Onko id-sarja vähän väliä jumissa talvisin?

Anonyymi

TM kirjoittaa:

"Volkswagenin taka-akselilla on rumpujarrut. Rumpujen haavoittuvuus paljastui, kun leutoa jaksoa seurasi kirpeämpi pakkasaamu. Jarrut olivat jäässä, ja auto tarvitsi liikkeelle päästäkseen työntöapua. Takavetoisuudesta huolimatta molemmille pyörille ei saanut riittävästi vääntöä poksauttamaan jarruja auki."

20

2918

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Itselläni on ollut viimeiset 13 vuotta auto jossa on rumpujarrut takana.
      Ei ole kertaakaan jäätynyt, joten toteutuksissa voi olla eroa.

Ja oliko tuossakaan jäätynyt itse jarru, vaiko sähköisen käsijarrun mekanismi.

• Anonyymi

Siellä takana on sähkömoottori ja siellä sitä vääntöä riittää.
      Hauskoja nämä sinun juttusi muutenkin, aina on jokaisessa merkissä mahdollista että jarrut jäätyy joskus kiinni, sinä senkin höpöpoika.

• Anonyymi

VW osaa hommat

asiakas maksaa tuonkin tavalla tai toisella

• Anonyymi

Tero itse keksinyt tuon jutun TM mitään tuommosta kirjoita. Talvitestissä ID. 3 ei mitään ongelmia.

• Anonyymi

Kerro toki miten, hölmö Toyotan omapoika. VW:ssä on täystakuu ilman kilometrirajoitusta.

• Anonyymi

Tuo jäätyminen on rumpujarrujen iänkaikkinen ongelma, kelillä kun lunta pölisee se pääsee rumpujen sisään. Kun sitten jarrutellaan jarrut lämpimäksi niin vesi yllätys yllätys sulaa. Seisoessaan kosteus tiivistyy kenkien kitkapintojen ja rumpujen väliin, sitten ollaan aika tiukasti jäässä.
      Ja tuo sähkömoottorin mahtava vääntö täysin pysähdyksistä on surkea, se vaatii pienen liikkeen ennenkuin momentti on käytettävissä. Siksi jotkin valmistajat asentavat vaihteiston sähkömoottorille että päästään suuremmalla kuormituksella liikkeelle.
      Perus asioitahan ei vag uskovainen ymmärrä eikä haluakkaan ymmärtää, sitä kutsutaan aivopesuksi.

• Anonyymi

eipä ole omissa autoissani rumpujarrut jäätyneet

sen sijaan jarrulevyt on ruostuneet, kuluneet epätasaisesti, liuku jumissa ja likaa tiivisteen alla ettei liiku mäntä kunnolla

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

eipä ole omissa autoissani rumpujarrut jäätyneet

sen sijaan jarrulevyt on ruostuneet, kuluneet epätasaisesti, liuku jumissa ja likaa tiivisteen alla ettei liiku mäntä kunnolla

Sama juttu täällä, rumpujarrut takana ei koskaan jäässä. Levyjarrut joissain autoissa suorastaan ongelma talvella, ei takapyörät aamulla pyöri ollenkaan, suttana vain tulee perässä..

• Anonyymi

Rumpujarruhan on huomattavasti tiiviimpi ratkaisu kuin levyjarru.ps autokorjaamoyrittäjänä olen innoissani volkswagenin myyntimääristä☺.id3 myynti tosin kait täysin kuollutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rumpujarruhan on huomattavasti tiiviimpi ratkaisu kuin levyjarru.ps autokorjaamoyrittäjänä olen innoissani volkswagenin myyntimääristä☺.id3 myynti tosin kait täysin kuollutta.

Toyotan omapoika, et ole mikään yrittäjä, ainoa yritys epätoivoisesti dissata parempia autoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toyotan omapoika, et ole mikään yrittäjä, ainoa yritys epätoivoisesti dissata parempia autoja.

Itse ajan talvella Mitsubishi L200 vm 2018 jossa myös rumpujarrut takana.kesäisin harrastan MB E 350 CDI avolla joka on saksalaista laatua jota saa HUOLTAA riittävästi kuten muitakin saksalaisia.

• Anonyymi

Jos lukemisen ymmärtimisessä on vaikeaa niin tästä voi katsoa videon jossa kerrotaan miksi takavetoisessa sähköautossa olisi erittäin typerää olla levyjarrut takana,
      Katso ja opi.

https://youtu.be/IDlZYf083l4?t=73

• Anonyymi

"Onko id-sarja vähän väliä jumissa talvisin?"

ON!

• Anonyymi

Äläpäs puhu taas pehmosia.

• Anonyymi

Sulla on varmaan kokemusta, mikä versio sulla on ja miten oli jumissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sulla on varmaan kokemusta, mikä versio sulla on ja miten oli jumissa.

10 vuotta oon sillä ajannu ja joka talvi on ollu jumissa

• Anonyymi

Täällä keskustellaan nyt ristiin rumpujarruista ja VAGn sähköautojen rumpujarruista. Itse etsin vastauksia tuohon jälkimmäiseen. Omalla kokemuksella ensimmäistä talvea Skoda Enyaqilla (80 Sportline takavetona) ajaneena voin todeta että tuo jarrujen jäätyminen on ihan oikea ongelma näissä VAG sähköautoissa ja tänä aamuna ensimmäistä kertaa auto jätti itsensä pihaan. Pahin tilanne taitaa olla että vain toinen jarru aukeaa jolloin sen renkaan sutiminen tuntuu rajoittavan vääntöä. Parkkipaikalla meillä reilu alamäki eli painovoimakaan ei nyt auttanut tähän ongelmaan.

Pakkasaamuina saa pahankuuloisesti aina poksauttaa jarrut auki.

• Anonyymi

Hih
      Vw ja kylmyys ikuinen ongelma

• Anonyymi

Mulla sama ongelma MB350 GLE: n kanssa. Takajarrut jumissa vähänväliä ja ainakin jos erehtyy käsijarrun kytkemään päälle. Viimeksi ei edes käsijarru ollut päällä ja takarenkaat täysin jumissa ja monen yrityksen jälkeen kun yritin renkaita saada voimalla irtoamaan, niin toiseltapuolelta irtosi jumalattoman paukauksen kanssa ja toista en uskaltanut enää voimalla kokeilla vaan sangollinen kuumaa vettä jarrulle ja sillä irtosi. Onko näissä Saksalaisissa autoissa yleinen ongelma tämä jäätymis on juttu, vai miten on.????

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      61
      7820
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      133
      4504
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      32
      3757
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      3118
    5. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      23
      2662
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      28
      2586
    7. Vielä me saadaan toisemme

Uskotko kulta siihen?
      Ikävä
      50
      2296
    8. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      2170
    9. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      392
      2123
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      2059
    Aihe