Välillä tuntuu, että kaikkien

Anonyymi

ei kuuluisi koskaan edes syntyä tänne. Jos elämä menee ihan lapsesta asti päin honkia, niin mikä tarkoitus elämällä muka on.

22

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      ”Höpöhöpö, elämä on lahja”

    • Anonyymi

      Itse olen ollut sellainen etten löydä ystäviä. Rakkaus on täytynyt unohtaa sekin, kun olen pitänyt itseäni niin huonona ja mitättömänä.

      Uskon että ihminen kenet tämä maailma hylkää ja unohtaa on tarkoitettu Jeesuksen omaksi. Lue evankeliumeita kunnes alat hiffata mistä elämässä on kyse. Ehkä sinutkin on luotu tulevaa uutta maailmaa varten.

      Matteus 5
      "Autuaita ovat hengellisesti köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta. Autuaita ovat murheelliset, sillä he saavat lohdutuksen. Autuaita ovat hiljaiset, sillä he saavat maan periä."

      Raamattu on maailman itsetietoisin kirja:

      1 Korinttolaiskirje 1:21
      "Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat."

      Ristiinnaulittu Jumala on pelkkää hullutusta niille ihmisille joiden ilo on tämän maailman asioissa. Mutta Jumala onkin tehnyt tämän hullutuksen ylpeille kompastuskiveksi. Jokainen kuka ei siihen usko tuomitaan, ja ne ketkä uskovat pelastuvat. Tämä on järkeenkäypää kun ymmärtää, että Jeesus, ajallinen ihminen ja ajaton Jumala, uhrattiin koko maailman syntien tähden. Synneille on tehty sovitus, nyt sitten ne ketkä uskovat Jeesusta ottavat tämän sovituksen vastaan ja saavat anteeksi ja ne ketkä eivät ota, ovat vain osasyylisiä Jeesuksen kärsimykseen ja saavat siitä ansaitun tuomion.

      Maailman historiassahan on pelkkää raakuutta ja huoruutta. Sekään ei selity muulla kuin sillä, että Raamattu on oikeassa. Kaikki muut uskot ja opit väittävät, että maailmassa on jotain hyvää. Jeesus sanoo, että Jumala yksin on hyvä.

    • Anonyymi

      Elämällä ei aina ole tarkoitusta 😔

      • Anonyymi

        Kyllä on.


    • Anonyymi

      Elämällä on aina tarkoitus. Elämä on lahja.
      Ihmisen on tarkoitus kasvaa ja kehittyä koko elämänsä ajan.
      Jokainen päivä on uusi mahdollisuus hyvään ja parempaan elämässä.

    • Anonyymi

      Välillä tuntuu juuri tolta. Menee systemaattisesti ihan päin helvettiä kaikki mitä tekee, tuntuu että se on joku ennalta suunniteltu "laki". Sitten ne seuraavat onnistumisetkin saattaa tuntua jotenkin velvotteilta tai että "nyt kun meni hyvin niin tämä tulee menemään vituiksi kuitenkin ja kohta taas sapettaa".

      Sitten kuitenkin, kun tulee pari onnistumista niin ne tuntuvat ihan tajuttoman hyvältä. Ja jos vaan on hyvä päivä( usein ei oo mutta sitten kun on...) niin kaikki notkahdukset ei tunnukaan yhtä pahalta. Sillon kannattaa( nyt kuulostaa puulta mutta jatkan...) funtsia että mikä siinä asiassa meni pieleen, ottiko liikaa itteensä jostain, oliko niin vakavaa. Ja jos joku alkoi dumaamaan niin miksi siihen meni mukaan jos aluksi yritti ihan täysillä tehdä hommat kunnolla. Ja oliko kämmi lopulta itsestä kiinni...

      EI saa sanoa että tiedän miltä tuntuu koska kaikki kokee omalla tavallaan asiat. Voin vaan sanoa että samoja asioita pohdin ite, useammin alkanut nyt helpottamaan kun koitan switchata itteni ulos kiukusta ja otan ns aikalisän aina kun tuntuu että "kohta muuten jytisee"... toivotan paljon voimia sekä toivoa.

    • Anonyymi

      Elämä on virta, jossa voi suorittaa sellaisen pitkän "kaljakellunnan" tapaisen. Aurinko paistaa, nauttii siitä ja ottaa ihan rennosti vaan ja on välittämättä känniölinästä, kuseskelijoista ja yleisestä saastaisuudesta ympärillään.

      • Anonyymi

        Tämä resonoi jollain rosoisella tavalla, ainakin mitä aivan lähiympäristöön katsoo.


    • Anonyymi

      Samaa miettinyt itsekin. Ei mitään ilon ja riemun ja onnistumisien juhlaa mun elämä ole ollut. Miksi toiset onnistuivat saamaan työpaikan, jossa ovat olleet kymmeniä vuosia töissä ja toiset joutuvat vaihtamaan useammin paikkaa ja alaakin olosuhteiden pakosta. Olisin mäkin halunnut pitempään olla samassa paikassa töissä, miksi mun työpaikka joutui lopetetuksi. Aikoinaan häpesin, kun tuli lopputili vaikka ei omasta syystä niin käynyt, se oli jotain musertavaa, kun muut sai jatkaa töissä ja mä jouduin pois. Kaikesta oppii, niin noista nuoruuden kokemuksista, nykyään on tavatonta, jos pystyy yhdessä ja samassa työssä olemaan koko ikänsä, tietää jo ettei mikään työ ole ikuista. Kai noillakin nuoruuden kokemuksilla joku tarkoitus on ollut. Ja niillä rankoillakin asioilla on joku tarkoitus ollut, vielä ei ole selvinnyt mikä se on ollut, mutt ehkä tuolla toisella puolella se sitten selviää.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Että muut voi sanoa olevansa parempia.

    • Anonyymi

      Olen samaa mieltä. Miksi syntyy vauvoja jotka kuolevat heti ei se ole elämää. Miksi antaa elämä jos se viedään heti pois se on yhtä kärsimystä kaikille.

    • Anonyymi

      Jokainen ihminen joutuu kokemaan elämässään kärsimyksiä.

      Läheisen kuolema aiheuttaa suurta kärsimystä ja ei sitä ymmärrä miksi juuri minulle niin sattui. Surusta toipuminen kestää kauan mutta ehkä sitä on sen jälkeen vahvempi ja ymmärtää paremmin toisia ihmisiä ja heidän vaikeuksiaan.

      Elämä on aika pinnallista, jos se on vain päivänpaistetta ja sellainen ei ole kuitenkaan mahdollista jatkuvasti.

      • Anonyymi

        Ei kenenkään läheisen kuolema tee kenestäkään sen vahvempaa tai kasvata ihmisenä. Vaikkapa lapsen menettäminen on pahinta mitä ihminen voi koskaan joutua kokemaan eikä siihen ole selitystä tai lohdutusta miksi niin käy. Enkä usko että siitä kukaan pystyy toipumaan koskaan tai elämä palaa enää ennalleen. Ja vauvan kuolema on niin epäreilua elämä joka ei ole saanut vielä kunnolla edes alkaa loppuu. Ei sellaista voi käsittää. Turha siihen on sanoa että elämään kuuluu kärsimys. Ei vauva joka ei ole vielä edes kunnolla päässyt elämään tarvitse kärsimystä. Silloin olisi armolisempaa kaikkia kohtaan ettei se elämä olisi edes koskaan alkanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kenenkään läheisen kuolema tee kenestäkään sen vahvempaa tai kasvata ihmisenä. Vaikkapa lapsen menettäminen on pahinta mitä ihminen voi koskaan joutua kokemaan eikä siihen ole selitystä tai lohdutusta miksi niin käy. Enkä usko että siitä kukaan pystyy toipumaan koskaan tai elämä palaa enää ennalleen. Ja vauvan kuolema on niin epäreilua elämä joka ei ole saanut vielä kunnolla edes alkaa loppuu. Ei sellaista voi käsittää. Turha siihen on sanoa että elämään kuuluu kärsimys. Ei vauva joka ei ole vielä edes kunnolla päässyt elämään tarvitse kärsimystä. Silloin olisi armolisempaa kaikkia kohtaan ettei se elämä olisi edes koskaan alkanut.

        Ehkä sen vauvan elämän tarkoitus oli opettaa luopumista, surua, sitä ettei elämää voi hallita. Ehkä vauva kävi opettamassa rakkautta...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kenenkään läheisen kuolema tee kenestäkään sen vahvempaa tai kasvata ihmisenä. Vaikkapa lapsen menettäminen on pahinta mitä ihminen voi koskaan joutua kokemaan eikä siihen ole selitystä tai lohdutusta miksi niin käy. Enkä usko että siitä kukaan pystyy toipumaan koskaan tai elämä palaa enää ennalleen. Ja vauvan kuolema on niin epäreilua elämä joka ei ole saanut vielä kunnolla edes alkaa loppuu. Ei sellaista voi käsittää. Turha siihen on sanoa että elämään kuuluu kärsimys. Ei vauva joka ei ole vielä edes kunnolla päässyt elämään tarvitse kärsimystä. Silloin olisi armolisempaa kaikkia kohtaan ettei se elämä olisi edes koskaan alkanut.

        Ei vanhempien pitäisi joutua hautaamaan lastaan, siitä surusta ei pääse yli. Oma äiti menetti nuorimman lapsen jo heti lapsen synnyttyä, aina muisti ja suri lasta ja itsekin surin, kun menetin sisarukseni. Miettinyt miks minä synnyin ja toinen kuoli jo syntyissään.


    • Anonyymi

      Kyllä se on itsestä kiinni. Jos vaipuu apatiaan, ei mitään saa aikaan, vaan jää säälittelemään kohtaloaan. Omaan tilaansa voi vaikuttaa, jos ihan oikeasiti sitä haluaa. Usein sen eteen pitää vain tehdä työtä, ei se tilanne sohavalla istuen parane.

      • Anonyymi

        Joskus tekee hyvää istua vaan sohvalla, vetää henkeä, käydä mielessä läpi asioita mitä on ollut ja mitä on kokenut ja kerätä voimia ja kääntää joillekin asioille ja tapahtumille selkänsä ja jatkaa matkaa eteenpäin. On sitä ennenkin tippunut, on tuttavat ennenkin hylänneet, on ennen epäonnistunut, tehnyt paskoja valintoja ja selvinnyt jotenkuten kaikesta. Ainakin oppinut, ett on muilta turha odottaa tukea ja empatiaa, ettei ole oikeasti tärkeä muuta kuin ihan lähiomaisille, muille ei ollut minkään arvoinen, en niillekään joita erehdyin tyhmyyttäni tukemaan. Se on vaan laiffii, kuten entinen mäkikotka totesi. Kaikkeen ei pysty itse vaikuttamaan, elämä lyö joskus melkoisia vastoinkäymisiä itsekukasenkin kohdalle, harva suruilta ja murheilta ja kupruilta säästyy. Masennus ja ahdistus nousee välillä niin isoksi esteeksi selviämiselle, mutt kun on itse ennenkin tottunut yksin selviämään noista, niin miksei jatkossakin, ei ole pelkoa ett joku välittäisi tai antais tukea, jos en selviä, niin mitä sitten, yks ihminen vähempi vaakakupissa ei merkkaa paskan vertaa, ei maailma lakkaa pyörimästä, jos yks heittää nk.lusikan nurkkaan.


    • Anonyymi

      Sielut on oppimishaluisia ja usein tulee valittua vähän liian rankkoja oppikouluja itselleen maanpäälle. Ihan itse ne on silti itselleen hyväksynyt ja ollut niin oppimisen ahne ,että uskonut niistä selviävänsä. Rohkeaahan se on. Sitähän mennään läpi vaikka harmaan kiven🙂

    • Anonyymi

      Tsot Tsot... Elämän pystyy muuttamaan.. Tärkeintä on pitää negatiiviset ihmiset kaukana itsestä, siitä ei seuraa kuin energian menetys.

      • Anonyymi

        Ei pysty kaikkeen itse vaikuttamaan, jotkut asiat on ennakkoon sun eteen pistetty tulevaksi. Taidat tarkoittaa sitä, ett käännät selkäsi heille, joista sulle ei enää hyötyä ole. Voit itsekin joutua heitetyksi pois, kun sulla ei enää ole tarvetta, harva viitsii nykyään ketään ruveta auttamaan vaikka toinen olisi sua auttanutkin. Mun yks läheinen sanoi aikoinaan näin, ett jokaiselle on merkitty sydämenpohjaan etukäteen elonpäivien määrä ja mä itse myös uskon niin.


    • Anonyymi

      Kaikilla on sama ihmisarvo. Jokainen voi muutta itse elämänsä suuntaa vaikka se olisi mennyt tähän päivään "päin honkia". Vaikka olisi tehnyt tähän saakka vääriä valintoja tai itsestä aiheutumattomasta syystä olisi mennyt huonosti.
      Jokainen voi jatkossa tehdä valintoja jotka tekee elämästä parempaa ja siedettävämpää. Nosta katseesi ja rakasta itseäsi, siitä myös toisten rakastaminen kun antaa ensin arvoa itselleen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    9. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe