Nyt on stihl fs 490 vähällä harraste käytöllä. Jotenkin haluaisin lisää voimaa ja kierrosherkkyyttä kun on jotenkin empivä m tronikki minusta? notkean varren jämerämmäksi. Jotku moittii painoa mutta ei se haittaa kun yhden tankin tyylillä reissulla sahaa tai kaksi ja eväät syö välillä kun ne maistuu niin hyviltä metsässä. Ei tuo 490 ole kevyt mutta en tiiä mistä huomaisi onko 11 vai 8 kg saha ? Ihan sama,aina painaa ja 18kg on itelläkin ylipainoa ja mukana tulee. Tosiaan käyttö on mitä lie 25tankkia vuodessa eli pikku puuhaa mutta hyvä kone on nautinto. Ja kesäniitto puutarha penkoista trimmeri päällä on ihan minimi tehoinen kone siihen puuhaan. Naapurilla on heinäniitossa jokin pieni stihl 35cm3 ja viiltäisin ranteet auki jos semmoisella suristimella pitäisi tehdä hommia. Ihan mopo. Husqvarnalla on 555fx likimain vastaava ja ihan sama kumpi sahamerkki, olen semmoisen yläpuolella. Niin stihlin pitkä putki on hyvä ja lyhempää en huoli. Ja ihan sama onko 1100 vai 900€ säästän jostain muusta turhasta. Tehoa ja kiertosherkkyyttä lisää stihl fs 490 verrattuna. Juup olen tehnyt nuorena kaiken näköisillä romuilla vesakko töitä ja nyt on hyvät vähemmissä töissä ja NAUTIN kunnon koneista. Ei ne niin paljon maksa ja monta vuotta kestää. Ihmeellistä maskistista juttuja jostain 150€ väännöstä ostettaessa sitä raivaus yms moottorisahaa. Pitäkää jönköpikinne valkosormet ja korjatkaa usein minä en enää viitsi. Suon jokaiselle koneet mistä tykkää. Joku nauttii kun saa 60€ sahan minä en.
Stihl fs 560 fs 490 tilalle? Joku muu?
Anonyymi
4
700
Vastaukset
- Anonyymi
Millainenkohan tämä olisi?
https://www.youtube.com/watch?v=RGkbXgRspTM - Anonyymi
On niitä tehokkaampiakin:
https://www.youtube.com/watch?v=2nIbyezOUP0- Anonyymi
Mutta ei nuo "kilpasahat" ole metsässä käytännöllisiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta ei nuo "kilpasahat" ole metsässä käytännöllisiä.
Onko tosiaan näin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.2184270Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k223299Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E2611908Taas varoitusta lumesta ja jäästä
Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,51317Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast381207Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?
Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?1581148Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin96855- 63745
- 176730
- 30727