Enpä olisi uskonut, että purkkitonnikalasta saa näin herkullista ruokaa.
Paistinpannussa kuulloitetaan yksi sipuli, 3 valkosipulin kynttä, lisätään tonnikala ja jonkun aikaa annetaan paistua, jonka jälkeen purkillinen tomaattimurskaa, tomaattipyrettä, basilikaa, oreganoa, paprikajauhetta ja chilijauhetta. Annetaan porista 5 minuuttia.
Keitetään riisi ja lisätään riisi tonnikalakastike seokseen.
Hyvää ja edullista ruokaa, jota teen useamman kerran, kun näin hyvälle maistui.
Herkullista ruokaa purkkitonnikalasta
3
259
Vastaukset
- Anonyymi
Kiitos. En saa kiksejä nykyajan kokkaushysteriasta. Tykkään yksinkertaisesta terveellisestä ja maukkaast ruuasta, jonk la aittaminen ei vie aikaa mielenkiintoisemmilta puuhilta.
Kiitos!- Anonyymi
https://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/44091/Tonnikalakastike spagetille/
Tuolla ohjeella tein, tosin valkosipulia ja oliiveja en laittanut.
Siitä tuli vähän risoton makuinen ruoka, vaikken risottoriisiä laittanut, sellainen mehevä ja maukas, eikä kuiva, kun riisi on yleensä kuivahkoa jos laittaa kanaa tai jotain kastiketta päälle.
Ajattelin tehdä jotain, joka sopii riisin kanssa, kun on kaapissa monta riisipakettia ja välillä saa vaihtelua keittettyihin perunoihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/44091/Tonnikalakastike spagetille/
Tuolla ohjeella tein, tosin valkosipulia ja oliiveja en laittanut.
Siitä tuli vähän risoton makuinen ruoka, vaikken risottoriisiä laittanut, sellainen mehevä ja maukas, eikä kuiva, kun riisi on yleensä kuivahkoa jos laittaa kanaa tai jotain kastiketta päälle.
Ajattelin tehdä jotain, joka sopii riisin kanssa, kun on kaapissa monta riisipakettia ja välillä saa vaihtelua keittettyihin perunoihin.Avaajalta mielenkiintoinen ohje. Oletko sen "itseoppinut". Kulinaristina (kokkina) aion kokeilla, ja ehkä seuraavalla kerralla täydentää itsepoimituilla kolmen tähden sienillä, ja koko "satsi" punaviinissä hauduttamalla.
Ja sinulle eräs kommentoija. KAIKKI ruoka tulee maustaa valkosipulilla, muuten ei saa ruokiin nautinnollista makua. Pitää vain muistaa, että valkosipulia ei saa "polttaa", eli kuullotusvaiheessa se lisätään pilkottuna (murskattuna) vasta loppuvaiheessa miedossa lämmössä (valkosipuli jauheena suola vasta haudutusvaiheessa).
Ja kuka kehotti laittamaan oliiveja. Toki sitäkin voi kokeilla, ja ehkä hieman paprikaa, hah hah haaa!!!...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1938686
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264848- 504298
- 623857
- 513236
- 503050
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262716Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.532716- 432511
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422395