Sokereista/Herbalife

Olin jotenkin kauhean yllättynyt että noissa Herban pirtelöjauheissa on fruktoosia, kun nimenomaan halusin vieroittaa itseni sokerista, mutta nyt saankin vaan ”korvaushoitoa” fruktoosilla käyttäessäni näitä tuotteita.

Yllättynyt jotenkin, pettynytkin

Mitä ajatuksia tästä ?

29

132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Eihän nuo tuotteet ole tarkoitettukaan diabeetikoille.

      • Hassua kun aloitin, niin kerroin kyllä olevani diabeetikko, ja kuulemasta käy oikeen hyvin….


      • Anonyymi
        Sun_aurinko kirjoitti:

        Hassua kun aloitin, niin kerroin kyllä olevani diabeetikko, ja kuulemasta käy oikeen hyvin….

        Mistä kuulemasta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistä kuulemasta?

        Kuulemasta= kuulemani mukaan,
        Eli se ohjaaja oli sitä mieltä että hänellä on paljon diabeetikko asiakkaita,käy mainiosti


      • Anonyymi
        Sun_aurinko kirjoitti:

        Kuulemasta= kuulemani mukaan,
        Eli se ohjaaja oli sitä mieltä että hänellä on paljon diabeetikko asiakkaita,käy mainiosti

        Käy-käy, kunhan lisää lääkitystä ja insuliiniannostusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Käy-käy, kunhan lisää lääkitystä ja insuliiniannostusta.

        Onko sulla kokemusta?

        Mun vrs kyllä laski sekä paino hyvinkin merkittävästi, mutta yllätyin vain fruktoosista tuoteluettelossa


      • Anonyymi
        Sun_aurinko kirjoitti:

        Onko sulla kokemusta?

        Mun vrs kyllä laski sekä paino hyvinkin merkittävästi, mutta yllätyin vain fruktoosista tuoteluettelossa

        Tuotteiden käyttö -> paino putoaa -> verensokeri laskee. Sama vaikutus kuin paino putoaisi vaikkapa paastolla.


    • Olin suorastaan yllättynyt. 33% fruktoosia on minusta paljon ja fruktoosi ei ole mitenkään hyvä aine tuollaisessa laihdutuspirtelössä. Sama nutrilet issä.

      • Kyllä! Juuri tämä minutkin yllätti ja pettymyksen tuotti


      • Sun_aurinko kirjoitti:

        Kyllä! Juuri tämä minutkin yllätti ja pettymyksen tuotti

        Tuo on hyvä syy vääntää smoothieta. Makeus ja hiilihydraatti banaanista ja proteiini heraproteiinijauheesta.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Tuo on hyvä syy vääntää smoothieta. Makeus ja hiilihydraatti banaanista ja proteiini heraproteiinijauheesta.

        "Makeus ja hiilihydraatti banaanista"

        Marjassa jonka nimitys Finelissä on 'banaani, kuorittu' on energiaa 87.6 kCal/100g. Tuosta kokonaisenergiamäärästä 62.6 % tulee siitä mikä sisältölistassa mainitaan nimikkeelllä: 'josta sokereita".


      • hvp27 kirjoitti:

        Tuo on hyvä syy vääntää smoothieta. Makeus ja hiilihydraatti banaanista ja proteiini heraproteiinijauheesta.

        Herajauhe ok mut banaani liian sokerinen


      • Sun_aurinko kirjoitti:

        Herajauhe ok mut banaani liian sokerinen

        Ihmisen elimistö kuluttaa normaalisti vähintään 150 g glukoosia päivässä joten banaani päivässä ei ole mitenkään paljoa. Nuo VLCD-tuotteet perustuvat tietoon ihmisen fysiologiasta ja niiden energia tulee suurimmaksi osaksi hiilihydraatista ja proteiinista. Tuollaiset 40% energiasta tulee hiilihydraatista ja koska päiväannoksessa on 800 kcal niin hiilihydraatista tulee 320 kcal eli noin 80 g hiilihydraattia. Loppu hiilihydraatista voidaan kattaa ketoaineilla.

        Elimistö tekee puuttuvan glukoosin lähinnä proteiinista joten kovin pienellä hiilihydraattimäärällä uhkaa voimakkaampi lihaskato.


      • hvp27 kirjoitti:

        Ihmisen elimistö kuluttaa normaalisti vähintään 150 g glukoosia päivässä joten banaani päivässä ei ole mitenkään paljoa. Nuo VLCD-tuotteet perustuvat tietoon ihmisen fysiologiasta ja niiden energia tulee suurimmaksi osaksi hiilihydraatista ja proteiinista. Tuollaiset 40% energiasta tulee hiilihydraatista ja koska päiväannoksessa on 800 kcal niin hiilihydraatista tulee 320 kcal eli noin 80 g hiilihydraattia. Loppu hiilihydraatista voidaan kattaa ketoaineilla.

        Elimistö tekee puuttuvan glukoosin lähinnä proteiinista joten kovin pienellä hiilihydraattimäärällä uhkaa voimakkaampi lihaskato.

        Laitoin Fineliin smoothieni (piimä/heraproteiini/banaani/kauralese) tiedot ja yhdessä annoksessa on 45 g hiilihydraattia, 35 g proteiinia ja noin 400 kcal. Aika lailla siis sama kuin nutrilet issä jos noita käyttäisi kaksi per päivä. Sakkaroosia tulisi 17 g eli siitä fruktoosia 8.5 g.

        Piimä maksaa 60 snt, herajauhe 75 snt, banaani 45 snt ja kauralese 10 snt per 800 kcal annos. Yhteensä siis noin 2 €. Nutrilet hiukan yli 4 € per päivä.

        Korvaan siis yhden aterian päivässä smoothiella a 400 kcal.


      • hvp27 kirjoitti:

        Laitoin Fineliin smoothieni (piimä/heraproteiini/banaani/kauralese) tiedot ja yhdessä annoksessa on 45 g hiilihydraattia, 35 g proteiinia ja noin 400 kcal. Aika lailla siis sama kuin nutrilet issä jos noita käyttäisi kaksi per päivä. Sakkaroosia tulisi 17 g eli siitä fruktoosia 8.5 g.

        Piimä maksaa 60 snt, herajauhe 75 snt, banaani 45 snt ja kauralese 10 snt per 800 kcal annos. Yhteensä siis noin 2 €. Nutrilet hiukan yli 4 € per päivä.

        Korvaan siis yhden aterian päivässä smoothiella a 400 kcal.

        Seleeniä, A-vitamiinia ja E-vitamiinia liian vähän. A-vitamiinin saisi porkkanasta, E-vitamiinin auringonkukan siemenistä ja seleenin parapähkinästä.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Laitoin Fineliin smoothieni (piimä/heraproteiini/banaani/kauralese) tiedot ja yhdessä annoksessa on 45 g hiilihydraattia, 35 g proteiinia ja noin 400 kcal. Aika lailla siis sama kuin nutrilet issä jos noita käyttäisi kaksi per päivä. Sakkaroosia tulisi 17 g eli siitä fruktoosia 8.5 g.

        Piimä maksaa 60 snt, herajauhe 75 snt, banaani 45 snt ja kauralese 10 snt per 800 kcal annos. Yhteensä siis noin 2 €. Nutrilet hiukan yli 4 € per päivä.

        Korvaan siis yhden aterian päivässä smoothiella a 400 kcal.

        Minulla yksi annos smoothieta: 25 g voimakauraa, 12,5 g soijarouhetta, 12,5 g ruishiutaleita, 250 g rasvatonta maitoa, 125 g kesäkurpitsaa, 100 g appelsiinia kuorittuna, 50 g banaania kuorittuna sekä kylmäpuristettua rypsiöljyä 15 g.

        Voimakauraa ei ole valitettavasti Finelissä, ja olenkin laskenut pelkät makrot Excelillä. Seleeni on tässä ilmeisesti hieman vajaa, ja A-vitamiini loistaa poissaolollaan. Seleenin vajauksen olen päätellyt, kun olen joskus syöttänyt Fineliin saman satsin vaihtaen voimakauran kauraleseeseen.

        Olen laittanut viimeisen 10 päivän aikana sekaan myös karppisokeria eli erytritolia, mutta tuote taitaa olla liian tyyristä (16,86 euroa/kg), enkä tiedä miten sitä voisi tilata Ranskasta, kuten hvp tekee.

        Laitetaan jääkaappiin pariksi tunniksi paisumaan. Lopputulos on paksua ja niljakasta, mutta silti juotavaa.

        Usein laitan sekaan hieman keitettyjä härkäpapuja (maksimi 50 g/annos, jottei maku muutu liikaa). Tänään ei ollut härkäpapuja jääkaapissa, mutta laitoin hieman inkivääriä ja yhden maa-artisokan. Annos on nyt jääkaapissa odottamassa makuarviota. Intuitiopohajlta päätin, että nyt ollaan ilman karppisokeria.

        Makrot 501 kcal, 25 g proteiinia, 18 g rasvaa (josta tyydyttynyttä 1 g), 52 g hiilihydraatteja (ilman kuitua), 18 g kuituja, suolaa 0,25 g (etupäässä maidosta).

        Hinta n. 1,40 euroa.

        Energiajakautuma, kun oletettu että kuidun energiavaikutus on 2 kcal/g:

        Hiilihydraatit 41,5 E%, proteiinit 19,6 E%, rasva 31,9 E%, kuitu 7,0 E%.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minulla yksi annos smoothieta: 25 g voimakauraa, 12,5 g soijarouhetta, 12,5 g ruishiutaleita, 250 g rasvatonta maitoa, 125 g kesäkurpitsaa, 100 g appelsiinia kuorittuna, 50 g banaania kuorittuna sekä kylmäpuristettua rypsiöljyä 15 g.

        Voimakauraa ei ole valitettavasti Finelissä, ja olenkin laskenut pelkät makrot Excelillä. Seleeni on tässä ilmeisesti hieman vajaa, ja A-vitamiini loistaa poissaolollaan. Seleenin vajauksen olen päätellyt, kun olen joskus syöttänyt Fineliin saman satsin vaihtaen voimakauran kauraleseeseen.

        Olen laittanut viimeisen 10 päivän aikana sekaan myös karppisokeria eli erytritolia, mutta tuote taitaa olla liian tyyristä (16,86 euroa/kg), enkä tiedä miten sitä voisi tilata Ranskasta, kuten hvp tekee.

        Laitetaan jääkaappiin pariksi tunniksi paisumaan. Lopputulos on paksua ja niljakasta, mutta silti juotavaa.

        Usein laitan sekaan hieman keitettyjä härkäpapuja (maksimi 50 g/annos, jottei maku muutu liikaa). Tänään ei ollut härkäpapuja jääkaapissa, mutta laitoin hieman inkivääriä ja yhden maa-artisokan. Annos on nyt jääkaapissa odottamassa makuarviota. Intuitiopohajlta päätin, että nyt ollaan ilman karppisokeria.

        Makrot 501 kcal, 25 g proteiinia, 18 g rasvaa (josta tyydyttynyttä 1 g), 52 g hiilihydraatteja (ilman kuitua), 18 g kuituja, suolaa 0,25 g (etupäässä maidosta).

        Hinta n. 1,40 euroa.

        Energiajakautuma, kun oletettu että kuidun energiavaikutus on 2 kcal/g:

        Hiilihydraatit 41,5 E%, proteiinit 19,6 E%, rasva 31,9 E%, kuitu 7,0 E%.

        Tilasin karppisokerini Ebaystä. Siltä tulee myös Kiinanpuun kuori (toniciin), gellankumi, kipsi veden kovettamiseen jne..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla yksi annos smoothieta: 25 g voimakauraa, 12,5 g soijarouhetta, 12,5 g ruishiutaleita, 250 g rasvatonta maitoa, 125 g kesäkurpitsaa, 100 g appelsiinia kuorittuna, 50 g banaania kuorittuna sekä kylmäpuristettua rypsiöljyä 15 g.

        Voimakauraa ei ole valitettavasti Finelissä, ja olenkin laskenut pelkät makrot Excelillä. Seleeni on tässä ilmeisesti hieman vajaa, ja A-vitamiini loistaa poissaolollaan. Seleenin vajauksen olen päätellyt, kun olen joskus syöttänyt Fineliin saman satsin vaihtaen voimakauran kauraleseeseen.

        Olen laittanut viimeisen 10 päivän aikana sekaan myös karppisokeria eli erytritolia, mutta tuote taitaa olla liian tyyristä (16,86 euroa/kg), enkä tiedä miten sitä voisi tilata Ranskasta, kuten hvp tekee.

        Laitetaan jääkaappiin pariksi tunniksi paisumaan. Lopputulos on paksua ja niljakasta, mutta silti juotavaa.

        Usein laitan sekaan hieman keitettyjä härkäpapuja (maksimi 50 g/annos, jottei maku muutu liikaa). Tänään ei ollut härkäpapuja jääkaapissa, mutta laitoin hieman inkivääriä ja yhden maa-artisokan. Annos on nyt jääkaapissa odottamassa makuarviota. Intuitiopohajlta päätin, että nyt ollaan ilman karppisokeria.

        Makrot 501 kcal, 25 g proteiinia, 18 g rasvaa (josta tyydyttynyttä 1 g), 52 g hiilihydraatteja (ilman kuitua), 18 g kuituja, suolaa 0,25 g (etupäässä maidosta).

        Hinta n. 1,40 euroa.

        Energiajakautuma, kun oletettu että kuidun energiavaikutus on 2 kcal/g:

        Hiilihydraatit 41,5 E%, proteiinit 19,6 E%, rasva 31,9 E%, kuitu 7,0 E%.

        ”Tänään ei ollut härkäpapuja jääkaapissa, mutta laitoin hieman inkivääriä ja yhden maa-artisokan. Annos on nyt jääkaapissa odottamassa makuarviota. Intuitiopohajlta päätin, että nyt ollaan ilman karppisokeria.”

        Nyt on smoothie nautittu inkiväärin kanssa ilman karppisokeria. Hyvää oli, ei tarvinnut mitään lisämakeutusta!

        Voisi kuukauden kuluttua tilata Puhdilta kolesterolikokeen. Olen syönyt joka päivä 100 g voimakauraa, jossa on peräti 20 prosenttia beetaglukaania. Lisäksi tyydyttynyttä rasvaa saan useimpina päivinä alle 10 g (alle 4 E%), kun suositus on maks. 10 E%.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Tänään ei ollut härkäpapuja jääkaapissa, mutta laitoin hieman inkivääriä ja yhden maa-artisokan. Annos on nyt jääkaapissa odottamassa makuarviota. Intuitiopohajlta päätin, että nyt ollaan ilman karppisokeria.”

        Nyt on smoothie nautittu inkiväärin kanssa ilman karppisokeria. Hyvää oli, ei tarvinnut mitään lisämakeutusta!

        Voisi kuukauden kuluttua tilata Puhdilta kolesterolikokeen. Olen syönyt joka päivä 100 g voimakauraa, jossa on peräti 20 prosenttia beetaglukaania. Lisäksi tyydyttynyttä rasvaa saan useimpina päivinä alle 10 g (alle 4 E%), kun suositus on maks. 10 E%.

        Kahdessa edellisessä mittauksessa LDL oli 2,5 ja 2,1.

        Onko niin, että alle 2,5:n arvosta ei ole enää mitään hyötyä?

        Joskus lukemani mukaan diabeetikoilla ja lihavilla tärkeä apoB on korkea, vaikka LDL olisi normaali.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kahdessa edellisessä mittauksessa LDL oli 2,5 ja 2,1.

        Onko niin, että alle 2,5:n arvosta ei ole enää mitään hyötyä?

        Joskus lukemani mukaan diabeetikoilla ja lihavilla tärkeä apoB on korkea, vaikka LDL olisi normaali.

        Erityisen suuren riskin potilaille suositellaan LDL-kolesterolia alle 2 mmol/l tai jopa alle 1.8 mmol/l.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Erityisen suuren riskin potilaille suositellaan LDL-kolesterolia alle 2 mmol/l tai jopa alle 1.8 mmol/l.

        Terveyskeskuslääkäri valehteli, että minulla on hyvä kolesteroli.

        Mutta minulla on kaksi riskitekijää (lihavuus ja yli 10 vuotta kestänyt diabetes 2), ja Käyvän hodon sivulla tavoitearvo LDL:lle on jopa vain alle 1,4, jos on kolme riskitekijää.

        https://www.terveysportti.fi/xmedia/hoi/hoi50025/linkki2.html


      • Anonyymi kirjoitti:

        Terveyskeskuslääkäri valehteli, että minulla on hyvä kolesteroli.

        Mutta minulla on kaksi riskitekijää (lihavuus ja yli 10 vuotta kestänyt diabetes 2), ja Käyvän hodon sivulla tavoitearvo LDL:lle on jopa vain alle 1,4, jos on kolme riskitekijää.

        https://www.terveysportti.fi/xmedia/hoi/hoi50025/linkki2.html

        Jos LDL-kolesteroli on kahden pintaan niin kyllä se on hyvä. Ei vaan tarpeeksi hyvä.


    • Anonyymi

      Mitä muuta "vähäsokerista" sinun "ruokavalioon" sisältyy? Juotko esimerkiksi terveyttä edistelevää tuotetta: 'täysmehu, appelsiinitäysmehu, kalsiumia' jossa on energiaa 91.5 kCal/100g. Tuosta kokonaisenergiamäärästä 88.1 % tulee siitä mikä sisältölistassa mainitaan nimikkeelllä: 'josta sokereita".

      • Mun ruokavalioon juomista kuuluu vesi, tee ilman sokeria , musta kahvi/rasvakahvi


      • Anonyymi

        Tuo teksti oli tarkoitettu halveeraavaksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo teksti oli tarkoitettu halveeraavaksi.

        No ei se mitään,jokainen vastaa ja kommentoi sillä kyvyllään kuin kykenee


      • Anonyymi
        Sun_aurinko kirjoitti:

        No ei se mitään,jokainen vastaa ja kommentoi sillä kyvyllään kuin kykenee

        KNM:n älykkyydessä ei ole mitään vikaa, mutta hänen pitäisi saada naisen tissiä enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KNM:n älykkyydessä ei ole mitään vikaa, mutta hänen pitäisi saada naisen tissiä enemmän.

        Ongelma on myös siinä, että excelistä loppui aluksi vitamiinit ja sen jälkeen kivennäis- ja hivenaineet.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      684
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe