Puukiukauden painoero ilman kiviä

Anonyymi

Olen ostamassa melko isoon hirsisaunaan puukiuasta. Kastorin Karhu 40 kiuas painaa ilman kiviä 130 kg ja vastaavan tilan Harvian kiuas 65 kg. Mistä johtuu näin isot paino erot saman kokoiseen tilaan tarkoitetuissa kiukaissa?

18

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikä on melkoiso sauna. Meillä on käytössä 8 M3 sauna.

    • Anonyymi

      Mitä itse arvelisit mistä se voi johtua..

      • Anonyymi

        Kastorissa on sellainen tyyppivika että siihen kohdistuu enemmän maan vetovoimaa kuin harviaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kastorissa on sellainen tyyppivika että siihen kohdistuu enemmän maan vetovoimaa kuin harviaan?

        Niin tuppaa käymään, kun kiukaaseen pannaan paksumpaa rautaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tuppaa käymään, kun kiukaaseen pannaan paksumpaa rautaa.

        Rahat eivät mene hukkaan, kaikki ovat energiataloudellisia ja ilmastoystävällisiä ja aivan loistavia poijun painoja.
        Kiukaista puheenollen, parasta niissä on maavara ja maksuehto, "kyllä meidän äiti pärjää teidän äitille."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rahat eivät mene hukkaan, kaikki ovat energiataloudellisia ja ilmastoystävällisiä ja aivan loistavia poijun painoja.
        Kiukaista puheenollen, parasta niissä on maavara ja maksuehto, "kyllä meidän äiti pärjää teidän äitille."

        Sydän kiuasta ei voida verrata muihin painii omassa sarjassaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tuppaa käymään, kun kiukaaseen pannaan paksumpaa rautaa.

        ja meillä emäntää ............


    • Anonyymi

      S-kiuas painaa kaks. kertaa mitä verrokki kiukaat .
      Työn laatu on huippua, joka on hitsattu kahta puolta mitä ei voi sanoa muista. On käytössä kehumatta paras.

      • Anonyymi

        Yks viiko saunottu joka ilta. Sika mahtava kiuas, on , tehty meitä varten. Sitä ei voi kehua yhtään liikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yks viiko saunottu joka ilta. Sika mahtava kiuas, on , tehty meitä varten. Sitä ei voi kehua yhtään liikaa.

        Ai onko markkinoille ilmestynyt uusi kiuasvalmistaja Sika?


    • Anonyymi

      Joissakin kiukaissa on tulitiilet tulipesässä.

      • Anonyymi

        Itse pistän puuta kiukaan tulipesään.

        Vitsi vitsi tulitiilet edistää palamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse pistän puuta kiukaan tulipesään.

        Vitsi vitsi tulitiilet edistää palamista.

        Kuka pistää mitäkin Erät pistää sikaakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka pistää mitäkin Erät pistää sikaakin.

        Suosittelen kokeilemaan uunia sikapaistin valmistuksessa. On taas jutut?


    • Anonyymi

      Paksu teräs ei yksin riitä vaan myös muotoilu pitäis olla kunnossa . Oli mulla narvin tekemä aito jatkuvalämm kiuas, paksuutta kyllä tulipesässä mutta huonosti veti ja kesti, teräkset repeili ja hitsaukset petti ja raudat vääntyili. Etuvesisäiliöllä varustettu malli.

      • Anonyymi

        Täytyy harkita Sydänkiuasta, vaikka sen hankintahinta on vähän kipurajoilla. Toisaalta periteisissä katiska ja kalterikiukaissa on saman hintaluokan perinteistä tavaraa,
        mutta jos hyvän haluaa niin en löydä muita vaihtoehtoja. Joten olemme puun ja kuoren välissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyy harkita Sydänkiuasta, vaikka sen hankintahinta on vähän kipurajoilla. Toisaalta periteisissä katiska ja kalterikiukaissa on saman hintaluokan perinteistä tavaraa,
        mutta jos hyvän haluaa niin en löydä muita vaihtoehtoja. Joten olemme puun ja kuoren välissä.

        Kahdeksan vuotta käytössä ja kiukaan tuoma tunnelma saa meidät herkistymään edelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kahdeksan vuotta käytössä ja kiukaan tuoma tunnelma saa meidät herkistymään edelleen.

        Ehkä sinun kannattaisi kokeilla terapiaa ettei aina itkettäisi huono ostopäätös?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1429
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe