Olen tehnyt Family Finder-testin itsestäni, ja nyt ajattelin jatkaa teettämällä mtDNA-testin äidistäni. Mietin että kannattaisiko tämä serkkutesti teettää myös äidistäni samalla, toisiko se jotain lisätietoa sukututkimukseen? Molemmat vanhempani ovat samalta seudulta, lähes koko suku on siis ollut vuosisatoja samoilla seuduilla, ja mun monet matchit on mulle sukua kumpaakin kautta. Isästäni voisin sitten myöhemmin teettää yDNA:n, kannattaisiko silloinkin ottaa myös serkkutesti?
Vastaukset 2
- Anonyymi
Joo, teetä vaan. Kun äitisi tulokset ovat valmiit, linkitä tämä omassa FTDNAn sukupuussasi, niin ohjelma näyttää osumistasi (punainen hahmo), ketkä ovat äitisi puolelta sukua. Kestää pari päivää, kunnes ilmaantuvat. Kaikista ei tule ja voivat olla kaukaakin. Tuo että vanhempasi ovat sanoilta seuduilta kotoisin, sekoittaa kyllä tätä. Voi myös katsoa, onko äidilläsi joku sellainen osuma, joka on sekä serkku- että äitilinjaosuma. Huhtikuun viimeisellä viikolla on yleensä tarjouksia.
- Anonyymi
Ainakin sitten voisi sanoa ketkä ovat sukua vain isän puolelta jos eivät ole matchejä äidilleni! Ehkä teetän myös isälläni testin, sitten näkee yhteiset ja ketkä ovat vain toiselta puolen sukua. Mulla ei ole Ftdna:ssa sukupuuta, se on vain Genissä, mutta liitän toki tulokset sinnekin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2402067
Nanna hakkasi Martinan aivot tuusan nuuskaksi!!!
Ihme jos Martina pystyy muodostaa järkeviä lauseita tämän nyrkkisateen jälkeen. Ottelupalkkio tuli, tajunta meni.2601204- 211131
- 41746
Vaikea löytää samantyylistä miestä
Nyt on pakko avautua. Onko ketään muuta jonka on yksinkertaisesti todella vaikeaa löytää samanhenkistä kumppania kuin i125706Martina ja Muhis
Aamulenkillä yhdessä valmistautumassa suuren päivään,toivottavasti heräsivät toistensa viekusta.Ihana pariskunta❤228682Rasismi ahdistaa.
Tapasin baarissa oikein lupsakan oloisen miehen, mutta arvomaailma on hyvin erilainen omani kanssa. Hän käyttää n-sanaa205622- 51475
- 38448
Olenkohan tunteideni kanssa yksin?
Salaa toivon, että sinä nainen luotat minuun niin paljon, että uskaltaisit lähentyä kanssani, vaikka tämä on vähän kiell42432