Stihl fs 560 fs 490 tilalle? Joku muu?

Anonyymi

Nyt on stihl fs 490 vähällä harraste käytöllä. Jotenkin haluaisin lisää voimaa ja kierrosherkkyyttä kun on jotenkin empivä m tronikki minusta? notkean varren jämerämmäksi. Jotku moittii painoa mutta ei se haittaa kun yhden tankin tyylillä reissulla sahaa tai kaksi ja eväät syö välillä kun ne maistuu niin hyviltä metsässä. Ei tuo 490 ole kevyt mutta en tiiä mistä huomaisi onko 11 vai 8 kg saha ? Ihan sama,aina painaa ja 18kg on itelläkin ylipainoa ja mukana tulee. Tosiaan käyttö on mitä lie 25tankkia vuodessa eli pikku puuhaa mutta hyvä kone on nautinto. Ja kesäniitto puutarha penkoista trimmeri päällä on ihan minimi tehoinen kone siihen puuhaan. Naapurilla on heinäniitossa jokin pieni stihl 35cm3 ja viiltäisin ranteet auki jos semmoisella suristimella pitäisi tehdä hommia. Ihan mopo. Husqvarnalla on 555fx likimain vastaava ja ihan sama kumpi sahamerkki, olen semmoisen yläpuolella. Niin stihlin pitkä putki on hyvä ja lyhempää en huoli. Ja ihan sama onko 1100 vai 900€ säästän jostain muusta turhasta. Tehoa ja kiertosherkkyyttä lisää stihl fs 490 verrattuna. Juup olen tehnyt nuorena kaiken näköisillä romuilla vesakko töitä ja nyt on hyvät vähemmissä töissä ja NAUTIN kunnon koneista. Ei ne niin paljon maksa ja monta vuotta kestää. Ihmeellistä maskistista juttuja jostain 150€ väännöstä ostettaessa sitä raivaus yms moottorisahaa. Pitäkää jönköpikinne valkosormet ja korjatkaa usein minä en enää viitsi. Suon jokaiselle koneet mistä tykkää. Joku nauttii kun saa 60€ sahan minä en.

4

589

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Mutta ei nuo "kilpasahat" ole metsässä käytännöllisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ei nuo "kilpasahat" ole metsässä käytännöllisiä.

        Onko tosiaan näin?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2640
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      91
      1976
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1511
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1038
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      933
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      891
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      864
    9. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      775
    Aihe