttyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hmm....jos todella tietäisitte olisitte varmasti yllättyneitä ....
        Mutta kenties teillä ottaa vielä aikaa ......

        Anteeksi mutta miten jotkut voi olla niin yksinkertaisia ?


        poiuyyttyy

        Ei oo mun vanhempien vika asiat, näkökulma sopii mulle.
        Nyt ei ole enää kiistaa ? Ja voin rauhassa hoitaa tärkeitä asioita ?


        ppoiiuuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei oo mun vanhempien vika asiat, näkökulma sopii mulle.
        Nyt ei ole enää kiistaa ? Ja voin rauhassa hoitaa tärkeitä asioita ?


        ppoiiuuuuu

        Mä edelleen väitän että tosin tosi on se mikä pystyy loogisesti ristiriidattomana, perusteellisesti perusteltuna.
        Väärässä on se joka joutuu vastaamaa itse asian kiertokeinoin, eikä pysty vastaamaan suoraan loogisesti. Tosi ydin pysyy totena kaikissa olosuhteissa.


        ppooiiuyyyh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä edelleen väitän että tosin tosi on se mikä pystyy loogisesti ristiriidattomana, perusteellisesti perusteltuna.
        Väärässä on se joka joutuu vastaamaa itse asian kiertokeinoin, eikä pysty vastaamaan suoraan loogisesti. Tosi ydin pysyy totena kaikissa olosuhteissa.


        ppooiiuyyyh

        Tosi ilmenee siinä, että se pystyy aina loogisesti ristiriidattomaan perusteluun tai sillä on looginen perustelu jokaiselle perustelussa ilmenneelle ristiriidalle, Toki noita voi pystyä joku keksimäänkin jonkin matkaa...mutta kun infiormaatiotulva kasvaa suureeksi valeen tiellä se voi käydä ihmisaivoille ylitsepääsemättömäksi...


        ppoiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosi ilmenee siinä, että se pystyy aina loogisesti ristiriidattomaan perusteluun tai sillä on looginen perustelu jokaiselle perustelussa ilmenneelle ristiriidalle, Toki noita voi pystyä joku keksimäänkin jonkin matkaa...mutta kun infiormaatiotulva kasvaa suureeksi valeen tiellä se voi käydä ihmisaivoille ylitsepääsemättömäksi...


        ppoiuuu

        Siinä on se, että kun pysyy loogisena, ei varsinaisesti tarvitse muistaa, kun voi tietää että se muistettava asia on se mikä olisi siinä kohtaa looginen.



        poiuiuuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä on se, että kun pysyy loogisena, ei varsinaisesti tarvitse muistaa, kun voi tietää että se muistettava asia on se mikä olisi siinä kohtaa looginen.



        poiuiuuuuu

        Tää maailma on niiiiiiiiin täynnä valetta....


        ppoiuuuuyy


      • Anonyymi

        Jotkut ryhtyi muka auttamaan mua ja hirveempää sotkua en oo nähnyt !!!!!
        Uskomatonta SOTKUA !!!


        ppiuuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut ryhtyi muka auttamaan mua ja hirveempää sotkua en oo nähnyt !!!!!
        Uskomatonta SOTKUA !!!


        ppiuuuuu

        Toi video on upea !!!!


        påpoiuyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toi video on upea !!!!


        påpoiuyyyy

        Kumpa nää erää tsotku söhlääjät omais järkeä ymmärtää tuon videon sanoman.



        ppoiuuuyyu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumpa nää erää tsotku söhlääjät omais järkeä ymmärtää tuon videon sanoman.



        ppoiuuuyyu

        Kaikille tiedoksi että olen pysyvästi erittäin elämänhaluinen riippumatta elämäntilanteesta tai räväköistä ilmaisuista näin taiteilijana. Mikään ei voi sitä muuttaa.


        ppoiuyyyyh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikille tiedoksi että olen pysyvästi erittäin elämänhaluinen riippumatta elämäntilanteesta tai räväköistä ilmaisuista näin taiteilijana. Mikään ei voi sitä muuttaa.


        ppoiuyyyyh

        Mua ärsyttää kun jatkuvasti mulle väitetään eri tunteita kuinitse sanon tuntevani, se on erittäin epäkunnioittavaa. Mulle nää tunneasiat on pyhiä.


        ppiuyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mua ärsyttää kun jatkuvasti mulle väitetään eri tunteita kuinitse sanon tuntevani, se on erittäin epäkunnioittavaa. Mulle nää tunneasiat on pyhiä.


        ppiuyyyy

        Analysoikoonm ihmiset omia tunteitaan, mä analysoin omani,.


        ppuiuuyyuuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Analysoikoonm ihmiset omia tunteitaan, mä analysoin omani,.


        ppuiuuyyuuy

        Kukaan koko maailmassa ei tiedä yhtä hyvin kuin mä mitä mä ajattelen ja tunnen.


        ppoiuuyuyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan koko maailmassa ei tiedä yhtä hyvin kuin mä mitä mä ajattelen ja tunnen.


        ppoiuuyuyy

        Miten voi olla niin järjetöntä että joku kuvittelee tiewtävänsä tunteitani edes puhumatta mun kanssa mitään tunnetason aihetta tai yhtään mitään.



        pouyhyyyh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten voi olla niin järjetöntä että joku kuvittelee tiewtävänsä tunteitani edes puhumatta mun kanssa mitään tunnetason aihetta tai yhtään mitään.



        pouyhyyyh

        Se on täysin mahdotonta tietää toisen sisintä pelkällä omalla kuvittelulla,.


        poiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on täysin mahdotonta tietää toisen sisintä pelkällä omalla kuvittelulla,.


        poiuuuu

        Mä oon saanu jankata asiasta jo 50 vuotta ei jaksais taas


        ppoiuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä oon saanu jankata asiasta jo 50 vuotta ei jaksais taas


        ppoiuyyy

        Myöskään tunne ei oo mikään semmonen staattinen tila, se on niinkuin maisena ajomatkalla joka elää koko ajan.


        poiyhyyyyh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myöskään tunne ei oo mikään semmonen staattinen tila, se on niinkuin maisena ajomatkalla joka elää koko ajan.


        poiyhyyyyh

        ja se voi vaihtuakin ihan sekunneissa.


        ppiuuyyyhu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja se voi vaihtuakin ihan sekunneissa.


        ppiuuyyyhu

        Mä en pelkää tunteita mä rakastan niitä...


        ppiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä en pelkää tunteita mä rakastan niitä...


        ppiuuuu

        Paradoksaalisesti mua ärsyttää hirveesti jos asioiden puhdasta loogista tarkastelua häiritään jollain tunneongelmilla

        ppiuuuyuui


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paradoksaalisesti mua ärsyttää hirveesti jos asioiden puhdasta loogista tarkastelua häiritään jollain tunneongelmilla

        ppiuuuyuui

        Siis mun mielestä samalla pitää säilyttää logiikka kun tunteiden pitää antaa elää vapaana.


        ppiiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis mun mielestä samalla pitää säilyttää logiikka kun tunteiden pitää antaa elää vapaana.


        ppiiuuuu

        Mä oon kyllä nyt niinpettynyt useisiin ihmisiin, että siirryn pysyvästi omaan rauhaani lähipiiriini...

        ppioiuuuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä oon kyllä nyt niinpettynyt useisiin ihmisiin, että siirryn pysyvästi omaan rauhaani lähipiiriini...

        ppioiuuuuuu

        tää on mun elämän paras päätös



        ppiuiuuuiu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tää on mun elämän paras päätös



        ppiuiuuuiu

        Mä voin sanoo että yksikään mun suvun jäsen ei ole kykenevä sellaisiin pahoihin ja vahingollisiin tekoihin mitä tässä nyt ovat eräät tehneet.


        ppiuuyyyuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä voin sanoo että yksikään mun suvun jäsen ei ole kykenevä sellaisiin pahoihin ja vahingollisiin tekoihin mitä tässä nyt ovat eräät tehneet.


        ppiuuyyyuuu

        voi vähän suhteuttaa asioita


        ppiouuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        voi vähän suhteuttaa asioita


        ppiouuuuu

        parempi etten ouhu mitään kun kaikesta puhumisesta tulee ongelmia kun lähes kaikki iihmiset ymmärtää sanani toisinkuin tarkoitan---


        ppoiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        parempi etten ouhu mitään kun kaikesta puhumisesta tulee ongelmia kun lähes kaikki iihmiset ymmärtää sanani toisinkuin tarkoitan---


        ppoiuuuu

        se on ihan kestämätöntö kun mun näkökulmasta tulkintansa on pähkähullu yleensä


        ppoioiuiii


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        se on ihan kestämätöntö kun mun näkökulmasta tulkintansa on pähkähullu yleensä


        ppoioiuiii

        Tulkitsija vois ite miettiä kuulostaako tulkintansa järkevälle, jos ei, se tuskin on minun ajatus


        popiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulkitsija vois ite miettiä kuulostaako tulkintansa järkevälle, jos ei, se tuskin on minun ajatus


        popiuuuu

        Tää on ihan älytöntä

        Jos mä sanon "En ajattele noin"
        Toinen vastaa; "Mun mielestä ajattelet"

        voi perkule mimmosta menoa

        ppiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tää on ihan älytöntä

        Jos mä sanon "En ajattele noin"
        Toinen vastaa; "Mun mielestä ajattelet"

        voi perkule mimmosta menoa

        ppiuuu

        mö en jaksais nillään enää kuunnella kenenkään älyttömiä juttuja

        poiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mö en jaksais nillään enää kuunnella kenenkään älyttömiä juttuja

        poiuuuu

        Kyllä perheenjäsenien on tärkeää pitää yhtä, mutta se tulee tapahtua jokaisen jäsenen eduksi TASAPUOLISESTI. Silloin on suutä kritiikkiin, jos joku ei ole tasapuolinen ja oikeudenmukainen todella, vaan esaimerkiksi narsismi pääsee ottamaan yliotteen henkilön ajattelussa. ,


        popiuyyyuuyu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä perheenjäsenien on tärkeää pitää yhtä, mutta se tulee tapahtua jokaisen jäsenen eduksi TASAPUOLISESTI. Silloin on suutä kritiikkiin, jos joku ei ole tasapuolinen ja oikeudenmukainen todella, vaan esaimerkiksi narsismi pääsee ottamaan yliotteen henkilön ajattelussa. ,


        popiuyyyuuyu

        Toinen asia tärkeä asia on syrjimättömyys.

        Sain siitä itsekin opetuksen....minulta meinasi jäädä yksi nettiseuraaja seuraamatta takaisinpäin. Sitten katsoin listaani kuinka nololta se näyttää yksi seuraaja seuraamatta takaisinpäin. Klickasin seurajaa ja hetkesä oli postauksilleni pitkä lista tykkäyksiä juuri tältä nettiseuraajalta.


        ppoiuuuyu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toinen asia tärkeä asia on syrjimättömyys.

        Sain siitä itsekin opetuksen....minulta meinasi jäädä yksi nettiseuraaja seuraamatta takaisinpäin. Sitten katsoin listaani kuinka nololta se näyttää yksi seuraaja seuraamatta takaisinpäin. Klickasin seurajaa ja hetkesä oli postauksilleni pitkä lista tykkäyksiä juuri tältä nettiseuraajalta.


        ppoiuuuyu

        mulla vielä tullee äidin kanssa hyvät välit....mutta ei kenenkään muun tavalla vaan meidän tavalla...


        ppoiiuuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mulla vielä tullee äidin kanssa hyvät välit....mutta ei kenenkään muun tavalla vaan meidän tavalla...


        ppoiiuuuuu

        Mua pännii ihan kauheesti että ihmiset jotka ei ole henkisiä taiteilijoita koittaa tulkita mun sieluani omin päinensä. Ei se ole ikinä heille mahdollista ilman sitä pitkää luovan henkisen tien matkaa joka mulla on takana. He tekee ihan idiootteja tulkintoja minusta. Keskittyisivät tekemään jotakin järkevää-



        ppiuyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mua pännii ihan kauheesti että ihmiset jotka ei ole henkisiä taiteilijoita koittaa tulkita mun sieluani omin päinensä. Ei se ole ikinä heille mahdollista ilman sitä pitkää luovan henkisen tien matkaa joka mulla on takana. He tekee ihan idiootteja tulkintoja minusta. Keskittyisivät tekemään jotakin järkevää-



        ppiuyyyy

        Mikä heidät saa kuvittelemaan keski-ikäistä naista teiniksi ?
        Oma aivoko on sille tasolle jäänyt ?


        poiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä heidät saa kuvittelemaan keski-ikäistä naista teiniksi ?
        Oma aivoko on sille tasolle jäänyt ?


        poiuuu

        Melkeen kaikki on niiiiiiiiin paljon helpompaa ja mukavampaa yksin.

        Ryhmätöistä en tykännyt edes koulussa. Niin paljon helpompaa ratkoa pulmia yksin.


        ppoiuyuyuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melkeen kaikki on niiiiiiiiin paljon helpompaa ja mukavampaa yksin.

        Ryhmätöistä en tykännyt edes koulussa. Niin paljon helpompaa ratkoa pulmia yksin.


        ppoiuyuyuy

        Miksi eivät kysy multa mulla on selkeät vastaukset kaikkeen.


        ppoiuyyyuyu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi eivät kysy multa mulla on selkeät vastaukset kaikkeen.


        ppoiuyyyuyu

        Pidetään tänään oikein iloinen päivä.
        Iloista päivää kaikille !!!!


        ppiouuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pidetään tänään oikein iloinen päivä.
        Iloista päivää kaikille !!!!


        ppiouuuuu

        Hyvät ihmiset!
        Jos jokin on epäselvää puhukaamme suoraan, avoimesti, asiallisesti, sydämellisesti, älyllisesti . loogisesti asiaa !!!


        ppoioiuuuyu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvät ihmiset!
        Jos jokin on epäselvää puhukaamme suoraan, avoimesti, asiallisesti, sydämellisesti, älyllisesti . loogisesti asiaa !!!


        ppoioiuuuyu

        Sille ei ole mitään todellista estettä jos olemme rehellisiä.

        Valehtelijalle ja kieroilijalle se voi olla hankalaa,,,,



        ppoiuuyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sille ei ole mitään todellista estettä jos olemme rehellisiä.

        Valehtelijalle ja kieroilijalle se voi olla hankalaa,,,,



        ppoiuuyyyy

        Mulle tehdään nyt selän takana pelejä jotka ei liity mitään oikeaan minuun.

        Oikean minun ilmaisen minä !!!


        ppiiuuuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle tehdään nyt selän takana pelejä jotka ei liity mitään oikeaan minuun.

        Oikean minun ilmaisen minä !!!


        ppiiuuuuuu

        Keksikää parempaa tekemistä



        ppoiiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keksikää parempaa tekemistä



        ppoiiuuuu

        En enää toista kertaa luota huijareihin


        ppoiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En enää toista kertaa luota huijareihin


        ppoiuuu

        Mun äiti ei oo moinen "moraalifilosofi" kuten minä, mutta taitaa hänenkin moraalitaju olla aika hyvä eräisiin verrattuna,


        ppiuuuuyuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun äiti ei oo moinen "moraalifilosofi" kuten minä, mutta taitaa hänenkin moraalitaju olla aika hyvä eräisiin verrattuna,


        ppiuuuuyuy

        Mun ajattelua aliarvioidaan jatkuvasti,
        "Filosofi" minä ei koskaan poistu sieltä taustalta, ei hetkeksikään koskaan...



        ppoiiiuiuiu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun ajattelua aliarvioidaan jatkuvasti,
        "Filosofi" minä ei koskaan poistu sieltä taustalta, ei hetkeksikään koskaan...



        ppoiiiuiuiu

        Haluan viettää aikaa itsekseni koska ei kiinniosta käydä missään näyttelemässä tyhmää muiden mieliksi.


        ppiuiuuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluan viettää aikaa itsekseni koska ei kiinniosta käydä missään näyttelemässä tyhmää muiden mieliksi.


        ppiuiuuuuu

        Jos ihmisillä ei ole mulle parempaa tarjota kuin näytelmiä joissa mun pitäisi esittää "pöllöä".
        Jätän väliin.


        ppiiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ihmisillä ei ole mulle parempaa tarjota kuin näytelmiä joissa mun pitäisi esittää "pöllöä".
        Jätän väliin.


        ppiiuuuu

        (Rakastan mun äitiä)


        ppiiuiuiu


    • Anonyymi

      Nimimerkki pooiuu on oman kirjallisen vastineensa minulle kertonut olleensa naimisissa vuosia sitten lähes 50v.
      Teillä on yhteisiä lapsia ja lapsenlapsiakin. On hyvä velaton talo. On hyvä eläke vanhemman opettajan työurasta.
      Miksi siis nillität vuodet ympäriinsä olevasi yksin ja ajoittain kriittisessa tilassa. Se ambulanssitapauskin.

      Olisin hyvin otettu ja onnellinen jos minulla olisi hyvä ja toimelias vaimo rinnallani kuten sinulla on.

      • Anonyymi

        Tämmöstä on paljon, että niin sitä voi vaan joku elää luuloissa, eikä tajua sitä. Näitä luulotarinoita on minusta nyt kehitetty oikeen villisti.
        Mutta oikeesti luulot on luuloja eikä muuksi muutu,
        Minusta on koko elämäni ajan ihmiset kehitelleet mitä villimpiä luulotarinoita, Se on ollut toki hämmentävää, mutta ne luulot ei todeksi muutu.
        Johtuu ehkä siitä että olen niin monitulkintainen, esimerkiksi käytän monen kulttuurin ilmausuja sekaisin samanaikaisesti. Mutta kansainvälisessä taiteessa se toimii ongelmitta.


        ppooiuuiii


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      368
      4543
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      85
      1865
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1600
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      213
      1397
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1361
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1347
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe