Missä päin on juurenne?

Anonyymi

Onko esi-isänne tulleet idästä,vai lännestä,kumpi miellyttää Ruotsi-humppa,vai Moskovan valot?
Itse olen lähes varma,että idästä on tulleet.

51

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Afrikassa on kaikkien juuret.

    • Anonyymi

      Vaimmollani 25% tataaria. Loppu määrittelemättömässä suhteessa Baijeria ja Pohjois-Karjalaa.
      Omat juureni viittavat itään ainakin puoliksi.
      Tyttäreni väittää saaneensa minulta 4%:n osuuden neardedaalia.

      • Anonyymi

        11 sukupolvea savossa, sìeltähän mie. Lännestä tulleet alunperin.
        Pirre


    • Anonyymi

      Afrikkalaisia alkuperältään on ihmiset maailmassa.
      Niistä, jotka sinne eniten takaisin kaipaavat tuli persuja

    • Anonyymi

      Viikingeistä olen lähtöisin. Esineistöä on löytynyt synnyinseudulta. Oma suku isän puolelta on pitkälle samaa sukunimeä, joten tila on siirtynyt isältä pojalle useita kertoja.

      • Anonyymi

        Äitini on sodassa olleen saksalais upseerin jälkeläinen ja minä luonnollisesti alenevassa polvessa.


      • Anonyymi

        Toisin sanoen olet hyökkääjien raiskaaman perillinen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisin sanoen olet hyökkääjien raiskaaman perillinen

        Siis viikinkien


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äitini on sodassa olleen saksalais upseerin jälkeläinen ja minä luonnollisesti alenevassa polvessa.

        Äitini,äitimme syntyi Lovisa1916. ja hänen kaksoisveljensä.Heidän oikea isä oli saksalainen sotilas.F. von.M.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äitini on sodassa olleen saksalais upseerin jälkeläinen ja minä luonnollisesti alenevassa polvessa.

        missä sodassa, ei ainakaan toisessa maailmansodassa?????


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Minä alan jo tietää, missä juuret on. On jo aikakin. Pikkulapsesta asti olen epäillyt, ettei meidän perheen tarina ole oikeasti mennyt niin kuin se on meille kerrottu. Pienenä oikein jankutinkin aiheesta ja aina olen yrittänyt mysteeriä ratkaista. Teininä sain jo hieman kiinni johtolangoista, mutta minun ajatukset tyrmättiin aina vain. Harmillista. Halveksun niitä ihmisiä, jotka olivat niin kauhean fiksuja muka ja korkean moraalin edustajia. Eivät kuitenkaan uskaltaneet eläessään puhua totta. Ne luuserit! Hyvin harmillista.

    • Ei ole erityisemmin kiinnostanut, kuitenkin sukumme juuret hahmottunut ilman etsimistä, meidät löydettiin kun eräs kaukainen sukulainen teki laajaa sukututkimusta.
      Sukuamme löytyy pääosin itä-suomesta, venäjältä, virosta, osin lähtenyt siirtolaisiksi amerikkaan, muistan takauosina kerran kun olin äiti luona tuli vieras iäkäs ihmien ja alkoi kertomaan että on Uudesta-Seelannista käymässä juurillaan ja aika läheinen sukulainen meille.

      Suvustamme joka suurimpia rekistöröityjä sukuja Suomessa on painettu pari kirjaa joista ilmenee historiikkimme kokonaisuutena, läheiset kiinnostaa muu suku saa olla missä haluaa. Lapsena mummo joka asui kanssamme muisteli tsaarin aikaa, oli mielestään parasta aikaa, jäi hämäräksi mitä hyvää siinä oli.

      • Anonyymi

        Yhä etsin yhtä ikkunaa näen niitä monta miljoonaa itseasiassa agentsien rautalangan säestämänä lieneekin mun lemppareita. Myös George Ottsin esityksessä on outoa ja hiljentävää karisma kiistatta joka vanhaan kommariin Heh vielä vetoaa vuosikymmenestä toiseen yhä vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhä etsin yhtä ikkunaa näen niitä monta miljoonaa itseasiassa agentsien rautalangan säestämänä lieneekin mun lemppareita. Myös George Ottsin esityksessä on outoa ja hiljentävää karisma kiistatta joka vanhaan kommariin Heh vielä vetoaa vuosikymmenestä toiseen yhä vaan.

        Kommarit ovat suomalaisuuden suola 1918-takia

        Kadun tavis-kommareita ei saa tuomita
        Heitä vetivät venäläiset mukaan tsaari-leninistisiin kahinointeihin traagisin seurauksin
        Kommarit ovat olleet Suomessa leninistejä, ei marxilaisia

        Vanha SKP on vasliitto joka sulaa onneksi nyt pois ja liukenee sosdemeihin perussuomalaisiin ja vihreisiin


    • Politiikka ihan sama olkoot vasempaa tai oikeaa kunhan taloutemme toimii, nyky hallitus toiminut kohtuu hyvin näinä ankeina aikoina.

      Aloitus ei koskenut politiikkaa joten antaa olla.

      • Anonyymi

        Ajattelit että matu sairaanhoitajana ja tomaatinpoimijana on tullut tänne nostamaan sinun talouttasi, niinkö?

        Miksi se tulisi sinulle halpatyötä tekemään? Miten aiot viihdyttää Puumalassa matua? Ajattelitko kaljakuppilaa ja uistimenvetoa?

        Nokia taas ei tarvitse matuja, sen työntekijöistä 90% asuu ulkomailla ja on yleensä kovapalkkaisia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajattelit että matu sairaanhoitajana ja tomaatinpoimijana on tullut tänne nostamaan sinun talouttasi, niinkö?

        Miksi se tulisi sinulle halpatyötä tekemään? Miten aiot viihdyttää Puumalassa matua? Ajattelitko kaljakuppilaa ja uistimenvetoa?

        Nokia taas ei tarvitse matuja, sen työntekijöistä 90% asuu ulkomailla ja on yleensä kovapalkkaisia

        Koska Pökkelö-turtiaisen 7:12 oli pakko mennä henkilökohtaisuuksiin.
        niin mainittakoon, että persuna ihminen on tyhmimmillään

        fj


      • Anonyymi

        Ei voi kehua jos ei pysty muuta kuin velkaa tekemään , hintoja ja veroja nostamaan, Siitä seuraa konkurssi, ja huonot ajat tai estää ainakin hyvien aikojen tulon


    • Minähän vain totean vallitsevan tilanteen, se mitä tapahtuu ei kuulu mulle.

      Esim. hoitaja pulasta valitetaan miksei kotoutuneita maahanmuutajia kouluteta enempää, tietääkseni koulutettukin, työn halpuus sekään ei kuulu mulle, kaljakuppilassa tuossa kivenheiton päässä en käy edes joka kuukausi, Puumalassa käyn muutaman kerran tulevana suvena.
      Mitä muuta haluat tietää, jos maahanmuuttajat vaivaa mieltäsi niin he ovat tulleet jäädäkseen ni miksi vaivaat sillä päätäsi.

    • Anonyymi

      Tottakai saat vaivata itseäsi täällä puhumassa päättömiä hoitajien tuonnista kun Espanjasta tuodut
      lähtivät kaikki pois puolessa vuodessa eivätkä duostu Puumalassa asumaan hörhöukkojen keskellä

      Nokia Fortum Kone ... eivät tarvitse matuja ja niiden työntekijät asuvat ulkomailla

      Matutuksella täytetään Suomessa kehitysmaalaisilla vuokra-asuntoja ja sossuluukkujonoa kasvukeskuksissa

      • Minä en ajattele matuja, palstalla näkyy olevan matuilu yksi käytetyimpiä aiheita.

        Arkielämässä kaupungilla missä tahansa hyvin hyvin harvoin tuttujen kaverien kesken tulee puheeksi maahanmuuttajat, 90-luvun alussa kaupunkiimme tuli somaleja sadottain silloin riitti puhetta ja kumeksuntaa, nykyään jos tulee maahanmuuttaja vastaan tuskin huomataan, tarkoitan normaaleja ihmisiä, rasistit politisoi somessa heidät voi sivuuttaa olankohautuksella korkeintaa pilailla heille.


    • Anonyymi

      Olen suomalainen enkä käsitä edes näitä maakunta- ja paikkakuntaeroavaisuuksia.
      Kuinka toisella puolen rajaa voisi olla kovinkaan erilainen ihminen ja jos on, niin opittuja eroja.

      • Anonyymi

        Geeniperimäkin on vain tapa elää sukupolvelta toiselle. Olet oikeassa. Karjalan puolella herkkuruokaa on ollut läski ja voi, pohjalaisella lanttu, niin siitä muodostuu erilainen elintapa ja sen myötä tulevat sairaudet. Sama on luonteessa. Pohjalainen riuhtaisee puukon esiin ja mielipide on mustavalkoinen kun savolainen selviää sanoilla kierrellen ja kaarrellen.
        Kun suurin osa ihmisistä muuttaa E-Suomeen, kaikista tulee päällepäin samanlaisia, kriisin kohdatessa tulee alkuperäinen luonne esiin.


    • Anonyymi

      Isäni s.1895 Sysmästä nuorena mihenä lähti Helsinkiin.Äitini s.1916. Lähti Loviisasta nuorena Helsinkiin ja Helsinki kohtasivat,avioituivat,erosivat ja kuoleet jo kauan sitten.Heidän jälkeläisenä synnyin Helsinki-naistenklinikka 1953-koti paikka oli Malmi,joka tänä päivänä on Helsinki 70. Helsigin alue asun,mutta en Malmi.

      • Anonyymi

        Tähän astisissa tutkimuksista oon saanut selville, olen karjalainen, molempien sukujeni puolelta. Tosin venäläistä verta saattaa löytyä.
        Karjalaisethan ovat ihan omaa sukukuntaa, eivät siis suomalaisia (tullut esille jossain tutkimuksessa)

        Ei oo savolaistakaan verta, ei enempää kommentteja. Yks sukulainen tosin meni savolaisen kanssa naimisiin, ja olen siten tutustunut tähän heimokansaan.
        Ovathan he mielenkiintoisia, mutta kaikkeen mitä sanovat suhtaudun varauksella.


    • Anonyymi

      DNA:ni on 97,1 prosenttia suomalaista, pääosin itäsuomalaista ja karjalaista, Viipurin ja kannaksen alueelta. Koska veriryhmäni on AB niin voi olettaa minulla olevan paljon kaukaisempaa perimää idästä, jopa mahdollisesti Volgan mutkasta saakka. Suomensukuisia kansojahan on laajalti eri puolella Venäjää, kuten hyvin tiedämme.

      • oops, tuo edellinen oli minulta.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        oops, tuo edellinen oli minulta.

        Suomensukuiset on Venäjällä tuhottu viimeksi Karjalassa. Inkeriläiset välialueelta päästettiin Suomeen. Leniniläiset suomalaiset pääasiassa teloitettiin Stalinin toimesta

        Vanhoja suomalaisia ulkoilla on enää Minnesotassa ja hiukan Michiganissa

        Pertikkertoo yllä että hän on maori Uudesta-Seelannista että niitä on sitten vielä siellä savonmaassa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suomensukuiset on Venäjällä tuhottu viimeksi Karjalassa. Inkeriläiset välialueelta päästettiin Suomeen. Leniniläiset suomalaiset pääasiassa teloitettiin Stalinin toimesta

        Vanhoja suomalaisia ulkoilla on enää Minnesotassa ja hiukan Michiganissa

        Pertikkertoo yllä että hän on maori Uudesta-Seelannista että niitä on sitten vielä siellä savonmaassa

        Äläs valehtele persu, sukulaisiani on sinne siirtyneet siirtolaisina, myös amerikkaan eikä tekemistä alkuperäisiin asukkaisiin.

        Huom. Jos tarkoitus haastaa riitaa niin laitetaan palsta sekaisin persu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suomensukuiset on Venäjällä tuhottu viimeksi Karjalassa. Inkeriläiset välialueelta päästettiin Suomeen. Leniniläiset suomalaiset pääasiassa teloitettiin Stalinin toimesta

        Vanhoja suomalaisia ulkoilla on enää Minnesotassa ja hiukan Michiganissa

        Pertikkertoo yllä että hän on maori Uudesta-Seelannista että niitä on sitten vielä siellä savonmaassa

        En ole tutustunut asiaan lähemmin, mutta muistaakseni kouluajoilta niitä tseremissejä ja marilaisia oli pieniä ryhmiä siellä sun täällä, tosin kielet olivat jo aikalailla kadonneet sukupuuttoon, mutta DNA:ta varmaan löytyy. Pitäisi joskus perhetyä lähemmin asiaan. Minulla on nyt kirjan kirjoittaminen taas kesken (profiilissa pieni tekstinäyte) ja kasvihuoneen kunnostaminen niin en ehdi kauheesti teitä viihdyttää täällä.


    • En ole koskaan välittänyt aktiivisesti tonkia juuriani, koska ei se tieto minua mitenkään muuksi muuttaisi kuin mitä olen.
      Oikeastaan minulle olisi riittänyt vain tieto siitä, että olen syntynyt täydenkuun aikaan Päijänteen saaressa tätini vinttikammarissa Karjalasta pois sodan jaloista Keski-Suomeen muuttaneen pariskunnan kolmanneksi lapseksi.

      Kotini kammarin pönttöuunin takana napeilla leikkiessäni toinen korva höröllään (pikku stalkkaaja jo silloin) tietooni on tullut, etteivät vanhempani aivan sisäsiittoisia karjalaisia olleet kumpainenkaan.

      Äidinäitini on ollut monen sukupolven takaa viipurlainen (mistä ne sitä ennen, en tiedä), mutta äidinisäni on syntyisin Pohjanmaalta aika suomenruotsalaiselta alueelta ja saatuaan poliisin pestin Viipurista, löytänyt sieltä vaimon itselleen.

      Isänäitini on Suomessa (en nyt muista enää paikkakuntaa) syntynyt, joka on tullut Sortavalaan emäntäkouluun ja sieltä kautta tavannut siellä asuneen isoisäni, joka on periytynyt toisesta kahdesta Ruotsista Suomen puolelle muuttaneesta veljeksestä. Toinen veljes oli jäänyt länsisuomeen ja toinen muuttanut Karjalaan päin. Sitä Karjalaan muuttaneen veljeksen pikkuisen sekaisin sekoittunutta sukuhaaraa minä.

      Syvemmät juuret ovat jo niin hatarat ja mullan peitossa, ettei niistä kai tiedä oikein kukaan muutkaan. Eikä sillä väliä. Olen mikä olen kaikesta huolimatta.

    • Anonyymi

      En ole teetättänyt DNA -testiä, joten aivan ensimmäisen esi -isän tulosuunnasta ei ole tietoa, mutta Rantasalamelle Raaminmäkeen rantautunut joskus 1500 -luvulla Antti T. niminen mies, siitä on lähetty leviämään eri puoleille maailmaa, ja Savvookkii. Varislahteen jne. v .1720 antin poika Mati, ja sitten veljekset Olof ja Anders. Sukuseura perustettiin 1955.
      Pirre

      • Anonyymi

        Minua edeltäviä sukupolvia on 12 asuttanut Vuoksen rantoja Kannaksella.
        Saattaa olla pitemmältä, mutta loppui kirjattu tieto.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minua edeltäviä sukupolvia on 12 asuttanut Vuoksen rantoja Kannaksella.
        Saattaa olla pitemmältä, mutta loppui kirjattu tieto.

        Löytyi vielä niin pitkälle kirjattuja tietoja?
        Mitä olen kuullut, niin paljon on karjalaisia kirkonkirjoja palanut sodan aikana.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Löytyi vielä niin pitkälle kirjattuja tietoja?
        Mitä olen kuullut, niin paljon on karjalaisia kirkonkirjoja palanut sodan aikana.

        Ei ne palaneet vaan ne oli verkossa koko ajanryssän ulottumattomissa
        https://katiha.xamk.fi/Karjalatk/

        Pertik sen sijaan on Uudesta-Seelannista maori
        ja sen huomaa
        siellä vasta kirkonkirjoja on palanut niistä ei kukaan ota selvää


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne palaneet vaan ne oli verkossa koko ajanryssän ulottumattomissa
        https://katiha.xamk.fi/Karjalatk/

        Pertik sen sijaan on Uudesta-Seelannista maori
        ja sen huomaa
        siellä vasta kirkonkirjoja on palanut niistä ei kukaan ota selvää

        Ja mikähä verkko se on ollut 12 sukupolvea sitten?
        Kyllä ne sitten ovat kuin ihmeen kaupalla säilyneistä kirkonkirjoista koottu verkkoon.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Ja mikähä verkko se on ollut 12 sukupolvea sitten?
        Kyllä ne sitten ovat kuin ihmeen kaupalla säilyneistä kirkonkirjoista koottu verkkoon.

        Katsos sinä se juuri on taito
        Italiassa ei ole mitään henkilötietoja ei mistään eikä ollut valtiotakaan vielä 150 vuotta sitten

        Suomessa on kaikki talot ja pohjapiirustukset ja Aallon arkkitehtuuri ja ihmisten tiedot verkossa taidokkaasti
        vaikkaryssällä ei ole mitään tietoa kuin uhkailu


      • Anonyymi kirjoitti:

        Katsos sinä se juuri on taito
        Italiassa ei ole mitään henkilötietoja ei mistään eikä ollut valtiotakaan vielä 150 vuotta sitten

        Suomessa on kaikki talot ja pohjapiirustukset ja Aallon arkkitehtuuri ja ihmisten tiedot verkossa taidokkaasti
        vaikkaryssällä ei ole mitään tietoa kuin uhkailu

        On siellä Kannaksella Vuoksen rannoilla oltu sitten edistyksellisiä jo 12 sukupolvea sitten. Tietsikat ja kaikkea. Milleköhän vuosisadalle se vetää?


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Ja mikähä verkko se on ollut 12 sukupolvea sitten?
        Kyllä ne sitten ovat kuin ihmeen kaupalla säilyneistä kirkonkirjoista koottu verkkoon.

        Kirkonkirjat on siirretty pois ennenkuin venäläiset polttivat kirkkoja.

        "Tietokantaan tallennetaan henkilötietoja Kansallisarkiston Mikkelin toimipaikassa säilytettävien luovutetun alueen seurakuntien vuosien 1700-1949 kirkonkirjoista"

        - sivusta tässä tykitän -


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        On siellä Kannaksella Vuoksen rannoilla oltu sitten edistyksellisiä jo 12 sukupolvea sitten. Tietsikat ja kaikkea. Milleköhän vuosisadalle se vetää?

        Serkkuni on 1990-luvulla tehnyt sukuselvityksen eri lähteistä kooten , jolloin pääsi kirkonkirjoissa aivan 1600-luvun alkuun.
        Sitä aiemmat olivat palaneet kirkon palossa.
        Mikkelin maakunta-arkistossa on pakkoluovutettujen alueitten tietoja saatavissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kirkonkirjat on siirretty pois ennenkuin venäläiset polttivat kirkkoja.

        "Tietokantaan tallennetaan henkilötietoja Kansallisarkiston Mikkelin toimipaikassa säilytettävien luovutetun alueen seurakuntien vuosien 1700-1949 kirkonkirjoista"

        - sivusta tässä tykitän -

        No tulihan se sieltä.
        Tuota just ajoinkin takaa, kun kirjoitin kuulleeni, että paljon karjalaisia kirkonkirjoja oli palanut sodan aikana. Kaikkia ei ole ehditty siirtää pois, niinkuin ei omien vanhempienikaan ja heidän sukujensa.


    • Meidän suku pitää suku kokouksia vuosittain, vilkaisin löytyy 14
      maata, Idonesia on kaukaisin, luovutetusta karjalasta oli 8 kunnassa, itä-karjalassa asuu ja virossa asuu, kanadassa asuu enemmän mitä ruotsissa.
      Googlesta löytyy sukuluettelot ja sukuhaarat ties mitä, yksi ministerikin 50-luvulta.
      Juoppoja, varkaita, murhaajia, huoria saattaa olla, kaikki tämä tieto suvustamme ei ollut tiedossa ennenkuin innokkaat suvun tutkijat alkoivat tutkimaan.

      Varmaan monilla on hämärän peitossa omasta suvustaan, mulle ei ole ollut kiinnostusta, joillakin ollut.
      Jos lähdetään aviopuolisoitten äitien kautta penkomaan suku senkun laajenee lopulta kaikki on sukua toisilleen.

      • Lisään 90-luvulla sukumme oli vielä Suomen suurin rekistöröity suku sittemmin on muutama suku ohittanut.
        Sukukirjoja on 3 sivuja yli 2400 sivua, en ole ostanut, näkyy olevan lainattavissa Joensuun kirjastosta, Googlessakin juttua vaikka kuinka.

        Suku on pahin !


    • Anonyymi

      Pertikit kokoontuvat Uudessa-Seelannissa koska ovat maoreita

    • Anonyymi

      Kyllä sukujuurni on edelästä ja sieltä ne on ruotsalaistenkin elleivät ole idästä

    • Anonyymi

      Tulen puoliksi karjalaisesta ja toiselta puolelta pohojalaasesta sukujuuresta. Mutta elämän aikana meitsiltä on melko usein kysytty, tulenko jostain itäisestä tai eteläisestä maasta. - Nm. Miksiköhän

      • Anonyymi

        Viittaako veriryhmä, mistä päin suku on, kuten O miinus?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Viittaako veriryhmä, mistä päin suku on, kuten O miinus?

        Tosi rouheesti yleensä sanotaan, että B on itäinen ja A läntinen,
        mutta kait aika hyvin ollaan jo sotkeennuttu edestakas reissatessa.

        Itse ole AB, eli jottain on lännestä ja jottai idästä, vai miten lie
        keskisuomalaiselle tuo ainakin hyvin sopii.


    • Moskovan valot ilman muuta, noista kahdesta eli idästä ovat tulleet,
      sukunimi-infosta kattelin sukunimien perusteella
      levinneisyyttä.
      Isän puolelta meitä on 104 henkeä ja suvun yleisyyden järjestysnumero menee yli 6000, Alunperin Karjalan kannakselta ja
      äidin puolen suku tulee itäkrjalan puolelta, sen sukunimisiä on 85 henkeä ja järjestysluku yli 7500 yleisin sukunimi Suomessa.. Molempia nimiä esiintyy yritysten nimissä.
      !800-luvun puolelle on sukuja tutkittu ja joskus aikoja sitten olen sukukokouksessa käynyt. Joiltakin hautausmailta olen käynyt etsimässä edesmenneitä sukulaisiani ja jopa ystäviäni.

      Kun yksi savolaiseen aaateliin eli -nen päätteiseen sukunimeen minut yhytti riijuureissun päätteeksi
      niin sen nimisiä meitä on yli 3000 ja 250 paikkeilla pyörii yleisyysluku.
      1875-1975 oli tuossa suvussa yleisimmät nimet Juho ja Ida, nuo ovat aika yleisiä nimiä nykyäänkin Suomen maassa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1721
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1327
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1323
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe