Olen nyt ihan hukassa, mitä tehdä Hortensiat (syyshortensia Pinky Winky) on istutettu elokuussa 2019, viime kesänä niihin tuli muutamia kukintoja. En leikannut keväällä 2020 enkä syksylläkään. Jossain ohjessa sanotaan, että pitää leikata vanhoja versoja eikä saman vuoden versoja. Jossain taas ei puhuta vuosista mitään. Ja mistä tiedän, mikä on saman vuoden verso ? Tällä hetkellä osa kasvavista oksista on vähän harmaampia ja osa ruskeampia. Ja kuinka paljon oikein leikkaan ?
Kiitos vastauksista !
T. Haamu
Hortensian leikkaus keväällä
Anonyymi
1
1052
Vastaukset
- Anonyymi
Syyshortensian leikkaus jakaa hiukan mielipiteitä. Yleisohje on että kesän kasvusta kaikki yli 25cm leikataan pois. Vanhoissa ohjeissa vain 10cm jätetään. Näin tehden 3m korkeuteen vaaditaan 25 vuotta. Itse muotoilemme vanhaa 30 vuotista pensastamme sen mukaan että saamme sopivan näköisen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2119148
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k265838- 1024808
- 584803
- 803849
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.743443- 533394
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262906Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv502802- 432681