Herkullista ruokaa purkkitonnikalasta

Anonyymi

Enpä olisi uskonut, että purkkitonnikalasta saa näin herkullista ruokaa.
Paistinpannussa kuulloitetaan yksi sipuli, 3 valkosipulin kynttä, lisätään tonnikala ja jonkun aikaa annetaan paistua, jonka jälkeen purkillinen tomaattimurskaa, tomaattipyrettä, basilikaa, oreganoa, paprikajauhetta ja chilijauhetta. Annetaan porista 5 minuuttia.
Keitetään riisi ja lisätään riisi tonnikalakastike seokseen.
Hyvää ja edullista ruokaa, jota teen useamman kerran, kun näin hyvälle maistui.

3

259

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kiitos. En saa kiksejä nykyajan kokkaushysteriasta. Tykkään yksinkertaisesta terveellisestä ja maukkaast ruuasta, jonk la aittaminen ei vie aikaa mielenkiintoisemmilta puuhilta.
      Kiitos!

• Anonyymi

https://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/44091/Tonnikalakastike spagetille/

Tuolla ohjeella tein, tosin valkosipulia ja oliiveja en laittanut.
        Siitä tuli vähän risoton makuinen ruoka, vaikken risottoriisiä laittanut, sellainen mehevä ja maukas, eikä kuiva, kun riisi on yleensä kuivahkoa jos laittaa kanaa tai jotain kastiketta päälle.
        Ajattelin tehdä jotain, joka sopii riisin kanssa, kun on kaapissa monta riisipakettia ja välillä saa vaihtelua keittettyihin perunoihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

https://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/44091/Tonnikalakastike spagetille/

Tuolla ohjeella tein, tosin valkosipulia ja oliiveja en laittanut.
        Siitä tuli vähän risoton makuinen ruoka, vaikken risottoriisiä laittanut, sellainen mehevä ja maukas, eikä kuiva, kun riisi on yleensä kuivahkoa jos laittaa kanaa tai jotain kastiketta päälle.
        Ajattelin tehdä jotain, joka sopii riisin kanssa, kun on kaapissa monta riisipakettia ja välillä saa vaihtelua keittettyihin perunoihin.

Avaajalta mielenkiintoinen ohje. Oletko sen "itseoppinut". Kulinaristina (kokkina) aion kokeilla, ja ehkä seuraavalla kerralla täydentää itsepoimituilla kolmen tähden sienillä, ja koko "satsi" punaviinissä hauduttamalla.
        Ja sinulle eräs kommentoija. KAIKKI ruoka tulee maustaa valkosipulilla, muuten ei saa ruokiin nautinnollista makua. Pitää vain muistaa, että valkosipulia ei saa "polttaa", eli kuullotusvaiheessa se lisätään pilkottuna (murskattuna) vasta loppuvaiheessa miedossa lämmössä (valkosipuli jauheena suola vasta haudutusvaiheessa).
        Ja kuka kehotti laittamaan oliiveja. Toki sitäkin voi kokeilla, ja ehkä hieman paprikaa, hah hah haaa!!!...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      193
      8686
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4848
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4298
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3857
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3236
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3050
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2716
    8. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      53
      2716
    9. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2511
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      42
      2395
    Aihe