Järkyttävä ominaisuus

Anonyymi

Uudessa Yhdysvaltalaistutkimuksessa havaittiin Ubuntu-käyttöjärjestelmän sammuttelevan prosessorituulettimia ilmeisesti ohjelmointivirheen takia. Särkyneiden prosessorien määrä lienee tuhansissa.

35

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikä ihme siinä on, että pitää jatkuvasti lvitellä tuollaisia valheita? Ihmiset jotka noita tehtailee ihan tahallaan ei kyllä ole mielenterveydeltään ihan kunnossa, korien välissä ei kyllä ole kaikki alottajallakaan kohdillaan.

      Aloittajan väite on ihan täyttä puppua. Tuollaisesta kyllä sitäpaitsi olisi ollut jo kaikilla linux -aiheisilla uutissivuillakin juttua ja kaikki keskustelualueet täynnä puhetta siitä. Mutta ei, kyllä ole ollut mitään puhetta tuollaisesta missään.

      • Anonyymi

        Pikemminkin tuota uutista on koetettu peitellä linux-käyttäjien toimesta jo monta kuukautta. On sen verran arka asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pikemminkin tuota uutista on koetettu peitellä linux-käyttäjien toimesta jo monta kuukautta. On sen verran arka asia.

        Annas nyt linkki uutiseen, jossa tuosta muka kerrotaan. Vai etkö pystykään, mikä myöskin todistaa että olet keksinyt koko jutun omasta päästäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Annas nyt linkki uutiseen, jossa tuosta muka kerrotaan. Vai etkö pystykään, mikä myöskin todistaa että olet keksinyt koko jutun omasta päästäsi.

        Eikö linuksissa haku toimi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö linuksissa haku toimi?

        Se on satakertaa sanottu että lähde tai linkki pitää mainita jos jotain uutisoi! JA sinä jauhat p*skaa haun toimivuudesta linuxeissa... Kyllä linuxeissa toimii haku mutta ei ole lukijoiden tehtävä hakea valeuutisia netistä jonkin windowsnistin sanomisten perusteella!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on satakertaa sanottu että lähde tai linkki pitää mainita jos jotain uutisoi! JA sinä jauhat p*skaa haun toimivuudesta linuxeissa... Kyllä linuxeissa toimii haku mutta ei ole lukijoiden tehtävä hakea valeuutisia netistä jonkin windowsnistin sanomisten perusteella!

        Ole sitten hakematta! Kyllä muut osaa tehdä hakuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ole sitten hakematta! Kyllä muut osaa tehdä hakuja.

        Kyllä minäkin osaan hakea googlella, se vaan EI tässä tapauksessa OLE MINUN TEHTÄVÄNI! Aloittajan tehtävä on laittaa joko linkki tai edes lähde uutiseen, ei ole minun tehtäväni etsiä valeuuutisia netistä! Ymmärrätkö mitä tarkoitan? Ai et vai?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minäkin osaan hakea googlella, se vaan EI tässä tapauksessa OLE MINUN TEHTÄVÄNI! Aloittajan tehtävä on laittaa joko linkki tai edes lähde uutiseen, ei ole minun tehtäväni etsiä valeuuutisia netistä! Ymmärrätkö mitä tarkoitan? Ai et vai?

        Jos sinua ei kiinnosta hakea tai et osaa niin pidä suusi kiinni. Minua et määräile. Laitan linkin jos huvittaa tai en laita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sinua ei kiinnosta hakea tai et osaa niin pidä suusi kiinni. Minua et määräile. Laitan linkin jos huvittaa tai en laita.

        Ei. Minä en pidä suutani kiinni! Vaan SINÄ et tässä määräile toisia! Jos et laita linkkiä niin mainitse lähde, jos et mainitse sitäkään, koko juttu on omaa keksintöäsi! Eli siis valeuutinen jonka olet sinä itse sepittänyt!


    • Anonyymi

      Bioshan prossutuuletinta ohjaa eikä käyttöjärjestelmä.

      • Anonyymi

        No vähämpä tiedät linux-"osaaja". Ota selville mikä on esimerkiksi MSI Afterburner.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No vähämpä tiedät linux-"osaaja". Ota selville mikä on esimerkiksi MSI Afterburner.

        No etpä itsekään tunnu paljoa tietävän. Tuo mainitsemasi on näytönohjaimen säätämiseen tarkoitettu ohjelma eikä mikään emolevyn prosessorituulettimen ohjaussofta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No etpä itsekään tunnu paljoa tietävän. Tuo mainitsemasi on näytönohjaimen säätämiseen tarkoitettu ohjelma eikä mikään emolevyn prosessorituulettimen ohjaussofta.

        Kyllä näytönohjaimessa on prosessori (GPU)tuulettimineen ja sitä voi ohjelmallisesti säätää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No vähämpä tiedät linux-"osaaja". Ota selville mikä on esimerkiksi MSI Afterburner.

        Taitaa olla joku Windows jälkipoltin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä näytönohjaimessa on prosessori (GPU)tuulettimineen ja sitä voi ohjelmallisesti säätää.

        Näytönohjaimen GPU ei ole sama asia kuin tietokoneen CPU eli prosessori eli keskusyksikkö, josta tässä nyt on kyse.


    • Anonyymi

      Hölynpölyä. Ensinnäkin BIOS ja ACPI yleensä ohjaavat tuulettimien nopeutta, ei käyttöjärjestelmä. Toisekseen linux -distroissa on kyllä saatavilla tuulettimien nopeudensäätöön käytettyjä ohjelmistoja, muta ne ei ole oletuksena asennettuna. Joten koko ketju on silkkaa potaskaa.

    • Anonyymi

      Se ei ole mahdollista koska tietokoneen BIOS ohjaa tuulettimia.

      • Anonyymi

        Tiedätkö mikä on MSI Afterburner?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkö mikä on MSI Afterburner?

        Viimeisin MSI kone hajosi (lopullisesti) mekaanisesti neljä vuotta sitten kun kannen saranat pettivät eli se miistä MSI-laitteista vaikka saattohoidossa se jo olikin.


      • Anonyymi

        Se olikin tosi pöljä.


      • Anonyymi

        Afterburner on lentokoneissa käytettävä jälkipoltin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkö mikä on MSI Afterburner?

        Tiedätkö itse mikä se on? Kyseessä on ohjelma näytönohjaimen säätämiseen, ei ohjelma emolevyn keskusyksikön eli prosessorin eli CPU:n ja sen tuulettimen säätämiseen.


    • Anonyymi

      Itsellä ainakin oman koneen Gigabyte Aorus B550 -emolevy ohjaa kaikkia tuulettimia. Kaikki tuuletinasetukset olen määrittänyt BIOS:in kautta. Mitään erillistä softaa en käytä tuulettimien ohjaukseen.

    • Anonyymi

      Vuosittain romutettujen Windows koneiden määrä huitelee parissa sadassa miljoonassa.

    • Anonyymi

      Tottakai se sammuttelee. Tuuletin käynnistyy vasta, kun lämpötila on riittävän korkea.
      Muuten miksi turhaan pyörittää kuluvaa osaa, joka vielä tukkiintuu helposti.

    • Anonyymi

      Itse olen kytkenyt NOCTUAn prosessorituulettimen suoraan virtalähteeseen LNA -adaperilla, niin se pyörii automaattisesti ihan koko ajan vakionopeudella aina kun tietokone on päällä.

      Koska tuuletin siis on kytektty suoraan virtalähteeseen, niin sen nopeutta ei enää voi myöskään säätää BIOSin tai minkään työkaluohjelman avulla.

      Ja itse asiassa, koteloni muutkin NOCTUAn tuulettimet on kytektty suoraan virtalähteeseen LNA -adaptereilla myöskin.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      410
      4208
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      137
      2841
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      130
      1968
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1370
    5. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      75
      1302
    6. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      174
      1268
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      51
      1262
    8. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      73
      1231
    9. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      53
      1031
    10. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      291
      970
    Aihe